Νέο VW Polo: Η κρυφή γοητεία της εξέλιξης

    Στην 6η γενιά του πλέον, το VW Polo είναι πολύ διαφορετικό και ταυτόχρονα απόλυτα πιστό στην εικόνα που έχει δημιουργήσει.

    VW Polo 2017

    Το VW Polo καταφέρνει να ηγείται της δημοφιλούς κατηγορίας B στην Ευρώπη, εδώ και δεκαετίες. Με μικρά διαλείμματα εναλλαγής στην κορυφή με τα Renault Clio και Ford Fiesta κατά κύριο λόγο. Ένα τόσο πετυχημένο μοντέλο σε μια τόσο σημαντική κατηγορία, όταν αλλάζει αποτελεί ένα δημιουργικό πονοκέφαλο: Εξέλιξη ή επανάσταση;

    Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, η VW έχει επιλέξει τον πρώτο δρόμο. Από τη σκοπιά της αισθητικής, τουλάχιστον. Τεχνολογικές ακροβασίες δεν επιτρέπει η κατηγορία, οπότε εκεί που συνήθως παίζεται το παιχνίδι είναι στην εικόνα. Η VW έχει επιλέξει μια “ποιοτικά συντηρητική” προσέγγιση, που έως τώρα φαίνεται να αποδίδει άριστα.

    Σχεδόν όλα έχουν αλλάξει στο νέο Polo 6ης γενιάς , αλλά αυτό δεν αντικατοπτρίζεται άμεσα στο αμάξωμα. Το τελευταίο βασίζεται στο πλαίσιο MQB A0 που πρώτο χρησιμοποίησε το νέο Seat Ibiza, αλλά σχεδιαστικά δείχνει απλώς μια εξέλιξη του προηγούμενου. Στοιχεία νεωτερισμών υπάρχουν, κυρίως εμπρός, που προέρχονται από Passat και Tiguan. Το σύνολο είναι κομψό, στιβαρό, σύγχρονο και εύπεπτο σαν μητρικό γάλα. Θα μπορούσε ΄όμως να είναι και facelift. Αυτό, όμως, είναι το χαρτί της επιτυχίας του εδώ και πολλά χρόνια.

    Εντός

    Στο εσωτερικό η προσέγγιση είναι λίγο πιο τολμηρή. Η επικρατούσα αφαιρετική σχεδίαση υπάρχει και εδώ, μαζί με τον επίσης πολύ διαδεδομένο οριζόντιο προσανατολισμό χειριστηρίων και οργάνων. Αντίθετα με τα μέχρι σήμερα ειωθότα της γερμανικής μάρκας, πλέον το εσωτερικό του Polo κοσμείται και με χρωματιστά panel.

    Από τεχνολογική άποψη το Polo είναι σαφώς ένα μεγάλο βήμα εμπρός. Έχει όλους τους σύγχρονους κινητήρες της VW, διαθέσιμα κιβώτια διπλού συμπλέκτη DSG, οτιδήποτε μπορεί να ζητήσει κανείς στην κατηγορία από συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και, ταυτόχρονα, φέρνει την καινοτομία του ψηφιακού πίνακα οργάνων στο B segment.

    Στις πιο δυνατές εκδόσεις υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης αμορτισέρ ηλεκτρικά ελεγχόμενης απόσβεσης, κάτι επίσης σπάνιο στην κατηγορία του. Αλλά και από πρακτική άποψη, δύσκολα θα ζητήσεις κανείς κάτι περισσότερο. Παρότι το μήκος έχει αυξηθεί ελάχιστα (4,053 μέτρα έναντι 3,972 του υφιστάμενου), το μεταξόνιο έχει κερδίσει 9 ολόκληρα εκατοστά. Έχει συμβάλλει λοιπόν στην αύξηση του χώρου αποσκευών στα 351 από τα 280 λίτρα, ενώ και το αυξημένο πλάτος δίνει πόντους στην ευρυχωρία του σαλονιού.

    Πληθώρα

    Οι κινητήρες με τους οποίους θα διατίθεται το νέο Polo, πλην ενός, είναι όλοι turbo. Οι βενζίνης περιλαμβάνουν πέντε επιλογές,  ξεκινούν από τα 999 κ.εκ. και κορυφώνονται στα 2.0 λίτρα του GTi, με ιπποδυνάμεις από 75 έως 200 ίππους. Οι diesel είναι ο εξής ένας 1.6 TDi σε δύο παραλλαγές με 80 και 95 ίππους. Τέλος υπάρχει διαθέσιμος και κινητήρας διπλού καυσίμου, βενζίνης/φυσικού αερίου, με ισχύ 90 ίππων. Για αυτούς που έχουν απορία, ο τρικύλινδρος 1.4 TDi δεν διατίθεται, καθώς ήταν ένα από τα πλέον αμφιλεγόμενα σύνολα της μάρκας -για να το θέσουμε κάπως ήπια.

    Η πληθώρα των εκδόσεων από το λανσάρισμά του, αποτελεί ένα ακόμα πλεονέκτημα του Polo στη μάχη του ανταγωνισμού. Ο οποίος περιμένει στη γωνία με τη μορφή του νέου Fiesta, που λανσάρεται μάλιστα τις επόμενες μέρες στην ελληνική αγορά, του Nissan Micra που ήδη γνωρίσαμε και του Citroen C3, για να αναφέρουμε μόνο τους νεότερους εκπροσώπους. Με δεδομένη μάλιστα την ταχύτατη άνοδο των SUV προτάσεων στην μικρή κατηγορία, η πορεία του δεν θα είναι στρωμένη με ροδοπέταλα. Αυτό όμως ισχύει για όλους τους αντιπάλους του -και ίσως πολύ περισσότερο για αυτούς, παρά για το Polo.

    Σχόλια

    Σχόλια