Motornews Test: Ford Fiesta ST200

    Ένα από τα μοντέλα της Ford που ξεχωρίζει στη γκάμα, είναι και αυτό με την κορυφαία απόδοση από τον Ecoboost των 1,6 λίτρων. Είναι όμως καλύτερο από το “απλό” ST;

    Από τα πρώτα μοντέλα με τον κωδικό ST, που αναλύονται ως Sport Technologies, η Ford έδειξε πως έχει την ικανότητα να προσφέρει μοντέλα που “ισορροπούν” άριστα μεταξύ επιδόσεων, χρηστικότητας και οδηγικής απόλαυσης. Από το πρώτο, μέχρι το τελευταίο μοντέλο με τα συγκεκριμένα αρχικά στον κωδικό του, όλα τα Ford έχουν κάτι που αξίζει να θυμάται κανείς. Και σε όλα αυτά, το εντονότερο χρώμα στη μνήμη, είναι αυτό που προκύπτει από το χαρακτήρα τους.

    Έχοντας έντονη την ανάμνηση της επαφής με το Fiesta ST των 182 ίππων (που η λειτουργία overboost, στέλνει την απόδοση κοντά στους 200 ίππους) και με εξαιρετικές εντυπώσεις από τη συγκεκριμένη έκδοση, πήραμε στα χέρια μας το κορυφαίο Fiesta στην περιορισμένης παραγωγής έκδοση ST200. Η διαφορά στις προδιαγραφές είναι η προφανής: περισσότερη ίπποι. Άντε, και λίγο πιο επιθετική ρύθμιση στην ανάρτηση.

    Διαφορές; Λίγες

    Όπερ σημαίνει πως το Fiesta ST, έχασε λίγη από την -έτσι και αλλιώς περιορισμένη- άνεση που προσφέρει στους επιβάτες του και θεωρητικά απέκτησε πλεονέκτημα ισχύος και επιδόσεων. Κάτι πολύ σχετικό κατά την δική μας ταπεινή άποψη. Γιατί όπως είπαμε και πριν αλλά έχουμε σημειώσει κατ’ επανάληψη και στο παρελθόν, τα 197 άλογα της έκδοσης ST “σκέτο” είναι ό,τι πρέπει για το εξαιρετικό μικρό της Ford.

    Πάμε στο σήμερα λοιπόν, που όπως καταλαβαίνετε, δεν έχουμε να πούμε και πολλά νέα πράγματα. Το αποκλειστικό της έκδοσης ST200 χρώμα του αμαξώματος που μας δίχασε, είναι ένα από τα στοιχεία διαφοροποίησης της περιορισμένης παραγωγής έκδοσης. Η πλακέτα με τον κωδικό του μοντέλου στην καμπίνα (χαμηλά στην κεντρική κονσόλα) αλλά και το λογότυπο πίσω, είναι τα υπόλοιπα που διαφοροποιούν την έκδοση.

    Στο πεδίο δράσης

    Στο δρόμο, οι επιπλέον ίπποι του έτσι και αλλιώς ικανού Ecoboost των 1,6 λίτρων, φτάνουν τους 215 (κατά τη διάρκεια των 20” του overboost) δεν είναι αυτοί που κάνουν τη διαφορά από όποια μεριά και αν το δεις. Αυτό που περιμέναμε να γίνεται, είναι με την προσαρμογή ενός “καλού” μηχανικού μπλοκέ, το Fiesta να γίνεται λίγο πιο hard core σε χαρακτήρα και οδηγικό ύφος.

    Στο ίδιο μήκος κύματος θα ήταν και κάποια ενίσχυση των φρένων, που όσο ο καιρός ζεσταίνει, τα κάνει να φαίνονται πιο ευάλωτα στη σκληρή χρήση. Αντ’ αυτών, το ST200 έχει λίγο διαφοροποιημένη ανάρτηση σε ότι αφορά το set up. Με τον τρόπο αυτό, έχει κερδίσει ψήγματα ακρίβειας (δεν είχε ούτε το “απλό” ST πρόβλημα σε αυτόν τον τομέα) στην είσοδο της κάθε στροφής- προφανώς με τον οδηγό σε πολεμικό mood.

    Φτάνεις λίγο πριν την αγορά του. Το κάνεις;

    Σε αυτό το mood και μόνο άλλωστε, μπορεί να διακρίνει τις διαφορές από το απλό ST, που -ξαναλέμε σε περίπτωση που το ξεχάσατε- εμάς μας έκανε περισσότερο “κλικ”. Είναι μάλλον και η τιμή αγοράς που φιλτράρει ορισμένες από τις εντυπώσεις και δίνει τον “αέρα” της υπεροχής στο “απλό”. Τα 2.568€ της διαφοράς για να επιλέξει κάποιος το ST200 έναντι του “σκέτου” ST, εμείς μετά από μια εβδομάδα συνύπαρξης με το αυτοκίνητο, δεν τα είδαμε να δικαιολογούνται.

    Το Ford Fiesta ST είναι η πρώτη μας επιλογή στην κατηγορία των μικρών hot hatch, γιατί συνολικά συγκεντρώνει τα καλύτερα χαρακτηριστικά και βγάζει μια “ωριμότητα” σαν αυτοκίνητο που είναι πραγματικά γοητευτική. Με τα 19.146€ της τιμής (που φαίνεται και αυτή οριακή για το μέγεθος του αυτοκινήτου) νομίζουμε πως μπορεί να κάνει κανείς τη δουλειά του πολύ καλύτερα από το να δώσει τα 21.714€ για το ST200- και ας μην έχει να λέει πως “πλήρωσε” την περιορισμένη παραγωγή.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια