Motornews Test: Mustang GT 5.0 421ps

    Για όλους όσοι έχουν ένα θέμα με τις ιπποδυνάμεις και την απόδοση, η Mustang στην κορυφαία έκδοσή της, θα πάει κατευθείαν στην κορυφή των επιλογών τους.

    Είναι αυτό το κίτρινο χρώμα με τις μαύρες ρίγες που “τρέχουν” όλο το μήκος, που δεν βοηθάει αν θέλεις να κινηθείς “διακριτικά”. Όχι ότι αυτά φταίνε. Η Mustang δεν κρύβεται. Είναι ξεδιάντροπα εντυπωσιακή. Ακόμα και κατάμαυρη να την έχεις, το εφέ που κάνει στο δρόμο είναι το ίδιο. Ο κόσμος σταματάει και τη χαζεύει. Παιδιά κάθε ηλικίας, την κοιτούν. Οι μικρότεροι, βλέπουν το αυτοκίνητο από την ταινία Transformers σε αυτή (εδώ παίζει πολύ σημαντικό ρόλο το χρώμα) ενώ οι μεγαλύτεροι βλέπουν κάτι που δεν συναντάς κάθε μέρα.

    Οι αναλογίες του αμαξώματος είναι Αμερικάνικες: κοιτώντας από το πλάι, βλέπεις ένα τεράστιο καπό και ένα μικρό πορτ μπαγκάζ. Πλησιάζοντας βλέπεις πως ο οδηγός κάθεται σχεδόν πάνω από τον πίσω άξονα. Οι γωνίες του αμαξώματος βγάζουν ένα δυναμισμό που είναι ξένος για τα Ευρωπαϊκά πρότυπα- αλλά υπαρκτός και άμεσα αναγνωρίσιμος. Μπορεί να μην σου αρέσει η Mustang αλλά δεν μπορείς ούτε να κάνεις πως δεν την πρόσεξες.

    Στην καμπίνα, τα πολυτελή υλικά (θυμίζουμε, είναι η κορυφαία έκδοση αυτή που έχουμε στα χέρια μας) κάνουν το περιβάλλον όσο χλιδάτο πρέπει. Τα δέρματα στα εξαιρετικά Recaro, δίνουν την πινελιά που δεν πρέπει να λείπει από καμία Mustang, ενώ όλα όσα βλέπει γύρω του ο οδηγός, είναι καλαίσθητα. Κάτι είναι και αυτό, μια και δεν θέλει και πολύ ψάξιμο για να βρεις ατέλειες στο φινίρισμα. Ατέλειες που για κάποιο άλλο αυτοκίνητο, από αμιγώς “Ευρωπαίο” κατασκευαστή, θα μπορούσε να είναι και καταδικαστικό και να οδηγήσει στη μη επιλογή του.

    Για να το κάνουμε πιο χειροπιαστό, αν έχεις την ατυχία και κλείσεις το ντουλαπάκι- υποβραχιώνιο με το δάχτυλό σου κατά λάθος από κάτω, μάντεψε πόσο βαθύ θα είναι το κόψιμο… Ομοίως και σε άλλα σημεία που υπό άλλες συνθήκες μπορεί και να μην σε απασχολούσαν. Σε ετούτη εδώ όμως την “ωμή” επίδειξη αισθητικής υπερβολής, βρίσκεις την αχίλλειο πτέρνα του φινιρίσματος και δικαιολογείς πολλά στο μυαλό σου. Όπως την τιμή αγοράς, για την οποία θα πούμε πιο κάτω.

    Ο κινητήρας κάτω από το εντυπωσιακό εμπρός καπό, είναι ο 5λιτρος V8 που -ειλικρινά- θέλεις να ακούς κάθε μέρα για την υπόλοιπη ζωή σου. Ήχος βαθύς και γεμάτος αυτοπεποίθηση που με ένα τρόπο μαγικό, είναι σαν να εκφράζει τον οδηγό του. Χωρίς κομπιάσματα και -εύλογα- χωρίς σκαλοπάτι απόδοσης, με γραμμικότητα που θα ζήλευε και ηλεκτρικό μοτέρ, σε πάει “με ένα φτάρνισμα” μέχρι τις 7.000 σ.α.λ. και το Ground Speed από δίπλα, ανεβαίνει με τρελό ρυθμό. Όσο πιο γρήγορα πηγαίνεις όταν αποφασίσεις να το σανιδώσεις, τόσο πιο γρήγορα οι δύο δείκτες κινούνται προς το τέρμα της διαδρομής τους.

    Ο ατμοσφαιρικός 5λιτρος, προφανώς και αισθάνεται πολύ καλύτερα όταν υπάρχει ροή αέρα στην εισαγωγή του και σε ανταμείβει με συναρπαστικές εν κινήσει επιταχύνσεις. Όλα βαίνουν καλώς, όταν το τιμόνι παραμένει σταθερό ή -άντε- με λίγες μοίρες απόκλιση από την ευθεία. Εκεί ο αμερικάνος ξεδιπλώνει τις διαθέσεις του και δείχνει ποιος είναι. Τα δύσκολα για τον οδηγό αρχίζουν, όταν εκείνος θα θελήσει να στρίψει έτσι όπως θα έκανε με ένα πιο “ευρωπαϊκά sport” αυτοκίνητο.

    Η ανάρτηση είναι εξελιγμένη μεν, θέλει αρκετή δουλειά δε, με τον οδηγό να “διαβάζει” το βιβλίο των αντιδράσεων από την αρχή. Το πίσω μέρος κρατιέται λίγο “από πάνω” σε ότι έχει να κάνει με την πρόσφυση, αφήνοντας το ESP να βγάζει να τα κάστανα από τη φωτιά στην περίπτωση που κάτι ταράξει την ομαλή περιστροφή των κινητήριων τροχών. Και όπως καταλαβαίνετε, είναι πολλά αυτά που μπορεί να ταράξουν την περιστροφή. Από λίγα νερά, έως και μερικές λακκούβες που θα στείλουν την κάθετη ταλάντωση του πίσω μέρους, σε δυσθεώρητα ύψη.

    Οι αντιδράσεις είναι απότομες και ο οδηγός πρέπει να είναι σε κόκκινο συναγερμό, καθώς ούτε το ESP θα συνεφέρει ένα απότομο εκκρεμές με το πίσω μέρος να θέλει να αλλάξει προσανατολισμό. Μόνο η σύνεση του οδηγού που θα προβλέψει την κατάληξη, ανάλογα με το πόσο το… παράκανε με το γκάζι. Όπως και να έχει όμως, το τιμόνι είναι στο ύψος των περιστάσεων και με την ακρίβειά του θα βοηθήσει (όσο μπορεί) κι αυτό.

    Κακά τα ψέμματα όμως. Αυτός που ενδιαφέρεται για στροφές και δυναμικό στρίψιμο, δεν θα κοιτάξει προς τη μεριά της Mustang. Ή για να είμαστε πιο δίκαιοι, δεν πρέπει να κοιτάξει. Ειδικά αν δεν ανήκει στο ποσοστό εκείνο των οδηγών που μπορούν να παλέψουν με το θηρίο και να μην έχουν διαρκείας στο φαναρτζίδικο. Το πακέτο όμως της Mustang είναι δίχως άλλο εντυπωσιακό. Δεν υπάρχει πουθενά στην αγορά του καινούργιου αυτοκινήτου, τέτοια αγορά. Με κάτι (λίγα) παραπάνω από τα 60 χιλιάρικα, γίνεσαι talk of the town με το αυτοκίνητό σου. Έχεις επιδόσεις και ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας που πραγματικά δεν μπορούμε να φανταστούμε πως θα αφήσει ασυγκίνητο, κάποιον που έχει αυτά τα χρήματα να διαθέσει.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια