Live Test: Suzuki Ignis 1.2 90hp 4WD

    Πόσο "μετράει" τελικά η ύπαρξη της τετρακίνησης σε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης;

    Η επόμενη εβδομάδα με το Suzuki Ignis 1.2 90hp 4WD στο live test του motornews θα αναλωθεί κυρίως στις εκτός δρόμου ικανότητες του μικρού αστικού πασπαρτού και κατά πόσο επηρεάζει επιδόσεις και κατανάλωση ή ύπαρξη της τετρακίνησης. 

    Δευτέρα 31 Ιουλίου

    Τέλος μήνα και αρχή εβδομάδας σήμερα, με το Ignis 4WD να βρίσκεται ήδη στο γκαράζ της αντιπροσωπείας. Το μικρό Suzuki είναι πραγματικά “μαγικό” σε επίπεδο χώρων, αισθητικής, ποιότητας εσωτερικού, πρακτικότητας, εργονομίας, οικονομίας και ευκολίας οδήγησης. Θα μπορούσε να είναι με διαφορά το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο πόλης -και όχι μόνο. Αν δεν είχε αυτή την ανάρτηση.

    Η τετρακίνηση του Ignis, σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό βάρος, αποδεικνύεται πολύ ικανή εκτός δρόμου. Υπό αυτή την έννοια και με έναν μόνο ανταγωνιστή σε αυτή την κατηγορία μεγέθους, παίζει σχεδόν μόνο του. Έτσι μπορεί να δικαιολογήσει κάποιος και το τσιμπημένο κόστος.

    Από οικονομικής άποψης, τα 14.000€ περίπου είναι μια λογική τιμή για ότι προσφέρει το τετρακίνητο Ignis. Τα 15.700€ όμως της έκδοσης δοκιμής, σε βάζουν σε άλλες σκέψεις. Μιας κατηγορίας επάνω.

    Παρασκευή 28 Ιουλίου

    Απόλαυση η κίνηση στην Αθήνα. Ανακουφισμένη από μεγάλο μέρος του πληθυσμού της, είναι πιο όμορφη παρά ποτέ. Με το Ignis απολαμβάνουμε κάθε χιλιόμετρο. Καθώς τόσο η πρακτικότητα και η ευκολία του, όσο και η χαμηλή κατανάλωση, εντυπωσιάζουν. Παρότι τετρακίνητο και με ισχύ 90 ίππων, χρειάζεται μόλις 5,5 λίτρα/100 χλμ. Θα μας πείτε είναι playmobil. Ναι αλλά και άλλα μικρά αυτοκίνητα δεν πέφτουν εύκολα κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ.  Βλέπετε τη διαφορά δεν την κάνει ο όγκος, αλλά το βάρος. Εδώ είναι που το Ignis κάνει τη διαφορά.

    Το μικρό Suzuki θα μπορούσε να είναι το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης. Με διαφορά. Έχει όμως ένα σημαντικό μειονέκτημα. Την ανάρτηση. Παρά τις φαινομενικά μεγάλες διαδρομές δεν είναι άνετη. Κυρίως λόγω της απόσβεσης των αμορτισέρ που είναι απότομη. Ταλαιπωρεί στις λακούβες και στα εγκάρσια σαμαράκια, ενώ δεν προσφέρει καθόλου καλό έλεγχο του αμαξώματος. Το σύστημα διεύθυνσης επίσης υπάρχει μόνο για να στρίβει του τροχούς. Με μέτρια αίσθηση και επαναφορά, είναι παρασάγγες κατώτερο από το σύνολο κινητήρα – κιβωτίου.

    Suzuki Ignis 4WD 2017

    Πραγματικά δεν υπάρχει τίποτα άλλο που να μας χαλάει στο Ignis. Θα το αγοράζαμε με κλειστά μάτια, αρκεί να βρίσκαμε μια λύση για τη βελτίωση της ανάρτησης. Ίσως πιο προοδευτικά και μαλακά ελατήρια σε συνδυασμό με αμορτισέρ καλύτερης απόσβεσης. Εσείς να έχετε ένα όμορφο Σ/Κ και εμείς θα βγούμε λίγο εκτός δρόμου, για να δούμε τι ψάρια πιάνει το μικρό στην άμμο και στο χώμα.

    Πέμπτη 27 Ιουλίου

    Σαν το δροσερό αεράκι που φύσηξε σήμερα, το Ignis ανακουφίζει και αυτό τον αστό οδηγό στην κίνηση της πόλης. Το μικρό crossover είναι εξαιρετικό σε ευκολία οδήγησης, ορατότητα και οικονομία. Με κατανάλωση 5,6 λίτρα/100 χλμ., δείχνει ένα σπάνιο προτέρημα: η επίσημη τιμή να συμβαδίζει σχεδόν με την πραγματική.

    Suzuki Ignis 1.2 Dualjet 4WD

    Το Ignis έχει ορισμένα κατασκευαστικά πλεονεκτήματα, που το κάνουν αξιολάτρευτο. Το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο, σε δύο μάλιστα τμήματα, με το χειριστήριο για τη λειτουργία αυτή στο άνω άκρο της πλάτης, άμεσα προσβάσιμο από το χώρο αποσκευών. Ακριβώς δίπλα, βρίσκεται αυτό για την πτώση της πλάτης. Έτσι, δεν χρειάζεται να ψάχνεις, ούτε να πηγαίνεις εμπρός – πίσω όταν θες να επεκτείνεις το πορτ μπαγκάζ.

    Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι εντυπωσιακά άνετοι, όπως και για τους εμπρός, ενώ οι πόρτες ανοίγουν σε γωνία σχεδόν 90 μοιρών. Μαζί με το αυξημένο ύψος, η είσοδος και η έξοδος είναι εύκολες ακόμα και αν έχεις αρθριτικά. Επιπρόσθετα, ο χειρισμός παιδιών ή παιδικών καθισμάτων, δεν απαιτεί επικύψεις φανατικού θρησκευόμενου εν ώρα προσευχής.

    Συνολικά το Ignis μας έχει εντυπωσιάσει. Έχουμε όμως και μια σημαντική ένσταση, για την οποία θα μας επιτρέψετε να εμπεδώσουμε ορισμένες παρατηρήσεις και να επανέλθουμε αύριο.

    Τετάρτη 26 Ιουλίου

    Το έντονο πορτοκαλί χρώμα με τις μαύρες ζάντες μεγάλης διαμέτρου 16 ιντσών αποτελούν τον πρώτο πόλο έλξης του Ignis. Το μικρό αμάξωμα με μήκος μόλις 3,7 μέτρα είναι τόσο συμπαθητικό, που δημιουργεί κατά περίπτωση πατρικά ή μητρικά αισθήματα, ανάλογα το φύλο του παρατηρητή.

    Suzuki Ignis 1.2 Dualjet AWD

    Η πρώτη εντύπωση από την οδήγηση είναι επίσης εξόχως θετική. Θέση οδήγησης και εικόνα εσωτερικού ικανοποιούν απόλυτα. Η ελαστικότητα και το τράβηγμα του κινητήρα των 1.2 λίτρων από χαμηλά είναι εντυπωσιακά. Με δεδομένη πάντα την ατμοσφαιρική τροφοδοσία του. Έτσι, παρά το γεγονός ότι το χειροκίνητο κιβώτιο έχει πέντε σχέσεις, δεν σου λείπει πουθενά το τράβηγμα. Με τελευταία σχέση και 50 χλμ./ώρα στο κοντέρ, το Ignis επιταχύνει χωρίς κανένα δισταγμό.

    Παρά την ύπαρξη τετρακίνησης, το βάρος του Ignis ξεπερνά ελάχιστα τα 900 κιλά, τα οποία τελικά αποδεικνύονται παιχνίδι για τον Dualjet κινητήρα των 90 ίππων. Έτσι μπορείς να κυκλοφορείς όλη μέρα μαζί του στην πόλη, με ένα τεράστιο χαμόγελο ζωγραφισμένο στο πρόσωπό σου. Μάλιστα οι πρώτες ενδείξεις κατανάλωσης δείχνουν ότι το χαμόγελο δεν θα σβήσει απότομα στην πρώτη επαφή με το βενζινάδικο. Περισσότερα όμως γι’ αυτό θα έχουμε να γράψουμε όσο τα χιλιόμετρα αυξάνονται.

    Σχόλια

    Σχόλια