Live Test: BMW X4 xDrive M40i 360ps

    Μετά το πολιτισμικό σοκ με την προεδρική 7άρα, τώρα έχουμε απλά ηλεκτροσόκ. Η BMW X4 με τους 360 ίππους και το συγκεκριμένο χαρακτήρα, δίνει υλικό για όνειρα σε όσους έχουν βενζίνη στις φλέβες.

    Η εκρηκτική BMW Χ4 xDrive M40i με τους 360 ίππους της, πήρε τη θέση της προεδρικής limo και είναι κοντά μας στο Motornews για μια εβδομάδα αμφισβήτησης των παραδοσιακών ακιών στην sport οδήγηση (αλλά και διάθεση γενικότερα). Τις επόμενες ημέρες θα προσπαθήσουμε να συγκρατηθούμε και να αποφύγουμε το αυτόφορο, καταγράφοντας τις ιδιαιτερότητες αυτού εδώ του “υβριδίου” που δεν σας κρύβουμε ότι βρίσκουμε πολύ ενδιαφέρον.

    Τετάρτη 10 Μαΐου

    Από την άλλη, είναι όσο ευρύχωρο πρέπει για οικογενειακό αυτοκίνητο. Αλλά πάλι, έτσι είναι όλες οι εκδόσεις της X4 και ως τέτοιο, διακρίνεται στην premium υπό-κατηγορία των SUVs. Ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος και καλύπτει κάθε ανάγκη που μπορεί να προκύψει, ενώ στην καμπίνα το πρώτο που σου τραβάει το μάτι είναι το ποιοτικό δέρμα που καλύπτει τις περισσότερες επιφάνειες και αναβαθμίζει την εικόνα του αυτοκινήτου.

    Αν και συνήθως οι υφασμάτινες επενδύσεις είναι προτιμότερες σε SUV, εδώ η περίσταση επιβάλλει την αναβάθμιση στο βασικό υλικό επένδυσης των επιφανειών. Στην απόχρωση του αυτοκινήτου της δοκιμής, κάνουν και πολύ trendy αντίθεση με το χρώμα του αμαξώματος, απογειώνοντας την εξωστρέφεια του συνόλου. Ήδη μετράμε πάνω από 10 thumps up στο δρόμο και 5 “κουβέντες φαναριών” στις κεντρικότερες λεωφόρους της Αθήνας.

    Τρίτη 9 Μαΐου

    Η ετυμηγορία έχει βγει για την Χ4 Μ40i: πρόκειται για κλασσική περίπτωση “λάθους”. Είναι ένα ικανότατο sport σύνολο που περιορίζεται από το είδος του αμαξώματος- με τη λανθάνουσα τοποθέτησή του μεταξύ των SUV. Μπερδευτήκατε; Πάμε πάλι.

    Δεν μας αρέσουν καθόλου οι ακραίες “διασταυρώσεις” χαρακτηριστικών. Οι δυναμικές επιδόσεις και η εξελιγμένη ανάρτηση με το κορυφαίο (για το είδος του αυτοκινήτου) πλαίσιο, δίνει τη δυνατότητα στη BMW να προσφέρει μια ακόμα επιλογή στους πελάτες της. Μια χαρακτηριστικά γρήγορη έκδοση του πολυτελούς SUV που είναι “πάνω” στη σειρά 4.

    Είναι ένα αυτοκίνητο που το απολαμβάνεις για λόγους που απέχουν από το βασικό χαρακτήρα του. Δεν (μπορεί να) παίρνει τα βουνά και να πατάει σε άλλο, πέραν της ασφάλτου, τερέν. Η τετρακίνηση είναι δυναμική, με προσανατολισμό τις (όποιες) sport διαθέσεις του οδηγού. “Σπρώχνει” λίγο περισσότερο από ότι έχουμε συνηθίσει να θεωρούμε λογικό για SUV τους τροχούς του πίσω άξονα και στο γυαλιστερό ελληνικό στοιχείο, η X4 M40i σου δίνει στιγμές χαράς και ευδαιμονίας.

    Καίει λίγο παραπάνω, όσο και ο οδηγός το παρακάνει- μα δε γίνεται και αλλιώς. Είναι αυτοκίνητο- πειρασμός. Και ως τέτοιο, δεν είναι ιδανικό οικογενειακό. Κουράζει τη συνοδηγό και όχι μόνο, αφήνοντας στο τέλος της ημέρας τη χαρά της επικοινωνίας με τους γύρω χάρη στο φοβερά εξωστρεφές χρώμα αλλά και την αίσθηση της ασφάλειας που προσφέρει η αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Όλα τα υπόλοιπα, είναι θετικά, μόνο για εμάς τους “κολλημένους”.

    Για να έχουμε όμως και κάτι άλλον να πούμε, αξίζει να σημειώσουμε την (επιτέλους) διόρθωση κάποιων ατελειών, όπως είναι η ρύθμιση του ραδιοφώνου στη συχνότητα που θέλεις, με πρόσβαση στη σχετική (χειροκίνητη) λειτουργία πολύ πιο εύκολα από ότι στο παρελθόν- χωρίς να πρέπει να ψάξεις όλο το μενού των (πολλών) επιλογών για να φτάσεις εκεί. Μια συντόμευση ήταν αρκετή και επιτέλους έγινε. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο διακόπτης για το κλείδωμα και ξεκλείδωμα των θυρών, που βρίσκεται στο (λογικό) σημείο εμπρός από τη χειρολαβή για το άνοιγμα της πόρτας, τόσο του οδηγού, όσο και του συνοδηγού.

     

    Δευτέρα 8 Μαΐου

    Ο στακάτος ήχος του εξακύλινδρου σε σειρά, είναι από μόνος του υπερπαραγωγή. Βλέπετε, οι κινητήρες του είδους είναι είδος αρκετά σπάνιο, ειδικά στην ελληνική αγορά. Αυτή η μελωδική συγχορδία από το ρελαντί κιόλας, σε ξεσηκώνει και σου δίνει το στίγμα πως κάτω από το καπό ετούτης εδώ της BMW με το εξωστρεφές χρώμα, “γίνονται πραγματάκια”.

    Οι 360 ίπποι φροντίζουν για τη συνέχεια που είναι αρκούντως εντυπωσιακή. Αλλάζεις το πρόγραμμα σε Sport+ και έχεις διαφορετικό ήχο και από την εξάτμιση, με τονισμένους τους ήχους από τα σκασίματα της εξάτμισης στις αλλαγές αλά και στα “άσε” του γκαζιού. Συλλαμβάνεσαι να πατάς και να αφήνεις ωσάν 18χρονος που βρέθηκε πίσω από το τιμόνι του πρώτου αυτοκινήτου της οικογένειας, περνώντας και ταράζοντας τον κόσμο στα στενά της πόλης.

    Μέχρι να βγεις σε ανοιχτό κομμάτι και να μετρήσεις τις αντοχές σου. Το βάρος και ο όγκος του αυτοκινήτου, είναι λίγο αγχωτικά για τον οδηγό που θα πάρει φόρα. Αλλά όλα γίνονται με έναν τρόπο πραγματικά απολαυστικό και ας μην μιλάμε για αμιγώς sport αυτοκίνητο.

    Πέμπτη 4 Μαΐου

    Η διαδικασία γνωστή- έχει ξαναγίνει: πας το ένα αυτοκίνητο πίσω και φεύγεις με ένα άλλο που είναι προγραμματισμένα για back to back συμμετοχή στις δοκιμές του Motornews. Έτσι λοιπόν, η προεδρική 740Le Hybrid, αφού μας πήρε το μυαλό με τις ανέσεις της (αχ αυτό το μασάζ από τα καθίσματα…), έδωσε τη θέση της στα χέρια μας, στην εκρηκτική X4 με τους 360 ίππους.

    Διαδικασία παράδοσης- παραλαβής, κλειδί στην τσέπη και μπουτόν ενεργοποίησης κινητήρα. Ωπα! Κάτι γίνεται εκεί μπροστά! Τι ακούω; Ζωντανός, στακάτος ήχος από το ρελαντί κιόλας. Ο 6κύλινδρος σε σειρά, με τη συνοδεία του turbo, δίνει σε αυτό εδώ το μεγαλούτσικο SUV έναν άλλον αέρα.

    Στροφή και αντί για επιστροφή στη βάση, πάμε να πάρουμε μια γεύση από το νέο αυτό φρούτο. Η δύναμη, το στήσιμο αλλά και η γενναιόδωρη μετάδοση της κίνησης στους τροχούς του πίσω άξονα, θυμίζει κάτι από Focus RS και μας ξεσηκώνει. Πολύ γρήγορα διαπιστώνουμε τα σχεδόν τελειωμένα ελαστικά στις 20άρες (που παίζουν και αυτά το ρόλο τους στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου) και άμεσα κάνουμε σκέψεις άσχημες…

    Για πότε βρεθήκαμε στο parking του καζίνο, ούτε που το καταλάβαμε καθώς αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος για να βρεθεί μονίμως στο γκαράζ μας το ξεχωριστό αυτό SUV με τον εκπληκτικό ήχο του κινητήρα και τα backfires από την εξάτμιση. Άτιμη κρίση… (που λέει ο λόγος).

    Σχόλια

    Σχόλια