Live Test: Fiat Tipo 1.6 MTJ 120hp TCT

    Fiat Tipo 1.6 MTJ 120 hp TCT 2017

    Έφτασε το live test του motornews το Fiat Tipo 1.6 MTJ 120hp TCT, πληρέστατο και με αυτόματο κιβώτιο. Σε μια εβδομάδα θα έχουμε μια πλήρη εικόνα του και θα δούμε αν η ελκυστική τιμή του συνοδεύεται και από ανταγωνιστική απόδοση. 

    Πέμπτη 20 Ιουλίου

    Με ένα γρήγορο ταξίδι στην Εύβοια από την Αθήνα και καλύπτοντας περίπου 250 χιλιόμετρα εθνικής οδού αλλά και του ορεινού οδικού δικτύου, η κατανάλωση έδειξε κάτι λιγότερο από 6 λίτρα στα 100 χλμ. Εδώ να σημειώσουμε ότι το a/c ήταν ανοιχτό σχεδόν σε όλη την διαδρομή αλλά και πως στο αυτοκίνητο επέβαιναν 3 άτομα.

    Αν εξαιρέσουμε τον θόρυβο εντός της καμπίνας με κλειστά παράθυρα, που είναι σε ανεκτά επίπεδα και μας γινόταν αντιληπτός κατά διαστήματα ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, το ταξίδι ήταν άνετο χωρίς να κουράζει οδηγό και συνεπιβάτες. Η απόκριση του κιβωτίου έχει γνώμονα την άνεση και αλλάζει σχέσεις πολύ σταδιακά, όπως ένα κλασικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής. Παρότι είναι διπλού ξηρού συμπλέκτη, σωστά για τη χρήση του αυτοκινήτου, δεν δίνει την έμφαση στην ταχύτητα αλλά στην ομαλότητα των αλλαγών.

    Τετάρτη 19 Ιουλίου

    Σήμερα κινηθήκαμε αρκετά μέσα στην πόλη και η αναζήτηση της πολυπόθητης θέσης για παρκάρισμα, στους στενούς της δρόμους, μας έδειξε τον όγκο του αυτοκινήτου. Στην συγκεκριμένη έκδοση, που έχουμε στα χέρια μας, τα πράγματα έγιναν λίγο δυσκολότερα από την έλλειψη αισθητήρων παρκαρίσματος. Για κάμερα οπισθοπορείας δε, ούτε λόγος.

    Η κατανάλωση δείχνει να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα και το σύστημα start/stop μας δίνει λίγο τον έλεγχο ανάλογα με την πίεση του φρένου. Αυτό που πρέπει να προσέχει κανείς είναι η εκκίνηση σε ανηφόρες. Επειδή το start/stop είναι κάπως αργό στην εκκίνηση, το Tipo μπορεί να φύγει για λίγο προς τα πίσω. Επίσης η αργή απόκριση του συστήματος πολλές φορές, σε διασταυρώσεις, δεν διευκολύνει το πέρασμα όπως το υπολογίζεις, με αποτέλεσμα να μένεις έκθετος.

    Τρίτη 18 Ιουλίου

    Παρότι το mutlimedia του νέου Fiat Tipo είναι στο σωστό ύψος και με όμορφη σχεδίαση, συνολικά το ταμπλό είναι ελαφρώς “πνιγηρό”. Την εποχή των Virtual και i Cockpit με την αφαιρετική αισθητική, αυτό του Tipo είναι πολύ ογκώδες και ψηλό, ενώ και ο πίνακας οργάνων έχει μεγάλη γωνία. Συνολικά η θέση οδήγησης δεν μας ταίριασε ιδιαίτερα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν ρυθμίζεται παντοιοτρόπως.

    Ένα ακόμα σημείο που πλέον χρήζει αναθεώρησης, είναι η χροιά του κινητήρα diesel των 1.6 λίτρων. Στο ρελαντί και στις χαμηλές σ.α.λ. ακούγεται αρκετά. Σε σύγκριση με τα νεότερα σύνολα της VW, Ford και Renault, δείχνει μια γενιά πίσω σε αυτό το σημείο. Από άποψη απόδοσης, ειδικά με τον αυτόματο κιβώτιο, δεν αφήνει περιθώριο για αρνητικά σχόλια.

    Στον ανοιχτό δρόμο, το Tipo κινείται με άνεση αφήνοντας ελάχιστο θόρυβο από τον κινητήρα να περνά στο εσωτερικό, σε ταχύτητες εντός των ορίων. Λίγο πάνω από αυτά δεν λείπει ο θόρυβος από τον αέρα, ωστόσο η σταθερότητα και η άνεση παραμένουν σε πολύ καλό επίπεδο.

    Δευτέρα 17 Ιουλίου

    Fiat Tipo MTJ 1.6 TCT 5d 2017

    Η εβδομάδα άνοιξε με αυτό που λέμε, κακώς, κακό καιρό. Ωστόσο το Fiat Tipo μας έκανε να χαμογελάσουμε καθώς, δεν θα το κρύψουμε, το περιμέναμε λιγότερο ενδιαφέρον. Το ιταλικό πεντάθυρο σε υποδέχεται με μεγάλους χώρους, σε πρώτη φάση. Δευτερευόντως, με ένα multimedia σύστημα του οποίου η σχεδίαση είναι πολύ ελκυστική και η λειτουργικότητα πολύ καλή.

    Αυτό που αφήνει δεύτερες σκέψεις είναι η ποιότητα των πλαστικών και η συνολική σχεδίαση. Φαίνεται ότι προάγουν την παγκόσμια ανάγκη περιορισμένου κόστους και όχι την τυπική ιταλική φινέτσα. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό και θα το αξιολογήσουμε σε σχέση με τα υπόλοιπα δεδομένα. Τα οποία, σε πρώτη φάση, φαίνεται στο σύνολό τους να είναι άνω του μέσου όρου.

    Ο κινητήρας diesel σε καθημερινές μετακινήσεις συνδυάζεται πολύ καλά με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Αυτό που θα θέλαμε πιο άμεσο είναι το σύστημα παύσης του κινητήρα στο ρελαντί (start/stop). Όσον αφορά στην κατανάλωση είναι πολύ νωρίς ακόμα, ωστόσο η διατήρησή της στο επίπεδο των 6,0 λίτρων/100 χλμ. σε πρώτη φάση είναι πολλά υποσχόμενη.

     

    Σχόλια

    Σχόλια