Live Test: Toyota C-HR 1.8 Hybrid 122 hp

    Εντυπωσιακό σε όλες του τις εκφάνσεις, το SUV της Toyota πρέπει να κολυμπήσει στα βαθιά νερά μιας εξαιρετικά ανταγωνιστικής κατηγορίας.

    Το Toyota C-HR 1.8 Hybrid 122 hp ήρθε στο live test του motornews, όπου το περιμέναμε με πραγματική ανυπομονησία. Βλέπετε δεν είναι μόνο αισθητικά ιδιαίτερο, μα και τεχνολογικά. Έτσι, πρέπει να συμπυκνώσουμε πολύ το χρόνο στις πέντε αυτές ημέρες.

    Τρίτη 13 Ιουνίου

    Μπορεί το C-HR να λανσάρεται ως SUV , ωστόσο ούτε τετρακίνητη έκδοση διαθέτει, ούτε επαρκή απόσταση από το έδαφος. Το εντυπωσιακό του αμάξωμα είναι φυσικά υπερυψωμένο, όπως και η θέση οδήγησης. Πέραν αυτών όμως, όταν ο προφυλακτήρας βρίσκει στην άσφαλτο ακόμα και στις κοιλότητες απορροής των νερών της βροχής στους δρόμους, οι σκέψεις για κίνηση στο χώμα πάνε περίπατο.

    Αφήνοντας στην άκρη τις εκτός δρόμου περιπέτειες, θα μπορούσε κανείς να προσβλέπει σε μια πιο σπορ και δυναμική πλευρά. Ούτε και αυτή όμως αναδεικνύεται, τόσο λόγω της φύσης του κινητήριου συνόλου, όσο και των 122 ίππων. Οι οποίοι, προφανώς, είναι απλώς επαρκείς για 1.400 κιλά συν αυτά των επιβατών.

    Μας μένει, τέλος, το πεδίο των πρακτικών πλεονεκτημάτων, όπως είναι οι χώροι, η άνεση, η οικονομία και η ευκολία οδήγησης. Στους δύο τελευταίους τομείς το αποτέλεσμα είναι κορυφαίο, στους δύο πρώτους μέτριο. Με αυτά τα δεδομένα, το C-HR αποδεικνύεται σχεδόν μονοσήμαντο. Εντυπωσιακό μεν αλλά όχι αποδοτικό πέραν της πολύ καλής οικονομίας στην κατανάλωση και SUV μεν αλλά με σχεδόν κανέναν από τα πλεονεκτήματα της κατηγορίας.

    Αυτές οι σκέψεις μας οδήγησαν στην εξής απόφαση: η δοκιμή του μοντέλου που θα ακολουθήσει μετά το πέρα του live test θα είναι μια απευθείας αντιπαράθεση με ένα μοντέλο του ευρωπαϊκού και ένα του ιαπωνικού ανταγωνισμού.

    Δευτέρα 12 Ιουνίου

    Το εσωτερικό του C-HR ακολουθεί την νεωτεριστική λογική του αμαξώματος, με πιο όμως κλασικές αναφορές. Ο πίνακας οργάνων διατηρεί τη γνωστή διάταξη με τα αναλογικά όργανα, η σχεδίαση είναι αφαιρετική και το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι η ψηλά τοποθετημένη και διακριτά εκτός ταμπλό οθόνη αφής 8” του συστήματος infotainment Touch 2.

    Η μαύρη επένδυση της οροφής και τα πολύ μικρά πίσω παράθυρα δεν συμβάλλουν στην αίσθηση ευρυχωρίας στο εσωτερικό. Ταυτόχρονα, ο χώρος για τους πίσω αλλά και για τις αποσκευές είναι στο όριο του ικανοποιητικού και κάτω από το μέσο όρο του ανταγωνισμού. Ο εξοπλισμός είναι εξαιρετικός με προεξάρχον το Toyota Sense, το σύνολο δηλαδή των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Δοκιμάσαμε το adaptive cruise control που λειτουργεί πολύ καλά στον αυτοκινητόδρομο, όσο και το σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας.

    Εντυπωσιακά χαμηλή παραμένει και η κατανάλωση, στα 4,1 λίτρα/100 χλμ. Ωστόσο ανακαλύπτουμε και άλλα ζητήματα προς κριτική, που θα αποτελέσουν το θέμα της αυριανής μας επικοινωνίας.

    Παρασκευή 9 Ιουνίου

    Μας ψάρωσε το C-HR. Προκλητική εμφάνιση μέσα και έξω, υβριδικό σύστημα κίνησης, αυτόματο κιβώτιο CVT και γεμάτο ψηφιακά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Σε αυτή την κατηγορία, αποτελεί μια κατηγορία από μόνο του.

    Η πρώτη επαφή δεν είναι άμεμπτη ωστόσο. Η θέση οδήγησης δεν μας κάνει. Ψηλά το κάθισμα, χαμηλά το τιμόνι. Παρά την πληθώρα ρυθμίσεων και των δύο, καταφέραμε να οδηγούμε απλώς ανεκτά. Τουλάχιστον έχεις πολλά με τα οποία θα ασχοληθείς στη μεγάλη οθόνη του συστήματος multimedia αλλά και γενικότερα.

    Έχοντας αρκετά μεγάλη εξοικείωση πλέον με τα υβριδικά αυτοκίνητα, οδηγήσαμε ως προσήκει το C-HR και αυτό που είδαμε στην ένδειξη της μέσης κατανάλωσης μας άφησε άφωνους. Αυτή είναι κατανάλωση “παπιού” 125 κ.εκ. στην κυριολεξία. Ταυτόχρονα, η  απολύτως χαμηλότερη που έχουμε δει, σε πραγματικές συνθήκες εντός πόλης, από αυτοκίνητο.

    Τα χιλιόμετρα είναι ακόμα λίγα και στατιστικά μας λείπουν πολλές και διαφορετικές συνθήκες οδήγησης. Επιπρόσθετα τα υβριδικά έχουν τεράστιο πλεονέκτημα εντός πόλης. Διότι ο ηλεκτρικός κινητήρας κάνει το 80% της δουλειάς. Σε αντίθεση με τον ανοιχτό δρόμο, όπου το ποσοστό αυτό αφορά στη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Με αυτά τα δεδομένα, επιφυλασσόμαστε για το αν θα επαληθευτεί αυτό το νούμερο στο πενθήμερο. Σε κάθε περίπτωση όμως δίνει το μήνυμα ότι κάτι καλό συμβαίνει στα σωθικά του C-HR. Να έχετε ένα όμορφο Σ/Κ και από Δευτέρα τα σπουδαία.

     

    Σχόλια

    Σχόλια