Motornews Test: Honda Astrea Grand 110

    Με όνομα βαρύ, το Astrea Grand ήρθε ανανεωμένο να γράψει ξανά ιστορία για τη Honda

    Honda Astrea Grand 110 2016

    Το Astrea Grand της Honda έχει γράψει τη δική του ιστορία στους ελληνικούς δρόμους έχοντας διανύσει αμέτρητα χιλιόμετρα κάτω από όλες τις συνθήκες. Η Honda αποφάσισε λοιπόν να το αναβαθμίσει και να το βάλει δίπλα στα υπόλοιπα παπιά της δίνοντας στο κοινό την ευκαιρία να αναβιώσει έναν θρύλο.

    Το πιο όμορφο

    Όμορφα σχεδιασμένο το νέο Grand, με πετυχημένο συνδυασμό λευκών και μαύρων επιφανειών που κολακεύουν το σύνολο, είναι από τα πιο όμορφα της κατηγορίας. Και παρότι παπί, ξυπνά μέσα σου μια θετική διάθεση πριν ακόμα το οδηγήσεις.

    Μας άρεσαν επίσης τα όργανα. Παρότι δεν υπάρχει το παραμικρό pixel επάνω τους είναι όμορφα σχεδιασμένα, ευανάγνωστα και πλήρη για την κατηγορία. Με ένδειξη ταχύτητας, καυσίμου, ταχύμετρο και τις βασικές λυχνίες νεκράς, μεγάλης σκάλας φώτων και ελέγχου κινητήρα.

    Επίσης ο διακόπτης έχει μεταλλική θύρα απομόνωσης, που κλείνει μάλιστα αυτόματα όταν κλειδωθεί το τιμόνι και αφαιρεθεί το κλειδί. Τέλος, το πλευρικό σταντ διαθέτει βαλβίδα που δεν επιτρέπει την εκκίνηση. Αφήνει όμως τη μίζα να λειτουργεί.

    Εξαιρετική εργονομία

    Η θέση οδήγησης είναι κλασική “παπιού” και πολύ καλή με τα δεδομένα της κατηγορίας. Οι καθρέφτες παρότι μικροί, εξασφαλίζουν επαρκές οπτικό πεδίο. Για να τα καταφέρουν όμως εξέχουν αρκετά, οπότε χρειάζονται προσοχή στο πέρασμα δίπλα από άλλα οχήματα.

    Ο μικρός χώρος κάτω από το κάθισμα μπορεί να μην χωρά κράνος. Είναι όμως πολύ πρακτικός για ένα αδιάβροχο, γάντια ή μια κλειδαριά δισκόφρενου. Η σέλα είναι επίσης άνετη για τον οδηγό, δίνοντας του τη δυνατότητα να μετατοπίσει το σώμα του αν χρειαστεί εμπρός – πίσω.

    Συνολικά το Astrea Grand έχει πολύ καλή εργονομία, αν και θα θέλαμε το διακόπτη για τα φλας πάνω από αυτόν της κόρνας. Τα φώτα, τέλος, δεν έχουν μόνο διακοσμητικό ρόλο. Δεν κάνουν τη νύχτα – μέρα αλλά είναι επαρκή για τις ταχύτητες και τη χρήση το Astrea. Επιπλέον, φαινόμενο όχι σύνηθες, είναι και σωστά ρυθμισμένα.

    Μοτέρ όσο πρέπει, ευελιξία στο μέγιστο

    Με το Astrea Grand αντιλαμβάνεσαι τη σχετικότητα του χρόνου. Σε σχέση με το αυτοκίνητο, οι αποστάσεις εκμηδενίζονται. Όπως επίσης και η οικονομική αφαίμαξη, καθώς είναι πολύ φειδωλό σε καύσιμο.

    Ενδιαφέρον αισθητικά και με μια καλή -για παπί πάντα- θέση οδήγησης, σε βάζει άμεσα σε θετική στάση απέναντί του. Το λιλιπούτειο μοτεράκι των 11ο κ.εκ. είναι γραμμικό σαν ηλεκτρικό και συνδυάζεται με ένα κιβώτιο αυτόματου συμπλέκτη που διαθέτει τέσσερις καλά κλιμακωμένες σχέσεις.
    Χαρακτηριστικό είναι ότι λόγω της μη επαφής μας με κάποιο cub για περισσότερα από δύο χρόνια, χάσαμε μερικές φορές το κατέβασμα σε πρώτη σχέση και το Astrea ξεκίνησε μια χαρά με δευτέρα.

    Βλέπετε έχει και το τεράστιο πλεονέκτημα του πολύ χαμηλού βάρους –99 κιλά με όλα τα λαδόξιδα- που κολακεύει πολύ τους 8,7 ίππους που αποδίδει. Πολύ στενό και πολύ ελαφρύ, μπορεί να ελίσσεται όλη μέρα ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Χωρίς να κουράζει.

    Το γεγονός ότι με τα 110 κ.εκ. έχεις οριακές επιδόσεις, καθόλου δεν ενοχλεί στην κίνηση. Το Honda έχει πολύ σωστά κλιμακωμένες σχέσεις και επαρκή ροπή. Που σημαίνει ότι οι αλλαγές ταχυτήτων δεν χρειάζεται να είναι συνεχείς. Επιπρόσθετα, οι περίπου 8 ίπποι επαρκούν για να είσαι πάντα εμπρός από την κυκλοφορία εντός πόλης. Εκεί που τα πράγματα αλλάζουν είναι στον ανοιχτό δρόμο. Όπου καλό θα είναι να ακολουθεί ο αναβάτης τη ροή, δεξιά και με ταχύτητες 60-90 χλμ./ώρα.

    Τα φρένα, παρότι “ταπεινά” με δίσκο εμπρός και ταμπούρο πίσω, είναι επαρκή για τα ελάχιστα κιλά και τις ταχύτητες του Astrea. Ταυτόχρονα είναι γραμμικά, κάτι που δίνει στον αναβάτη τη δυνατότητα να αποφεύγει το μπλοκάρισμα σε φρενάρισμα πανικού.

    Όπως έχουμε παρατηρήσει σε πολλές μοτοσικλέτες, έτσι και στο Astrea το μυστικό είναι η ομοιογένεια. Όταν αυτή επιτυγχάνεται, τότε ακόμα και “ταπεινές” προδιαγραφές εξασφαλίζουν ένα απολαυστικό σύνολο. Και το παπί της Honda είναι τέτοιο.

    Αξίζει όπως και αν το δεις

    Η αγορά ενός παπιού της Honda είναι επένδυση. Δεν το λέμε εμείς, το “λένε” οι τιμές των μεταχειρισμένων. Καλά δείγματα… 15ετίας παρακαλώ, πωλούνται σε τιμές έως και 1.300€. Κάτι που καταστρατηγεί κάθε κανόνα απαξίωσης οχήματος. Διότι βάσει αυτών, θα έπρεπε να πωλούνται περίπου στα 500€.

    Με αυτό το δεδομένο, η τιμή των 1.945€ στην οποία διατίθεται το Astrea Grand μόνο ως ευκαιρία μπορεί να εκληφθεί. Σίγουρα δεν είναι το πιο φθηνό του είδους του, όταν όμως έρθει -αν έρθει ποτέ- η στιγμή της μεταπώλησης, ένα μεγάλο μέρος αυτών των χρημάτων γυρνούν πίσω.

    Ακόμα όμως και ασχέτως με την αξία του ως μεταχειρισμένου, το Astrea αξίζει να χρήματα που κοστίζει. Υπό την έννοια ότι είναι εξαιρετικά οικονομικό, με περίπου 2.0 λίτρα/100 χλμ. κατανάλωση υπό συνθήκες χαλαρής οδήγησης και ανάγκες συντήρησης “αν και όποτε”.

    Επίσης η απλότητα της κατασκευής επιτρέπει σε οποιονδήποτε πιάνουν λίγο τα χέρια του, να συντηρεί σχεδόν μόνος του το Astrea. Αν και το κόστος των τακτικών service είναι εξαιρετικά χαμηλό.

    Το Astrea είναι προφανές ότι μας άρεσε πολύ. Κυρίως για την ισορροπημένη του απόδοση που, χωρίς να είναι κορυφαία, παραμένει άνω του μέσου όρου σε όλους τους τομείς.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας:Αερόψυκτος 4-χρονος 1ΕΕΚ 2-βάλβιδος 1-κύλινδρος
    Κυβισμός:110κ.εκ.
    Μέγιστη Ισχύς:8,7hp / 7.500 σ.α.λ.
    Μέγιστη Ροπή:8,8 Nm / 5.750 σ.α.λ.
    Ταχύτητες:4
    Τροφοδοσία:Ηλεκτρονικός Ψεκασμός PGM-FI
    Βάρος*:99 κιλά
    Φρένα:Ε: Δίσκος 220mm-Π: Ταμπούρο
    Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):1.880 x 705 x 1.080mm
    Ύψος σέλας:760 χιλ
    Απόσταση από το έδαφος:135 χιλ
    Ρεζερβουάρ:4 λίτρα
    Ανάρτηση:Ε: Τηλεσκοπικό πιρούνι 26mm-Π: Δύο αμορτισέρ
    Ελαστικά:Ε: 70/90 17-Π: 80/90 17
    Τιμή: 1.945€

    Gallery

    Σχόλια

    Σχόλια