Live Test: Ford Kuga 1.5 TDCi 120ps ST Line

    Ο βασικός κινητήρας diesel συνοδεύεται από πολύ πλούσιο εξοπλισμό, καθιστώντας το νέο Kuga τον ορισμό του οικογενειακού SUV.

    Εντυπωσιακό μέσα και έξω το Ford Kuga 1.5 TDCi 120ps ST Line, ήρθε στο live test του motornews με στόχο να μας εντυπωσιάσει. Να δούμε αν στο πέρας της εβδομάδας δοκιμής θα τα έχει καταφέρει.

    Τρίτη 30 Μαΐου

    Έφτασε η ώρα της επιστροφής και για το Kuga, που συνολικά μας κέρδισε με το πολύ ωραίο σύνολο κινητήρα – κιβωτίου και την οδική συμπεριφορά του. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό του στην κατηγορία C, οι μεγαλύτερες διαστάσεις κεφαλαιοποιούνται και στους χώρους, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές, με όγκο 459 λίτρων.

    Συνολικά το μοντέλο δίνει μια πιο πολυτελή αίσθηση, η οποία όμως αντικατοπτρίζεται και στην τιμή του. Στην έκδοση της δοκιμής κοστίζει 27.353€, τα οποία είναι μέσα στον ανταγωνισμό, στο άνω όμως τμήμα του. Αν φυσικά συνυπολογίσει κανείς τις αυξημένες διαστάσεις και το πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, τότε το κόστος φαντάζει απόλυτα λογικό.

    Το Kuga ικανοποιεί επίσης με τις πολλές λύσεις που αυξάνουν την πρακτικότητα στο εσωτερικό του. Τα μόνα στοιχεία που εγγράφονται στη λίστα των αρνητικών, είναι η κατανάλωση σε υψηλές ταχύτητες και το γεγονός ότι το πλαίσιο θα ένοιωθε πολύ καλύτερα με μερικούς επιπλέον ίππους.

    Δευτέρα 29 Μαΐου

    Επέστρεψε στην πόλη το Kuga και πήρε την κατιούσα η κατανάλωση. Περίεργο φαινόμενο, που έχει όμως την εξήγησή του. Ο κινητήρας είναι πολύ ελαστικός χαμηλά και το κιβώτιο έχει σχετικά “κοντές” σχέσεις. Σε συνδυασμό με το σύστημα start/stop, τα 1.600 κιλά της κατασκευής αντιμετωπίζονται άνετα και έτσι η κατανάλωση μένει περίπου στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.

    Στον ανοιχτό δρόμο η αεροδυναμική διαμερίσματος και οι κοντές σχέσεις συμβάλλουν στην άνοδο της κατανάλωσης. Ποιο είναι όμως το επιμύθιο; Αν κάνετε πολλά χιλιόμετρα υψηλών ταχυτήτων μέσα στο χρόνο, προτιμήστε κάτι πιο χαμηλό και αεροδυναμικό με τον ίδιο κινητήρα. Το Mondeo για παράδειγμα είναι εξαιρετική λύση με ανάλογους χώρους. Το Focus ακόμα καλύτερη για περισσότερη αστική χρήση, αν δεν έχετε ανάγκες μετακόμισης σε κάθε ταξίδι.

    Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να σταθμίσει κανείς τη δυνατότητα κίνησης και εκτός ασφάλτου. Όπως επίσης και το γεγονός ότι το αμάξωμα του Kuga, κερδίζει πολλούς πόντους στην πρακτικότητα. Μπαίνεις και βγαίνεις πανεύκολα, έχει πίσω καθίσματα που πέφτουν με μια κίνηση, πολλές θήκες και ντουλαπάκια. Είναι, δηλαδή ο ορισμός του οικογενειακού. Μέχρι και πρίζα 230V διαθέτει πίσω, για να λειτουργείς συσκευές με τους οικιακούς φορτιστές.

    Παρασκευή 26 Μαΐου

    Σε μία ημέρα περίπου 450 χιλιόμετρα δεν τα λες και λίγα. Η Σπάρτη ήταν η πόλη προορισμού και με το Kuga απολαύσαμε ένα άνετο και σβέλτο ταξίδι. Στον ανοιχτό δρόμο το μεγάλο Ford βρίσκεται στο στοιχείο του καθώς μπορεί να ξεδιπλώσει τον όγκο του και την ποιότητα των αναρτήσεών του.

    Μπορεί να κινηθεί άνετα στο φάσμα από 120Km/h μέχρι 160Km/h για όση ώρα θέλεις, φυσικά με το αντίστοιχο τίμημα σε καύσιμο. Αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι πως η κατανάλωση ανεβαίνει όταν βγεις εκτός πόλης (!) και με ανάμεικτη οδήγηση είδαμε 6,9 λίτρα/100Km στο ψηφιακό όργανο, νούμερο αρκετά τσιμπημένο αν αναλογιστούμε ότι μέσα στην πόλη είχαμε κρατηθεί στα 6 λίτρα/100Km.

    Ford Kuga 1.5 TDCi ST Line

    Στις στροφές, ο όγκος του αυτοκινήτου δεν κρύβεται και νιώθεις ότι έχεις να κάνεις με ένα SUV, ωστόσο οι καλές αναρτήσεις και το σωστό στήσιμο “μαζεύουν” τις όποιες δυστροπίες των αυτοκινήτων αυτής της κατηγορίας και η πλάστιγγα γέρνει τελικά προς τη μεριά της πολύ καλής οδικής συμπεριφοράς. Οι αναρτήσεις δεν είναι τόσο άνετες αφού διαβάζουν και πληροφορούν τον οδηγό περισσότερο από ότι θα περίμενε – κάτι εξαιρετικό για την απόλαυση της οδήγησης – ωστόσο έχουν σφιχτή αίσθηση. Η αίσθηση επίσης στο τιμόνι είναι πολύ καλή, ενώ με τη βοήθεια όλων των ηλεκτρονικών που διαθέτει το Kuga της δοκιμής, μπορείς να κινηθείς με ασφάλεια σε κάθε περίπτωση. Highlight στον αυτοκινητόδρομο είναι το αυτόματο Cruise Control το οποίο προσαρμόζεται μόνο του ανάλογα με τα εμπόδια που βρίσκεις στο δρόμο σου.

    Στην πράξη πάντως, το ταξίδι πήγαινε-έλα στην Σπάρτη με φορτωμένο το Kuga, ήταν ξεκούραστο και απόλυτα ασφαλές, με καλό επίπεδο οδηγικής απόλαυσης και μέτρια οικονομικό.

    Πέμπτη 25 Μαΐου

    Ακόμα το Kuga δεν έχει εγκαταλείψει τους δρόμους της πόλης. Παρά τον όγκο του όμως, καθόλου δεν μας ταλαιπωρεί. Ο χειμαρρώδης εξοπλισμός περιλαμβάνει προηγμένο σύστημα αυτόματης στάθμευσης, αισθητήρες εμπρός – πίσω και κάμερα όπισθεν. Έτσι, είτε το αυτοκίνητο μόνο του είτε ο οδηγός, δύσκολα δεν θα βρουν θέση στάθμευσης.

    Ford Kuga 1.5 TDCi ST Line

    Ένα επιπλέον στοιχείο θετικής κριτικής οφείλουμε στην κατανάλωση. Παρά τα περίπου 1.600 κιλά του βάρους, αυτή δεν έχει ξεπεράσει τα 5,8 λίτρα μέσα στην πόλη. Βλέπετε ο 1.5 TDCi κινητήρας λειτουργεί χωρίς πρόβλημα από χαμηλά. Μαζί δε με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, κάνει ότι μπορεί για να ωθεί το Kuga χωρίς απαιτήσεις υψηλών στροφών.

    Την αυριανή μέρα θα κινηθούμε αποκλειστικά σχεδόν σε αυτοκινητόδρομο για πολλά χιλιόμετρα. Έτσι θα έχουμε και την ευκαιρία να κρίνουμε τα ταξιδιωτικά του χαρακτηριστικά.  Τα δείγματα πάντως που έχει δείξει έως σήμερα, μας προϊδεάζουν για μια πολύ θετική εμπειρία.

    Τετάρτη 24 Μαΐου

    Λευκό χρώμα πέρλα, εντυπωσιακές ζάντες 18 ιντσών με γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα, αεροτομή. Στην έκδοση ST Line το Kuga είναι ο ορισμός της έκφρασης “έχει την Άρτα και τα Γιάννενα”. Εξωτερικά και εσωτερικά, το αυτοκίνητο διαθέτει τόσα στοιχεία εξοπλισμού, που πραγματικά χρειάζεσαι ιδιαίτερα μαθήματα για να τα μάθεις.

    Πέρα από τα βασικά της συγκεκριμένης έκδοσης εξοπλισμού, που είναι ήδη πολλά, το “δικό μας” Kuga έχει μια τεράστια ηλιοροφή της οποίας το εμπρός μέρος ανοίγει, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών και μια εντυπωσιακά μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment SYNC 3. Στην οποία, κατά τη σημερινή μας στάθμευση, εντοπίσαμε και τον πρόγονό του, το Maverick.

    Από τότε μέχρι σήμερα, στα εκτός δρόμου οχήματα ή SUV έχουν αλλάξει πολλά. Το Kuga δεν διαθέτει τετρακίνηση, ωστόσο στο δρόμο είναι κατά πολύ ανώτερο -και ας μην θίξουμε καλύτερα το θέμα “επιδόσεις και κατανάλωση”.

     

    Πέρα από το γεγονός ότι το αυτοκίνητο σε κακομαθαίνει με την πληρότητά του, τα χιλιόμετρα είναι ελάχιστα για να εμβαθύνουμε σε κάτι περισσότερο στην απόδοσή του. Συνεχίζουμε και αναφέρουμε.

     

    Σχόλια

    Σχόλια