Motornews Test: BMW X4 M40i 360ps

    Ανήκει σε μια περίεργη κατηγορία που εμάς εδώ στο Motornews μας αρέσει, χάρη στην αίσθηση, το “ήχος και φως”, την απόδοση αλλά και τη συνολική ποιότητα.

    Βγαίνεις από το αυτοκίνητο μετά από μια γρήγορη διαδρομή και το κοιτάς. Είναι ένα SUV χαρισματικό σε ότι αφορά αυτή την κατηγορία. Τετρακίνητο και δυνατό, με πολύ καλή ποιότητα, δικαιολογεί το χαρακτηρισμό “premium” που το ακολουθεί, ενώ παράλληλα έχει όλα όσα χρειάζεται για να κρατήσει “στα κάγκελα” τον οδηγό με τις επιδόσεις του. Αυτό είναι και το σημείο που προκαλεί διχογνωμία.

    Δικαίως αφού εδώ που τα λέμε, τι δουλειά έχουν οι επιδόσεις του M Division σε ένα SUV; Γιατί θα πρέπει ένα SUV να έχει 360 ίππους από τον σε σειρά 6κύλινδρο turbo με το συγκλονιστικό ήχο; Η απάντηση είναι σχετικά απλή- κατά τη γνώμη της ομάδας του Motornews: Διότι μπορεί.

    Η εταιρεία έχει όλα όσα χρειάζεται για να παρουσιάζει και “εκτός χάρτας” μοντέλα. Νiche όπως συνηθίζεται να τα λέμε στα ελληνικά. Δεν είναι μια απλή σύνθεση προφανώς. Πρόκειται για ένα μοντέλο που απευθύνεται σε ένα πολύ ιδιαίτερο κοινό και πλασάρεται ιδανικά ως το απόλυτο “όπλο” για αυτόν που μπορεί να διαθέσει τα χρήματα που απαιτούνται αλλά παράλληλα θέλει, επιδόσεις και αυτοκίνητο από την κατηγορία των SUV. Συνήθως, η ψηλή θέση οδήγησης είναι το κριτήριο και σε αυτό τον τομέα, η Χ4 είναι ό,τι πρέπει.

    Η εικόνα της ιδιαίτερης αυτής Χ4, τονίζεται από τις 20αρες ζάντες με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, τις απολήξεις της εξάτμισης πίσω και το μεγάλο αεραγωγό στον εμπρός προφυλακτήρα. Στην καμπίνα, η γνωστή πολυτελής εικόνα με sport λεπτομέρειες που τονίζουν το συνολικό ύφος του μοντέλου και παραπέμπουν στα αντίστοιχα coupe μοντέλα της BMW. Τα ηλεκτρικά καθίσματα τονίζουν την αίσθηση της πολυτέλειας και βοηθούν τον οδηγό να βρει την ιδανική θέση πίσω από το τιμόνι- που και αυτό ρυθμίζεται ηλεκτρικά.

    Όλα τα παραπάνω όμως, αποτελούν λεπτομέρειες μια και το πραγματικά εντυπωσιακό στοιχείο του αυτοκινήτου, είναι αυτό που εισπράττει ο οδηγός στο δρόμο. Αυτό το ξεχωριστό στοιχείο των επιδόσεων σε συνδυασμό με την αίσθηση sport αυτοκινήτου, που σε κάνει να ξεχνάς ότι οδηγείς ένα premium SUV.

    Το 8άρι Steptronic βοηθάει στην πλήρη εκμετάλλευση της ισχύος του 6κύλινδρου σε σειρά 3λιτρου turbo κινητήρα, με την τετρακίνηση να φροντίζει για την μεταφορά των 360 ίππων (αλλά και των 47,4 kgm της ροπης) στην άσφαλτο. Τα παραπάνω νούμερα, πραγματικά αδικούνται από το γραπτό λόγο. Στην πραγματικότητα, αποτελούν τον ένα και μοναδικό λόγο για τον οποίο αυτή η X4 μπορεί να σου πάρει το μυαλό.

    Σε συνδυασμό δε και με την εκ-πλη-κτι-κή ηχητική υπόκρουση από τις εξατμίσεις, το αποτέλεσμα είναι κάθε μα κάθε φορά που βγαίνεις από το αυτοκίνητο, να το κοιτάς και να μην πιστεύεις στα μάτια σου. Χώρια που κάθε μα κάθε φορά που βγαίνεις, σου φαίνεται όλο και πιο όμορφο λόγω των παραπάνω… Ο ήχος του εξακύλινδρου σε σειρά, εν ηρεμία μοιάζει με συγχορδία. Όταν τα πράγματα αγριεύουν όμως, αυτό που παράγεται ως ήχος, είναι βγαλμένο από παιχνίδι με αυτοκίνητα στο Playstation 4.

    Έχουμε επιπλέον σκασίματα από την εξάτμιση και αυτό το ερεθιστικό “διχάλωμα” στις αλλαγές υπό πίεση με τα paddles, που κάνουν ακόμα και τον πιο “άγιο” οδηγό, κανονικό κανίβαλο. Οι επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει είναι συγκλονιστικές, όπως και η αμεσότητα με την οποία το πλαίσιο αντιδρά στις προσταγές του οδηγού. Ως αίσθηση, δεν φτάνει στο αντίστοιχο της Posrche Macan- εκεί που τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα για τον οδηγό, αφού η αίσθηση είναι ακόμα πιο εστιασμένη στο sport ύφος και ακόμα πιο μακριά από ότι εκπροσωπεί η κατηγορία των SUV.

    Οδηγώντας, συλλαμβάνεσαι να απαιτείς πράγματα στο δρόμο από την ιδιαίτερη αυτή X4 που μόνο στις κορυφαίες Μ εκδόσεις των coupe μοντέλων της BMW θα ζήταγες. Βέβαια, από την άλλη, και ετούτη εδώ η Χ4 κάτι τέτοιο είναι. Έστω και με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Έχοντας το ποσό που απαιτείται για την απόκτηση αυτής της ξεχωριστής “4άρας” αλλά και ότι χρειάζεται για την συντήρησή της, δεν χρειάζεται κάτι άλλο ως προϋπόθεση για να τη βάλει κάποιος στο γκαράζ του. Πάντα βέβαια, το να είναι φανατικός της μάρκας, βοηθάει.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια