Motornews First Ride: Kymco AK 550

    Οδηγούμε το νέο mega scooter της Kymco στην Αττική και επιβεβαιώνουμε ότι τέσσερα χρόνια εξέλιξης έπιασαν τόπο.

    Kymco AK 550 2017

    Αφού βοήθησε την BMW να φτιάξει τη δική της πρόταση στην κατηγορία των mega scooter, η Kymco ασχολήθηκε και με τη δική της. Παρουσίασε λοιπόν το AK 550, που έρχεται να προστεθεί τελευταίο στην ολιγομελή λίγκα των scooter/μοτοσικλετών, έχοντας διαβάσει πολύ καλά τον ανταγωνισμό.

    To ΑΚ 550 θα βρει απέναντί του, κατά κύριο λόγο, το C 650 της BMW, το Burgman 650 της Suzuki και το Yamaha T-Max 530. Καθόλου εύκολοι αντίπαλοι, οι οποίοι όμως έχουν δεχτεί ένα γκολ από τα αποδυτήρια: αυτό της τιμής του νέου AK 550, στα 9.580€ για αγορά τοις μετρητοίς.

    Αισθητική ισορροπία

    Στην πρώτη επαφή το AK 550 έχει αρκετά θέλγητρα. Ο όγκος του μασκάρεται πολύ έξυπνα από τις δυναμικές και οξείες γραμμές, ενώ σε σχέση με τον ανταγωνισμό του δείχνει συμπαγές και με ισορροπημένες αναλογίες. Από τα χρώματα το πιο εντυπωσιακό είναι σίγουρα το καφέ, ενώ συνολικά δείχνει προσεκτικά φινιρισμένο.

    Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι πλήρης μα και γεμάτος χρώμα, που ειδικά στο δυνατό ελληνικό ήλιο δεν είναι υπόδειγμα αναγνωσιμότητας. Οι διακόπτες είναι εύκολα προσβάσιμοι αλλά και σχετικά μικροί σε μέγεθος, απαιτώντας κάποια περίοδο εξοικείωσης.

    Ως σύνολο, τουλάχιστο με τα δικά μας αισθητικά μέτρα, το νέο AK 550 πείθει και σε βάζει στην πρίζα για το επόμενο βήμα.

    Η οδήγηση

    Η εξαιρετική κατανομή 49:51 εμπρός – πίσω και το χαμηλά τοποθετημένο βάρος των 230 κιλών γίνονται αμέσως αντιληπτά. Βάζεις εμπρός χωρίς την τοποθέτηση κλειδιού, με τη χρήση του κεντρικού διακόπτη να απαιτεί μικρή μόνο εξοικείωση.Ο  μπάσος και στακάτος ήχος, χάρη στην cross plane λειτουργία του δικύλινδρου μοτέρ, δίνει την πρώτη αίσθηση ότι οι 53,5 ίπποι υπάρχουν.

    Σε συνδυασμό με το (σχετικά πάντα) χαμηλό βάρος, το AK 550 έχει την καλύτερη αναλογία κιλών/ίππο στην κατηγορία των mega scooter, κάτι που φαίνεται στις επιδόσεις, τις οποίες είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε στη συνέχεια.

    Η αυτόματη μετάδοση δεν αφήνει τη δύναμη να περάσει ως “σφαλιάρα” στο δρόμο και έτσι η ανυπαρξία συστήματος ελέγχου πρόσφυσης δεν ενοχλεί. Επιπρόσθετα, υπάρχει και το Rain mode στη λειτουργία του κινητήρα. Αυτό μειώνει την ισχύ αλλά και τον τρόπο που αυτή αποδίδεται, επιτρέποντας την πολύ πιο γραμμική απόδοσή της. Εμείς, πάντως, δεν το χρειαστήκαμε.

    Η θέση οδήγησης για το δικό μας τύπο σώματος δεν ήταν απόλυτα ικανοποιητική, με το τιμόνι κάπως χαμηλά τοποθετημένο. Επίσης, η χορταστική στην όψη και με ρυθμιζόμενη υποστήριξη μέσης σέλα, στην πράξη είναι κάπως σκληρή.

    Από τη στιγμή που ανοίγεις το γκάζι όμως, απολαμβάνεις. Το αλουμινένιο πλαίσιο της κατασκευής και το ψαλίδι από το ίδιο υλικό συνεργάζονται πολύ καλά. Με τα μέτρα των scooter πάντα, το AK 550 είναι εντυπωσιακά σταθερό, ιδιαίτερα στιβαρό και με σφιχτές αλλά όχι κουραστικές αναρτήσεις, καθώς η απόσβεση των ανωμαλιών είναι εξαιρετική.

    Δεν το κρύβουμε ότι για λίγο μπήκαμε στην πρίζα να δούμε τι ψάρια πιάνει στην ευθεία το AK. Και είναι γεγονός ότι έπιασε πολλά, συγκεκριμένα 192 (ψάρια, όχι χιλιόμετρα) στο κοντέρ, χωρίς ελαστικότητα και με πολύ καλή κάλυψη από τον αέρα.

    Αν κανείς ξεπεράσει την “περίεργη” θέση οδήγησης όλων των scooter με τα πόδια εμπρός, οι ταχύτητες κίνησης του AK 550 ακόμα και σε επαρχιακό δρόμο με μέτρια πρόσφυση και συνεχείς στροφές, δεν υπολείπονται αυτών μιας touring μοτοσικλέτας. Τα φρένα τέλος, με το “μαγικό” λογότυπο της Brembo και την αρωγή του ABS τελευταίας γενιάς της Bosch, εξασφαλίζουν σιγουριά και ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες.

    Η τύχη του πρωτάρη;

    Πηγαίνοντας αρκετά χρόνια πίσω, στις πρώτες προσπάθειες των ιαπωνικών κυρίως εταιρειών για τη δημιουργία mega scooter, θα θυμηθούμε αρκετά “ζητήματα”. Πολύ μεγάλο βάρος για μερικά, παντελής έλλειψη πρακτικότητας για άλλα, περίεργη οδική συμπεριφορά για ορισμένα. Στο ΑΚ 550, τέτοια προβλήματα “νεότητας” δεν εντοπίζονται.

    Η πρόταση της Kymco ισορροπεί αριστοτεχνικά ανάμεσα στην ανάγκη για σπορ συμπεριφορά και πρακτικότητα, χώρους και χαμηλό βάρος, προηγμένη τεχνολογία και λογικό κόστος. Παρότι στην πολύ σωστά οργανωμένη και από άποψη οδήγησης πλήρη παρουσίαση της ελληνικής αντιπροσωπείας είχαμε μια μικρή γεύση από όλων των ειδών τις συνθήκες κίνησης, τα 90 χιλιόμετρα είναι σίγουρα λίγα για να βγει ένα πλήρες συμπέρασμα.

    Εσείς κρατήστε το γεγονός ότι η πλάστιγγα γέρνει κατά πολύ στην πλευρά των πλεονεκτημάτων και σίγουρα θα έχουμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε σύντομα και επί μακρόν μαζί του.

    TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
    ΜΟΝΤΕΛΟ   ΑΚ 550i ABS Noodoe
    Στάδιο αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 4
    ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
    Τύπος Δικύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος 8-βάλβιδος με 2 ΕΕΚ
    Κυβισμός 550.4 cc
    Διάμετρος Χ Διαδρομή 69.0 x 73.6 mm
    Χωρητικότης δεξαμενής καυσίμου 15 Λίτρα
    Ισχύς       FULL POWER MODE 39.3 kW(53.5ps) @ 7500 rpm
                   RAIN MODE 34.2 kW(46.5ps) @ 7500 rpm
    Ροπή 55.64 Nm @ 5500 rpm
    ΜΕΤΑΔΟΣΗ
    Συμπλέκτης Υγρός πολύδισκος
    Μετάδοση CVT
    Τελική μετάδοση Ιμάντας
    ΠΛΑΙΣΙΟ
    Πλαίσιο Αλουμινίου διαιρούμενο
    Ύψος σέλας 785 mm
    Αποθηκευτικός χώρος 2 κράνη Full face & Urban Jet
    Βάρος πλήρες 230 kg
    Horsepower To Weight Ratio 0.236
    Κατανομή βάρους εμπρός/πίσω 49:51
    Διαστάσεις (Μ*Π*Υ) 2200 x 795 x 1450 mm
    Μεταξόνιο 1580 mm
    Ανεμοθώρακας Ρυθμιζόμενος
    ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
    Αναρτήση Εμπρός Ανεστραμμένο τηλ. πιρούνι 41mm διαδρομή 120 χιλ.
    Αναρτήση Πίσω Ψαλίδι με οριζόντιο αμορτισέρ διαδρομή 130 χιλ.
    Ελαστικό Εμπρός 120/70R-15 TL  METZELER
    Ελαστικό Πίσω 160/60R-15 TL  METZELER
    ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
    Μπαταρία 12V 11Ah
    Επιλογή ισχύος Ναι
    Θερμενόμενες χειρολαβές Ναι
    Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών Ναι
    Προβολείς LED
    Φωτιστικό οπίσθιο LED
    Φλας LED
    ΦΡΕΝΑ
    ABS Ναι BOSCH 9.1
    Φρένα εμπρός Διπλό υδραυλικό δισκόφρενο, Ø 270 χιλ με 4-πίστονες δαγκάνες BREMBO
    Φρένα πίσω Υδραυλικό μονό δισκόφρενο, Ø 260 χιλ

     

    Κείμενο: Νίκος Γιαννούλας

    Εικόνες: Kymco

     

     

    Σχόλια

    Σχόλια