Live Test: BMW R 1200 GS Rallye

    Η έκδοση Rallye του BMW R1200GS ήρθε για εκείνους που θέλουν το κάτι παραπάνω στην περιπέτεια

    To BMW R 1200 GS Rallye ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Πέμπτη 29 Ιουνίου

    Έφτασε η μέρα παράδοσης του BMW και πραγματικά είμαστε πολύ κοντά να παραδεχτούμε ότι αυτή η έκδοση του GS είναι η καλύτερη – τουλάχιστον όσον αφορά τον αναβάτη. Η BMW μας έχει συνηθήσει στην τελειότητα των μοντέλων της, ωστόσο στο Rallye έχει αφήσει μερικά σημεία “ξεσκέπαστα” προκειμένου η μοτοσικλέτα να γίνει πιο απολαυστική. Η άνεση δεν είναι στα επίπεδα των υπόλοιπων GS, οι αναρτήσεις είναι πιο σκληρές, το ύψος μεγαλύτερο, η κάλυψη από τον αέρα απλά καλή…

    Παρόλα αυτά, το Rallye “μιλάει” σαφώς καλύτερα στην καρδιά του αναβάτη διότι εκείνος έχει περισσότερο έλεγχο και μεγαλύτερο επίπεδο απόλαυσης στα χέρια του. Το Rallye βάζει στην πρίζα τον οδηγό να την οδηγήσει σβέλτα, να μπει στο χώμα, να στρίψει γρήγορα ακόμα και να σηκώσει τον εμπρός τροχό για διασκέδαση. Είναι μακράν το πιο διασκεδαστικό GS που έχει φτιαχτεί και πηγαίνει περισσότερο προς την πλευρά του HP2 – κάτι που λέει κάτι από μόνο του. Αυτό το GS θα το ευχαριστηθείς όχι μόνο στο ταξίδι ή στην άνεση, θα το ευχαριστηθείς σε όλες τις οδηγικές περιπέτειες – οι οποίες σίγουρα είναι πολλές…

    Τετάρτη 28 Ιουνίου

    Κυκλοφορόντας στο δρόμο όλες αυτές τις ημέρες με το Rallye αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για μια πολύ στιβαρή κατασκευή. Η μοτοσικλέτα είναι αρκετά εύκολη εντός πόλης, διαθέτει καταπληκτικά φρένα, εξαιρετικά  επίπεδα πρόσφυσης και πολύ καλή ορατότητα λόγω του αυξημένου ύψους σέλας, ωστόσο το ύψος είναι και ο παράγωντας που κάνει τις κινήσεις με χαμηλές ταχύτητες ή σε στάση να γίνονται δύσκολες.

    Στις στροφές το Rallye είναι απολαυστικό αρκεί να του φερθείς με ήρεμο τρόπο, χωρίς “τσαμπουκάδες”. Αφήνεις τις αναρτήσεις (paralever-telelever) να σου προσφέρουν άφθονη πρόσφυση – με απλά ικανοποιητική πληροφόρηση – απλώνεις τις γραμμές σου και στρίβεις με κλίσεις που δεν θα πιστεύεις. Όταν το παρακάνεις η μοτοσικλέτα – λόγω ύψους και αργής γεωμετρίας – έχει την τάση να υποστρέφει και να ανοίγει τις γραμμές, κάτι που διορθώνεται μέσα στη στροφή χάρη στα απίθανα φρένα, αλλά δεν πρέπει να το παρακάνεις.

    Στον ανοιχτό δρόμο το Rallye είναι πολύ καλό, η κάλυψη – παρότι όχι τόσο καλή όσο της έκδοσης Adventure – είναι εξαιρετική, ενώ ο κινητήρας βοηθάει να κρατήσεις πολύ υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα χωρίς να κουραστείς. Οι χρυσές δαγκάνες της Brembo ρίχνουν άγκυρες και ακινητοποιούν τη μοτοσικλέτα σε χρόνο ρεκόρ, ενώ τα ηλεκτρονικά είναι πάντα στην υπηρεσία του αναβάτη να τον βγάλουν από τη δύσκολη κατάσταση.

    Στο χώμα τέλος τα πράγματα δείχνουν να είναι εξαιρετικά. Και λέμε δείχνουν διότι η μοτοσικλέτα δοκιμής δεν διαθέτει χωμάτινα ελαστικά. Όπως και να έχει, ακόμα και με τα Metzeler Touratec το Rallye είναι ικανό να πατήσει γερά στο χώμα, καταπίνει κάθε είδους ανωμαλία και με τη βοήθεια του πακέτου μαρσπιέ-σέλας μπορείς να σηκωθείς όρθιος και να απολαύσεις οδήγηση.

    Συνολικά, το Rallye στο δρόμο ακολουθεί το συνολικό πακέτο της μοτοσικλέτας που έχει επικεντρωθεί στον αναβάτη. Στρίβει με ασφάλεια, είναι εύκολο στην πόλη, ταξιδεύει για πλάκα και μπαίνει σε ότι χώμα θέλεις… και όλα αυτά τα κάνει πολύ καλά!

    Τρίτη 27 Ιουνίου

    Ένα σημείο αυτού του GS που παραμένει ίδιο είναι ο κινητήρας. Ο γνωστός boxer δικύλινδρος των 1.170cc στην υδρόψυκτη μορφή του έχει τοποθετηθεί στο Rallye και σίγουρα βρίσκεται στα καλύτερά του. Αποδίδει 125 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. με τη ροπή να εκτοξεύεται στα 12,6 χλγμ στις 6.500 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται μέσω 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου και άξονα, ενώ την τροφοδοσία έχει αναλάβει σύστημα ψεκασμού της BMW με ένα ισχυρό πακέτο ηλεκτρονικών.

    Η ροπάτη λειτουργία του συγκεκριμένου μοτέρ είναι δεδομένη, ωστόσο πλέον δεν του λείπει ούτε η ισχύς. Ιδιαίτερα όταν τοποθετήσεις τη χαρτογράφηση στο Dynamic το μοτέρ γίνεται εκρηκτικό, τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με απίστευτη ταχύτητα και η ώθηση είναι έντονη. Το ταχύμετρο θα δείξει σχετικά εύκολα 230Km/h – παρότι υπάρχουν ταλαντώσεις σε τέτοιες ταχύτητες λόγω του ύψους της μοτοσικλέτας – ενώ το ακόμα πιο φοβερό είναι πως οποιαδήποτε σχέση κι αν έχεις στο κιβώτιο η επιτάχυνση έρχεται σχεδόν με τον ίδιο τρόπο.

    Ο άξονας περνάει πολύ ομαλά την ισχύ στον πίσω τροχό και σπάνια θα χρειαστείς το Traction Control, ενώ αν το απενεργοποιήσεις θα απολαύσεις ελεγχόμενα γλιστρήματα και σούζες ισχύος! Στα Road, Rain και Enduro Mode η τροφοδοσία γίνεται πιο ομαλή και αλλάζει εντελώς ο βαθμός εμπλοκής των ηλεκτρονικών παρέχοντας σωστή λειτουργία για κάθε ανάγκη της στιγμής.

    Συνολικά, ο κινητήρας του Rallye είναι πολύ υψηλού επιπέδου, είναι δυνατός, με ροπή φορτηγού, ενώ το πακέτο των ηλεκτρονικών που το συνοδεύει είναι εξαιρετικά υψηλού επιπέδου. Να μην ξεχάσουμε ότι είναι και πολύ οικονομικός καθώς η κατανάλωση μένει χαμηλά, στα επίπεδα του 5,3 λίτρων ανά 100Km.

    Δευτέρα 26 Ιουνίου

    Το Σαββατοκύριακο πέρασε κάτω από έναν καυτό ήλιο, ακατάλληλο για οδήγηση μοτοσικλέτας. Όταν έπεφτε η νύχτα ωστόσο οι βόλτες ήταν απολαυστικές, ιδιαίτερα στη σέλα αυτού του GS.

    Θα παραδεχτώ ότι η συγκεκριμένη έκδοση του GS δεν είναι η πιο άνετη που θα συναντήσει κάποιος. Μην παρεξηγηθώ… GS είναι που σημαίνει ότι από τη “μάνα” του είναι άνετο, ωστόσο το συγκεκριμένο έχει κάποιες “ατέλειες”. (Γι’ αυτό άλλωστε είναι και η καλύτερη έκδοση που έχει βγάλει μέχρι στιγμής η BMW – θα εξηγήσω τις επόμενες ημέρες).

    Η μονοκόματη σέλα είναι στενή και σχετικά σκληρή τοποθετώντας το σώμα ψηλά παρέχοντας εκπληκτική ορατότητα και πολύ σωστή απόσταση από το τιμόνι. Η μοτοσικλέτα είναι πολύ ψηλή και θέλει προσοχή στις στατικές κινήσεις γιατί εύκολα χάνεις το έδαφος κάτω από τα πόδια σου. Δύσκολη είναι και η επιβίβαση λόγω ύψους, ενώ αντίθετα η κάλυψη από τον αέρα στις υψηλές ταχύτητες δεν είναι η συνηθισμένη του GS.

    Στα θετικά της εργονομίας είναι σίγουρα τα άψογα όργανα με άφθονες πληροφορίες και πανεύκολο χειρισμό, τα πολύ καλά φώτα στις νυχτερινές βόλτες, τα τεράστια χωμάτινα μαρσπιέ και η έλλειψη κραδασμών κάθε είδους. Συνολικά, το Rallye δεν φτιάχτηκε με προσανατολισμό την άνεση, αλλά κοιτάζει κυρίως προς την απόλαυση και από εμένα τουλάχιστον αξίζουν συγχαρητήρια στην BMW η οποία αποφάσισε επιτέλους να δώσει ένα “διαφορετικό” GS στο κοινό της.

    Παρασκευή 23 Ιουνίου

    To 2017 η BMW αποφάσισε να προσθέσει στη γκάμα των GS δύο ακόμα μοντέλα: το Rallye και το Exclusive. Στα χέρια μας για ένα ακόμα live test ήρθε η έκδοση Rallye η οποία στόχο έχει να δημιουργήσει έναν ενδιάμεσο σταθμό ανάμεσα στο απλό GS και το Adventure.

     

     

    Το μοντέλο δοκιμής δεν είναι ένα απλό Rallye καθώς διαθέτει σχεδόν όλο τον κατάλογο αξεσουάρ της BMW Motorrad πάνω του. Εξάτμιση θες; ηλεκτρονικές αναρτήσεις θές; επιπλέον ζελατίνα ρυθμιζόμενη θες; Led φλας θες; Τα έχει. Αυτόματα λοιπόν έχουμε να κάνουμε με ένα πλήρως εξοπλισμένο Rallye του οποίου το μόνο που λείπει για να ολοκληρωθεί ο κατάλογος είναι τα χωμάτινα ελαστικά.

    Εμφανισιακά, αυτό το GS καταλάβαίνεις ότι δεν είναι απλό από το ύψος του. Η μοτοσικλέτα είναι πανύψηλη, στέκεται σαν γίγαντας στο μονό σταντ και δείχνει ότι είναι έτοιμο για περιπέτειες.  Ο χρωματισμός με το βαμμένο πλαίσιο και τα “αγωνιστικά” χρώματα είναι υπέροχος, ενώ κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ποιότητα κατασκευής αυτού του δίτροχου. Το ξεχωρίζεις επίσης από τις χρυσές Brembo δαγκάνες φρένων εμπρός και πίσω, όπως επίσης και από τη στενή και ενιαία σέλα για τις πιο… off road αναζητήσεις. Και φυσικά να μην ξεχάσω τα χωμάτινα μαρσπιέ για να σηκώνεσαι πιο άνετα όρθιος στα δύσκολα κομμάτια.

    Το Rallye είναι όμορφο και ποιοτικό, είναι εξοπλισμένο με την “Άρτα και τα Γιάννενα” και σίγουρα κάνει τα βλέμματα να γυρίζουν καθώς με τον τρόπο του σε κάνει να υποψιάζεσαι πως κάτι διαφορετικό υπάρχει εδώ.

    Καλό ΣΚ σε όλους!

    Σχόλια

    Σχόλια