Live Test: Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 hp

    Υποψηφιότητα για τον τίτλο του κορυφαίου αυτοκινήτου της κατηγορίας B, από το νέο Fiesta. Θέτουμε τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων.

    Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 hp 2017

    Δίχως χρονοτριβή, το Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 ίππων έφτασε στο live test του motornews. Πόσο καλύτερο είναι από το μοντέλο που αντικαθιστά αλλά και από τον πολυπληθή και νεότατο ανταγωνισμό του; Όλη η εβδομάδα δική μας για να απαντήσουμε.

    Δευτέρα 26 Ιουλίου

    Μετά από περίπου 900 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου Fiesta, μόνο υπερθετικούς χαρακτηρισμούς έχουμε για το αποτέλεσμα. Σε αυτή την έκδοση των 120 ίππων, το αυτοκίνητο είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, ταχύ, με ένα κιβώτιο ποίημα, τιμόνι ωδή στην αίσθηση και στην αμεσότητα, αθόρυβο στα πολλά χιλιόμετρα, στιβαρό και με εξοπλισμό που πραγματικά δεν θέλεις άλλο.

    Φυσικά κανένα αυτοκίνητο δεν είναι τέλειο και έτσι, σε σχέση με τον πλέον ευρύχωρο ανταγωνισμό της κατηγορίας, το Fiesta είναι ένα κλικ κάτω. Πάνω από το μέσο όρο μεν, αλλά όχι εντυπωσιακό σε αυτό τον τομέα. Η ανάρτηση επίσης, ειδικά η πίσω, στην έκδοση Titanium ήταν ένα κλικ πιο μαλακή από όσο θα την θέλαμε. Ο βαθμός απόσβεσης των αμορτισέρ όμως και η συνολική της λειτουργία, μόνο θετικά σχόλια μπορούν να αποσπάσουν.

    Με κάτι παραπάνω από 17.000€, το Fiesta αξίζει σίγουρα κάθε ένα από τα ευρώ που ζητάει. Αν η πρακτικότητα δεν αποτελεί πρώτη προτεραιότητα και, αντίθετα, τα οδικά χαρακτηριστικά και οι επιδόσεις βαρύνουν περισσότερο, τότε δεν υπάρχει καμία δικαιολογία να μην τα ακουμπήσεις. Είναι άλλωστε και η κατανάλωση των 4,9 λίτρων, μαζί με την εγγύηση των 8 ετών, που έρχονται να ικανοποιήσουν όχι μόνο το θυμικό, αλλά και το λογικό μέρος του εγκεφάλου.

    Παρασκευή 21 Ιουλίου

    Το ηχοσύστημα B&O Play που αποτελεί μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού της έκδοσης Titanium, είναι από μόνο του λόγος αγοράς του Fiesta. Δέκα ηχεία εκ των οποίων το ένα κεντρικό και το άλλο πολύ χαμηλών συχνοτήτων (subwoofer) στο χώρο αποσκευών,  εννιά κανάλια ήχου και ενισχυτής 675 Watt συνθέτουν ένα εκπληκτικό σύνολο.

    Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 hp 2017

    Αν πετύχεις μουσικό αρχείο υψηλής ποιότητας ή σταθμό με σωστό σήμα όπως ο Εν Λευκώ (87,7), δεν βγαίνεις από το αυτοκίνητο. Υψηλή ένταση χωρίς την παραμικρή παραμόρφωση και εξαιρετική ανάλυση συχνοτήτων, αποδεικνύουν ότι οι εκατοντάδες ώρες εξέλιξης του συστήματος δεν πήγαν χαμένες.

    Τέτοια ποιότητα ήχου σε τέτοιας κατηγορίας αυτοκίνητο δεν ξανάγινε. Το γεγονός δε ότι τίποτα δεν προδίδει πως ένας “μουσικός τιτάνας” βρίσκεται στα σωθικά του, το κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακό. Αν είστε λάτρης της καλής -σε ποιότητα- μουσικής, τότε το Fiesta είναι το αυτοκίνητό σας. Οτιδήποτε εργοστασιακό ακούσετε μετά από αυτό, θα σας θυμίζει “τρανζίστορ” -όπως λέγαμε παλιά τα φορητά ραδιόφωνα.

    Πέμπτη 20 Ιουλίου

    Όμορφες μέρες μας επιφύλαξε ο Ιούλης, με τονωτικό βοριαδάκι και μια απίστευτη διαύγεια στην ατμόσφαιρα που αναπτερώνει την ψυχολογία μας. Δεν είναι, όμως, μόνο ο καιρός. Το Fiesta, ως ο νεότερος εκπρόσωπος της κατηγορίας B, αποτελεί την απόδειξη της τρανής εξέλιξης των μικρών αυτοκινήτων. Αν εξαιρέσεις το μέγεθος, η ποιότητα κύλισης, οι επιδόσεις και ο εξοπλισμός, παραπέμπουν σε μοντέλα πολυτελούς κατηγορίας της προηγούμενης δεκαετίας. Και αυτό μας αρέσει πολύ.

    Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 hp 2017

    Με τη θέση οδήγησης ακόμα έχουμε θέμα, όμως σε όλα τα υπόλοιπα υποκλινόμαστε στους μηχανικούς της Ford. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι εξαιρετική και σχεδόν ξεχνάς ότι υπάρχει. Καθώς μένει στο παρασκήνιο και ηχητικά. Μασίφ είναι συνολικά το αμάξωμα του Fiesta, το οποίο ακόμα και όταν βουτάει στις αθηναϊκές μέγα λακκούβες δεν ακούς το παραμικρό και παραμένει ακλόνητο στην πορεία του. Δείγμα σωστής στήριξης τόσο της ανάρτησης, όσο και στιβαρότητας του πλαισίου.

    Δεν θα κρύψουμε ότι περιμέναμε κάτι περισσότερο από την ποιότητα των πλαστικών στο εσωτερικό. Ταυτόχρονα όμως, με δεδομένο ότι πρέπει να γίνουν κάποιοι συμβιβασμοί κόστους, καλύτερα που έγιναν σε αυτά και όχι στα μηχανικά μέρη.

    Τετάρτη 19 Ιουλίου

    Απολαυστικό το δίδυμο κινητήρα – κιβωτίου στο Fiesta, μας έβαλε στην πρίζα για ένα μεγάλο ταξίδι που θα πραγματοποιήσουμε το Σ/Κ. Κατά πόδα ακολουθεί και το σύστημα διεύθυνσης. Υποπτευόμαστε, γιατί στις αστικές μετακινήσεις δεν το έχουμε επιβεβαιώσει, ότι ο μικρό Ford θα βάζει τα γυαλιά σε πολλές, πολλαπλάσιου κόστους κατασκευές σε δρόμους με στροφές.

    Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 hp 2017

    Αυτό που συνεχίζει να μας δημιουργεί θέματα είναι η θέση οδήγησης. Δεύτερη μέρα σήμερα και ακόμα να εξοικειωθούμε. Μια αλλάζουμε την κλίση της πλάτης, μια το μήκος του τιμονιού, μια το ύψος του καθίσματος. Ακόμα, δυστυχώς, δεν έχουμε βρει το ιδανικό, αυτό δηλαδή που αρμόζει σε ένα τόσο συμμετοχικό όχημα.

    Για τον εξοπλισμό της έκδοσης Titanium από την άλλη πλευρά, ούτε λόγος. Μας κακομαθαίνετε κυρία Ford μας και μάλιστα με μια οθονάρα “να” σε ρόλο ρουφιάνου όπισθεν.

    Και ενώ έχει τα πάντα, θα σταθούμε σε κάτι που μας κάνει πολύ στο καυτό ελληνικό καλοκαίρι: η δυνατότητα να κατεβάζεις -και να ανεβάζεις- όλα τα παράθυρα, με το χειριστήριο ασφάλισης/απασφάλισης των θυρών και εκκίνησης. Πολύ πρακτικό για να βγαίνει ο θερμός αέρας που εγκλωβίζεται στο εσωτερικό, πριν μπεις μέσα και νοιώσεις σαν ψητό.

    Τρίτη 18 Ιουλίου

    Η Ford έχει επενδύσει πολλά στο νέο Fiesta και δεν το κρύβει. Ταυτόχρονα όμως, έχει “φορτώσει” το μοντέλο με τόσα θεωρητικά πλεονεκτήματα, που δύσκολα εντοπίζεις στον ανταγωνισμό. Ένα από αυτά είναι η εγγύηση σχεδόν μιας ζωής -αυτοκινήτου- που φτάνει στα 8 χρόνια.

    Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 hp Titanium 2017

    Ωστόσο το αυτοκίνητο δεν αρκείται μόνο στα εμπορικά “τυράκια” για να αλιεύσει πελατεία. Διαθέτει σύγχρονα μηχανικά μέρη με πολλές ιπποδυνάμεις για να επιλέξει κανείς, ένα ανεξάντλητο με τα μέτρα της κατηγορίας κατάλογο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και μια εντελώς νέα αισθητική, εκτός και εντός. Δεν λείπουν και μερικές έξυπνες “πινελιές”, όπως το αναδυόμενο πλαστικό προστατευτικό στην ακμή των θυρών. Το οποίο μας αρέσει γιατί προστατεύει περισσότερο τα άλλα αυτοκίνητα, παρά το ίδιο το Fiesta.

    Επειδή έφτασε ο λόγος στην αισθητική: υπό γωνία τουλάχιστον 10 μοιρών, το εμπρός μέρος του Fiesta είναι τόσο εκλεπτυσμένο, όσο και δυναμικό. Όταν το κοιτάς ανφάς, δεν είναι δυνατόν να μην σου έρθει η εικόνα του ροφού στη Θασοπούλα, εκείνο το καλοκαίρι. Αντίθετα το πίσω μέρος υπό γωνία, ανφάς, άνω και κάτω, είναι πολύ πιο ισορροπημένο.

    Η πρώτη μας αντίδραση από την επαφή με το εσωτερικό δεν έχει επιφώνημα. Αλλά για αυτό θα πούμε περισσότερα τις επόμενες ημέρες. Ο πίνακας οργάνων δείχνει να σχεδιάστηκε κάπως “πρόχειρα”. Μας κάνει να πιστεύουμε ότι στο πρώτο facelift του μοντέλου, θα δώσει τη θέση του σε έναν πλήρως ψηφιακό. Επίσης, είναι σε τόσο κάθετη θέση, που πρέπει να ρίξεις το βλέμμα αρκετά χαμηλά για να έχεις καλή οπτική στις ενδείξεις του.

    Σε αντίθεση με τον πίνακα οργάνων, στην πρώτη επαφή που είχαμε με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, το δεξί μας χέρι ερωτεύτηκε τον επιλογέα κεραυνοβόλα. Κουμπώνει με ένα “κλικ”, χωρίς ελαστικότητα και έχει μικρή διαδρομή και εξαιρετική αίσθηση. Αντίστοιχα ο συμπλέκτης είναι γραμμικός, με σωστή διαδρομή στο πεντάλ και ελαφρύς.

    Σχόλια

    Σχόλια