Live Test: Kawasaki Z900

    Πιο σοβαρό, πιο ισορροπημένο και σίγουρα πίο απολαυστικό από ποτέ ήρθε το Kawasaki Z900

    To Kawasaki Z900 ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Πέμπτη 6 Ιουλίου

    Με ικανοποιεί ιδιαίτερα όταν ένα νέο μοντέλο έχει αναβαθμιστεί σε σχέση με τον προκάτοχό του διότι πολύ απλά βλέπεις τα εργοστάσια αφενός να αφουγκράζονται τις ανάγκες των αναβατών- αγοράς – και αφετέρου να περνούν την εξέλιξη στα μοντέλα τους.

    Στην περίπτωση του Z900 της Kawasaki είναι ξεκάθαρο πως το Z800 ήταν απλά μια περίοδος μετάβασης από το 750 στο πλέον εξαιρετικό 900. Πρόκειται για ένα σοβαρό streetfighter σε όλα του. Σοβαρό στο βαθμό διασκέδασης που προσφέρει, σοβαρό στην απόλαυση της οδήγησης, σοβαρό στην καθημερινότητα και πολύ σοβαρό στην τιμή του. Το Z κοστίζει 9.890€ μια τιμή αρκετά ανταγωνιστική για μια ποιοτική, διασκεδαστική, όμορφη και απολαυστική μοτοσικλέτα που θα σε εξιτάρει κάθε μέρα.

    Τετάρτη 5 Ιουλίου

    Ένα από τα πράγματα για τα οποία είχε “κατηγορηθεί” η σειρά Z τα προηγούμενα χρόνια ήταν η ιδιαίτερη οδική συμπεριφορά του. Η μοτοσικλέτα – ιδιαίτερα στη περίπτωση του 1000 – είχε κάνει στροφή προς τη διασκέδαση περισσότερο από όσο έπρεπε με αποτέλεσμα να έχει βάλει στην άκρη την ευκολία στο στρίψιμο και τη σταθερότητα.

     

    Στην περίπτωση του 900 τα πράγματα έχουν μπει σε άλλη βάση. Η μοτοσικλέτα της Kawasaki πλέον έχει ισορροπήσει κυρίως χάρη στο νέο – πιο στιβαρό – πλαίσιο το οποίο συνεργάζεται άψογα με τις αναρτήσεις της KYB. Πληροφόρηση και αίσθηση βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο, αλλά εκεί που λες ότι η μοτοσικλέτα θα “πλανάρει” όταν η άσφαλτος δεν είναι καλή, έρχεται το πλαίσιο να βάλει το χεράκι του. Το Z900 στρίβει με αυτοπεποίθηση, είναι πολύ άμεσο στις αντιδράσεις του και στις περισσότερες περιπτώσεις θα βρεθείς να έχεις σχεδόν ακουμπήσει το apex της στροφής αφού κλείνει τη γραμμή του για πλάκα ζητώντας περισσότερα χιλιόμετρα.

    Το μπροστινό είναι φυτεμένο στην άσφαλτο ότι κι αν του κάνεις, ενώ το πίσω έχει πολύ καλή αίσθηση, άφθονη πληροφόρηση χωρίς όμως να τρομάζει. Αν αναλογιστούμε ότι δεν υπάρχει Traction Control, στις εξόδους των στροφών παίρνεις το γκάζι από πολύ νωρίς και το πίσω απλά περνάει τη δύναμη στην άσφαλτο χωρίς χαζογλιστρήματα. Αν το παρακάνεις απλά απολαμβάνεις ελεγχόμενο γλίστρημα και… η αδρεναλίνη στα ύψη – μαζί με τον εμπρός τροχό. Εξαιρετικά είναι και τα φρένα της Nissin τα οποία έχουν άφθονη δύναμη, ικανοποιητικό αρχικό δάγκωμα, ενώ η αίσθηση στη μανέτα είναι καλή.

    Συνολικά, η οδική συμπεριφορά του Z900 πλέον δεν περιλαμβάνει μόνο διασκέδαση. Η μοτοσικλέτα είναι πλέον σοβαρό όπλο στα χέρια του κάθε αναβάτη, στρίβει πολύ καλά, απολαυστικά θα λέγαμε και ανεβάζει την αδρεναλίνη σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Είναι σαφώς πιο ολοκληρωμένη μοτοσικλέτα σε σχέση με το παρελθόν.

    Τρίτη 4 Ιουλίου

    Στην καρδιά αυτού του Z υπάρχει ένα διαμάντι, ένας εξαιρετικός κινητήρας κομμένος και ραμμένος ακριβώς στα μέτρα και τις ανάγκες του μοντέλου. Πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο σε σειρά 948cc ο οποίος αποδίδει 125 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. με τη ροπή να ξεπερνά τα 10 χλγμ στις 7.700 σ.α.λ. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ψεκασμός 36mm ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου και αλυσίδα.

    Η Kawasaki δούλεψε πάνω στο συγκεκριμένο μοτέρ, δεν το πήρε απλώς από ένα supersport μοντέλο και τα έβαλε πάνω στο Z. Και αυτό φαίνεται από τον ροπάτο και εκρηκτικό τρόπο που δουλεύει στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η δύναμη που έχεις στα χέρια σου από τις 2.000 σ.α.λ. μέχρι τις 6.000 σ.α.λ. είναι με μία λέξη εντυπωσιακή! Ώθηση έντονη, σήκωμα του εμπρός τροχού και το ταχύμετρο δεν προλαβαίνει να μετράει προς τα πάνω.

    Και όταν περάσεις τις 6.000 σ.α.λ. συνέχεια της ισχύς με ακόμα περισσότερη δύναμη και εκπληκτικό τετρακύλινδρο ήχο να τη συνοδεύει. Η αλήθεια είναι ότι για τετρακύλινδρο το μοτέρ “τελειώνει” νωρίς, ωστόσο στην πραγματικότητα τη δουλειά του την έχει κάνει. Έχεις απολαύσει υπέροχη επιτάχυνση με την αδρεναλίνη να έχει πιάσει κόκκινο.

    Το “στήσιμο” του κινητήρα βοηθάει ακόμα και στην κίνηση εντός πόλης καθώς είναι πολύ ελαστικός. Μπορείς να κινείσαι χαλαρά με 6η και 50Km/h, χωρίς το μοτέρ να κάνει “κιχ”. Ο ψεκασμός είναι λίγο απότομος στο άνοιγμα/κλείσιμο του γκαζιού και δεν βοηθάει όταν θέλεις να κινηθείς χαλαρά, από την άλλη όμως βοηθάει πολύ όταν θέλεις αμεσότητα και έκρηξη… και πιστέψτε με τη θέλεις πολύ συχνά! Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο πως το Z900 δεν έχει ηλεκτρονικά βοηθήματα… όλα στο δεξί σου χέρι λοιπόν…

    Το κερασάκι στην τούρτα είναι η κατανάλωση η οποία μένει κολλημένη στα 5,4 λίτρα ανά 100Km, νούμερο πολύ καλό για μοτοσικλέτα σχεδόν 1000cc. Συνολικά, ο κινητήρας του Z900 είναι “to the point” που λένε και στο χωριό μου. Εστιασμένο άψογα στο έργο του να διασκεδάσει τον αναβάτη κάτι που κάνει σε μεγάλες ποσότητες και ουσιαστικά γίνεται ένα από τα δυνατά σημεία της μοτοσικλέτας.

    Δευτέρα 3 Ιουλίου

    Πολύ δύσκολες οι συνθήκες το Σαββατοκύριακο με τη ζέστη να σπάει τα κοντέρ και να μην μας επιτρέπει πολλά χιλιόμετρα με το Z. Ακόμα και οι βραδυνές χαλαρές βόλτες δεν ήταν απολαυστικές με τον καυτό αέρα να σου κόβει την ανάσα.

    Ευκαιρία λοιπόν για εργονομικό έλεγχο του Kawasaki το οποίο σε πρώτη φάση είναι ευρύχωρο. Η σέλα του Z900 είναι φαρδιά και άνετη επιτρέποντας κινήσεις κάθε τύπου. Η θέση οδήγησης τοποθετεί το σώμα όρθιο, ελαφρώς προς τα εμπρός, δημιουργώντας ένα κλίμα “σαν στο σπίτι σου” με τα πόδια να είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένα.

    Την ευχάριστη ευρυχωρία έρχονται να ταράξουν οι σκληρές αναρτήσεις οι οποίες σε ταλαιπωρούν στην καθημερινότητα, ιδιαίτερα όταν το μόνο που θέλεις είναι να φτάσεις στον προορισμό σου χωρίς “σάλτσες”. Τα όργανα είναι ψηφιακά, σύγχρονα και με πολλές πληροφορίες, ενώ ο φωτισμός τους το βράδυ είναι διακριτικός και δεν κουράζει.

    Συνολικά, το Z900 δεν είναι ένα σκληροπυρηνικό streetfighter όσον αφορά την άνεση καθώς επιτρέπει στον αναβάτη τη καθημερινή μετακίνηση χωρίς πολλούς συμβιβασμούς. Δεν είναι παπί, ωστόσο είναι αρκετά φιλικό για την κατηγορία και σίγουρα θα σε πάει από το ένα μέρος στο άλλο απόλυτα διασκεδαστικά.

    Παρασκευή 30 Ιουνίου

    Πήραμε σβάρνα τη σειρά Z της Kawasaki και από το 650 περάσαμε στο μεγαλύτερο 900. Με όνομα βαρύ και σημαντική κληρονομιά – κυρίως από το Z750, αλλά και από τα Z800-Z1000, το Z900 έρχεται να συνεχίσει την παράδοση των Z σε επίπεδο επιδόσεων και ομορφιάς.

    Από την πρώτη στιγμή το Z900 σου δείχνει ότι τα παλά πράγματα στη ζωή είναι και τα πιο απολαυστικά. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα τιμόνι, δύο τροχούς και ένα μοτέρ για να το απολαύσεις, πόσο μάλλον όταν όλα αυτά τα έχει συναρμολογήσει και κατασκευάσει η Kawasaki.

    Σχεδιαστικά, το νέο Z900 βρίσκεται κάπου ανάμεσα στο ακραίο Z1000 και το προηγούμενο Z800. Η μάσκα είναι χοντροκομμένη και αρκετά “θυμωμένη”, λίγο πιο ήρεμη σε σχέση με το 1000. Πολύ όμορφο είναι το πράσινο σωληνωτό πλαίσιο το οποίο δένει υπέροχα με το μαύρο κουστούμι της μοτοσικλέτας, ενώ η ουρά βάζει την επιθετική πινελιά για να ολοκληρωθεί το πακέτο.

    Συνολικά, το Z900 θα έλεγε κάποιος ότι είναι πιο ισορροπημένο σχεδιαστικά, όχι ακραίο, με πινελιές που ξεχωρίζουν ικανές να τραβήξουν τα βλέμματα.

    Καλό ΣΚ σε όλους εν μέσω καύσωνα!

    Σχόλια

    Σχόλια