Live Test: Citroen C4 Cactus GC 1.6 100ps

    Το Cactus μας αρέσει πολύ και δεν το έχουμε κρύψει καθόλου. Με τον 1.600άρη diesel και το Grip Control που του δίνει ένα αβαντάζ, γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον.

    Citroen Cactus Grip Control 100 hp

    Η έλευση της έκδοσης με το Grip Control, με τον 1.6 και τους 100 ίππους του στο Citroen C4 Cactus στο live test του Motornews, μας δίνει την ευκαιρία να κάνουμε κάμποσα χιλιόμετρα ακόμα. Τα M&S λάστιχα είναι το κερασάκι στην εύγευστη τούρτα της Citroen, που -μέρες που είναι- θα μας δώσουν την ώθηση που χρειαζόμαστε για να πατήσουμε σε εδάφη σχετικά δύσβατα.

    Τετάρτη 12 Ιουλίου

    Η προφανής προσπάθεια στην περίπτωση του Cactus να μείνει το κόστος χαμηλά, δεν έχει επηρεάσει τα σημαντικά ατού του. Το πέντε σχέσεων κιβώτιο για παράδειγμα, μπορεί να έχει λίγες και μακριές σχέσεις, όμως η απόδοση του κινητήρα κλείνει τα όποια κενά. Το αποτέλεσμα είναι ευχάριστη οδήγηση και πολύ χαμηλή κατανάλωση. Εν μέσω καύσωνα, με το A/C να εργάζεται υπερωρίες -απλήρωτες φυσικά- η μέση κατανάλωση είναι στα 5.0 λίτρα/100 χλμ.

    Το έχουμε ξαναγράψει: το Cactus το απολαμβάνεις όχι υπό την έννοια της δυναμικής οδήγησης αλλά της χαλαρωτικής. Το αυτοκίνητο έχει μια σπάνια ικανότητα να σε βάζει σε διάθεση ηρεμίας. Η αφαιρετική του αισθητική, τα μεγάλα καθίσματα, η ευρυχωρία, ο τρόπος που αποδίδει ο κινητήρας, όλα προστάζουν “μια ταχύτητα επάνω”. Αυτό, ειδικά για οδήγηση μέσα στην πόλη, είναι βάλσαμο.

    Έτσι, παρότι το Cactus είναι ένα άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο -και μάλιστα με αυξημένο πεδίο δράσης λόγω ύψους και Grip Control- μέσα στην πόλη σε εξυπηρετεί όπως ένα mini. Προσθέστε και την εξαιρετική, με τα μέτρα των σύγχρονων μοντέλων, ορατότητα και έχετε το όλον της εικόνας.

    Τρίτη 11 Ιουλίου

    Κάθε φορά που το οδηγούμε, κάθε φορά όμως, μένουμε με ανοιχτό το στόμα από την απλότητα στο σχεδιασμό και τη… λιτότητα στο ταμπλό. Η αλήθεια είναι πως δεν χρειάζεσαι να ξέρεις και πολλά παραπάνω από αυτά που σου λέει το ψηφιακό όργανο πίσω από το τιμόνι. Άλλωστε, αυτό είναι και ένα από τα αξιοθαύμαστα χαρακτηριστικά του Cactus: Επαναφέρει την ξεγνοιασιά των παλιότερων αυτοκινήτων της φίρμας.

    Είναι αναμφίβολα το 2CV του μέλλοντος και ίσως αυτός να είναι ο λόγος που μας αρέσει τόσο πολύ. Το Cactus, εκεί που σκέφτεσαι τα πραγματάκια που θα ήθελες έστω και με κάποιο κόστος παραπάνω, να είναι διαφορετικά, έρχεται με κάτι λεπτομέρειες να σε κάνει να χαμογελάς. Τα ακροφύσια για το νερό στο παρμπρίζ, βρίσκονται στους υαλοκαθαριστήρες αντί να είναι στη βάση του παρμπρίζ και να ψεκάζουν. Έτσι, και το νερό δεν πάει χαμένο αλλά και η δουλειά μπορεί να γίνει εν κινήσει και μάλιστα με αρκετή ταχύτητα. Πολύ πιο αποτελεσματικά από τον “παραδοσιακό” τρόπο.

    Δευτέρα 10 Ιουλίου

    Ο “κάκτος” της Citroen έχει τη δική του ξεχωριστή σημασία, τόσο για την Γαλλική εταιρεία, όσο και για την αγορά. Δεν είναι και λίγο να έχεις τη δυνατότητα να υποστηρίξεις τις αξίες που έκαναν τη Citroen τόσο δημοφιλή όλα τα χρόνια που παράγει αυτοκίνητα. Βλέπετε, το crossover C4 Cactus, είναι αυτή τη στιγμή το πιο προσιτό μοντέλο του είδους.

    Ίσως όχι σε αυτή την έκδοση που το έχουμε στα χέρια μας, αλλά σίγουρα, η τιμή εκκίνησης του μοντέλου με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα, δεν αφήνει -και δεν μπορεί να αφήνει- όλους όσοι ψάχνουν για αγορά αυτοκινήτου, ασυγκίνητους. Πρακτικά με τα χρήματα που καλείται να διαθέσει κανείς για αυτοκίνητο της κατηγορίας “Β”, μπορεί να βάλει στο χέρι ένα ευρύχωρο και άνετο crossover όπως είναι το C4 Cactus.

    Και για να φτάσουμε στο προκείμενο, το αυτοκίνητο που έχουμε αυτή τη βδομάδα στη διάθεσή μας, είναι ίσως η πιο πλήρης έκδοση που μπορεί να ζητήσει κανείς. Με το Grip Control και τον ικανότατο 1.600άρη diesel, το Cactus σε καλεί να κάνεις χιλιόμετρα “αδιαφορώντας” για το είδος του εδάφους στο οποίο θα κινηθείς. Το ικανό σύνολο, συμπληρώνεται ιδανικά με τα Mud & Snow (M&S) λάστιχα που χωρίς να αυξάνουν υπερβολικά το θόρυβο της κύλισης, δίνουν πόντους ευελιξίας στα δύσκολα.

    Προλάβαμε και κάναμε περίπου 1.000 χιλιόμετρα το σαββατοκύριακο που μας πέρασε και μόνο καλά έχουμε να πούμε για το Cactus. Ξεκούραστο και άνετο, με δυνατό κλιματισμό -πολύ σημαντικό για το ταξίδι με μικρά παιδιά- και ιδιαίτερα χαμηλή τιμή κατανάλωσης, το ιδιαίτερο Citroen σου δίνει πολλές αφορμές για να χαμογελάς. Τα παιδιά δεν σε αφήνουν να ξεχάσεις την ιδιαιτερότητα με τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν ελάχιστα αλλά είπαμε: είναι τόσο σημαντικά όλα τα υπόλοιπα, που αυτό φαίνεται πραγματικά αμελητέο.

    Kudos στην Citroen λοιπόν, για τις επιλογές της που έχουν κάνει το Cactus ιδιαίτερα ικανό σε κάθε επίπεδο.

    Σχόλια

    Σχόλια