Live Test: Mercedes Citan 109

    Για λίγες μέρες θα μπορούμε να κάνουμε χιλιόμετρα με το επαγγελματικό Citan και πρέπει να σας πούμε πως μετά τα πρώτα, βλέπουμε κιόλας τους οδηγούς των διανομών "με άλλο μάτι".

    Λίγο διαφορετικό live test για την εβδομάδα αυτή, με το van της Mercedes να μας δίνει την ευκαιρία να πάρουμε μια γεύση από το πως είναι να κινείσαι με ένα σύγχρονο κλειστό φορτηγάκι στην πόλη αλλά και έξω από αυτή. Τις επόμενες μέρες θα (κάνουμε πως) το φορτώνουμε και θα (κάνουμε πως) το ξεφορτώνουμε, για να έχουμε μια ιδέα πιο σφαιρική γύρω από τη ζωή του επαγγελματία των διανομών. Το Citan 109, με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων και τους 90 ίππους, είναι κοντά μας για να το ψάξουμε λίγο παραπάνω.

    Πέμπτη 27 Ιουλίου

    Είπαμε, διανομές. Σε αυτές, δεν χωρούν, ούτε και χρειάζονται πολλοί. Αρκεί ο ένας, ο οδηγός. Γι’ αυτό και μόνο σε αυτόν το Citan προσφέρει την ασφάλεια του αερόσακου για την “κακιά στιγμή”- γεγονός που φαίνεται περίεργο, ίσως μόνο σε εμάς που δεν έχουμε και ιδιαίτερη επαφή με τα των επαγγελματικών αυτοκινήτων.

    Κατά τα άλλα, συνεχίζουμε και καταγράφουμε ότι μας κάνει εντύπωση και μεταξύ αυτών, είναι και το μεγάλο ράφι πάνω από τα κεφάλια, που χωράει πολλά και δίνει λύσεις στη μεταφορά αντικειμένων, κρύβοντάς τα παράλληλα από τα κακόβουλα μάτια. Πλήρως εναρμονισμένα στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, είναι και τα σκιάδια που φυσικά δεν έχουν καθρέπτες στην εσωτερική του πλευρά αλλά έξυπνες “σχισμές” για τη συγκράτηση χαρτιών και -προφανώς, χρήσιμων- λοιπών εντύπων.

    Τετάρτη 26 Ιουλίου

    Κρατάς το πλαστικό τιμόνι, αισθάνεσαι το heavy duty ύφασμα στο κάθισμα και γενικότερα αντιλαμβάνεσαι τη σκοπιμότητα του να μην υπάρχουν “πολυτελή” υλικά. Και έρχεται η ώρα που θέλεις να δεις πως έχει χωρέσει το μοτέρ (της Renault) κάτω από το εμπρός καπό. Κεραμίδα. Το Citan απαλλάσσει τον οδηγό του από την ανάγκη του να σηκώσει το καπό. Με (δύο παρακαλώ) αμορτισέρ, η κίνηση γίνεται αυτόματα, χωρίς κόπο και με τον οδηγό να έχει τα χέρια του ελεύθερα. Η έκπληξη δεδομένη αλλά σαν στοιχείο του αυτοκινήτου, αναμενόμενο.

    “Είμαστε premium brand ρε κύριος” σαν να το ακούς να σου λέει. Αλλά αν έχεις αρχίσει να ακούς τέτοιες φωνές, τότε σημαίνει πως τα πράγματα δεν είναι καθόλου καλά και ετούτο εδώ το επαγγελματικό, σου έχει κουνήσει το μυαλό. Κάτι που σου κάνουν και οι πόρτες πίσω. Τόσο η πλαϊνή συρόμενη, όσο και η διπλή στο πίσω μέρος, που κατά μόνας είναι σχετικά στενές και προσδιορίζουν καλύτερα τον όρο “αυτοκίνητο διανομών”.

    Τρίτη 25 Ιουλίου

    Όπως ίσως έχετε καταλάβει, οι διαδρομές μας με το Citan είναι καλύτερες και ωραιότερες από ότι περιμέναμε. Μόνο παράπονο ημών των “επιβατικών” οδηγών, η ορατότητα προς τα πίσω που περιορίζεται από το φινιστρίνι στο διαχωριστικό με το χώρο φόρτωσης. Και οι πλευρές, που ορίζουν μεγάλες “νεκρές” ζώνες για την ορατότητα του οδηγού, όταν αυτός θέλει να κάνει όπισθεν και να βγει από κάθετη θέση στάθμευσης στο δρόμο.

    Με ψυχραιμία, όλα ξεπερνιούνται. Άλλωστε, το Citan σου δίνει λόγους να χαμογελάς αν είσαι επαγγελματίας. Βλέπεις τη μέση κατανάλωση, αναλογίζεσαι πόσο “σπάταλος” υπήρξες απέναντι σε ένα αυτοκίνητο που δεν έχει φτιαχτεί για τη χρήση που εδώ και λίγες μέρες του κάνεις (για να το πούμε κομψά δηλαδή…) και χαμογελάς. Πονηρά.

    Δευτέρα 24 Ιουλίου

    Στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, η αστυνομία της Μεγ. Βρετανίας έφερε στο προσκήνιο τον όρο “white van driver”. Ήταν ένας εύσχημος όρος για να περιγράφει επιθετική συμπεριφορά ή/και γρήγορη οδήγηση από φορτηγά διανομών (που συνήθως είναι μικρά και άσπρα). Αυτή η ανάγκη για ξεχωριστή κατηγορία στις αστυνομικές αναφορές, προέκυψε από την εξέλιξη των μοντέλων van. Ξαφνικά, από εκεί που στην καλύτερη περίπτωση, οι διανομές γινόντουσαν με κάποιο αργοκίνητο ερείπιο, που πάταγε πάνω σε φύλλα σούστας με έδραση σε απλές σιδηροδοκούς, η ανάπτυξη της κατηγορίας, έφερε ικανότατα μοντέλα, με καλή συμπεριφορά υπό πίεση αφού βασίζονταν στα επιβατικά αντίστοιχα και πλήρως εξοπλισμένα με ότι μπορεί να ζητήσει ο οδηγός για να νιώσει άνετα.

    Και να πατήσει το γκάζι, έτσι όπως θα έκανε και σε ένα επιβατικό. Έτσι λοιπόν, υπήρχε τακτική αναφορά στα αστυνομικά δελτία, η καταδίωξη λευκού van που ο οδηγός του πήγαινε κομμάτια και δεν σταμάταγε (συνήθως) στον αστυνομικό έλεγχο. Ή τουλάχιστον, δυσκόλευε τους υπερασπιστές του νόμου με τα μπλε. Σε αυτή την θέση βρεθήκαμε και εμείς λοιπόν, με το Citan. Φανταζόμαστε την έκπληξη στα μάτια πολλών οδηγών που είδαν το σαββατοκύριακο που μας πέρασε, ένα λευκό van να περνάει σε ανοιχτά κομμάτια της Εθνικής Οδού με αρκετά χιλιόμετρα στο κοντέρ του αλλά και να μην μειώνει ιδιαίτερα όταν ερχόταν καμπές ή ανοιχτές στροφές.

    Το πάτημα του Citan είναι αυτό που σε παρασέρνει. Κι αν έχεις και καλή μουσική στο USB σου, γιατί παίρνει και USB το ηχοσύστημα του Citan (που έχει και το πολύ χρήσιμο για τους επαγγελματίες Bluetooth), τότε ξεχνιέσαι για τα καλά και νομίζεις ότι οδηγείς επιβατικό. Λίγο ο αντίλαλος από την άδεια καμπίνα πίσω (είπαμε: θα “κάνουμε” ότι το φορτώνουμε…) σε επαναφέρει στην πραγματικότητα αλλά μην φανταστείτε και τίποτα τρομερό.

    Παρασκευή 21 Ιουλίου

    Από τον κινητήρα και μόνο, αντιλαμβάνεται κανείς πως το Citan είναι προϊόν της συνεργασίας της Mercedes με τη Renault. Είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου της Mercedes και ένα από τα στοιχεία που σε κάνουν να χαίρεσαι πραγματικά που οδηγείς το αυτοκίνητο- ακόμα κι αν δεν ασχολείσαι με τις διανομές. Για τον 1.500άρη DCi έχουμε μόνο καλά λόγια να πούμε και εδώ, στο Citan με τους 90 ίππους του, περιμένουμε να δούμε μόνο πως διαχειρίζεται το θέμα της οικονομίας, με τις πρώτες σχέσεις του κιβωτίου των ταχυτήτων -αυτές που χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο ο οδηγός των διανομών μέσα στην πόλη- να είναι “κοντές”.

    Με τις ημέρες που θα περάσουμε πίσω από το τιμόνι (heavy duty κι αυτό, όπως και οι επενδύσεις στα καθίσματα και τις πόρτες) του Citan, θα έχουμε τη δυνατότητα να δούμε κι άλλα πράγματα, ζώντας και αναπνέοντας ως επαγγελματίες οδηγοί. Είναι λίγο περίεργο να “ακούς” το κενό πίσω σου αλλά κάτι μας λέει πως θα το συνηθίσουμε, μια και τις ώρες της έντονης ζέστης στην πόλη, εκτιμήσαμε ιδιαίτερα το γεγονός πως ο κλιματισμός του Citan, ψύχει ταχύτατα τον “αποκομμένο” χώρο για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Θα είχε ενδιαφέρον να το δούμε και στις άλλες εκδόσεις αμαξώματος, αφού το Citan κυκλοφορεί και ως “μακρύ” επιβατικό.

    Σχόλια

    Σχόλια