Motornews Test: Citroen C4 1.6 BlueHDi 120

    Η έλευση του νέου Citroen C4 στο Motornews ήρθε σαν έκπληξη καθώς η νέα φουρνιά μοντέλων δοκιμής ήταν πραγματικά… άστρωτη. Ο χιλιομετρητής στο ψηφιακό οδόμετρο έγραφε μόλις 58 χιλιόμετρα όταν το πήραμε στα χέρια μας και όπως καταλαβαίνεται έπρεπε να του φερθούμε ευγενικά, τουλάχιστον στην αρχή, αφού καταλήξαμε τελικά να “γράψουμε” περισσότερα από 1.500 χιλιόμετρα πριν το επιστρέψουμε στη βάση του.

    Μικρές πινελιές στην εμφάνιση

    Πριν φτάσουμε φυσικά στο δια ταύτα θα πρέπει να δούμε σημαντικά στοιχεία του C4 τα οποία το κάνουν ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα μοντέλα της κατηγορίας. Σε πρώτο πλάνο λοιπόν είναι η εμφάνισή του η οποία έχει μια εκνευριστική σχεδόν ηρεμία και ροή στον σχεδιασμό του. Στο αυτοκίνητο δεν περισσεύει τίποτα, δίνει στο μάτι την αίσθηση του συμπαγούς συνόλου στο οποίο όλα έχουν επιλεγεί με εξαιρετικό τρόπο ώστε το αποτέλεσμα να είναι πολύ φιλικό στο μάτι.
    Τα φωτιστικά σώματα εμπρός είναι καινούρια και χρησιμοποιούν τεχνολογία LED, ενώ όμορφη λεπτομέρεια είναι και τα «νεύρα» στο καπό που δίνουν μια επιθετική όψη στο αυτοκίνητο. Συνολικά, το C4 καταφέρνει χωρίς να είναι εξεζητημένο και παρά τα ήδη 8 του χρόνια στην αγορά, να σε κερδίσει χάρη στην ποιοτική απλότητά του.

    Ατσαλάκωτος σε πόλη και ταξίδι

    Η Citroen μπορεί να μην έχει κάνει τεράστια άλματα στην εξωτερική σχεδίαση του C4, αντίθετα όμως έχει προσέξει ιδιαίτερα το εσωτερικό του. Το φρέσκο C4 (με τα 58Km!!! στο οδόμετρο) δίνει την εντύπωση ότι αφενός έχει ακολουθήσει με άνεση τις νέες τεχνολογίες στο εσωτερικό του και αφετέρου έχει τελειοποιήσει το επίπεδο άνεσης και εργονομίας για τον οδηγό.
    Ξεκινώντας από τα όργανα, η Citroen παρουσιάζει τα γνωστά της ψηφιακά “ρολόγια” τα οποία παρέχουν τις απαραίτητες ενδείξεις, ενώ στην κεντρική οθόνη αφής 7” μπορείς να βρεις πληροφορίες κατανάλωσης, οδόμετρα και πολλά άλλα. Στο infotainment κομμάτι το C4 παίρνει άριστα καθώς μπορείς να κάνεις σχεδόν τα πάντα, ακόμα και να σερφάρεις στο internet.

    Η θέση οδήγησης είναι πολύ άνετη και βρίσκεις τη… βολή σου πολύ εύκολα. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν παντού, ενώ όλα τα χειριστήρια μπορείς να τα βρεις ακόμα και με κλειστά τα μάτια. Ο χώρος για τους υπόλοιπους επιβάτες είναι επίσης εξαιρετικός, ενώ και ο χώρος αποσκευών των 408 λίτρων είναι αρκετά καλός για την κατηγορία.

    Για να βρούμε και κάτι αρνητικό, θα θέλαμε το μοντέλο δοκιμής να έχει αισθητήρες παρκαρίσματος, ενώ είναι ενοχλητικός ο ήχος που κάνουν οι πόρτες κατά τη διάρκεια του κλεισίματος… αυτά. Κακά τα ψέματα, το C4 έχει πλέον λύσει σχεδόν όλα τα προβλήματά εργονομίας και μπορεί να περηφανευτεί πως είναι ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας σε αυτόν τον τομέα και φυσικά στην άνεση.

    Κινητήρας “λουλούδι”

    Το C4 της δοκιμής είναι εξοπλισμένο με τον diesel κινητήρα 1.6 λίτρων BlueHdi ο οποίος αποδίδει 120 ίππους. Ο ψεκασμός είναι άμεσος με Common Rail ενώ η μετάδοση γίνεται μέση 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων.

    Βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι η απόλυτα ομαλή λειτουργία του. Ακόμα και για diesel, είναι πολύ γραμμικός, έχει ικανοποιητική ισχύ για να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο, ενώ ακόμα και η ελαστικότητά του είναι καλή. Είναι από τους πιο φιλικούς κινητήρες της κατηγορίας συνδυάζοντας δύναμη, αποτελεσματικότητα και οικονομία. Και μια που αναφερθήκαμε στην οικονομία, με κίνηση στην πόλη η κατανάλωση είναι στα 5,6 λίτρα/100Km, ενώ στο ταξίδι πέφτει στα 5 λίτρα/100Km.

    Το κιβώτιο είναι περίεργο σε αίσθηση καθώς οι σχέσεις μπαίνουν κουμπωτά. Έχει ακρίβεια και παρότι το αυτοκίνητο είναι ολοκαίνουριο λειτουργεί χωρίς κανένα πρόβλημα. Συνολικά, το C4 από κινητήρα… σκίζει καθώς η έκδοση diesel με τους 120 ίππους ισορροπεί άψογα ανάμεσα στη δύναμη και την φιλικότητα.

    Έμφαση στην άνεση

    Στην οδική συμπεριφορά η Citroen έχει επιλέξει να δώσει έμφαση στην άνεση και την ασφάλεια κρατώντας την οδηγική απόλαυση σε χαμηλότερο επίπεδο. Τριγυρίζοντας στους δρόμους της πόλης το C4 είναι ότι χρειάζεσαι καθώς παρέχει άνεση από τις μαλακές αναρτήσεις και καταπίνει εύκολα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

    Τα πράγματα αλλάζουν όταν του ζητήσεις πιο… αθλητικά πράγματα και ανεβάσεις ρυθμό. Εκεί, οι μαλακές αναρτήσεις παρότι παρέχουν άφθονη πρόσφυση δημιουργούν μετατοπίσεις βάρους οι οποίες βάζουν φρένο στις ορέξεις του οδηγού. Το τιμόνι είναι εξαιρετικό και βοηθάει τον οδηγό στην ακρίβεια, καλύπτοντας μάλιστα και άλλες αδυναμίες κυρίως όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο.

    Συνολικά, το C4 στο δρόμο είναι πολύ άνετο, εξαιρετικό στην απόσβεση κάθε ανωμαλίας στο δρόμο. Πολύ σταθερό στον αυτοκινητόδρομο και με εξαιρετικά επίπεδα πρόσφυσης, ωστόσο το τίμημα είναι να μην σου δίνει την αυτοπεποίθηση να περάσεις στο “fun” κομμάτι και κάπου εκεί πρέπει να συμβιβαστείς.

    Ολοκληρωμένη λύση υψηλού επιπέδου

    Το Citroen C4 με τον diesel κινητήρα των 120 ίππων μπορούμε να πούμε με ασφάλεια πως είναι ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας. Πολύ εύκολα θα γίνει ο καλύτερος φίλος του οδηγού και των επιβατών, πολύ εύκολα θα σε ικανοποιήσει με τις επιδόσεις και την οικονομία του και πολύ εύκολα θα αντιληφθείς την αναβάθμιση στην ποιότητά του συνολικά.
    Η τιμή του μοντέλου δοκιμής είναι στα 19.693€, ενώ η βασική έκδοση ξεκινά από τα 16.310€ και κρίνεται πολύ καλή για το πακέτο που προσφέρει η γαλλική φίρμα.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας: Diesel BlueHEDi 4κύλινδρος σε σειρά
    Κυβισμός: 1.560 κ.εκ.
    Ισχύς: 118 ίπποι
    Ροπή: 300 Nm
    Μετάδοση: 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο
    Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός με Common Rail
    Βάρος: 1.300 Κιλά
    Χωρητικότητα χώρου αποσκευών: 408 λίτρα
    Εκπομπές ρύπων: 106 g/Km
    Ρεζερβουάρ: 60 Λίτρα
    Τιμή: 19.693€

    Gallery

    Σχόλια

    Σχόλια