Motornews Test: Fiat 500 S 1.3 Multijet II 95 ps

    Με ένα φρεσκάρισμα, το Fiat 500 στην έκδοση S με τον 1.300άρη Multijet II και τους 95 ίππους, είναι αρκετά διαφορετικό από το παρελθόν, ιδιαίτερα στο μάτι. 

    Για όσους ήταν από την αρχή της πορείας του μικρού Fiat στο χώρο και παρακολουθούσαν από κοντά την εξέλιξη και την πορεία του, ήταν ηλίου φαεινότερο πως με τα συγκεκριμένα δεδομένα και την αναμφισβήτητη επιτυχία του 500, οι Ιταλοί δεν θα παίξουν. Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο οι όποιες επεμβάσεις έχουν γίνει από το 2007 που πρωτοπαρουσιάστηκε μέχρι και σήμερα, δέκα χρόνια μετά, είναι light και μακριά από “τομές” και μεγάλες αλλαγές.

    Στη σύγχρονή του εκδοχή, το 500 είναι φρεσκαρισμένο αισθητικά, κυρίως λόγω των αλλαγών στη διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων, χωρίς να πειραχτεί η θέση ή το σχήμα τους. Έτσι, τα νέα φώτα ημέρας εμπρός, κάνουν το αποτύπωμα του αυτοκινήτου στον καθρέπτη του προπορευόμενου να είναι τελείως διαφορετικό από ότι έχουμε δει μέχρι σήμερα. Σε αυτό συμβάλλει και η φρέσκια “επίγευση” που αφήνει το έντονο Italia Blue χρώμα, που είναι μια από τις καινούργιες επιλογές στο χρωματολόγιο.

    Ομοίως και στα πίσω φωτιστικά, η “έξυπνη” διαμόρφωση με το “κενό” στη μέση, φρεσκάρει αποτελεσματικά την εικόνα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια από τους σχεδιαστές. Είπαμε όμως: το 500 προφανώς και ξεπέρασε τις προσδοκίες ακόμα και της ίδιας της Fiat με την εμπορική πορεία και την επιτυχία του. Δεν υπήρχε λόγος για περαιτέρω “ενόχληση” του αγαπημένου σχήματος και της οικείας βασικής μορφής.

    Χώρια που με τον θόρυβο που είχε κάνει η Fiat παρουσιάζοντάς το το 2007 και τα χρήματα που είχε διαθέσει για την προώθησή του, είχε επιβαρυμένο προϋπολογισμό με το καλημέρα. Θυμόμαστε το Τορίνο τότε, πριν και μετά την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου, που ζούσε και ανέπνεε για κάμποσους μήνες από τον παλμό του νέου 500.

    Με τα εμπορικά καταστήματα αλλά ακόμα και τα φαρμακεία, να έχουν ανταλλακτικά του νέου μικρού της Fiat στις βιτρίνες τους και κάθε μέρα όσο πλησίαζε η ημερομηνία της παρουσίασης, να πραγματοποιούνται events στο κέντρο της πόλης με όλο τον κόσμο καλεσμένο. Γενικότερα, ο άνεμος αισιοδοξίας που συνόδεψε το νέο -τότε- 500 για λογαριασμό της Fiat αλλά και της Ιταλίας γενικότερα που έβλεπε με το νέο 500 να αναβιώνει ένα σύμβολο, ήταν σαρωτικός.

    Από την επιτυχία του μικρού μοντέλου, μπορούμε να πούμε πλέον με σιγουριά πως δικαιολογείται όλο αυτό το fuzz. Τώρα όμως οι δυνατότητες για ανανέωση, όπως και να έχει, είναι σχετικά περιορισμένες, μια και μιλάμε για το αυτοκίνητο- εικόνισμα της Fiat, που μάλιστα την έφερε ακόμα και στην πολύ απαιτητική και δύσκολη αγορά των Η.Π.Α.

    Για την εξωτερική του εμφάνιση τα είπαμε. Στην καμπίνα, τη μεγάλη διαφορά κάνει η αναβάθμιση του πίνακα των οργάνων με την προσθήκη την μεγάλης οθόνης πολλαπλών ενδείξεων στο κέντρο. Προσφέρει μια σειρά από χρήσιμες πληροφορίες για τα λειτουργικά του αυτοκινήτου και η πλοήγηση στο συγκεκριμένο μενού είναι εύκολη μέσω των τριών πλήκτρων στην δεξιά άκρη. Ομοίως και με τη μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, που αναβαθμίζει την εικόνα του αυτοκινήτου, χωρίς να μας δίνει κάτι νέο- ή έστω κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί.

    “Κλειδί” ο 1.300άρης

    Με το diesel σύνολο στην έκδοση με τους 95 ίππους και τα 20,4 kgm της ροπής, το 500S είναι ταυτόχρονα ικανό σε επιδόσεις αλλά και οικονομικό. Έχει μια μικρή ιδιαιτερότητα, την οποία όμως γρήγορα αποκωδικοποιεί ο οδηγός και προσαρμόζεται ανάλογα. Από το ρελαντί και μέχρι σχεδόν τις 2.000 σ.α.λ., νομίζεις πως κάτι δεν πάει καλά με τον κινητήρα.

    Το turbo δεν δείχνει προθυμία να ανεβάσει πίεση και το μικτό Fiat “σέρνεται”. Είναι το τίμημα της οικονομία από τη μία, από την άλλη όμως θα μπορούσε να είναι λίγο πιο ζωντανό εκεί χαμηλά και να μη χρειάζεται ιδιαίτερο ξεζούμισμα για να “πάρει τα πόδια του”. Για να δώσουμε όμως και λίγο πιο ολοκληρωμένη εικόνα, πρέπει να πούμε πως παρά τη μικρή του χωρητικότητα, αποδίδει από τις 1.800 σ.α.λ. και μέχρι τον κόφτη αν επιμείνει ο οδηγός με τρόπο εξαιρετικό τη δύναμη του, δείχνοντας διάθεση να… “ταπεινώσει” μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρες.

    Το πλεονέκτημα που δίνει στον οδηγό ο 1.300άρης Multijet II είναι πως έχει ικανά δυναμικά χαρακτηριστικά, ενώ την ίδια στιγμή μπορεί να είναι ιδιαίτερα οικονομικός με τη σχετική διάθεση και από τη μεριά του οδηγού. Όχι, τα 3,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης που ανακοινώνει η Fiat, δεν είναι κάτι που μπορεί να δει κανείς στην καθημερινότητά του. Να κάνει όμως ένα ταξίδι με σταθερή ταχύτητα κοντά στα 100 χλμ./ώρα και να δει το “τάληρο” να εξασθενεί, είναι ένα σενάριο πολύ εύκολα επιτεύξιμο.

    Ο οδηγός έχει να αντιπαρέλθει την (σταθερά, από το 2007) μέτρια θέση οδήγησης με την έδρα αρκετά ψηλά -λόγω της ύπαρξης του αερόσακου για τα γόνατα του οδηγού (5 αστέρια Euro NCAP είναι αυτά…). Τα πράγματα γίνονται λίγο χειρότερα για αναστήματα άνω του 1.80 μ. λόγω της ύπαρξης των δερμάτινων επενδύσεων στα καθίσματα του “δικού μας” 500S που είναι λίγο πιο σκληρά από τα υφασμάτινα αλλά και της ηλιοροφής που “κατεβάζει” λίγο το ωφέλιμο στην άκρη της οροφής.

    Κατά τα λοιπά, η στενότης του χώρου παραμένει, με τον αριστερό αγκώνα να είναι υποχρεωτικά στο πλαίσιο του παραθύρου και το μεγάλο τιμόνι (για το μέγεθος του αυτοκινήτου) να ορίζει μικρή απόσταση από το σημείο “9 παρά τέταρτο” έως την επένδυση της πόρτας.

    Στο ταμείο

    Τα 16.400€ της τιμής “εκκίνησης” για το 500S, ακούγονται (και είναι) πολλά. Βέβαια, προσμετρά το ότι πρακτικά “δεν έχει τιμή το στυλ” του μικρού μοντέλου της Fiat του οποίου η δημοφιλία ξεπερνάει ακόμα και αυτή της μητρικής εταιρείας. Από αυτή πηγάζει και το επιχείρημα πως, κάποιος που ενδιαφέρεται να το αγοράσει, δεν κοιτάει κάτι άλλο ως “ανταγωνιστή”. Γιατί απλά δεν υπάρχει. Εμείς απλά θα προτείναμε ως απόλυτα επαρκές και το “βασικό” Pop (και όχι το S) με το ίδιο μοτέρ, που με τα 14.250€ είναι όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από το grand hit της Fiat.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια