Motornews Test: Suzuki GSX-S 750 ABS

    Γυμνός πειρασμός το Suzuki GSX-S 750, μια μοτοσικλέτα φτιαγμένη για… χαμόγελα

    Το άκουσμα και μόνο της υποδοχής μιας μοτοσικλέτας όπως το GSX-S750 της Suzuki σε κάνει να κρυφοφοχαμογελάς. Πόσο μάλλον όταν έχεις ακούσει και διαβάσει πολύ καλά σχόλια για το φρέσκο μεσαίο Streetfighter της ιαπωνικής φίρμας το οποίο ήρθε στην αγορά για έναν και μόνο σκοπό – την οδηγική απόλαυση.

    Πριν όμως ανέβεις στη σέλα μιας μοτοσικλέτας όπως το GSX-S δεν ξεχνάς να ρίξεις μια ματιά στο σχεδιασμό της. Η Suzuki πήρε το πολύ επιθετικό GSX-S 1000 και απλά το πέρασε στο μικρότερο μοντέλο δίνοντας στο κοινό ένα πολύ όμορφο – αλλά ίδιο – μοντέλο. Αυτό που σου παίρνει το μυαλό είναι το μέγεθός του το οποίο είναι πολύ μικρό, η ουρά κοιτάζει… θεό, ενώ ο χώρος γύρο από το ρεζερβουάρ είναι αντρίκιος, φαρδύς και καλαίσθητος.

    Το φωτιστικό σώμα εμπρός είναι σήμα κατατεθέν των GSX-S, ενώ η ποιότητα συνολικά της μοτοσικλέτας είναι πολύ υψηλού επιπέδου. Είναι βέβαιο ότι το GSX-S ήρθε επάξια να αντικαταστήσει το GSR750 και να τοποθετήσει – τουλάχιστον αισθητικά -τον εαυτό του ανάμεσα στα πολύ επιθετικά streetfighter μοντέλα της αγοράς.

    Εργονομία; χμχμχμμχ…

    Μια δίωρη μετακίνηση στο κέντρο της Αθήνας ήταν αρκετή για να καταλάβεις τι συμβαίνει με την εργονομία και την ευχρηστία του GSX-S. Το streetfigter της Suzuki ξεκάθαρα δεν είναι φτιαγμένο για μποτιλιαρισμένους δρόμους, φανάρια και σταμάτα-ξεκίνα. Δεν του αρέσει και το δείχνει.

    Παρ’ όλες τις προσπάθειές του, με τις ποιοτικές αναρτήσεις, την απίστευτη ευελιξία, τα εξαιρετικά φρένα και την σχετικά ευρύχωρη θέση οδήγησης, θα σε κουράσει – ιδιαίτερα τα χέρια. Η θέση οδήγησης ρίχνει το σώμα προς τα εμπρός και ταλαιπωρεί τα χέρια, ενώ στις επιτόπιες δεν κόβει αρκετά το τιμόνι και αρχίζεις τα εμπρός πίσω.

    Μοναδική παρηγοριά είναι η ελαστικότητα του κινητήρα ο οποίος τραβάει από το μηδέν και δεν σε κουράζει με συνεχείς αλλαγές ταχυτήτων. Επίσης, πολύ καλή παρέα θα σου κρατήσει το ψηφιακό πολυόργανο το οποίο παρέχει πολλές πληροφορίες και μάλιστα εύκολα προσβάσιμες με τον έλεγχο να γίνεται από το αριστερό grip.

    Αλλά όλα αυτά τα περιμέναμε και σχεδόν τα γνωρίζαμε καθώς η Suzuki επέλεξε ξεκάθαρο δρόμο για το GSX-S και αυτός είναι η οδηγική απόλαυση. Προφανώς και μπορείς να πηγαίνεις με σχετική άνεση στη δουλειά σου καθημερινά με το Suzuki, ωστόσο καλό είναι να ξέρεις ότι δεν φτιάχτηκε για αυτό. Φτιάχτηκε για να ανεβάζει την αδρεναλίνη, να ξυπνάει τις αισθήσεις και να το απολαμβάνεις “αλλιώς”. Βέβαια, υπάρχει και η θεωρία που λέει ότι η καθημερινή μετακίνηση μπορεί να γίνει ενδιαφέρουσα και απολαυστική – αν είναι έτσι τότε αυτό το GSX-S θα το λατρέψετε διότι πρόκειται για ένα άκρως διασκεδαστικό “γυμνό”.

    Ο παλιός είναι αλλιώς…

    Στην καρδιά του GSX-S 750 χτυπάει ένας τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας ο οποίος είναι πολύ γνώριμος και σχετικά γερασμένος πλέον. Πρόκειται για το μοτέρ του GSX-R 750 του 2005 το οποίο χρησιμοποιήθηκε και στο GSR, φυσικά έχοντας δεχτεί αναβαθμίσεις.

    Το σύνολο είναι πάρα πολύ ομαλό, ακούγεται υπέροχα και έχει ένα σύστημα ψεκασμού πολύ υψηλού επιπέδου. Μαζί με το Traction Control προσαρμόζονται και οι 3 χαρτογαφήσεις για πιο ομαλή απόκριση στο γκάζι, μια απόκριση η οποία είναι εξαιρετική ιδιαίτερα στο άνοιγμα/κλείσιμο του γκαζιού.

    Η ισχύς του συνόλου φτάνει τους 114 ίππους σε υψηλές στροφές αφήνοντας μια γλυκιά γεύση όταν το στροφόμετρο ξεπερνά τις 9.000 σ.α.λ. Αυτό που του λείπει είναι δύναμη και ροπή στις μεσαίες στροφές κάτι που για ένα επιθετικό naked είναι σημαντικό αν θέλει να διασκεδάσει σωστά τον αναβάτη. Μην παρεξηγηθώ, το GSX-S έχει πολύ υψηλά επίπεδα διασκέδασης, ωστόσο αν βάλουμε τον ανταγωνισμό απέναντί του θα δούμε ότι τα πράγματα έχουν εξελιχθεί σημαντικά.

    Από κατανάλωση τα πράγματα είναι καλά καθώς μέχρι στιγμής το ψηφιακό όργανο δείχνει 6,1 λίτρα ανά 100Km σε όχι και τόσο ήρεμες συνθήκες οδήγησης. Άλλωστε η μοτοσικλέτα από μόνη της σε ωθεί να οδηγήσεις σβέλτα και διασκεδαστικά.

    Βασιλιάς στις στροφές

    Πρώτο και βασικό θέμα στην οδήγηση του GSX-S όταν το οδηγήσεις σπορ και αρχίσεις να πιέζεις είναι πως αντίθετα με τον τρόπο λειτουργίας του μοτέρ που πλησιάζει περισσότερο σε SS600, εκείνο του αρέσει να το οδηγείς με τρόπο 1000αριού – δηλαδή point and shoot που λέμε και στο χωριό μου.

    Δυνατά φρένα λοιπόν τελευταίας στιγμής μέχρι βαθιά στη στροφή, γρήγορο counter steering και ακόμα πιο γρήγορο pick up, το γκάζι στο στόπ και εκτόξευση στην ευθεία! Η αδρεναλίνη ανεβαίνει στα ύψη καθώς το Suzuki αυτό το κάνει εξαιρετικά, με απίστευτη αίσθηση και σταθερότητα. Τα οριακά κατεβάσματα δεν πτοούν το κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ τα φρένα και το πιρούνι είναι πολύ υψηλού επιπέδου και ανταπεξέρχονται άνετα στις βίαιες κινήσεις.

    Αυτό που πρέπει να προσέξεις είναι να έχεις τη σωστή σχέση στο κιβώτιο προκειμένου ο κινητήρας να βρίσκεται στο σωστό φάσμα λειτουργίας. Το πίσω μέρος σχεδόν το ξεχνάς καθώς πέρα από το γεγονός ότι η πρόσφυση είναι πολύ καλή, ο κινητήρας είναι τόσο ομαλός στη μετάβαση της δύναμης που είναι σαν να φοράς σλικ ελαστικό.

    Σαφώς αυτός ο τρόπος απαιτεί περισσότερη προσπάθεια από τον αναβάτη, ωστόσο είναι πολύ απολαυστική και κυρίως προσφέρει τόνους αδρεναλίνης. Μοναδικό πράγμα που καιρού επιτρέποντως δεν είχαμε την ευκαιρία να επαληθεύσουμε είναι μια αίσθηση ασάφειας στη μέγιστη κλίση στην καρδιά της στροφής, ωστόσο σίγουρα θα οδηγήσουμε πάλι το GSX-S (θα βρούμε κάποια αφορμή) για να το εξετάσουμε καλύτερα.

    Όμορφο, γρήγορο, διασκεδαστικό

    Συνολικά, το GSX-S είναι μια πολύ διασκεδαστική, ποιοτική και καλοστημένη μοτοσικλέτα με υψηλού επιπέδου περιφερειακά. Θα θέλαμε το μοτέρ να είναι πιο”γεμάτο” για περισσότερη διασκέδαση, ωστόσο έτσι όπως είναι βοηθάει στην καθημερινότητα – ο συμβιβασμός λοιπόν είναι δικαιολογημένος. Κερασάκι στην τούρτα είναι η τιμή του στα 9.350€, μια εξαιρετική τιμή για μια μοτοσικλέτα που θα τη λατρέψεις κάθε μέρα και τα Σαββατοκύριακα!

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας 4χρονος, 4κύλινδρος, υγρόψυκτος, DOHC
    Κυβισμός 750 cm3
    Σύστημα Τροφοδοσίας ψεκασμός, SDTV
    Κιβώτιο Ταχυτήτων / Μετάδοση 6 σχέσεις / αλυσίδα
    Εκπομπές Ρύπων (CO2) 114 g/km
    Πλαίσιο Περιμετρικό
    Εμπρός Ανάρτηση Ανεστραμμένο ΚΥΒ- Ρύθμιση προφόρτισης
    Πίσω Ανάρτηση Link type-Ρύθμιση προφόρτισης 7 θέσεων
    Εμπρός Φρένα 2 Δίσκοι τύπου μαργαρίτας -Ακτινικές 4έμβολες δαγκάνες,ABS
    Πίσω Φρένα 1 Δίσκος τύπου μαργαρίτας
    Διαστάσεις Εμπρός Τροχού 120/70ZR17 M/C (58W)
    Διαστάσεις Πίσω Τροχού 180/55ZR17 M/C (73W)
    Βάρος 213 kg
    Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ 16 L
    Απόσταση από το έδαφος 135 mm

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια