Live Test: Ford Focus 1.5 TDCi 120hp

    To Ford Focus 1.5 TDCi 120hp ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    To Ford Focus 1.5 TDCi 120hp ήρθε στο Live Test του MotornewsΣε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Πέμπτη 11 Μαΐου

    Ακόμα ένας από τους δημοσιογράφους του motornews εντυπωσιάζεται ακόμα μια φορά από το Focus. Το αυτοκίνητο το έχουμε οδηγήσει πολλάκις. Σε όλες τις εκδόσεις του. Αν εξαιρέσεις τους χώρους, που δεν είναι το ατού του,  κοιτάει από ψηλά τον ανταγωνισμό σε όλους τους υπόλοιπους τομείς. Ειδικά σε αυτόν της απόλαυσης οδήγησης, έχει κόψει ρόδα μυρωμένα.

    Ταυτόχρονα, ο συνδυασμός κινητήρα και κιβωτίου μας κατέκτησε. Αν εξαιρέσεις την έκδοση ST με το δίλιτρο κινητήρα diesel των 185 ίππων, τούτη εδώ είναι η αμέσως επόμενη καλύτερη. Και με την τιμή της στο επίπεδο εξοπλισμού Trend να ξεπερνά οριακά τις 20.000€, μην μας παρεξηγήσετε, το χαρακτηρίζουμε “χάρισμα”.

    Όπως μπορείτε να δείτε, ο συνδυασμός δεν είναι ο πιο οικονομικός στην πιάτσα των μικρών – μεσαίων. Ο λόγος όμως απόλαυσης προς κατανάλωση είναι κορυφαίος.

    Κάθε φορά, όπως σήμερα, που επιστρέφουμε το Focus στη βάση του, μένει ένα ερώτημα: Γιατί όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές δεν αντιγράφουν τη γεωμετρία του συστήματος διεύθυνσης και τις αναρτήσεις του, ώστε να γίνουν όλα τα αυτοκίνητα ακριβώς σαν κι αυτό στο δρόμο; Να είστε όλες και όλοι καλά.

    Τετάρτη 10 Μαΐου

    Με βαριά καρδιά αποχωριζόμαστε το Ford καθώς μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με υψηλού επιπέδου ποιότητα, εξαιρετική οδική συμπεριφορά, όμορφη σχεδίαση τόσο μέσα όσο και έξω.

    Το αυτόματο κιβώτιο και ο γλυκός 1500άρης diesel δημιουργούν ένα ακόμα κίνητρο για να το κάνεις δικό σου καθώς τόσο στον τομέα των επιδόσεων όσο και της οικονομίας είναι ανάμεσα στα κορυφαία.

    Με λίγα λόγια το Focus είναι ένα αυτοκίνητο “to the point” που θα λέγαμε και στο χωριό μου συνδυάζοντας τα πάντα σε υψηλό επίπεδο.

    Τρίτη 9 Μαΐου

    Η επιστροφή στην πόλη μας επανέφερε στην πραγματικότητα, αλλά παράλληλα μας θύμισε πως το Focus είναι εκτός από ιδανικό για εξορμήσεις, πολύ χρηστικό και στην καθημερινότητα.

    Σε πρώτη φάση η θέση οδήγησης τοποθετεί τον οδηγό σχετικά χαμηλά (φυσικά το κάθισμα ρυθμίζεται ηλεκτρονικά προς όλες τις κατευθύνσεις) και πολύ καλή προσβασιμότητα σε όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Τα χειριστήρια είναι σαφέστατα και εύκολα τα “βρίσκεις”, ενώ θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετά, ακόμα και για τους πίσω επιβάτες. Αυτό που παρατηρήσαμε ότι λείπει είναι ίσως ένας καλύτερος χειρισμός από το τιμόνι για το κεντρικό σύστημα ψυχαγωγίας/ενημέρωσης με την οθόνη αφής των 8”.

    Από ποιότητα και υλικά το εσωτερικό του Ford είναι εξαιρετικό ενώ αυτό που παρατηρήσαμε είναι ότι παρότι ο σχεδιασμός του μέσα δεν είναι κάτι το πρωτοποριακό, δεν το βαριέσαι εύκολα. Αυτό όμως ίσως να έχει να κάνει και με τον τρόπο που σε κάνει να αισθάνεσαι το αυτοκίνητο όταν το οδηγείς – μια αίσθηση που για κάποιο τρόπο την απολαμβάνεις σε κάθε μετακίνηση.

    Από οικονομία το Ford δεν τα πάει άσχημα, καθώς παρά το αυτόματο κιβώτιο το οποίο όπως και να το κάνουμε “τσιμπάει” λίγο παραπάνω, στην πόλη παραμένει στα επίπεδα των 6 λίτρων ανά 100km, τη στιγμή που στο ταξίδι ήταν στο 5,6L/100Km.

    Δευτέρα 8 Μαΐου

    Το Σαββατοκύριακο δεν χάσαμε την ευκαιρία να… βγάλουμε βόλτα το Focus και πραγματικά να το ευχαριστηθούμε. Συνολικά το οδόμετρο έγραψε 330 χιλιόμετρα εκδρομικά και μπορούμε με ασφάλεια να πούμε πως το Ford είναι… “αμαξάρα” όπως είπε και η σύζυγος.

    Στον αυτοκινητόδρομο ο 1.500άρης diesel δείχνει την ποιότητα και την οικονομία του έχοντας καλές επιδόσεις στους περισσότερους τομείς. Ταχύτητες της τάξης των 130Km/h κάνουν το ταξίδι ξεκούραστο και οικονομικό, ενώ αν ο οδηγός έχει ορέξεις μπορεί να ταξιδέψει και με απαγορευμένες ταχύτητες. Στις επιταχύνσεις εν κινήσει είναι ικανοποιητικό, αλλά σίγουρα δεν είναι το δυνατό του σημείο καθώς καθυστερεί να ανεβάσει χιλιόμετρα από τα 100Km/h μέχρι τα 140Km/ σε αντίθεση με τις από στάση επιταχύνσεις οι οποίες είναι πιο δυναμικές.

    Στον επαρχιακό απολαμβάνεις ένα από τα καλύτερα τιμόνια της κατηγορίας με ακρίβεια και αίσθηση μοναδική. Και το στήσιμο του Focus είναι επίσης εξαιρετικό με τις αναρτήσεις να διαβάζουν σωστά το δρόμο, να μην επιτρέπουν στο αμάξωμα να πάρει κλίσεις και να βγάζει μια ποιότητα που δεν συναντάς εύκολα. Στρίβει όπως και με όσα θέλεις χωρίς να ιδρώσει, βρίσκει πρόσφυση παντού και κυρίως προσφέρει καταπληκτική αίσθηση ελέγχου στον οδηγό.

    Αμαξάρα λοιπόν το Focus…

    Παρασκευή 5 Μαΐου

    Το Focus 3ης γενιάς είναι εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση και με το τελευταίο φρεσκάρισμα που έχει δεχθεί βελτιώθηκε σημαντικό τόσο στο κομμάτι της εργονομίας όσο και η εικόνα του εσωτερικού. Από τα πρώτα χιλιόμετρα οδήγησης η θέση οδήγησης, η λειτουργία της ανάρτησης και το σύστημα διεύθυνσης σε κερδίζουν. Ο πολύ πρόθυμος από τις χαμηλές στροφές, DuraTorque των 1500 κ.εκ. αποδίδει 120 ίππους και 270 Nm ροπή. Ο συνδυασμός με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κάνει το σύνολο εξαιρετικό, τόσο για τις μετακινήσεις στην πόλη όσο και για τις εξορμήσεις του σαββατοκύριακου.

    Το Focus νοιώθει πολύ καλά στο αστικό περιβάλλον εξαιρετικά καθώς έχει στη φαρέτρα του δύο δυνατά «όπλα» την κάμερα για την όπισθεν όπου μπορείς να εκμεταλλευτείς κάθε διαθέσιμο εκατοστό χώρου στάθμευσης και το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος.

    Σχόλια

    Σχόλια