Live Test: Volvo V40 T3 1.5 152 hp

    H νέα τιμή της έκδοσης βενζίνης, καθιστά το μικρότερο των Volvo μια πολύ ελκυστική πρόταση.

    Η εβδομάδα κλείνει με το πολύ Volvo V40 T3 1.5 152 hp να βρίσκεται στα χέρια μας για το live test του motornews. Μια premium πρόταση στην κατηγορία C σε τιμή mainstream, έχει πάντα ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

    Τετάρτη 19 Ιουλίου

    Στο δρόμο, το V40 διαθέτει πολύ καλά στοιχεία κυρίως χάρη στο εξαιρετικό του τιμόνι. Ακριβέστατο, με υπέροχη αίσθηση ακολουθεί ακριβώς αυτό που θέλεις να κάνεις. Το αυτοκίνητο ακολουθεί με τη σειρά του την πορεία που χαράζει ο οδηγός, στρίβοντας με ακρίβεια και ασφάλεια στις μεσαίες και σφικτές στροφές.

    Η σταθερότητά του στον αυτοκινητόδρομο είναι πολύ υψηλού επιπέδου και η ποιότητα κύλησης μπορεί να τοποθετηθεί χαλαρά στην κορυφή της κατηγορίας. Ταξιδεύει άνετα με +40Km/h από τις νόμιμες ταχύτητες χωρίς να το καταλάβεις, ενώ θα στρίψει στις παρατεταμένες χωρίς να ιδρώσει. Εκεί που κάνει ένα βήμα πίσω είναι όταν αυξηθεί ο ρυθμός όπου εκεί αρχίζει να δείχνει το βάρος του και οι αναρτήσεις είναι ένα κλικ πιο μαλακές από ότι θα απαιτούσε ο συγκεκριμένος ρυθμός.

    Η συνύπαρξη με το Volvo τις τελευταίες ημέρες ήταν πολύ ευχάριστη. Πρόκειται για ένα εξαιρετικής ποιότητας αυτοκίνητο με εκλεπτισμένη αισθητική και υψηλού επιπέδου χαρακτηριστικά σε κινητήρα και οδική συμπεριφορά. Μοναδικά του μειωνεκτήματα είναι οι χώροι αποσκευών και η κατανάλωση – αν ξεπεράσεις αυτά τα δύο χαρακτηριστικά τότε θα αποκτήσεις ένα ποιοτικό, γρήγορο, premium αυτοκίνητο με τα όλα του. Η τιμή του ξεκινάει από τα 22.500€, τιμή αρκετά δελεαστική για αυτά που προσφέρει το V40.

    Τρίτη 18 Ιουλίου

    Αντίθετα με την εργονομία, στο ταξίδι απολάυσαμε ένα απίθανο μηχανικό σύνολο. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.498cc με τη βοήθεια turbo αποδίδει 152 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. με τη ροπή να αγγίζει τα 26 χλγμ στις 4.000 σ.α.λ. Την μετάδοση έχει αναλάβει ένα πάρα πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων Geartronic, ενώ η τροφοδοσία γίνεται μέσω

    Βασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου κινητήρα είναι η γραμμική λειτουργία του παρότι πρόκειται για υπερτροφοδοτούμενο σύνολο. Η δύναμη και η ροπή έρχονται ομαλά, δυνατά και μεστά. Οι επιταχύνσεις είναι απολαυστικές χωρίς να τρομάζουν, ιδιαίτερα εν κινήσει όπου το προσπέρασμα γίνεται παιχνιδάκι. Το κιβώτιο είναι πολύ σωστά δομημένο και ιδιαίτερα γρήγορο σε αντιδράσεις, ενώ μπορείς να χρησιμοποιήσεις και τα χειριστήρια στο τιμόνι αν θέλεις να αλλάζεις εσύ τις σχέσεις. Πρέπει σε αυτό το σημείο να αναφέρω πως τα 200Km/h έρχονται αβίαστα, αλλά αυτό είναι άλλο κεφάλαιο…

    Ευχάριστη έκπληξη στο ταξίδι – παρότι είχαμε τρομάξει εντός πόλης – ήταν η κατανάλωση η οποία έμεινε στα 6,6-6,8 λίτρα/100Km στη διάρκεια του ταξιδιού, νούμερο που αυξάνεται όταν κινηθείς μέσα στην πόλη.

    Δευτέρα 17 Ιουλίου

    Το Σαββατοκύριακο καταφέραμε να “γράψουμε” πολλά – περισσότερα από 1.000 – χιλιόμετρα με το V40 και τα πρώτα συμπεράσματα έρχονται από την εργονομία του αυτοκινήτου. Το Volvo δεν είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο του κόσμου καθώς νιώθεις στριμωγμένος μέσα του. Πρέπει να σκύψεις για να μπεις στο αυτοκίνητο και πρέπει να είσαι προσεκτικός μην χτυπήσεις το κεφάλι και το πόδι σου.

    Το αίμα του πίσω παίρνει το αυτοκίνητο όταν κάθεσαι στην απίθανη θέση οδήγησης. Το κάθισμα με την εκλεπτυσμένη επένδυση βάζει το σώμα στην καλύτερη δυνατή θέση προκειμένου να έχεις και εξαιρετικό έλεγχο και περίσσεια άνεση. Τα χειριστήρια τα έχεις όλα στα χέρια σου και μόνο για λίγες λειτουργίες θα χρειαστεί να ακουμπήσεις την κεντρική κονσόλα. Τα όργανα είναι πολύ φιλικά, έχουν αρκετές πληροφορίες, ενώ η κεντρική οθόνη – αν και μικρή – είναι σύγχρονη και σωστά δομημένη για εύκολη λειτουργία. Στην κεντρική κολώνα υπάρχουν θέσεις για ποτήρια και ένα αρκετά μεγάλο ντουλάπι για αντικείμενα τα οποία είναι αρκετά να σου λύσουν τα χέρια σε διόδια κλπ.

    Μικρός είναι ο χώρος αποθήκευσης καθώς με 2 βαλίτσες γεμίζει και μάλιστα θα πρέπει να ζοριστείς για να βάλεις αυτές τις βαλίτσες καθώς το σκαλοπάτι είναι πολύ ψηλό. Για τους πίσω επιβάτες τα πράγματα είναι καλύτερα καθώς έχουν αρκετό χώρο – ίσως περισσότερο από τους εμπρός επιβάτες.

    Συνολικά, αν εξαιρέσουμε τη θέση οδήγησης η οποία είναι κορυφαία, το V40 δεν παίρνει βραβείο εργονομίας. Είναι πολύ ποιοτικό, άνετο, ωστόσο σίγουρα θα ζητήσεις περισσότερους χώρους όταν έρθει η ώρα του ταξιδιού.

    Παρασκευή 14 Ιουλίου

    Λίγο πριν  την ανανέωση του 2016 το V40 έχασε το πλεονέκτημα των μικρών κινητήρων diesel, καθώς απέκτησε τα μηχανικά μέρη Drive-Ε. Σε αυτή την “οικογένεια”, τα diesel σύνολα ξεκινούν από τα 2.0 λίτρα. Έτσι, το βάρος στην ελληνική αγορά έπεσε στις εκδόσεις T3, με τον ιδιαίτερα αποδοτικό turbo κινητήρα βενζίνης των 1.5 λίτρων.

    Αυτό είναι και το μοντέλο της δοκιμής, το οποίο συνδυάζεται με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το σύνολο κολακεύει την οδήγηση ειδικά μέσα στην πόλη, όπου η ευκολία έχει τον πρώτο λόγο. Ταυτόχρονα, ιδιαίτερα ευχάριστη είναι η ύπαρξη της μεγάλης γυάλινης οροφή.

    Στην πρώτη επαφή μας εξέπληξε θετικά  η επένδυση των καθισμάτων, που αποδεικνύει την αφαιρετική ιδιοφυΐα του σουηδικού σχεδιασμού. Μάλλον τολμηρή, αλλά ταυτόχρονα πολύ ευχάριστη, είναι ανάλαφρη χωρίς να γίνεται “φτηνή”.

    Στην κατηγορία των premium μοντέλων της κατηγορίας, τα εσωτερικά των αυτοκινήτων χαρακτηρίζονται από την σίγουρη επιλογή της μονοτονίας του μαύρου. Εδώ τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα, καθώς υπάρχει ποιότητα και στιβαρότητα, συνδυασμένη με τη φωτεινότητα των ανοιχτών χρωμάτων. Τα οποία, συμβάλλουν ώστε το εσωτερικό να μην “ψήνεται” σε συνθήκες όπως αυτές του πρόσφατου καύσωνα.

    Εδώ κλείνουμε την πρώτη επαφή μας με το V40 και ευχόμαστε να έχετε ένα όμορφο Σ/Κ. Εμείς αυτό που θα κάνουμε είναι να γράψουμε πολλά χιλιόμετρα.

    Σχόλια

    Σχόλια