Motornews First Ride: Honda X-ADV

    Οδηγήσαμε το πρωτοποριακό X-ADV της Honda και αναφέρουμε...

    Στο πολυτελές Divani Apollon Hotel στο Καβούρι παρουσίασε η Honda το νέο της “πείραμα” που ακούει στο όνομα X-ADV. Πρόκειται για ένα εντελώς ξεχωριστό project το οποίο είδαμε για πρώτη φορά στην EICMA του 2016 και δεν άργησε να φτάσει στις βιτρίνες των καταστημάτων ολοκληρωμένο.

    Οι άνθρωποι της Honda δεν έκρυψαν από την πρώτη στιγμή τον ενθουσιασμό τους για τη νέα μοτοσικλέτα καθώς όχι μόνο είναι μοναδικό ως είδος μοτοσικλέτας συνδυάζοντας υβριδικά το scooter με μοτοσικλέτα all terrain, αλλά επειδή είναι ένα πολύ σημαντικό και ποιοτικό προιόν για τη χώρα μας. Βλέπεται η κατηγορία των μεγάλων scooter στην Ελλάδα συνεχώς ανεβαίνει και το X-ADV έρχεται την κατάλληλη στιγμή να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη γκάμα δυνατοτήτων.

    Σε πολλά πράγματα είχε δίκιο ο ομιλητής της παρουσίασης ωστόσο σε εκείνο που έπεσε μέσα ήταν η πολύ προσεγμένη σχεδίασή του. Το X-ADV όπως και αν το κοιτάξεις είναι όμορφο και πάρα πολύ σύγχρονο – μάλιστα πολλές φορές ακούστηκε ο όρος SUV στην ομιλία. Μπροστά η μάσκα έχει δυο προβολείς LED και με τις φουτουριστικές γωνίες ενώνεται με τα πλαϊνά πλαστικά τα οποία φτάνουν επίσης με άγριες γωνιές ως την ουρά. Το μακρύ ψαλίδι δεσπώζει στο πίσω μέρος, ενώ πολύ επιθετική είναι και η ουρά με το όμορφο LED φωτιστικό σώμα. Συνολικά, ο σχεδιασμός του X-ADV είναι το λιγότερο “ψαρωτικός“.

     

    Οι άνθρωποι της Honda επέλεξαν ένα ανάμεικτο κομμάτι διαδρομής για οδήγηση με ανοιχτές και σφικτές στροφές, χώμα και πόλη. Σε όλες τις μορφές δρόμου το Honda ήταν υπέροχο, πάταγε με σιγουριά τους τροχούς στο έδαφος και πρόσφερε μεγάλες ποσότητες πρόσφυσης. Το εμπρός πιρούνι των 41mm μαζί με την μονή ανάρτηση πίσω ισορροπούσαν υπέροχα ανάμεσα στην άνεση και την πληροφόρηση, ενώ το πλαίσιο χάριζε στο X-ADV ξεκάθαρη αίσθηση μοτοσικλέτας και όχι scooter. Στην πραγματικότητα, απο ένα σημείο και έπειτα ξέχασα ότι βρισκόμουν στη σέλα ενός scooter και είχα αρχίσει την επίθεση στις στροφές σαν να οδηγούσα μοτοσικλέτα κανονικότατη. Έστριβες με φόρα (του αρέσει η φόρα) οι κλίσεις ήταν μεγάλες και ένιωθες ασφάλεια και σιγουριά. Εξαιρετική συμπεριφορά στο δρόμο.

    Η ευχάριστη έκπληξη ήρθε στο χώμα όπου το X-ADV ήταν αρκετά καλό. Παρά το χαμηλο του ύψος περνάει πολύ εύκολα πάνω από ανώμαλο έδαφος, πατάει καλά στα γρήγορα κομμάτια, ενώ θα περάσει με αποφασιστικήτα πάνω από φυτεμένες πέτρες και κροκάλες. Δεν είναι φτιαγμένο για enduro, αλλά το 70% των εκτός δρόμου διαδρομών θα το περάσει.

    Ο κινητήρας του X-ADV είναι ο γνωστός δικύλινδρος σε σειρά των 750cc ο οποίος αποδίδει 55 ίππους. Δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, ωστόσο το αναβαθμισμένο κιβώτιο DCT της Honda τον απογειώνει. Το σύστημα ήταν ήδη εξαιρετικό στην προηγούμενη μορφή του, αλλά τώρα στη νέα του γενιά τοποθετημένο στο X-ADV πραγματικά δεν έχει αντίπαλο. Είναι σαν να βρίσκεται στο μυαλό του αναβάτη και γνωρίζει ακριβώς τι πρέπει να κάνει όταν ακριβώς το θέλει ο αναβάτης. Δεν είναι τυχαίο πως ακόμα και σε γρήγορο ρυθμό προτίμησα το αυτόματο στη θέση S και όχι το manual… τόσο καλό. Εκπληκτικό ήταν και το νούμερο της κατανάλωσης καθώς έπειτα από ανάμεικτη διαδρομή σε γρήγορο ρυθμό παρέμεινε στα 4,6 λίτρα/100Km. Φαντάζομαι ότι η κατανάλωση θα είναι πολύ χαμηλότερη σε νορμαλ οδήγηση.

    Στην εργονομία, το X-ADV είναι εξίσου καλό με πολύ άνετη θέση οδήγησης, αρκετό χώρο για τα πόδια και καλή κάλυψη από τον αέρα χάρη στη ρυθμιζόμενη ζελατίνα. Αποθηκευτικός χώρος υπάρχει κάτω από τη σέλα για ένα full face κράνος, ενώ στα θετικά είναι η εκκίνηση χωρίς κλειδί (Smart Key). Τα όργανα τέλος είναι πολύ σύγχρονα με ένα ευανάγνωστο ψηφιακό πάνελ να καλύπτει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο αναβάτης.

    Η πρώτη επαφή με το X-ADV ήταν θετική, αν και χωράει πολύ συζήτηση για το αν πρόκειται για scooter τελικά ή μοτοσικλέτα. Χωράει συζήτηση καθώς μπορεί να κάνει πολλά πράγματα – καλά – και ξεχνάς πως πρόκειται για scooter. Τελικά μάλλον αυτό είναι το νόημα του “υβριδικού εγχειρήματος” για το οποίο μιλούσε η Honda – το X-ADV είναι 100% υβριδική μοτοσικλέτα.

    Τιμή: 12.450€ (12.650€ Special Color)

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  
    Τύπος Υδρόψυκτος, L2, SOHC
    Χωρητικότητα κινητήρα (κ.εκ.) 745cc
    Αριθμός βαλβίδων / κύλινδρο 4
    Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.) 77 x 80
    Σχέση Συμπίεσης 10.7:1
    Μέγιστη Ισχύς 40,3kW στις 6.250rpm
    Μέγιστη Ροπή 68Nm στις 4.750rpm
    Χωρητικότητα σε λάδι 4,1L
    ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ  
    Σύστημα τροφοδοσίας PGM-FI
    Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου 13,1L
    Κατανάλωση καυσίμου 27,5km/l
    ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ  
    Εκκίνηση Ηλεκτρική μίζα
    Χωρητικότητα μπαταρίας 12V-11.2AH
    Ισχύς ACG 420W @ 5,000rpm
    ΜΕΤΑΔΟΣΗ  
    Τύπος συμπλέκτη Διπλός Υδραυλικός, Υγρός Πολύδισκος (DCT)
    Κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων
    Τελική μετάδοση Αλυσίδα
    ΠΛΑΙΣΙΟ  
    Τύπος Από Ατσάλι Τύπου Διαμάντι
    ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΛΑΙΣΙΟΥ  
    Διαστάσεις (ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος) 2245x910x1375
    Μεταξόνιο 1.590mm
    Γωνία κάστερ 27°
    Ίχνος 104mm
    Ύψος σέλας 820mm
    Ύψος από το έδαφος 162mm
    Βάρος γεμάτη 238kg
    Κύκλος στροφής 2,8m
    ΑΝΑΡΤΗΣΗ  
    Εμπρός Ρυθμιζόμενη
    Πίσω Prolink με ρύθμιση Προφόρτισης
    ΤΡΟΧΟΙ  
    Ζάντα εμπρός 17 ιντσών
    Ζάντα πίσω 15 ιντσών
    Ελαστικό εμπρός 120/70 R17
    Ελαστικό πίσω 160/60 R15
    ΦΡΕΝΑ  
    ABS 2 Καναλιών
    ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ  
    Όργανα Ψηφιακά
    Φως εμπρός LED
    Φως πίσω LED

    Gallery

     

    Κείμενο: Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Photos: Honda

    Σχόλια

    Σχόλια