Live Test: Honda X-ADV

    Η Honda για μια ακόμα φορά δημιουργεί νέα κατηγορία και η X-ADV είναι η πρώτη και μόνη εκπρόσωπος.

    Honda X-ADV 2017

    Μετά βίας προχωρά το live test του motornews. To Honda X-ADV “τραβάει από τη μύτη” κάθε μοτοσικλετιστή και εμείς, για να κάνουμε μερικά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη, θα πρέπει να έχουμε φάει γλιστρίδα. Δεν αντιλαμβάνεστε; Συνεχίστε και θα καταλάβετε.

    Παρασκευή 30 Ιουνίου

    Άσκηση εξωπραγματικού θάρρους η οδήγηση μοτοσικλέτας σήμερα στην Αθήνα. Πραγματικά, καταθέτω τα ταπεινά μου σέβη στους “συναδέλφους” courier, delivery αλλά και κάθε αναβάτη, επαγγελματία ή ερασιτέχνη. Δεν ήταν βλέπετε μόνο η ζέστη που έπρεπε να αντιμετωπίσουν αλλά και την τρέλα που πιάνει του οδηγούς αυτοκινήτου. Οι οποίοι κάνουν αίσχη ανείπωτα, οχυρωμένοι πίσω από τις λαμαρίνες. Το λες και λίγο θρασύδειλο αυτό έτσι;

    Με την ευκαιρία, να δηλώσω ότι οι αναβάτες δεν πάνε πίσω σε συχνότητα παραβίασης κάθε κανόνα. Ωστόσο, αν χτυπήσει μια μοτοσικλέτα ένα αυτοκίνητο, η ζημιά για το δεύτερο θα είναι μόνο υλική. Στην αντίθετη περίπτωση όμως, παίζεις με τη ζωή ενός ανθρώπου. Όπως το βλέπουμε εμείς, που οδηγούμε κατά βάση τα πάντα, τον οδηγό του αυτοκινήτου που ορμάει επί παντός κινούμενου, τον λες και “δολοφόνο” -ίσως και εκτός εισαγωγικών.

    Ευτυχώς το X-ADV έχει οτιδήποτε χρειάζεται για να σωθείς τη τελευταία στιγμή -κατά βάση ένα πολύ καλό στη λειτουργία του ABS και εξαιρετική ευελιξία. Έχει όμως και πολλά περισσότερα, που αφορούν την άνεση και την ευχρηστία. Όπως, για παράδειγμα, το σύστημα “χωρίς κλειδί”. Με τον πομπό στην τσέπη, ο περιστροφικός διακόπτης εκτελεί όλες τις λειτουργίες ενός συμβατικού, όπως την ενεργοποίηση των ηλεκτρικών και το κλείδωμα του τιμονιού. Επίσης πολύ πρακτικό αποδεικνύεται και το χειρόφρενο, καθώς το τελευταίο που θες είναι να δεις το X-ADV, αντίθετα με τη ζωή, να τραβάει την κατηφόρα.

    Ανανεώνουμε λοιπόν το ραντεβού μας για τη Δευτέρα με πολλά περισσότερα χιλιόμετρα στο κοντέρ του X-ADV και πολλές περισσότερες παρατηρήσεις. Έως τότε, μακριά από τον ήλιο και κοντά στο νερό. Μακάριοι οι έχοντες καθαρά ποτάμια κοντά τους -γιατί στις θάλασσες θα γίνεται της σαρδέλας. Να έχετε ένα υπέροχο Σ/Κ.

    Πέμπτη 29 Ιουνίου

    Αφού ευχηθούμε σε Πετρούλες και Πέτρους, Παυλίνες και Παύλους, ξεκινάμε με το γεγονός ότι ακόμα δεν έχουμε αποκρυπτογραφήσει το X-ADV. Το χρησιμοποιούμε κυρίως μέσα στην πόλη, όπου προφανώς δεν είναι τόσο βολικό όσο τα κανονικά σκούτερ, λόγω ύψους και του γεγονότος ότι απαιτεί να το “καβαλήσεις”, όπως τις κανονικές μοτοσικλέτες.

    Honda-X-ADV 2017

    Από την άλλη πλευρά το μεγάλο ύψος από το έδαφος επιτρέπει να επιτίθεσαι στα πεζοδρόμια χωρίς άγχος, ενώ και η συνολική αίσθηση οδήγησης, αν εξαιρέσεις την “πόδια εμπρός” θέση, παραπέμπει σε μοτοσικλέτα. Επιπέδου μοτοσικλέτας -και μάλιστα κορυφαίας- είναι και τα φώτα, LED παρακαλώ, τα οποία έχουν εξαιρετική δέσμη, διάχυση και ένταση.

    Το γεγονός ότι παρά τις κολασμένες συνθήκες κίνησης, με τα 40άρια να κάνουν σήμερα την εμφάνισή τους, η μέση κατανάλωση συνεχίζει να μένει κολλημένη στα 4,1 λίτρα/100 χλμ.μ παραμένει εντυπωσιακό. Σημειωτέον, χωρίς να “σερνόμαστε” από φανάρι σε φανάρι και με διαδρομές κατά 80% στο κέντρο της πόλης. Το στάνταρ ABS στα φρένα, τα οποία σε εντυπωσιάζουν με τη γραμμικότητα και όχι με την ισχύ τους, αποτελεί ένα ακόμα πολύ θετικό στοιχείο, Ειδικά τώρα που η άσφαλτος είναι σκονισμένη και οι υψηλές θερμοκρασίες ροκανίζουν το μικρό, έστω, βαθμό πρόσφυσης που ίσως κάποτε προσέφερε.

    Τετάρτη 28 Ιουνίου

    Μεταξύ μοχίτο και ξηρών καρπών χθες το βράδυ, η συζήτηση δεν σταμάτησε να περιστρέφεται και πάλι γύρω από το X-ADV. Η νέα μοτοσικλέτα της Honda εγείρει πάθη. Τα περισσότερα υπέρ της είναι η αλήθεια, χωρίς να λείπουν και οι πολέμιοι.

    Δεύτερη ημέρα στα χέρια μας και είχαμε τη δυνατότητα να φορτώσουμε μερικά χιλιόμετρα σε πόλη και αυτοκινητόδρομο. Η κατανάλωση, που βλέπετε πάνω αριστερά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, δεν είναι απόρροια photoshop. Ναι, μια μοτοσικλέτα 750 κ.εκ. κατανάλωσε μόλις 4,1 λίτρα/100 χλμ. Απίστευτο ίσως, αληθινό σίγουρα.

    Τα εύσημα ανήκουν πρωτίστως στον “αυτοκινητάδικο” δικύλινδρο κινητήρα. Ο οποίος με “κόκκινο” στις 6.500 σ.α.λ. και απόδοση της ροπής των 68 Nm στις 4.750, λειτουργεί “γεμάτα” από πολύ χαμηλά και έτσι δεν απαιτεί πολύ καύσιμο. Από άποψη κατανάλωσης σε κερδίζει, από άποψη ισχύος σε χάνει. Βλέπετε τα 238 κιλά την συν αυτά του αναβάτη και οι 55 ίπποι, δεν είναι συνδυασμός που στρεβλώνει το χωροχρόνο.

    Λίγο πιο κάτω όμως εργάζεται το ε κ π λ η κ τ ι κ ό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT. Το οποίο κάνει εξαιρετικά τη δουλειά του, προσαρμόζεται στον τρόπο της οδήγησής σου και δεν σε κρεμάει πουθενά. Πιθανώς σε ειδικές περιπτώσεις να αναζητήσεις τη σπορ ή manual λειτουργία, μέσω διακοπτών στο αριστερό γκριπ. Σε καθημερινές συνθήκες όμως, D και πάλι D.

    Τρίτη 27 Ιουνίου

    Αυτό δεν το έχουμε ξανασυναντήσει. Σε κάθε, μα σε κάθε, φανάρι ο πρώτος που προλαβαίνει –γιατί πάντα είναι περισσότεροι από ένας- πλευρίζει και αρχίζει τις ερωτήσεις.

    Πάνω στο X-ADV, ακόμα και αν είμαστε πράσινοι, υδροκέφαλοι, με κεραίες και μάτια στα αυτιά, κανείς δεν θα μας πρόσεχε. Όλοι κοιτούν εκστασιασμένοι αυτό και μόνο αυτό το πρωτόγνωρο υβρίδιο, που πυροδοτεί διαθέσεις συζήτησης ωρών.

    Honda-X-ADV-750

    Αυτές οι εικόνες που βλέπετε, υπόθεση μερικών λεπτών στις σημερινές μας διαδρομές, μας κόστισαν περίπου 1 ώρα. Διότι σε κάθε κλικ, να και ένας τύπος, οδηγός scooter κατά 99%, που ήθελε να μάθει περισσότερα.

    Ορισμένοι από τους ενδιαφερόμενους αναπτύσσουν θέσεις –το έχω δει, μηχανάρα κ.τ.λ.- άλλοι σε βομβαρδίζουν με ερωτήσεις. Για να μην γίνεις αντικείμενο οργής στο φανάρι από τις καθυστερήσεις, πρέπει να απαντάς αυστηρά μονολεκτικά και ταχύτατα με τις εξής εκφράσεις: «ναι, όχι, 750, 55, 12.450, scooter, σαν μοτοσικλέτα».

    Όχι ακριβώς με αυτή τη σειρά, αλλά με αυτές ακριβώς τις εκφράσεις «καθαρίζεις» στο 90% των περιπτώσεων με τους περίεργους. Και, για να μην παρεξηγηθούμε, πολύ γουστάρουμε την επαφή με τους «περίεργους» και μακάρι να είχαμε όλη τη μέρα και το six d.o.g.s. αγκαζέ, να κάτσουμε μαζί τους και να μιλάμε για το X-ADV.

    Απαραίτητη ωστόσο προϋπόθεση είναι να ξεκαθαρίσουμε πρώτοι εμείς τι είναι το X-ADV. Προς το παρόν, η λέξη «φουτουριστικό» τα λέει όλα. Αναφορικά δε με τις πρώτες εντυπώσεις, η αντί οργάνων ψηφιακή οθόνη είναι «παραπάνω από όλα τα λεφτά». Τόσο για την τοποθέτησή της, όσο και για την άψογη εργονομία, ευχρηστία, πληρότητα των ενδείξεων και την ευανάγνωστη οθόνη της. Μείνετε μαζί μας, γιατί αυτό εδώ το Honda μας έχει βάλει σε μεγάλο ψάξιμο.

    Σχόλια

    Σχόλια