Αποκάλυψη του Hyundai i30 N με 275 ίππους

    Έκανε επιτέλους την εμφάνισή του το νέο μέλος του club των γρήγορων πεντάθυρων hatch, που θα είναι κοντά μας στο τέλος του 2017.

    Hyundai i30 N

    Όργωσε το βόρειο αρκτικό κύκλο, έγραψε 10.000 χλμ στο ιστορικό σιρκουί του Nurburgring και συμμετείχε σε δύο 24ωρους αγώνας στην ίδια πίστα. Μετά από όλα αυτά, η Hyundai ένοιωσε ότι μπορεί πια να δώσει στο λαό της το κορυφαίο της πόνημα στην κατηγορία C.

    Χαμηλωμένο, πιο φαρδύ, με μεγαλύτερους αεραγωγούς, τροχούς 18 ή 19 ιντσών και κόκκινα σειρήτια, δίνει άμεσα το στίγμα της διαφορετικότητας και αισθητικά. Φυσικά, τα μεγάλα νέα είναι στα απόκρυφα σημεία του.

    Κάτω από το καπό ζει και εργάζεται  ο δίλιτρος turbo κινητήρας της σειράς Theta. Προσφέρεται σε δύο εκδόσεις απόδοσης, 250 και 275 ίππων. Αμφότερες έχουν την ίδια ακριβώς τιμή ροπής, 353 Nm, που αποδίδεται στις ίδιες σ.α.λ., από τις 1.450 έως και τις 4.700.

    Το i30 N δεν το λες και πούπουλο,  με το αμάξωμα να έχει φτάσει στην περιοχή των  1.450 κιλών. Ωστόσο η μέγιστη ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα και στις δύο εκδόσεις ισχύος, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα στα 6,4 ή 6,1 δλ. είναι στοιχεία αναζωογονητικά.

    Για τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, τα i30 N διαθέτουν αποκλειστικά χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης αναλαμβάνει να τιθασεύει τον τροχό που θα χάσει πρώτος την πρόσφυση.

    Πολλά υποσχόμενη για την ακρίβεια των εντολών του οδηγού είναι η κρεμαγιέρα με μόλις 2,14 στροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη. Πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης αναλαμβάνουν να φέρουν το i30 N στα μέτρα αναγκών οδήγησης ενός μεγάλου εύρους απαιτήσεων: από την καθημερινή μετακίνηση, στις απόλυτες επιδόσεις στην πίστα.

    Η Hyundai δηλώνει ότι ο στόχος του i30 N δεν είναι οι απόλυτες επιδόσεις αλλά η απόλαυση της οδήγησης. Προς αυτή την κατεύθυνση φρόντισε να καταστήσει όσο το δυνατόν πιο προσαρμόσιμο το νέο της μοντέλο, Έτσι χρησιμοποιεί ηλεκτρικά ελεγχόμενα αμορτισέρ στην ανάρτηση με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τους πολλαπλούς άξονες πίσω.

    Εσωτερικά τα μπάκετ καθίσματα με τη δερμάτινη επένδυση είναι αυτά που κυρίως δίνουν τον τόνο της διαφορετικότητας. Παραδόξως το τιμόνι δεν είναι flat bottom, διαθέτει όμως επιπλέον χειριστήρια για το launch control, ώστε ο οδηγός να επιτυγχάνει τις ταχύτερες δυνατές επιταχύνσεις, ασχέτως βαθμού πρόσφυσης του οδοστρώματος.

    Το Hyundai i30 N υπόσχεται ένα εξαιρετικό soundtrack από τον κινητήρα, χάρη σε ένα σύστημα μεταβολής της διατομής της εξάτμισης και ένα ακόμα που αναλαμβάνει τον αυτόματο συγχρονισμό των στροφών του κινητήρα, κατά το κατέβασμα σχέσεων στο κιβώτιο.

    Παρότι το κορεατικό hot hatch δεν εισάγει καινά δαιμόνια στην κατηγορία, φαίνεται να έχει όλα αυτά τα στοιχεία που χρειάζεται για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό. Ο οποίος είναι αφενός εδραιωμένος, αφετέρου ανάλογα ή και περισσότερο ισχυρός. Αν τα “χαρτιά” της απολαυστικής οδήγησης και της προσαρμοστικότητας έχουν αντίκρυσμα, τότε το i30 N, με μια ανταγωνιστική τιμή, έχει νόημα.

    Σχόλια

    Σχόλια