Motornews Test: Mercedes SLC180 156ps

    Διαβάζεις ξανά και ξανά γι' αυτήν. Ετούτη εδώ τη Merc, την αισθάνεσαι παλιότερη από όσο φαίνεται και οι προδιαγραφές το επιβεβαιώνουν. Μα πόσο λίγη σημασία έχουν όλα αυτά από τη στιγμή που ο ήλιος αρχίσει να πέφτει και εσύ ανοίξεις την οροφή;

    Αυτό άλλωστε ήταν και αυτό παραμένει η μικρό roadster Mercedes: ένα απολαυστικό αυτοκίνητο για coasting. Ένα καλά εξοπλισμένο και ποιοτικό διθέσιο, για τους έχοντες που δεν σκοτιζόντουσαν και ιδιαίτερα για την αίσθηση του τιμονιού “στο παντηλίκι”, αυτό το εύκολο της πλατείας- πολλώ δε μάλλον στο πατημένο στροφιλίκι, εκεί που η SLC τα καταφέρνει εδώ που τα λέμε, αρκετά καλύτερα.

    Ένα αυτοκίνητο που σε κάνει να νιώθεις όμορφα όταν είσαι μέσα, πάντα θα έχει ενδιαφέρον και θα τραβάει την προσοχή. Η SLC, ως “συνέχεια” της περίφημης SLK που έχει γράψει τις δικές τις “χρυσές σελίδες” στο βιβλίο της Mercedes, είναι στους δρόμους για να κερδίζει φίλους για λογαριασμό της εταιρείας. Αν και η αίγλη αλλά και η απήχηση του μοντέλου είναι τέτοια που θα μπορούσε να πει κανείς πως η χρυσή σελίδα αυτή, ανήκει στο πάνθεον της παγκόσμιας αυτοκίνησης και όχι μόνο στην ιστορία της Γερμανικής εταιρείας.

    Η SLK που είχε κάνει ντεμπούτο στην αγορά το 1997 με κινητήρες δύο λίτρων, ατμοσφαιρικούς 136 ίππων και με μηχανικό υπερσυμπιεστή (Kompressor) με 192 ίππους. Η επίσημη παρουσίαση του μοντέλου, είχε γίνει τον Απρίλιο του 1996 –στο σαλόνι αυτοκινήτου του Τορίνο- φέρνοντας στο προσκήνιο μια τάση που έμελλε έκτοτε να γίνει μόδα: Αυτή των ανοιχτών αυτοκινήτων με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή. Αυτά που χάριν συντομίας περιγράφονται ως CC (Coupe- Cabriolet).

    Peugeot- Mercedes: Σημειώσατε Χ

    Μετά τη Mercedes που επανέφερε αυτή τη μορφή αυτοκινήτων στην αγορά (δείχνοντας εξαιρετική τόλμη για τα δεδομένα της εποχής), ακολούθησαν και άλλες εταιρείες, με πρώτη και καλύτερη αυτή που πρωτοπαρουσίασε τέτοιας μορφής αυτοκίνητο το μακρινό 1934, την Peugeot. Η SLK με το χαρακτηριστικό αυτό να υπερκαλύπτει τις υπόλοιπες αρετές της, είχε γίνει hit στις πωλήσεις, ενώ χάρη και στη συνολικά πολύ καλή της ποιότητα, παραμένει ψηλά στις λίστες με τα δημοφιλή μεταχειρισμένα.

    Η συνέχεια της ιστορίας γράφεται με την SLC που με τον turbo κινητήρα των 1.6 λίτρων, κάνει τη διαφορά με το παρελθόν και θέλει να “κάψει καρδιές”. Με εμφανισιακές αλλαγές στο αμάξωμα αλλά και στην καμπίνα, η SLC είναι όσο φρέσκια χρειάζεται για να “περνάει” ως νέο μοντέλο και όχι ως ένα απλό face lift- που στην ουσία, είναι. Τα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου είναι και πάλι εδώ, με το μακρύ καπό και τις θέσεις των δύο που βρίσκονται σχεδόν πάνω από τον πίσω άξονα, είναι όσο κλασσικό χρειάζεται για να κάνει λαχταριστό ένα roadster.

    Στο χώρο για τους δύο, τις εντυπώσεις κλέβει περισσότερο η ποιότητα που συναντάς στα υλικά και τη συναρμογή και λιγότερο στην αισθητική που λίγο- πολύ έχει μείνει στα γνωστά από το παρελθόν “πατήματα”. Η προσθήκη της μεγάλης οθόνης και του συστήματος Command, είναι τα στοιχεία που φέρνουν την καμπίνα στο “σήμερα” της εταιρείας και συνολικά δίνουν την απαραίτητη πινελιά για να παραμένει ιδιαίτερα φιλόξενος και προκλητικός ο χώρος των δύο.

    Το ψηλό κεντρικό τούνελ, φιλοξενεί τον μικρότερο επιλογέα που έχει δει η ελληνική αγορά (κι ας είναι για το αυτόματο), τον περιστροφικό διακόπτη για το Command και μια θήκη με συρόμενο κάλυμμα- εκτός της κλασσικής πιο πίσω που παίζει και το ρόλο του υποβραχιώνιου. Τα καθίσματα εξαιρετικά, με καλή πλευρική στήριξη και παρά το γεγονός πως είναι σχετικά “ρηχά” από αφρώδες, δεν κουράζουν και απομονώνουν αποτελεσματικά τους κραδασμούς του δρόμου.

    Το turbo σύνολο των 1,6 λίτρων με τους 156 ίππους, που αποτελεί και τη μικρότερη σε απόδοση έκδοση του μοντέλου, συνδυάζεται με το 9άρι αυτόματο (9G-Tronic) το οποίο βοηθάει να εκμεταλλευτεί ο οδηγός πλήρως την απόδοση. Προφανώς δεν είναι οι επιδόσεις το δυνατό σημείο της SLC180 αλλά και πάλι, μια χαρά είναι το τελικό αποτέλεσμα. Άλλωστε, είπαμε, άλλος είναι ο προορισμός του μοντέλου.

    Ποιότητα και πρεστίζ

    Η πολιτισμένη λειτουργία και η γραμμική απόδοση, είναι αυτά που απολαμβάνει ο οδηγός από το σύνολο κινητήρα- κιβωτίου. Επιπλέον, έχει στα χέρια του το πιο αχρείαστα και αισθητά με τεχνητό τρόπο, βαρύ τιμόνι στην ιστορία των τιμονιών του είδους, που όμως είναι άμεσο και ακριβές. Τα φρένα είναι εξαιρετικά σε απόδοση και αντοχή, ένα στοιχείο αρκετά σημαντικό αν αναλογιστεί κανείς το βάρος της SLC που είναι 1.435 κιλά, βάζει δύσκολα στους αεριζόμενους εμπρός και απλούς πίσω δίσκους του συστήματος πέδησης.

    Οι διαδρομές με την SLC είναι όσο απολαυστικές θα μπορούσαν να είναι με ένα roadster από τη Mercedes. Όπως είπαμε, οι επιταχύνσεις δεν είναι το καλύτερό του -και δεν θα μπορούσε- αλλά κατά τα άλλα, η SLC μπορεί να προσφέρει συγκινήσει στον οδηγό που θα συνηθίσει το τιμόνι και την κάθε άλλο παρά sport συμπεριφορά του κιβωτίου. Οι αλλαγές και το kick down είναι λίγο πιο αργές από ότι θα θέλαμε αλλά δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα τα περάσματα με κεκτημένη ταχύτητα από ανοιχτές καμπές και πατημένα κομμάτια του οδικού δικτύου.

    Ξεκάθαρα για Εθνική οδό και όχι για στενό στροφιλίκι, παρά το ότι με το μέγεθός της δείχνει ιδανικό και για το δεύτερο, η SLC έχει περισσότερο GT χαρακτήρα. Ο τρόπος με τον οποίο διατηρεί τους δύο της καμπίνας “στα πούπουλα” ακόμα και όταν ο ρυθμός είναι αυξημένος, είναι ένα από τα δυνατά στοιχεία του αυτοκινήτου. Το πλαίσιο και η ανάρτηση δείχνουν την ικανότητά τους για πολύ μεγαλύτερη ισχύ από τους 156 ίππους του 1.600άρη, δίνοντας την καλοδεχούμενη από τον οδηγό αίσθηση της απόλυτης στιβαρότητας σε κάθε περίπτωση.

    Βέβαια, τα ωραία για τους δύο, ξεκινούν όταν η οροφή αναδιπλώνεται– κάτι που μπορεί να γίνει και εν κινήσει έως τα 40 χλμ./ώρα. Ο χώρος των αποσκευών περιορίζεται τα 225 λίτρα (από τα 335 με την οροφή πάνω από τα κεφάλια των δύο) αλλά the sky is the limit, τόσο στο χώρο πάνω από τα κεφάλια, όσο και στη διάθεση. Το χαλαρό cruising είναι το προτεινόμενο για την συγκεκριμένη κατάσταση.

    Σπάνια συναντά κανείς ένα τόσο στιβαρό ανοιχτό αυτοκίνητο, όπως είναι η SLC και αυτό “μετράει” και στις λεπτομέρειες της συμβίωσης. Η απόλαυση της ανοιχτής οροφής, δεν συνοδεύεται από τριγμούς, κραδασμό στον κεντρικό καθρέπτη και λοιπά side effects που θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι συνηθισμένα και αναμενόμενα για αυτοκίνητα του είδους. Το τίμημα βέβαια, για να έχεις όλα τα παραπάνω στη ζωή σου, είναι αυξημένο.

    Και στο ταμείο, για V.I.P.

    Η SLC προφανώς και δεν απευθύνεται σε όλους. Τα 48.010€ της βασικής, είναι ένα νούμερο που πρέπει να πούμε πως εκτινάσσεται πολύ εύκολα σε (ακόμα πιο) δυσθεώρητα ύψη με ορισμένες επιλογές από την ατελείωτη λίστα του έξτρα εξοπλισμού. Έχει όμως το δικό της κοινό και σε αυτό, το επίπεδο των χρημάτων για το οποίο συζητάμε, δεν είναι και ιδιαίτερο πρόβλημα.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια