Live Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 129 hp

    Μπορεί η Honda να μπήκε αργά στο παιχνίδι του downsizing, όμως πόσο καλά ξέρει να παίζει θα μας αποδείξει το νέο Civic.

    Με την έλευση του υπέροχου Αυγούστου ήρθε στο livetest και το Honda Civic 1.0 VTEC της νέας, turbo εποχής της Honda. Οι αριθμοί λένε πολλά, όμως στην πράξη θα έχουμε να δούμε πολλά περισσότερα. 

    Τρίτη 8 Αυγούστου

    Ο κλιματισμός του Civic… Βάλσαμο αυτές τις καυτές ημέρες του Αυγούστου. Παρά το μικρό μοτέρ, δεν νιώθεις η λειτουργία του να “κόβει” την ισχύ σημαντικά. Ταυτόχρονα, δεν επιβαρύνει σημαντικά την κατανάλωση ενώ, παράλληλα, λειτουργεί υποδειγματικά στην αυτόματη λειτουργία.

    Υποδειγματικά λειτουργούν και όλα τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, που δεν είναι και λίγα. Είχαμε την ευκαιρία να τα δούμε όλα στην πράξη. Αυτό για την προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, που επεμβαίνει και στο τιμόνι, σε συνδυασμό με το σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας, δίνουν μια πρόγευση αυτόνομης οδήγησης. Για πολύ λίγο και χωρίς χέρια στο τιμόνι, το αυτοκίνητο σε διατηρεί εντός των ορίων της διαγράμμισης και ρυθμίζει ταυτόχρονα την ταχύτητα σε σχέση με τα προπορευόμενα οχήματα. Με απλά λόγια, κινείται μόνο του.

    Πολύ πρακτική είναι επίσης η αυτόματη λειτουργία των φώτων πορείας (μεγάλα), ειδικά στο επαρχιακό δίκτυο. Το σύστημα προειδοποίησης πρόσκρουσης είναι πολύ ευαίσθητο, χωρίς αυτό να είναι κακό. Διότι καλύτερα να λειτουργεί έστω και νωρίτερα από το κανονικό, παρά αργότερα…

     

    Δευτέρα 7 Αυγούστου

    Η ακτογραμμή της Ελλάδας απλώνεται μαγική ακόμα και λίγα χιλιόμετρα μακριά από την Αθήνα. Έτσι, ακόμα και όσοι δεν κάνουμε διακοπές, έχουμε πρόσβαση σε εικόνες σαν και αυτή.

    Στις οικογενειακές του υποχρεώσεις, το Civic τα καταφέρνει περισσότερο από άριστα, με τους μεγάλους χώρους και τις πρακτικές τους λύσεις. Λίγη προσοχή χρειάζεται το ύψος της πόρτας του χώρου αποσκευών. Όσοι είναι πάνω από 1.75, πιθανότατα το κεφάλι τους θα βρει στο ανώτατο σημείο της. Αυτό όμως, είναι ένα μικρό πταίσμα εμπρός στα δεκάδες πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου.

    Μετά από περίπου 1.000 χλμ., η κατανάλωση έχει “κάτσει” στα 6,5 λίτρα/100 χλμ., τιμή εξαιρετική σε σύγκριση με την υψηλή ισχύ των 129 ίππων. Επίσης επετεύχθη με συνεχή χρήση κλιματισμού σε μικτές συνθήκες και συνήθως με φορτίο 4 ατόμων. Μέσα στην πόλη υπολογίστε +0.5 λίτρα.

    Το Civic τελικά αρέσει και τραβάει τα βλέμματα, ως νέο μοντέλο, ενώ δεν είναι λίγοι όσοι ανοίγουν τελικά συζήτηση για εκδόσεις και τιμές. Αν αυτό το ενδιαφέρον μεταφραστεί και σε πωλήσεις, τότε το μέλλον προβλέπεται λαμπρό για τη 10η γενιά του ιαπωνικού μικρού – μεσαίου.

    Παρασκευή 4 Αυγούστου

    Αν κρίνεις το Civic από την άνεση της ανάρτησής του, που είναι γαλλικού επιπέδου, δεν περιμένεις πολλά πράγματα σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Κυρίες και κύριοι, το αυτοκίνητο είναι αποκάλυψη. Πραγματικά εντυπωσιακό. Την ίδια στιγμή που καταπίνει τα πάντα -και μην πάρει το μυαλό σας στο κακό- ταυτόχρονα κρατά το αμάξωμα σε απόλυτη ισορροπία, είστε στρίβεις όπως έρχεσαι, είτε επιταχύνεις, είτε επιβραδύνεις.

    Στα παραπάνω προσθέστε τιμόνι “ξυράφι” με τα μέτρα της κατηγορίας, κιβώτιο ποίημα και φρένα με έντονο αρχικό δάγκωμα και μεγάλη ισχύ, για να έχετε μια πρώτη εικόνα. Πασπαλίστε με άριστη θέση οδήγησης και έχετε το νέο οικογενειακό μικρομεσαίο, που αμφισβητεί χωρίς ενδοιασμό την πρωτοκαθεδρία του Ford Focus στην οδική συμπεριφορά.

    Αυτές τις ημέρες που το οδηγούμε κυρίως σε επαρχιακούς δρόμους, έχουμε ένα μόνιμο χαμόγελο στο πρόσωπό μας και ταυτόχρονα απόλυτη σιγουριά ότι θα αντεπεξέλθουμε σε ότι και να μας επιφυλάσσει η επόμενη στροφή. Επιπρόσθετα, δείτε και τη μέση τιμή της κατανάλωσης, που δεν ξεπερνά τα 6,8 λίτρα και μας κάνει διπλά ευτυχισμένους.

    Πέμπτη 3 Αυγούστου

    Τα σοβαρά χιλιόμετρα ξεκίνησαν με το Civic. Σήμερα “γράψαμε” μονομιάς 400, σε όλων των ειδών δρόμους. Εξαιρετική αποδείχθηκε η θέση οδήγησης και η άνεση από το κάθισμα του οδηγού. Κάθεσαι χαμηλά, έχεις ένα εξαιρετικό σε τοποθέτηση, διάσταση και αίσθηση τιμόνι, το οποίο σετάρεται ιδανικά με τον επιλογέα του κιβωτίου έξι σχέσεων.

    Μπαίνεις σε μια διάθεση μάλλον πολεμική, αλλά κοιτώντας γύρω σου δεν βλέπεις παρά ένα άνετο, εξαιρετικά εξοπλισμένο και ευρύχωρο οικογενειακό αυτοκίνητο. Όλα τα παραπάνω είναι ευπρόσδεκτα στην κατηγορία. Τα εξαιρετικά όμως χειριστήρια και η σπορ εμφάνιση επικουρούνται από αντίστοιχα οδικά χαρακτηριστικά;

    Ναι είναι η απάντηση και μάλιστα με μια ισορροπία σπάνια για την κατηγορία. Περισσότερα όμως, αύριο.

    Τετάρτη 2 Αυγούστου

    Η γνώμη των πολλών δεν συμφωνεί με τη δική μας. Δύο τυχαίοι εποχούμενοι, ένας μέλος της οικογένειας και ένας συνάδελφος, χαρακτήρισαν το Civic “αμαξάρα”. Τους αρέσει το χαμηλό, φαρδύ και εντυπωσιακό του παρουσιαστικό, που εμείς βρίσκουμε “φλύαρο”. Να λοιπόν γιατί στο πεδίο της αισθητικής, ποτέ κανείς δεν μπορεί να είναι απόλυτος.

    Πάμε όμως στο εσωτερικό του Civic. Το πίσω Magic seat του προηγούμενου μοντέλου έδωσε τη θέση του σε ένα μη μαγικό, το οποίο φυσικά και πέφτει σε δύο άνισα τμήματα. Ωστόσο οι έξυπνες ιδέες δεν λείπουν από το εσωτερικό του νέου μοντέλου 10ης γενιάς. Για παράδειγμα η πίσω εταζέρα, που είναι στην ουσία δύο. Το ένα τμήμα είναι κινητό και τόσο μικρό που αποθηκεύεται οπουδήποτε -μάλιστα δεν χρειάζεται καν να βγει. Το δεύτερο είναι ενσωματωμένο στην πίσω πόρτα. Έτσι όταν θέλεις να φορτώσεις πάνω από το ύψος των καθισμάτων, δεν χρειάζεται να κουβαλάς το κάλυμμα στο σπίτι.

    Κινητό μέρος εταζέρας, τοποθετείται δεξιά και ανοίγει ως ρολό.

    Σταθερό μέρος εταζέρας.

    Ο κρυφός χώρος κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών είναι επίσης μεγάλος και πρακτικός. Όπως μεγάλες είναι και οι θήκες για μικρά αντικείμενα στο εσωτερικό. Ειδικά οι εμπρός έχουν χώρο όχι μόνο για τα συνήθη καθημερινά πράγματα αλλά για τη μάνα τους και τον πατέρα τους.

    Και ενώ όλα αυτά είναι τόσο πρακτικά και ευχάριστα, το multimedia με τη μανία του να μην επιστρέφει απευθείας στην τελευταία επιλογή πηγής ή λειτουργίας αλλά να βγάζει πρώτα δύο τρία μηνύματα που πρέπει να απενεργοποιήσεις, μας έσπασε τα νεύρα. Ειδικά μέσα στην πόλη, που μπορεί να σταματήσεις και δέκα φορές την ημέρα. το μήνυμα ότι “έχουμε την απόλυτη ευθύνη να προσέχουμε το δρόμο και όχι την οθόνη” το εμπεδώσαμε τόσο, που στο τέλος θα σπάσουμε την οθόνη. Ίσως το απαιτεί κάποια νομοθεσία αυτό, αλλά θα μπορούσε τουλάχιστον να είναι pop up και να σβήνει από μόνο του.

    Τρίτη 1 Αυγούστου

    Με κρυστάλλινη διαύγεια και ελαφρύ βοριαδάκι μας υποδέχτηκε σήμερα ο Αύγουστος. Κάτι ξέρουν οι παλιοί, που δήλωναν “Αύγουστε καλέ μου μήνα, νά σουν δυο φορές το χρόνο”. Με τις διακοπές μαζί, θα συμπληρώσουμε εμείς.

    Honda Civic 1.0 VTEC 129 hp 2017

    Το νέο Civic φέρνει και αυτό αέρα ανανέωσης στη Honda, καθώς είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας με τους μικρούς turbo κινητήρες. Στα χέρια μας έχουμε την έκδοση με το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον. Αυτή δηλαδή με το τρικύλινδρο σύνολο των μόλις 988 κ.εκ., που αποδίδει όμως παρά έναν 130 ίππους και 200 Nm ροπή στις 2.250 σ.α.λ.

    Το Civic άλλαξε πολύ (περισσότερα εδώ), μεγάλωσε αλλά δεν μπορούμε να πούμε μετά βεβαιότητας ότι αισθητικά βελτιώθηκε. Σίγουρα έχει διακριτό χαρακτήρα και δεν μοιάζει με τίποτα άλλο στην κατηγορία. Ειδικά με το λευκό χρώμα του αμαξώματος και τις μαύρες ζάντες, αφήνει πολλές σπορ υποσχέσεις. Τις οποίες θα δούμε στην πράξη κατά πόσο τηρεί.

    Στο δικό μας αισθητικό κριτήριο η σχεδίαση του Civic 10ης γενιάς μοιάζει “φλύαρη”. Το αυτοκίνητο έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο και μετατρόχια και θα μπορούσε να δείχνει πολύ πιο συμπαγές από το απερχόμενο. Δεν τα καταφέρνει όμως. Ειδικότερα αυτά τα μεγάλα μαύρα ανοίγματα στους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, προσθέτουν πολύ δράμα για το τίποτα.

    Εσωτερικά όμως τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα, με εργονομία και ποιότητα για σεμινάριο. Σίγουρα και εδώ οι διαφορετικές επιφάνειες θα μπορούσαν να είναι λιγότερες και το αποτέλεσμα πιο αφαιρετικό. Ωστόσο το αποτέλεσμα είναι πολύ πιο εύπεπτο και, από πρακτικής άποψης, εξαιρετικό.

    Ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη στο νέο Civic είναι η πολύ διαφοροποιημένη θέση οδήγησης. Το δοχείο καυσίμου μετακόμισε κάτω από τα πίσω καθίσματα -στην 9η γενιά ήταν κάτω από τα εμπρός. Έτσι το κάθισμα του οδηγού έχει τοποθετηθεί πιο χαμηλά και πλέον νιώθεις μέσα και όχι πάνω στο αυτοκίνητο.

    Σχόλια

    Σχόλια