First Drive: Νέο Honda Civic 10ης γενιάς

    Οδηγήσαμε για περίπου 200 χλμ. το νέο Honda Civic στην υπέροχη ελληνική εξοχή και έχουμε πολλά να αναφέρουμε.

    Honda civic turbo 2017

    Κοιτώντας πίσω τη χθεσινή ημέρα, μπορούμε μετά βεβαιότητας να δηλώσουμε ότι ήταν μια από αυτές, που κάνουν τη δουλειά μας να αξίζει: υπέροχος καιρός, όμορφες διαδρομές στην ορεινή Αρκαδία και Κορινθία, καλή παρέα και ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο προς αξιολόγηση.

    Το Honda Civic έφτασε αισίως στη 10η γενιά του. Ξεκινώντας το 1972 από αυτοκίνητο πόλης, όπως άλλωστε δηλώνει και το όνομά του, για να καταλήξει σήμερα ένα δυναμικό οικογενειακό της μικρής – μεσαίας κατηγορίας. Από τα μεγαλύτερα, μάλιστα.

    Το νέο Civic μόλις πάτησε τροχούς στη χώρα μας και αυτό που γίνεται άμεσα αισθητό είναι οι αυξημένες διαστάσεις του. Εκτός του ύψους, όλες οι υπόλοιπες είναι μεγαλύτερες από το μοντέλο που αντικαθιστά. Συγκεκριμένα είναι ένα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας C, με το μήκος του να ξεπερνά κατά τι τα 4,5 μέτρα και το πλάτος να φτάνει στα 1,8.

    Παρότι το μοντέλο 9ης γενιάς ήταν ένα από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα, το νέο είναι ακόμα καλύτερο σε χώρους. “Πισωγύρισμα” μπορεί να θεωρηθεί η ύπαρξη τονισμένου κεντρικού τούνελ στις πίσω θέσεις και η κατάργηση του magic seat. Ωστόσο, υπάρχει και όφελος. Μια πιο χαμηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, μεγαλύτερο πλάτος και μήκος για όλους τους επιβάτες και τέλος, ένας χώρος αποσκευών κορυφαίος σε όγκο, 478 λίτρων.

    Σύμφωνα με την Honda, το πρόγραμμα εξέλιξης του Civic 10ης γενιάς ήταν ένα από τα πλέον επίπονα και κοστοβόρα στην ιστορία της εταιρείας. Τα πάντα έχουν αλλάξει, από τη μέθοδο κατασκευής του αμαξώματος, έως τα μηχανικά μέρη και φυσικά η αισθητική τόσο του εξωτερικού, όσο και του εσωτερικού.

    Νέοι κινητήρες turbo, ένας άξονας πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση και νέο, πιο συμβατικό αλλά πάντα με ψηφιακές ενδείξεις ταμπλό, είναι τα κυρίαρχα στοιχεία.

    Η εποχή του turbo

    Η Honda μπορεί να άργησε πολύ να ακολουθήσει την αναγκαία και ικανή πλέον συνθήκη των μικρών κινητήρων turbο. Τώρα όμως, φαίνεται ότι άξιζε τον κόπο. Τόσο ο βασικός τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης του λίτρου, όσο και ο τετρακύλινδρος 1.5, οι οποίοι αρχικά θα είναι οι μόνοι διαθέσιμοι για το μοντέλο, έχουν κορυφαία τεχνολογία και απόδοση. Άμεσου ψεκασμού, με προηγμένο σύστημα μεταβλητού χρονισμού, αποδίδουν 129 και 182 ίππους αντίστοιχα, με ροπή 200 και 240 Nm. Αμφότεροι συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή με αυτόματο CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων και 7 προεπιλεγμένων), που είναι εντελώς νέο τεχνολογικά και λειτουργικά.

    Τα χαρακτηριστικά απόδοσης και κατανάλωσης μπορείτε να τα δείτε στη συνέχεια. Ωστόσο αυτό που μετρά περισσότερο, είναι η απόδοσή τους σε πραγματικές συνθήκες, στις οποίες είχαμε την ευκαιρία να εστιάσουμε.

    Εντυπωσιακός ο βενιαμίν

    Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για αρκετά χιλιόμετρα και σε διαφορετικές συνθήκες τα δύο μοτέρ, ωστόσο αυτό που έκλεψε την παράσταση ήταν το μικρότερο. Αθόρυβο, με ελάχιστο κραδασμό και ικανή ροπή, έχει την ισχύ να κινεί το μεγάλο Civic σε ρυθμό πολύ πέρα από το νόμιμο και χρηστό όριο.

    Με το χειροκίνητο κιβώτιο, δεν χρειάζεται να ανακατεύεις συνεχώς τη μαρμίτα και μόνο στις πολύ χαμηλές στροφές ή σε προσπέραση θα χρειαστεί κατέβασμα μιας ή δύο σχέσεων εν κινήσει.

    Και οι δύο κινητήρες έχουν το χαρακτηριστικό ότι είναι ελαστικοί και πολύ γραμμικοί στην απόδοσή τους, ενώ συνδυάζονται με ένα εξαιρετικό σε ακρίβεια και λειτουργία κιβώτιο.

    Κινούμενοι σβέλτα αλλά χωρίς πίεση, είδαμε μέση κατανάλωση της τάξης των 6,5 λίτρων/100 χλμ. για το μικρό κινητήρα και 7,5 για τον 1.5, που σε πραγματικές συνθήκες είναι εξαιρετικές τιμές για σύνολα βενζίνης αυτής της απόδοσης.

    Εξαιρετική η θέση οδήγησης, πληρέστατος ο εξοπλισμός και στον ανοιχτό δρόμο το Civic είναι “τάφος”, Ταυτόχρονα η ανάρτηση είναι πολύ ενδοτική και με μεγάλες διαδρομές, χωρίς αυτό να γυρνά μπούμερανγκ στο στενό και με συνεχείς στροφές επαρχιακό δίκτυο. Το αντίθετο. Το αυτοκίνητο στρίβει σαν “ένα κομμάτι”, με μέτρια κλίση και τη βοήθεια του συστήματος διεύθυνσης, που έχει πολύ καλή αίσθηση.

    Τα μπλιμπλίκια

    Από τη βασική έκδοση το νέο Civic διαθέτει μια πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης υπό το γενικό τίτλο Honda Sensing. Επίσης, το νέο infotainment σύστημα Honda Connect διαθέτει τα Apple Car Play και Android Auto για τη σύνδεση κινητών τηλεφώνων αντίστοιχων λειτουργικών συστημάτων, νέο GPS της Garmin, νέο τετραπύρηνο επεξεργαστή Nvidia Tegra 3 για ταχύτατη απόκριση και μια οθόνη αφής 7 ιντσών, ψηλά τοποθετημένη.

    Το συγκεκριμένο και πιο προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης έχει ενσωματωμένες για πρώτη φορά και τις ρυθμίσεις του κλιματισμού. Το Honda Connect δεν είναι διαθέσιμο στη βασική έκδοση Comfort, αλλά αποτελεί βασικό εξοπλισμό στις Elegance και Sport.

    Από τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε, το προσαρμοζόμενο cruise control λειτούργησε άψογα, όπως και το σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας.

    Πληρώστε στην έξοδο

    Χωρίς αμφιβολία το νέο Honda Civic είναι ένα μεγάλο βήμα εμπρός από τον προκάτοχό του, σε όλους τους τομείς: ευρυχωρία, άνεση, εξοπλισμός, επιδόσεις και οδική συμπεριφορά έχουν βελτιωθεί. Ταυτόχρονα, είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα, δυναμικά σε επιδόσεις και καλά εξοπλισμένα μοντέλα της κατηγορίας C. Υπό αυτό το πρίσμα, το κόστος της βασικής έκδοσης με τον μικρό τρικύλινδρο κινητήρα του λίτρου στις 20.650€ είναι μέσα στο πλαίσιο του ανταγωνισμού. Το ίδιο και το κόστος των 25.650€ για το 1.5 των 182 ίππων, που επιπρόσθετα διατίθεται μόνο με το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Sport. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η επιβάρυνση της επιλογής αυτόματου κιβωτίου CVT, που σε όλες τις εκδόσεις είναι μόλις 500€.

    Οι λάτρεις του εξαιρετικού κινητήρα diesel των 1.6 λίτρων της Honda θα πρέπει να περιμένουν ωστόσο έως το Φεβρουάριο του 2018 για να έχουν και αυτή την επιλογή στη γκάμα του νέου μοντέλου. Εναλλακτικά, θα πρέπει να επιλέξουν το μοντέλο της 9ης γενιάς, που ως diesel παραμένει στη γκάμα της Honda.

    Για να κλείσουμε με τα χρηματοοικονομικά στοιχεία, η Honda προσφέρει επιπλέον 5 χρόνια εγγύηση και το ίδιο διάστημα δωρεάν την τακτική συντήρηση και οδική βοήθεια.

    Στη συνέχεια παρατίθεται ο πίνακας των τεχνικών χαρακτηριστικών των δύο διαθέσιμων μοντέλων.

    Κινητήρας

    1.5  litre VTEC TURBO

    Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας

    1.0-litre VTEC TURBO

    Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας

      6MT CVT 6MT CVT
    Τύπος 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
    Διάμετρος x διαδρομή 73mm x 89.5mm 73mm x 78.7mm
    Σχέση συμπίεσης 10.6:1 10.0:1
    Ισχύς 182 PS

    (134 kW) στις 5,500 rpm

    182 PS

    (134 kW) στις 6,000 rpm

    129 PS (95 kW) στις 5,500 rpm
    Ροπή 240 Nm στις 1,900 – 5,000 rpm 220 Nm στις 1,700 – 5,500 rpm 200 Nm στις 2,250 rpm 180 Nm στις 1,700 – 4,500 rpm


    Κιβώτιο

    1.5 litre VTEC TURBO (βενζινοκινητήρας) 1.0-litre VTEC TURBO

    (βενζινοκινητήρας)

    Μηχανικό 6 ταχύτητες 6 ταχύτητες
    CVT Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων με 7 προεπιλεγμένες σχέσεις Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων με 7 προεπιλεγμένες σχέσεις


    Σχέσεις μετάδοσης

      1.5 litre VTEC TURBO

    6MT

    1.5 litre VTEC TURBO

    CVT (με προσομοίωση σχέσεων)

    1.0 litre VTEC TURBO

    6MT

    1.0 litre VTEC TURBO

    CVT (με προσομοίωση σχέσεων)

    1η 3.642 0.405-2.645 3.642 0.408-2.526
    2η 2.08 1.884
    3η 1.361 1.179
    4η 1.023 0.869
    5η 0.829 0.705
    6η 0.686 0.592
    Όπισθεν 3.673 1.264-1.858 3.673 1.552-2.706
    Τελική μετάδοση 4.105 4.81 4.705 4.992


    Σύστημα Ανάρτησης και Απόσβεσης

    Εμπρός Γόνατα MacPherson
    Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων

    Προσαρμοζόμενος έλεγχος απόσβεσης (σε ορισμένες εκδόσεις)


    Φρένα

    Κινητήρας 1.5 litre VTEC TURBO 1.0 litre VTEC TURBO
    Έκδοση εξοπλισμού Sport, Sport Plus, Prestige S Comfort, Elegance, Executive
    Εμπρός 16-ιντσών αεριζόμενοι δίσκοι 15- ιντσών αεριζόμενοι δίσκοι 15- ιντσών αεριζόμενοι δίσκοι
    Πίσω 15- ιντσών συμπαγείς δίσκοι 14- ιντσών συμπαγείς δίσκοι 15- ιντσών συμπαγείς δίσκοι


    Ζάντες & Ελαστικά

    Wheel size Ελαστικά – Εμπρός Ελαστικά – Πίσω
    x 16-inch 215/55 R16 215/55 R16
    x 17-inch 235/45 R17 235/45 R17


    Σύστημα Διεύθυνσης

    Κινητήρας 1.5 litre VTEC TURBO 1.0 litre VTEC TURBO
    Τύπος Κρεμαγιέρα με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού
    Στροφές τιμονιού

    (από τέρμα σε τέρμα)

    2.76 2.6
    Κύκλος στροφής

    (στους τροχούς)

    11,0
    Κύκλος στροφής

    (στο αμάξωμα)

    11,8


    Διαστάσεις
    (mm)

    Εξωτερικό (mm)
    Συνολικό μήκος 4,518
    Συνολικό πλάτος 1,799
    Συνολικό πλάτος (με εξωτερικούς καθρέπτες) 2,076
    Συνολικό ύψος 1,434
    Μεταξόνιο 2,697
    Μετατρόχιο (εμπρός) 1,537
    Μετατρόχιο (πίσω) 1,565


    Χωρητικότητες
    (λίτρα)

    Έκδοση Εξοπλισμού S, Sport, (λίτρα) Sport Plus (λίτρα) Executive, Prestige (λίτρα) Comfort, Elegance (λίτρα)
    Χώρος αποσκευών (VDA, καθίσματα όρθια, μέχρι το παρμπρίζ) 420 420 478 478
    Χώρος αποσκευών (VDA, καθίσματα όρθια, μέχρι την οροφή) 492 492 550 550
    Χώρος αποσκευών (VDA, καθίσματα αναδιπλωμένα, μέχρι το παρμπρίζ)) 770 770 828 828
    Χώρος αποσκευών (VDA, καθίσματα αναδιπλωμένα, μέχρι την οροφή) 1209 1187 1245 1267
    Υποδαπέδια χωρητικότητα (περιλαμβάνεται στις παραπάνω μετρήσεις χώρου αποσκευών) 6 6 64 64
    Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 46 46 46 46


    Βάρη
    (kg) για τον 1.5 litre VTEC TURBO

    Κιβώτιο 6MT CVT
    Έκδοση Εξοπλισμού Sport,

    Sport Plus

    Prestige Sport,

    Sport Plus

    Prestige
    Απόβαρο (kg) 1,307 – 1,357 1,334 – 1,364 1,340 – 1,389 1,366 – 1,397
    Μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο (kg) 1,760 1,785 1,790 1,820
    Ωφέλιμο φορτίο (kg) 403 – 453 421 – 451 401 – 450 423 – 454


    Βάρη
    (kg) για τον 1.0 litre VTEC TURBO

    Κιβώτιο 6MT CVT
    Έκδοση Εξοπλισμού S Comfort, Elegance, Executive S Comfort, Elegance, Executive
    Απόβαρο (kg) 1,229 – 1,243 1,275 – 1,348 1,239 – 1,253 1,284 – 1,356
    Μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο (kg) 1,645 1,775 1,655 1,775
    Ωφέλιμο φορτίο (kg) 402 – 416 416 – 427 402 – 416 419 – 491

     

    Σχόλια

    Σχόλια