Motornews Test: Mini Clubman One D

    Αν κάποιος θέλει το σήμα, την ποιότητα και την αίσθηση Mini αλλά χρειάζεται και τους χώρους του Clubman, το One D είναι η απόλυτη επιλογή. Με bonus την οικονομία στις μετακινήσεις.

    Έχουμε γράψει και έχουμε πει πάρα πολλά για το Mini και την (ξεχειλωμένη) σύγχρονη γκάμα του. Δεδομένη η αγάπη για το παλιό, το original αλλά δεν μπορεί να παραγνωρίσει κανείς και το “ρεύμα” της νέας εικόνας από την εταιρεία. Μια εικόνα που φέρνει προφανώς cash flow στα ταμεία και πολύ κόσμο στο “κατώφλι” της Mini.

    Ο άπαιχτος συνδυασμός του μεγάλου αμαξώματος με την ευρυχωρία για τους 5 και τον καλό χώρο αποσκευών (και τη χιπστεριά των δύο πίσω θυρών), με τον τρικύλινδρο κινητήρα των 1,5 λίτρων και τους 116 ίππους, δημιουργεί ένα αυτοκίνητο που βάζει τη Mini στο χορό των mainstream οικογενειακών. Και προφανώς, όχι άδικα. Για εμάς εδώ στο Motornews, το One D είναι η δεύτερη έκδοση του Clubman που έχει περάσει από τα χέρια μας. H πρώτη ήταν η Clubman Cooper S. Τότε, σημειώναμε πως έχει όλο το πακέτο για κάποιον που έχει τις επιδόσεις πολύ ψηλά αλλά χρειάζεται και τους χώρους και δεν μπορεί να συμβιβαστεί με το S. Ωστόσο, μας άρεσε τόσο που το βάλαμε στα διακριθέντα του Motornews.

    Σε χαρακτήρα Maxi

    Τώρα λοιπόν με την πιο “λογική” επιλογή σε Clubman, ήρθε η ώρα της αποκαθήλωσης του Cooper S και η ενθρόνιση στην κορυφή του One D. Φυσικά, που προφανώς, δεν θέλει και πολύ εξήγηση. Καθώς το 1.500άρι μοτέρ είναι σαφώς πιο συμβατό με τις ανάγκες του ανθρώπου που θέλει εκτός του σήματος να έχει και πρακτικές προεκτάσεις η επιλογή του, το Clubman One D, είναι για εμάς το “ιερό δισκοπότηρο” στη γκάμα της Mini.

    Όπως φαντάζεται κανείς, στο Clubman δεν υπάρχουν οι συνήθεις περιορισμοί αναφορικά με τις μεταφορές αποσκευών ή επιβατών. Εδώ τα πράγματα είναι αρκετά άνετα από χωροταξική πλευρά και σε συνδυασμό με τα παραπάνω, μιλάμε για τον “παράδεισο” του οικογενειάρχη. Ανοίγοντας τις δύο μικρές πόρτες πίσω, σε περιμένει ένας χώρος με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, 360 λίτρων. Και αυτό, μέχρι την (μαλακή) εταζέρα που καλύπτει το χώρο γιατί αν την καταργήσεις, ο διαθέσιμος χώρος πολλαπλασιάζεται. Με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, μιλάμε για χώρο φόρτωσης πλέον, με όγκο 1.250 λίτρων.

    Και στο δρόμο, Mini

    Έτσι λοιπόν, ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα ολοκληρωμένο πακέτο από το οποίο πρέπει να πούμε πως δεν λείπει η χαρά της οδήγησης. Παρά το αυξημένο του βάρος που είναι 1.395 κιλά σύμφωνα με την εταιρεία, το Clubman είναι απολαυστικό στο δρόμο, με τον τρόπο που είναι οικείος για όσους ξέρουν τι εστί Mini. Άμεσο και σαφές τιμόνι, με σωστό βάρος και ανάρτηση που σε μπερδεύει καθώς μόνο οικογενειακού αυτοκινήτου δεν μπορείς να την πεις, αν και δεν έχει ιδιαίτερο θέμα με τη σκληρότητά της.

    Με σφραγίδα πλέον, το Mini Clubman One D είναι το Motornews favorite στη γκάμα των μοντέλων της εταιρείας. Και αυτό γίνεται ακόμα πιο σοβαρό, αν σκεφτεί κανείς το ότι αρχικά, είχαμε μια μικρή επιφύλαξη απέναντι στο maxi της Mini. Οι απαντήσεις όμως που δίνει στα ερωτήματα που του “θέσαμε” τις ημέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας, δεν αφήνουν περιθώρια.

    Είναι ευρύχωρο, ταξιδεύει υπέροχα, είναι οικονομικό, ενώ την ίδια στιγμή δεν σε αφήνει να έχεις παράπονα από την απόδοσή του -πρακτικά-πουθενά. Θέλεις υψηλές ταχύτητες και ψιλο-sport οδήγηση; Πάρε. Θέλεις να βάλεις τα παιδιά πίσω και τα μπαγκάζια τους πιο πίσω και να ταξιδέψεις έχοντας κορυφαία αίσθηση ασφάλειας; Πάρ’ την και αυτή. Θες να κινηθείς εντός των τειχών αλλά να μην έχεις καταναλώσεις βενζινοκίνητου (κάτι που συμβαίνει σχετικά συχνά με πολλά diesel μοντέλα); Παρακαλώ, μετά από εσάς.

    Με το Clubman, τις ημέρες που το είχαμε στα χέρια μας, κάναμε πάνω από 1.000 χλμ. Κινηθήκαμε εντός πόλης για τα 400 από αυτά, ενώ καλύψαμε άνετα, εύκολα και σχετικά γρήγορα τα τελευταία 600+ σε μια περιπλάνηση- αναγνώριση των νέων κομματιών του οδικού άξονα που συνδέει την Αθήνα με την Πάτρα, ο οποίος αναμενόταν να δοθεί στην κυκλοφορία εντός ολίγων ημερών (μετά εγκαινίων).

    Το πρόσημο από τις διαδρομές μας ήταν (απόλυτα) θετικό και όση σημασία μπορεί να έχει, το επιπλέον πλεονέκτημα έχει να κάνει με την αποδοχή του αυτοκινήτου από το ευρύ κοινό αλλά και από τα (πολύ σημαντικά για το… ευ ζην) παιδιά. Το αντιμετωπίζουν με ιδιαίτερη αγάπη και το βλέπουν αλλιώς σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα. Για να κλείσουμε με την αριθμολαγνεία, σημειώνουμε στα πλεονεκτήματα του μοντέλου και τα 99 γρ/χλμ. για τις εκπομπές CO2, που αποτελεί και το διαβατήριο για την καθημερινή επίσκεψη στο κέντρο της πόλης- στοιχείο πολύ σημαντικό για πολύ κόσμο.

    Τα 26.565€ της τιμής του, είναι μάλλον λογικά χρήματα για το πακέτο που “συνοδεύουν” με γνώμονα το ότι αγοράζει κανείς ένα μοντέλο- δεκαθλητή, ικανό για πολύ καλή εικόνα σε όλες τις ανάγκες που μπορεί να κληθεί να καλύψει. Από εκεί και πέρα, το θέμα είναι τι ψάχνει να βρει κανείς από το αυτοκίνητό του και πόσο σημαντικό είναι για αυτόν το να έχει ένα μοντέλο με πλούσιο και ενδιαφέροντα χαρακτήρα. Γιατί σε αυτό το δίπτυχο, το Clubman δεν έχει αντίπαλο.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια