Live Test: Seat Ateca 1.0 TSi 115hp

    Στην πιο "καυτή" του εκδοχή, το Ateca είναι το πρώτο Seat που καλείται να κολυμπήσει στα βαθιά της πολύ ανταγωνιστικής κατηγορίας των SUV.

    Για πρώτη φορά στο live test του motornews, το Seat Ateca με τον κινητήρα “ατού” 1.0 TSi 115hp έρχεται να αποδείξει τι αξίζει, σε μια κατηγορία με εδραιωμένο ανταγωνισμό. Θα του αρκεί μια εβδομάδα για να μας κερδίσει;

    Τετάρτη 10 Μαΐου

    Τελευταία μέρα σήμερα στο τιμόνι του βασικού Ateca με τον τρικύλινδρο κινητήρα turbo των 999 κ.εκ.

    Επιστρέφοντας το αυτοκίνητο στη βάση του, ο ευγενής πωλητής της έκθεσης μας ρώτησε πως το είδαμε. Τι του απαντήσαμε; “Είναι προφανής η προσπάθεια της Seat να κρατήσει ένα χαμηλό προφίλ στη σχεδίαση του Ateca. Μάλλον για λόγους ισορροπίας εντός του group VW. Ωστόσο, αν ξεπεράσεις το ζήτημα της συντηρητικής αισθητικής, λειτουργικά το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό”.

    “Το πλαίσιο ζητά κάτι παραπάνω από τους 115 ίππους. Όμως ο κινητήρας είναι υπόδειγμα λειτουργίας και απρόσμενα ολιγαρκής σε καύσιμο. Αν βάλεις στην εξίσωση τους μεγάλους χώρους, την εξαιρετική εργονομία, την ασφαλή και διασκεδαστική οδική συμπεριφορά και τέλος την καλή ποιότητα, δεν μένει κάτι περισσότερο να ζητήσεις”.

    “Μένει”, μας απαντά ο ευγενής πωλητής, να είναι “value for money”. Και είναι, καθώς με 21.545€ αγοράζεις ένα σύνολο πολύ άνω του μέσου όρου της κατηγορίας.

    Τρίτη 9 Μαΐου

    Το Ateca συνεχίζει τις εξορμήσεις του. Μαζί με τα χιλιόμετρα, αυξάνεται και η εκτίμησή μας στο αυτοκίνητο, που είναι μια πραγματικά πολύ ιδιαίτερη περίπτωση. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ισορροπημένο σύνολο, που σε κερδίζει τόσο στην πόλη, όσο και στον ανοιχτό δρόμο.

    Αυτό που μας λείπει από τη συμβίωσή μαζί του, είναι οι “αιχμές”. Θα το θέλαμε λίγο πιο δραματικό αισθητικά ή έστω με κάποιο στοιχείο της απόδοσής του, το οποίο να ξεχωρίζει. Αυτά ίσως να μην είναι σημαντικά για μια πολύχρονη συμβίωση μαζί του. Την κάνουν όμως πιο ενδιαφέρουσα.

    Από την άλλη πλευρά, το Ateca έχει βρει τη χρυσή τομή παντού. Σε σχέση με το κόστος του, είναι εξαιρετικό και του αξίζει μια ανάλογη εμπορική πορεία. Αν θα την κάνει είναι ένα άλλο θέμα, καθώς για να το εκτιμήσεις -πολύ- πρέπει να το οδηγήσεις -πολύ. Δεν έχει αυτό το κάτι, που θα σε αρπάξει από τη μύτη με την πρώτη και θα σε κάνει έρμαιο της προσωπικότητάς του. θέλει χρόνο. Αν όμως του τον δώσεις, τότε αποζημιώνεσαι.

    Δευτέρα 8 Μαΐου

    Η περίπτωση του Ateca είναι ιδιάζουσα. Σε πρώτη φάση, η άτολμη σχεδίαση μέσα και έξω δεν σου δημιουργεί την παραμικρή θετική διάθεση. Όσο όμως το οδηγάς, τόσο σε κερδίζει. Μετά από μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα, μοιρασμένα σε πόλη, επαρχιακό και αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωση είναι στα 6,8 λίτρα/100 χλμ. Ιδιαίτερα χαμηλή για ένα τόσο μεγάλο και ογκώδες αυτοκίνητο.

    Ο ήσυχος, γραμμικός και επαρκής κινητήρας θα ορκιζόσουν ότι δεν έχει μόλις 3 κυλίνδρους και 999 κ.εκ. Για βασική επιλογή είναι εξαιρετικός. Υπάρχουν όμως στιγμές που θα ήθελες κάτι περισσότερο από 115 ίππους και 200 Nm. Είναι βλέπετε και το πολύ καλό πλαίσιο, που επιτρέπει το κάτι παραπάνω. Μαζί με τις αναρτήσεις, σου δίνει την αίσθηση συμβατικού πεντάθυρου με σπορ γονίδια -όχι ενός SUV.

    Ιδιαίτερα ήσυχο στα πολλά χιλιόμετρα, σταθερό και ταυτόχρονα άνετο, το Ateca είναι από τα πιο ευχάριστα στο δρόμο crossover. Προσθέστε και τον καλό σε αίσθηση επιλογέα και έχετε ένα σύνολο που χαίρεσαι να οδηγείς. Προφανώς το πλαίσιο ξεπερνά τον κινητήρα, αυτός όμως είναι και ο μοναδικός συμβιβασμός που καλείσαι να κάνεις.

    Κινηθήκαμε και εκτός δρόμου μαζί του, χωρίς να επιδιώξουμε κάτι περισσότερο λόγο δικίνησης και ερημικής τοποθεσίας. Η επαρκής απόσταση από το έδαφος και η ανάρτηση επιτρέπουν το κάτι παραπάνω σε σχέση με ένα συμβατικό. Τουλάχιστο στα σημεία υπέρβασης μιας πέτρας ή μιας ρίζας δέντρου.

    Παρασκευή 5 Μαΐου

    Οι Σειρήνες των ατελείωτων καμπυλών και των coupe γραμμών άφησαν ανεπηρέαστους τους σχεδιαστές του Ateca. Αυτό όμως που εξωτερικά φαίνεται ως αισθητική ατολμία, εσωτερικά αλλάζει όνομα: λέγεται κορυφαία ορατότητα.

    Seat Ateca 1.0 TSi 115hp

    Καιρό είχαμε να οδηγήσουμε αυτοκίνητο με τόσο διακριτά όρια αμαξώματος. Το οποίο, παρά τα τα 4,36 μέτρα του μήκους και τα 1,84 του πλάτους του, βολεύεται υπέροχα μέσα στην πόλη. Δεν σας κρύβουμε ότι η χαμηλών τόνων αισθητική προσέγγιση μας ξένισε στην αρχή. Όσο όμως οδηγείς, ανακαλύπτεις ότι έχει σημαντικά πρακτικά πλεονεκτήματα.

    Seat Ateca 1.0 TSi 115hp

    Στο εσωτερικό του Ateca είναι επίσης ο αριθμός αλλά και η οργάνωση των θηκών για τα μικρά αντικείμενα, που εξυπηρετούν ιδιαίτερα. Παρότι δε η εικόνα του ταμπλό είναι επίσης πολύ συγκρατημένη αισθητικά, η εργονομία και η ποιότητα ξεχωρίζουν. Το μόνο που πραγματικά μας απογοήτευσε, ως λειτουργικότητα και αισθητική, είναι το σύστημα multimedia. Πολύ μικρή οθόνη, γραφικά περασμένης δεκαετίας και αργή απόκριση στο άγγιγμα, συνθέτουν ένα σύνολο που δεν έχει θέση σε μοντέλο του 2017.

    Πέμπτη 4 Μαΐου

    Χαμηλών τόνων: αυτή ήταν η πρώτη μας εντύπωση τόσο από την αισθητική του αμαξώματος, όσο και του εσωτερικού του Ateca. Την προσέγγιση αυτή δεν μπορείς να την σχολιάσεις αρνητικά, ειδικά όταν συνοδεύεται από ένα ιδιαίτερα γαλαντόμο σε χώρους, εργονομία και πρακτικότητα σαλόνι.

    Seat Ateca 1.0 TSi 115hp

    Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος, 485 λίτρα, με απόλυτα κανονικό σχήμα και εύκολη επέκταση, καθώς τα πίσω καθίσματα ισοπεδώνονται μέσω διακοπτών στις δύο πλευρές του. Επίσης, στο πάτωμα φιλοξενείται ρεζέρβα -κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο σε οχήματα που έχουν και -κάποιες έστω- εκτός δρόμου βλέψεις.

    Αν θέλεις SUV για να κάνεις εντύπωση, μάλλον θα πρέπει να κοιτάξεις αλλού. Είναι προφανής η προσπάθεια των σχεδιαστών, ώστε η ισπανική έκφανση των SUV του ομίλου VW να δείχνει επιτηδευμένα συγκρατημένη. Γιατί; Μα για να έχεις κάποιο λόγο ως καταναλωτής, να εκταμιεύσεις κάτι περισσότερο για τον αντίστοιχου μεγέθους εκπρόσωπο της VW (Tiguan) ή της Audi (Q3).

    Αφήνοντας προς το παρόν το αισθητικό ζήτημα αλλά παραμένοντας στις πρώτες εντυπώσεις, έχουμε: Εξαιρετική θέση οδήγησης, εντυπωσιακή ευκολία χειρισμών, σχεδόν άμεμπτη εργονομία. Τα χιλιόμετρα είναι προς το παρόν λίγα για να επεκταθούμε σε τομείς όπως κινητήρας – κιβώτιο και οδική συμπεριφορά. Έως τώρα όμως, έχουν καταφέρει να μας δώσουν άκρως θετικά μηνύματα.

    Σχόλια

    Σχόλια