Live Test: BMW i3 Range Extender

    Ανοίγοντας την πόρτα του i3 μπαίνεις σε μια παράλληλη διάσταση, που σε οδηγεί απευθείας στο μέλλον.

    Το ανανεωμένο BMW i3 με τις μπαταρίες των 94 Ah και το αγχολυτικό σύστημα Range Extender ήρθε  για μια ακόμα φορά στο live test του motornews. Επειδή ακόμα οδηγούμε κάτι απολιθώματα με κινητήρες τεχνολογίας 100 και πλέον ετών, μας θυμίζει πως θα είναι τα πράγματα στο μέλλον. 

    Τετάρτη 12 Ιουλίου

    Η μέρα του αποχωρισμού από την ιδιαίτερη περίπτωση που ακούει στο όνομα i3 έφτασε. Δεν μπορούμε να πούμε πως ευχαριστηθήκαμε την εμπειρία όσο θα θέλαμε- αλλά πάλι, εμείς θα θέλαμε να έχουμε το αυτοκίνητο για long term και να ζήσουμε μαζί του πάνω από ένα χρόνο… σε αυτή τη ζωή δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα, οπότε αρκούμαστε σε αυτό που ζήσαμε.

    Η έκδοση με το Range Extender (εξ ου και το REX στην ονομασία) είναι εφοδιασμένη με το μοτέρ από το scooter της BMW. Έχει κυβισμό 647 κ.εκ. και αποδίδει 34 ίππους που αφιερώνει αποκλειστικά και μόνο στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Από εκεί προκύπτει και ο -αστείος για τα δεδομένα ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεδομένα- ήχος που ευτυχώς ακούγεται λίγο και όταν σταματάς, σταματάει και αυτός. Όταν λειτουργεί, οι στροφές του είναι σταθερές και απλά τροφοδοτεί τις μπαταρίες του συστήματος.

    Προφανώς και αυτή την ισχύ δεν την προσθέτουμε στην απόδοση του ηλεκτροκινητήρα που έχει και πάλι 170 ίππους αλλά λίγο από το έξτρα βάρος, λίγο από τους διαφορετικής διαμέτρου τροχούς (στις πιο στενές 19άρες ζάντες που έχουμε δει ποτέ), φαίνεται λίγο πιο αργό από το “απλό” i3- χωρίς το REX. Αυτά λοιπόν από την επαφή μας με το ιδιαίτερο αυτό αυτοκίνητο πόλης, που τώρα, μπορεί να πάει και λίγο παραέξω. Μέχρι την επόμενη φορά, μένουμε με την εικόνα του εσωτερικού που είναι από το μέλλον αλλά και από την αίσθηση της απόδοσης από τις “0 στροφές” έτσι όπως εμφανίζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

    Τρίτη 11 Ιουλίου

    Η αλήθεια είναι πως το πιο δύσκολο κομμάτι της αλλαγής στην οδήγηση από ένα συμβατικό αυτοκίνητο στο i3, είναι το πως διαχειρίζεσαι το πεντάλ του γκαζιού. Με δεδομένο αυτό που λέγαμε τις προάλλες, πως όταν αφήνεις το γκάζι το i3 φρενάρει, στην αρχή σου φαίνεται πολύ παράξενο. Πιο σύντομα όμως από όσο νομίζεις, εξοικειώνεσαι και μαθαίνεις να το ελέγχεις. Και μπαίνεις όλο και πιο “βαθιά” στην αλλαγή.

    Παρά το γεγονός πως το i3 κυκλοφορεί αρκετό καιρό, για τα δεδομένα των ελληνικών δρόμων, παραμένει ένα διαστημόπλοιο. Το κοιτούν όλοι σαν να το βλέπουν πρώτη φορά. Πλησιάζουν και ρωτούν, κοιτούν έντονα να διακρίνουν τις διαφορές από ένα κοινό αυτοκίνητο και εντυπωσιάζονται. Λίγο το ξύλο στο ταμπλό, λίγο τα ανακυκλώσιμα υλικά που κάνουν την καμπίνα να φαίνεται σαν από χαρτόνι, το i3 έχει τον τρόπο του και επιβάλλεται. Και να θέλει να το κατακρίνει κάποιος, απλά δεν μπορεί.

    Ειδικά όταν του εξηγείς πως η μεγάλη επανάσταση γίνεται το βράδυ, όταν γυρνάς σπίτι και παρκάροντας το βάζεις στην πρίζα για να φορτίσει και να το βρεις έτοιμο το πρωί. Σαν το κινητό. Ακόμα και το πορτ μπαγκάζ εντυπωσιάζει, γιατί περιμένει κανείς πως από χώρους το ηλεκτρικό θα είναι λίγο δύσκολο. Και το i3 για άλλη μια φορά, κάνει την έκπληξη.

    Δευτέρα 10 Ιουλίου

    Με το REX η αλήθεια είναι πως απαλλάσσεσαι από ένα άγχος αναφορικά με την αυτονομία που σου εξασφαλίζει η φόρτιση. Το i3 γίνεται πιο “απελευθερωμένο” σε ότι έχει να κάνει με την “εξάρτησή του” από την πρίζα. Είναι παράξενο όταν λειτουργεί το μοτέρ της βενζίνης που φορτίζει –ή καλύτερα, διατηρεί το επίπεδο της φόρτισης αλλά πιστώνεται στα υπέρ του μοντέλου της BMW το γεγονός πως όταν λειτουργεί, γίνεται ελάχιστα αντιληπτό από τους επιβάτες. Ενώ όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται, σταματάει και το μοτέρ.

    Αυτό βέβαια συμβαίνει όταν η φόρτιση είναι σε ένα καλό επίπεδο. Θα πρέπει να το αφήσουμε να “στεγνώσει” αρκετά από ρεύμα, για να δούμε αν αλλάζει και αυτό το status, με το μοτέρ να δουλεύει ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι σε στάση. Γενικά πάντως, όπως το είχαμε διαπιστώσει και κατά την πρώτη μας επαφή μαζί του, έχει ένα ψυχολογικό αβαντάζ για τον οδηγό του. Δεν είναι και λίγο να αισθάνεσαι ότι δεν εξαρτάσαι αποκλειστικά από τη μπαλαντέζα. Νέοι καιροί, νέα ήθη. Θα πάρει αρκετά χρόνια ακόμα ώστε να γίνει τυπική καθημερινότητα για πολλούς η χρήση των ηλεκτρικών έτσι όπως τα γνωρίζουμε τώρα. Στο μεταξύ, θα έχουν και αυτά εξελιχτεί περαιτέρω και η αυτονομίες τους θα είναι σημαντικά μεγαλύτερες. Μέχρι τότε όμως, εμείς καταγράφουμε.

    Παρασκευή 7 Ιουλίου

    BMW i3 REX 2017

    Το ανανεωμένο i3 Range Extender δεν είναι εντυπωσιακό μόνο τεχνολογικά. Καθώς είναι το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής, που εξελίχτηκε αποκλειστικά και μόνο ως αμιγώς ηλεκτρικό. Αισθητικά και πρακτικά επίσης, στην οδήγησή του, δεν μοιάζει με οτιδήποτε άλλο.

    Όσοι από εσάς “φοβάστε” τους ηλεκτρικούς κινητήρες, πρέπει να αναθεωρήστε. Έχουν τεράστια ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας τους, ανεβάζουν στροφές “σαν ηλεκτρικοί” και δεν κάνουν θόρυβο. Εμάς μας αρκούν αυτά. Ταυτόχρονα όμως, έχουν ακόμα ένα τεράστιο πλεονέκτημα. ΤΕΡΑΣΤΙΟ.  Τροφοδοτούν τον εαυτό τους με ενέργεια. Ναι, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μπορεί σε κατάσταση μηδενικού φορτίου να μην καίει καύσιμο, όμως ο ηλεκτρικός, όταν αντιστρέφεται π.χ. η λειτουργία του σε μια κατηφόρα, τροφοδοτεί με ρεύμα τις μπαταρίες.

    Αν θέλετε κι άλλο, έχουμε. Το ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ εύρημα της οδήγησης μόνο με το γκάζι. Που σημαίνει ότι όσο το πατάς επιταχύνεις, όσο το αφήνεις επιβραδύνεις. Όταν γράφουμε επιβραδύνεις, το εννοούμε. Φρένα; Έχει μεν, αλλά είναι χρήσιμα μόνο για να κρατάς το αυτοκίνητο σταματημένο ή σε μια δύσκολη στιγμή που η επιβράδυνση του ηλεκτρικού κινητήρα δεν αρκεί.

    Αυτά κυρίες και κύριοι από το σχεδόν εξωγήινο i3 μα σίγουρα τόσο συναρπαστικό δημιούργημα της BMW. Το οποίο, παρότι το οδηγούμε για τέταρτη φορά, πάλι θα φτάσουμε στο τέλος της εβδομάδας και θα ψάχνουμε ακόμα μήνες να ασχολούμαστε μαζί του.

    Πέμπτη 6 Ιουλίου

    Δεν υπάρχει διθυραμβικός επιθετικός προσδιορισμός που να μην έχουμε χρησιμοποιήσει για το ηλεκτρικό  i3, στις τρεις προηγούμενες φορές κατά τις οποίες είχαμε την τύχη να το οδηγήσουμε. Με και χωρίς range extender στην αρχική του μορφή, χωρίς στην ανανεωμένη και με τις μεγαλύτερες μπαταρίες. Για να φτάσουμε πλέον να ολοκληρώσουμε τον κύκλο.

    Ξεκινώντας από το μεγάλο ερώτημα “πόσα χιλιόμετρα μπορείς να κάνεις με το i3”, η απάντηση δεν είναι τόσο απλή. Με σχεδόν πλήρες ρεζερβουάρ καυσίμου και φορτισμένες μπαταρίες, πριν τον οποιοδήποτε ανεφοδιασμό με ρεύμα ή καύσιμο, έχεις περίπου 350 χλμ. αυτονομία. Αμιγώς ηλεκτρικά, εμείς καταφέραμε λίγο καλύτερη αυτονομία από αυτή που αναφέρει η BMW ως εφικτή σε πραγματικές συνθήκες. Ξεπεράσαμε κατά 20 τα 200 χλμ.

    Τα ταξίδια δεν είναι προφανώς το φόρτε του i3, καθώς είτε θα πρέπει να “σέρνεσαι” με 90-100 χλμ. για να καλύψεις μια διαδρομή κυρίως με την αρωγή του κινητήρα εσωτερικής καύσης, που παίζει το ρόλο της γεννήτριας και να ανεφοδιάζεσαι με καύσιμο κάθε 150 χιλιόμετρα, είτε θα πρέπει να περιμένεις να φορτίσεις τις μπαταρίες για κάμποσες ώρες. Έτσι ή αλλιώς, η διαδρομή θα έχει μια αύρα νταλικέρη.

    Αν ωστόσο μιλάμε για αστικές και περιαστικές διαδρομές χωρίς το άγχος της πρίζας, τότε το REx i3 είναι σίγουρα βάλσαμο. Ποταμός έρχονται όλα αυτά που θέλουμε να γράψουμε  για την περίπτωσή του, καθώς έχει πολύ περισσότερο βάθος, τεχνολογικό και διαδικασίας οδήγησης, ακόμα και από ονειρεμένα supercars. Δείτε πόσα χιλιόμετρα κάναμε μαζί τους σε 12 μόλις ώρες και θα καταλάβετε πόσο μας προβοκάρει αυτό το αυτοκίνητο. Αφού, μάλιστα, σε κάθε διαδρομή βγαίνουμε με μεγαλύτερο χαμόγελο από αυτό που μπήκαμε.

    Σχόλια

    Σχόλια