Έχει πιθανότητες νίκης η Red Bull στο Μονακό;

Η pole position του Ricciardo και η δεύτερη θέση στο Μονακό το 2016, δημιουργούν προσδοκίες για φέτος. Είναι όμως ρεαλιστικές;

F1 Monaco 2017

Η Red Bull πραγματοποίησε μια από τις καλύτερες εμφανίσεις των τελευταίων ετών πέρυσι στο Μονακό. Κερδίζοντας την pole position και -από λάθος στρατηγική- αντί της πρώτης, τη δεύτερη θέση στον αγώνα με τον Ricciardo.

Φέτος τα πράγματα δεν φαίνονται τόσο ρόδινα, παρότι ο μονάδα ισχύος της Renault είναι βελτιωμένη. Στον τελευταίο αγώνα, στην Ισπανία, η Red Bull έδειξε στις κατατακτήριες ότι ελάχιστα υπολείπεται σε ταχύτητα των Mercedes και Ferrari. Όμως αυτό δεν ήταν αρκετό για τον αγώνα.

Είναι τελικά θέμα πλαισίου ή μονάδας ισχύος, που η ομάδα παρά τις προσδοκίες, βρίσκεται στη σκιά των πρωτοπόρων; Την απάντηση έδωσε πριν μερικές μέρες ο Γερμανός οδηγός της Renault, ο Hulkenberg. Όταν ρωτήθηκε σε τι ποσοστό ευθύνεται το πλαίσιο και σε τι η μονάδα ισχύος για τη μεγάλη διαφορά των πρωτοπόρων ομάδων από τις υπόλοιπες, απάντησε ότι κατά 75-80% είναι θέμα πλαισίου.

Τι κάνει ο Adrian Newey;

O Βρετανός μηχανολόγος που θεωρείται ο κορυφαίος αυτή τη στιγμή στην F1, αποτελεί το μεγάλο κεφάλαιο της ομάδας της Red Bull. Είναι επίσης αυτός, στον οποίο όλοι εναποθέτουν τις ελπίδες τους για μια καλύτερη συνέχεια. Ωστόσο ο Newey εμπλέκεται και στην εξέλιξη ενός υπέρ αυτοκινήτου παραγωγής. Το οποίο θα κατασκευαστεί σε συνεργασία Aston Martin – Red Bull και προς το παρόν γνωρίζουμε ως AM-RB 01. Παράλληλα έχει την επιστασία της εξέλιξης των μονοθέσιων της F1, δεν αφιερώνει όμως το 100% του χρόνου του σε αυτά.

Σύμφωνα με δηλώσεις του Newey, η Red Bull είχε πετύχει το 2016 να έχει ένα εξαιρετικό πλαίσιο σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Γι’ αυτό άλλωστε σε πίστες όπου η παίζει ρόλο η αεροδυναμική και όχι η ισχύς, είχε επιτυχίες. Μια από αυτές, είναι φυσικά και το Μονακό. Φέτος, παρά την εξέλιξη του κινητήρα της Renault, το πλαίσιο της Red Bull υπολείπεται αυτών των Mercedes και Ferrari.

Αυτό το παραδέχεται και ο Newey, ο οποίος πλέον εμπλέκεται περισσότερο στην εξέλιξη της RB13 σε σχέση με την αρχή της χρονιάς. Με προφανή στόχο να ανατραπεί η κατάσταση.

Τριβές με την Renault

Τελευταίες δηλώσεις του Cyril Abiteboul εκ μέρους της Renault άφησαν να διαφανεί μια διχογνωμία ανάμεσα στα δύο μέρη. Ο Γάλλος υποστήριξε ότι η Red Bull, αναφερόμενος φυσικά στον Horner, αφήνει υπόνοιες στην επικοινωνία της με τον Τύπο ότι η Renault δεν έχει εκπληρώσει τις υποσχέσεις της. Ωστόσο, τόσο από τις δηλώσεις του Hulkenberg, όσο και από τα αποτελέσματα, φαίνεται ότι η μονάδα ισχύος της Renault δεν είναι ο -μόνος- αδύναμος κρίκος. Ο Abiteboul παραδέχεται ότι σε επίπεδο ισχύος οι Γάλλοι έχουν κάποια απόσταση από τους Γερμανούς και τους Ιταλούς. Όσες όμως βελτιώσεις υποσχέθηκαν στην αρχή της χρονιάς έχουν πραγματοποιηθεί και συνεχίζονται εβδομάδα με την εβδομάδα.

Επομένως;

Η εξέλιξη των μονοθέσιων συνεχίζεται. Έτσι κανείς δεν είναι ακριβώς σε θέση να γνωρίζει ποιες θα είναι οι βελτιώσεις που θα έχει η Red Bull στο Μονακό -ούτε τι αποτέλεσμα θα έχουν. Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα,  μάλλον θα παραμείνει στο συνήθη ρόλο του κυνηγού των Ferrari – Mercedes. Θα είναι δηλαδή πολύ δύσκολο να επαναλάβει την επιτυχία του 2016. Αν και πολλοί οπαδοί της F1 θα επιθυμούσαν το αντίθετο.

 

Σχόλια

Σχόλια