Live Test: Kawasaki Z650

    Σε μια κατηγορία με έντονο ανταγωνισμό, ήρθε να βάλει την... ουρά του το νέο Z650 της Kawasaki

    To Kawasaki Z650 ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Πέμπτη 22 Ιουνίου

    Καιρός να αποχωριστούμε το Z650 και το κάνουμε με βαριά καρδιά. Η μοτοσικλέτα μας άφησε καλές εντυπώσεις, για δύο λόγους. Πρώτα για την φιλικότητά του μέσα στην πόλη που το κάνουν απόλυτα εύχρηστο και άνετο.

    Το δεύτερο είναι ότι με μικρή προσπάθεια μπορεί να γίνει και διασκεδαστικό έχοντας σύμμαχο τον ροπάτο κινητήρα και το εξαιρετικό εμπρός μέρος. Η τιμή του είναι στα 7.290€ και κρίνεται καλή αν κοιτάξουμε και τον ανταγωνισμό.

    Τετάρτη 21 Ιουνίου

    Στο δρόμο το Z650 είναι πολύ καλύτερο από ότι θα περίμενε κανείς. Το σωληνωτό πλαίσιο το οποίο αντικατέστησε εκείνο των δυο δοκών λειτουργεί πάρα πολύ καλά, κρατάει τις ισορροπίες και είναι σβέλτο σε αντιδράσεις.

    Το τηλεσκοπικό πιρούνι λειτουργεί άψογα, δίνει καλή αίσθηση και φυσικά μένει ακλώνητο στη θέση του ακόμα και όταν πιεστεί. Το πίσω μέρος είναι λίγο πιο… απόμακρο από την υπόλοιπη μοτοσικλέτα καθώς φορτίζεται περισσότερο από ότι πρέπει, ιδιαίτερα όταν οι αναβάτες είναι πάνω από το μέσο όρο βάρους. Στην είσοδο της στροφής και στην καρδιά της στροφής η κατάσταση είναι πολύ καλή καθώς το Z παραμένει σταθερό, στιβαρό και πάντα μέσα στη γραμμή του ακόμα και στο όριο. Στην έξοδο όμως, όταν φορτιστεί πολύ το πίσω μέρος χάνεται η αίσθηση και δεν γνωρίζεις τι συμβαίνει πίσω. Ίσως λίγο πείραγμα στην προφόρτιση να βελτιώσει την κατάσταση.

    Στην πόλη έχεις ακόμα έναν σύμμαχο – εκτός από την ευελιξία. Είναι τα φρένα, τα οποία είναι εξαιρετικά. Οι δύο δίσκοι εμπρός με τις 2πίστονες δαγκάνες λειτουργούν άψογα, έχουν δύναμη και ακρίβεια με μια μικρή έλλειψη αρχικού δαγκώματος το οποίο όμως δεν ενοχλεί.

    Συνολικά, το Z650 είναι διασκεδαστικό στο στροφιλίκι καθώς του αρέσει η φόρα και είναι ικανό να… “ταπεινώσει” μεγαλύτερες και ακριβότερες μοτοσικλέτες. Συνάμα είναι και πολύ φιλικό στην πόλη έχοντας καλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας χάρη στα υπέροχα φρένα του.

    Τρίτη 20 Ιουνίου

    Στο κομμάτι του κινητήρα το νέο Ζ650 βαδίζει σε γνώριμα μονοπάτια. Στην καρδιά λοιπόν της μοτοσικλέτας έχει τοποθετηθεί ο γνωστός δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 649cc ο οποίος αποδίδει 68 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 6,7 χλγμ ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ψεκασμού 36mm, ενώ η μετάδοση μέσω 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου.

    Το βασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου μοτέρ είναι η ροπάτη λειτουργία του, ιδιαίτερα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Συγκεκριμένα οι μεσαίες στροφές του Z650 είναι απλά εντυπωσιακές, η μοτοσικλέτα από τις 3.000 σ.α.λ. έχει άμεση και δυνατή επιτάχυνση η οποία μειώνεται στις υψηλότερες στροφές όπου επεμβαίνει νωρίς και ο κόφτης.

    Στην καθημερινότητα είναι πολύ καλός επίσης έχοντας πολύ ομαλό ψεκασμό, δεν υπάρχουν σκορτσαρίσματα ή απότομες αντιδράσεις στο άνοιξε/κλείσε του γκαζιού. Και η οικονομία στο καύσιμο είναι στα θετικά του Z650 καθώς ο δικύλινδρος καταφέρνει με σχετικά δυναμική οδήγηση να μένει στα επίπεδα του 4,8 λίτρα ανά 100Km. Συνολικά, ο κινητήρας του Z650 ισορροπεί σωστά ανάμεσα στην καθημερινή ευχρηστία και τη διασκέδαση καθώς είναι ικανός αφενός να χρησιμοποιηθεί ως commuter και αφετέρου ως παραγωγός αδρεναλίνης.

    Δευτέρα 19 Ιουνίου

    Ο άστατος καιρός και η βροχή δεν μας επέτρεψαν πολλά ευχάριστα χιλιόμετρα με το Z το”ΣΚ” με αποτέλεσμα να περιορίσουμε την προσοχή μας στην εργονομία της μοτοσικλέτας.

    Το Z650 μπορεί να είναι ένα mini streetfighter ωστόσο η Kawasaki έχει φροντίσει να του χαρίσει μια πολύ καλή ευχρηστία για τη μάχη της καθημερινότητας. Το πρώτο σημαντικό πράγμα είναι η θέση οδήγησης η οποία είναι αρκετά όρθια με αποτέλεσμα να μην αφήνει τα χέρια να κουράζονται από το βάρος προς τα εμπρός. Τα πόδια είναι τοποθετημένα σε άνετη γωνία, ενώ η σέλα είναι ευρύχωρη και επιτρέπει τις κινήσεις δεξιά-αριστερά – και λιγότερο το εμπρός-πίσω.

    Εξαιρετικά ευχάριστο είναι επίσης το χαμηλό ύψος της μοτοσικλέτας, ιδιαίτερα για γυναίκες και μικροκαμωμένους αναβάτες. Τα όργανα είναι σύγχρονα με ένα ψηφιακό πάνελ να καλύπτει όλες τις ανάγκες. Highlight είναι το ψηφιακό στροφόμετρο, ενώ όμορφος είναι και ο φωτισμός των οργάνων το βράδυ. Μειωνέκτημα είναι η έλλειψη ελέγχου των ενδείξεων από το τιμόνι με αποτέλεσμα να πρέπει να αφήσεις το grip για να φτάσεις τα κουμπιά στο όργανο για να αλλάξεις κάτι που θέλεις.

    Συνολικά, το Z650 είναι πολύ προσεγμένο εργονομικά με αρκετή έμφαση στην άνεση και την ευχρηστία. Δεν προβληματίζει στην καθημερινότητα, δεν κουράζει και μπορείς να το χρησιμοποιείς πανεύκολα κάθε μέρα, όλη μέρα.

    Παρασκευή 16 Ιουνίου

    Η Kawasaki έβγαλε το 2017 μια σειρά από νέα μοντέλα τα οποία έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αγορά της χώρας μας. Ένα από αυτά είναι το νέο Z650, το μεσαίο “γυμνό” της ιαπωνικής φίρμας το οποίο έρχεται να κοντράρει τον ανταγωνισμό της κατηγορίας με βασικούς αντιπάλους τα Yamaha MT07, Suzuki SV650 και Honda CB650F.

    Στα χαρτιά, το νέο Z650 δεν είναι και τόσο… νέο καθώς δανείζεται αρκετά στοιχεία από υπάρχοντα μοντέλα της Kawasaki. Άλλωστε υπάρχει στη γκάμα της και το ER6n για να συγκρίνεις άμεσα. Η πρώτη οπτική επαφή – και κατ’ επέκταση η οδηγική επαφή – όμως αποδεικνύουν πως πρόκειται για κάτι φρέσκο.

    Ο σχεδιασμός του σε πρώτη φάση ξεφεύγει από την πεπατειμένη και περνάει στην πλευρά της γκάμας Z. Η mini μάσκα εμπρός και τα πλαινά καπάκια του ψυγείου θυμίζουν έντονα τα μεγαλύτερα Z της πράσινης-φίρμας, ενώ η έντονη κλίση στην ουρά και το πολύ όμορφο πίσω φωτιστικό σώμα LED το κάνουν επιθετικό και λαχταριστό στα μάτια των πιο “δραστήριων”.

    Η εξάτμιση βρίσκεται χαμηλά, στην κοιλιά της μοτοσικλέτας, ενώ στην περίπτωση του μοντέλου δοκιμής ο χρωματισμός είναι εξαιρετικός καθώς το λευκό συνοδεύεται έξυπνα με το πράσινο πλαίσιο και το λογότυπο Z στα μαύρα πλαστικά. Συνολικά, το νέο Z650, τουλάχιστον σχεδιαστικά είναι φρέσκο, ποιοτικό και επιθετικό, έχει πιάσει δηλαδή απόλυτα το σφιγμό της κατηγορίας και είναι βέβαιο ότι τον κοντράρει στα ίσια σε αυτόν τον τομέα.

    Κάτι που λέει ότι και οδηγικά τα πράγματα θα είναι εξίσου ευχάριστα. Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!

    Σχόλια

    Σχόλια