Σύγκριση Motornews: Nissan Micra 1.5 dCi vs Renault Clio 1.5 dCi

    Το νέο Micra το περιμέναμε με αρκετή ανυπομονησία. Ήρθε λοιπόν και αναπόφευκτα βρέθηκε “απέναντι” στο Renault Clio, το οποίο όπως φαίνεται, δεν μασάει από νεωτερισμούς.

    Το περιμέναμε. Ήρθε και μας ενθουσίασε με την εμφάνισή του, τους ωραίους κινητήρες και γενικότερα με το “πακέτο” του. Από τότε που το οδηγήσαμε για πρώτη φορά, είχαμε καταθέσει τα “κρατήματά μας” για την οδική του συμπεριφορά και πως άλλα περιμέναμε και άλλα τελικά είδαμε. Τώρα που μας δόθηκε η ευκαιρία να το βάλουμε “απέναντι” στο πεπρωμένο του που έχει τη μορφή του “αδερφού” Clio, με το ίδιο diesel μοτέρ και την ίδια απόδοση, τα πράγματα έγιναν ακόμα πιο ξεκάθαρα.

    Είναι περιττό να πούμε (για άλλη μια φορά) πως το Micra μας έχει κερδίσει με την αισθητική του. Βλέποντάς το όμως απέναντι στο Clio, πρέπει να πούμε πως το (αμιγώς) Γαλλικό μοντέλο μας κάνει περισσότερο. Το μόνο σημείο στο οποίο το Clio υστερεί στα μάτια μας, είναι στο εσωτερικό του, όπου η διαμόρφωση των επιφανειών αλλά και η γενικότερη αισθητική μας κάνει λίγο παλιότερη. Όπως και είναι δηλαδή, απλά έτσι μας φαινόταν από την πρώτη στιγμή που το είχαμε δει το μοντέλο της Renault.

    Χωροταξικά τα δύο μικρά δεν έχουν διαφορές για να κάνουν το ένα πιο επιθυμητό έναντι του άλλου. Είναι αναμφίβολα πλεονέκτημα και για τα δύο, το ότι προσφέρουν χώρους και ανέσεις μεγαλύτερης κατηγορίας και μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες οικογένειας σε ότι αφορά τον τομέα αυτό. Ο κοινός παρονομαστής τους, είναι τα 300 λίτρα στο χώρο των αποσκευών που τα τοποθετεί αμφότερα στο πάνω άκρο της κατηγορίας σε ότι αφορά τη συγκεκριμένη χωρητικότητα (με το νέο Seat Ibiza να είναι στην κορυφή με τα 350 λίτρα του χώρου του).

    Στο δρόμο τώρα, εκεί που εντοπίζεται η κυριότερη διαφορά μεταξύ των δύο, το Micra τιμά την προέλευσή του. Δεν εντυπωσιάζει με την αίσθηση που προσφέρει από το τιμόνι αλλά και την ανάρτηση, παρά το γεγονός πως η τελευταία είναι ικανή και συνδυάζεται με το άκαμπτο πλαίσιο. Όπως δηλαδή συμβαίνει σε όλα τα σύγχρονα Nissan- πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Ούτως ή άλλως, δεν είναι αυτό το δυνατό τους σημείο.

    Στον αντίποδα, το Clio σε ότι έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά και την αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό του, είναι λαμπερό. Το τιμόνι -αν και μέτριο σε αίσθηση όταν το “αποκόψεις” από το σύνολο- είναι ακριβές και πολύ ευχάριστο σε ότι έχει να κάνει με την πληροφόρηση που προσφέρει στα χέρια του οδηγού. Ο συνδυασμός ανάρτησης- πλαισίου, είναι υποδειγματικός. Για εμάς είναι σημείο αναφοράς στην κατηγορία και θα έπρεπε να είναι πρότυπο και για τους υπόλοιπους κατασκευαστές.

    Η ανάρτησή του φροντίζει να προσφέρει άνεση αλλά και απόλυτο control στις τάσεις του αμαξώματος όταν ο οδηγός πιέζει. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως ακόμα και όταν έχεις την αίσθηση πως η ανάρτηση έχει τερματίσει κατά τη διάρκεια μιας στροφής, εκείνη “έχει κι άλλο”. Και όταν υπάρξει ανάγκη διόρθωσης από τη μεριά του οδηγού ή απλά προκύψει… λακκούβα στην πορεία, το Clio θα συνεχίσει να είναι “υπάκουο” στις εντολές του οδηγού του, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το Γαλλικό μοντέλο δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και η συμπεριφορά του είναι αυτό που θα λέγαμε χρησιμοποιώντας το δημοσιογραφικό κλισέ “ώριμη”.

    Το Micra ενδεχομένως να περάσει με τον ίδιο ρυθμό από τα ίδια σημεία. Δεν δίνει στον οδηγό του όμως σε καμία περίπτωση αίσθηση αντίστοιχη. Το πλαίσιο δείχνει εξίσου ικανό αλλά σαν κάτι να κρατάει σε απόσταση τον οδηγό από όλα όσα συμβαίνουν. Προφανώς και είναι στρατηγική επιλογή μια και έτσι, το Micra δίνει νοητά την υπογραφή της Nissan, από την οποία προκύπτει ένα εξαιρετικό πακέτο εξοπλισμού που συνοδεύει το μοντέλο από τη βασική του κιόλας έκδοση κινητήρα (ατμοσφαιρικό 1.0 με 71 ίππους).

    Εν ολίγοις, αν θέλετε το πιο καινούργιο αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας, τότε η επιλογή είναι το Micra. Με εκδόσεις που αρχίζουν από τα 12 και κάτι χιλιάρικα και “τελειώνουν” στα 18+, το Micra έχει να πει κάτι σε όλους. Από την άλλη, αν δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου, το παλιότερο αλλά πάντα υπολογίσιμο Renault Clio, έχει περισσότερα θέλγητρα για εσάς. Με τιμή εκκίνησης κοντά στα 11.000 ευρώ (με τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη), το Clio δίνει βάση στην αίσθηση αλλά υπολείπεται σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό- κάτι που βέβαια δικαιολογείται και από το γεγονός πως είναι ήδη περισσότερο καιρό στην αγορά.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια