First Drive: Nissan Micra 1.5 Dci 90ps

    Αλλάζει κατηγορία αλλά όχι και όνομα. Η βασική πρόταση της Nissan, από 12.090€, έρχεται να τρίξει τα δόντια σε όλο το B-Segment

    Παραδοσιακά, το Micra με τις προηγούμενες 4 γενιές του, “καταδυνάστευε” την μικρότερη κατηγορία της αγοράς. Στην προηγούμενη γενιά του, που ήταν και η πλέον μονοδιάστατη από την άποψη των εκδόσεων κυβισμού, έκανε σαφές το ότι η ανάγκη για “ανατίναξη” ήταν πιο δυνατή από ποτέ. Και η Nissan, όντας σε πολύ καλή περίοδο, το αποφάσισε και τόλμησε.

    Με ικανή εικόνα

    Κράτησε το όνομα και με μια σχετικά τολμηρή απόφαση, έκανε το scale up για το μοντέλο που τώρα κατοικοεδρεύει στη γειτονιά του B-Segment. Όπως όλα δείχνουν, η σχεδιαστική τόλμη αποδίδει καρπούς, μια και το νέο Micra το αγοράζεις ακόμα και αν το μόνο που έχεις από αυτό είναι η εικόνα του. Ξεχωρίζει από την “στρογγυλή” αισθητική που έχουμε συνηθίσει στην κατηγορία, χρησιμοποιώντας μαεστρικά τις ευθείες και τις ακμές που συνθέτουν ένα επιθετικό αλλά απόλυτα αρμονικό σύνολο.

    Με λεπτομέρειες όπως είναι οι “κρυμμένες” χειρολαβές για τις πίσω πόρτες, το σύνολο “κρύβει” το 5πορτο αμάξωμα που αποτελεί μοναδική επιλογή και αφήνει τον εξωτερικό παρατηρητή να κολλάει με τις λεπτομέρειες. Και σίγουρα, να μην καταλαβαίνει πως αυτό που κοιτάει είναι στην κορυφή του B-Segment από την άποψη του μεγέθους, μια και ένα side effect της προσεγμένης -Ευρωπαϊκής παρακαλώ- σχεδίασης, είναι το “κρύψιμο” των διαστάσεων.

    Λεπτομέρεια θα πείτε και ίσως να έχετε δίκιο, μια και στην κατηγορία αυτή δεν έχει και πολλή σημασία. Είναι κάτι που συμβαίνει όμως και σίγουρα καταγράφεται. Όπως και το ότι στην καμπίνα, οι χώροι είναι μεγαλύτεροι από αυτούς που περιμένεις- ακριβώς για το λόγο που περιγράφουμε πιο πάνω. Στην καμπίνα που είναι επενδεδυμένη με ποιοτικά υλικά και έχει συνεχιστεί η προσπάθεια για ανανέωση εκ βάθρων σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική.

    Βέβαια, εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως τα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας για την πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο, ήταν όλα η κορυφαία έκδοση από την άποψη του εξοπλισμού (Techna) και όλα με τον κινητήρα diesel των 1,5 λίτρων στην έκδοση απόδοσης των 90 ίππων. Από αυτή την άποψη λοιπόν, για την καμπίνα κρατάμε μια μικρή επιφύλαξη για το πως θα είναι διαμορφωμένες οι πρώτες εκδόσεις από τις οποίες θα λείπουν στοιχεία όπως είναι η δερμάτινη επένδυση στο ταμπλό με το χαριτωμένο εξώραφο.

    Νέο μέσα- έξω

    Η μόνη γνώριμη εικόνα είναι αυτή του πίνακα των οργάνων, όπου η διάταξη και η γραμματοσειρά παραπέμπουν στα υπόλοιπα αυτοκίνητα της Nissan. Κατά τα άλλα, μιλάμε για ένα νέο μοντέλο σε όλες του τις λεπτομέρειες και αυτό σίγουρα είναι πολύ σημαντικό στην κατηγορία που οι ομοιότητες σε μοντέλα Ομίλων που έχουν περισσότερες από μια εταιρείες υπό τη σκέπη τους, δίνουν και παίρνουν.

    Όχι εδώ όμως. Το νέο Micra, που βασίζεται σε μια τροποποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας του Note (του οποίου η παραγωγή σταματάει…) είναι τελείως νέο- και σε τέτοιους αγοραστές απευθύνεται. Προσφέρει και 300 λίτρα χώρο αποσκευών για τις ανάγκες των 5 που μπορεί να φιλοξενήσει, για τους οποίους μόνο το διαθέσιμο ύψος μπορεί να αποτελέσει ζήτημα μια και στις υπόλοιπες διαστάσεις είναι παραπάνω από επαρκής ο χώρος της καμπίνας.

    Σε ότι αφορά τα μηχανικά σύνολα, πέραν του 1,5 Dci, το Micra θα διατίθεται και με δύο βενζινοκινητήρες: Τurbo 0.9 (90 ίππων στην αρχή και αργότερα θα έχει έκδοση με… 120 ίππους) και ατμοσφαιρικό 1.0 (73 ίππους). Στην προκειμένη, αυτό που οδηγήσαμε μέχρι την Πύλο και το Costa Navarino στη νοτιοδυτική Πελοπόννησο, το diesel των 90 ίππων, ήταν εξαιρετικά κολακευτικό για το νέο Micra.

    Ο κινητήρας είναι όσο πολιτισμένος και αποδοτικός χρειάζεται, με κορωνίδα των πλεονεκτημάτων των την οικονομία στην κατανάλωση. Πήγαμε και ήρθαμε με τα όρια ταχύτητας που σε ορισμένα σημεία ήταν τα 130 χλμ./ώρα και ο μέσος όρος της κατανάλωσης ήταν 5,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Καθόλου άσχημα με δεδομένο και το ότι συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο και όχι με 6άρι που λογικά θα επέτρεπε ακόμα καλύτερες τιμές σε ότι αφορά την κατανάλωση.

    Αυτό που κρατήσαμε από τη σχετικά σύντομη επαφή μας με το αυτοκίνητο, είναι πως το πλαίσιο σε καμία περίπτωση δεν έρχεται σε “δύσκολη θέση” από την ισχύ των 90 ίππων. Ακόμα και στα γλιστερά κομμάτια της διαδρομής -αφήνοντας την νέα Εθνική και μέχρι τον τελικό προορισμό στο πολυτελές ξενοδοχείο- έδειξε πολύ καλά στοιχεία. Λειτουργώντας υποδειγματικά με την ανάρτηση που δεν έχει και ιδιαίτερα sport διάθεση αλλά και τα (μάλλον υπερβολικά) 17άρια με ελαστικά 205/45, έδειξε εξαιρετική ικανότητα στο να εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό.

    Αν πρέπει να σημειώσουμε κάτι που θα μπορούσε να είναι καλύτερο στο αυτοκίνητο, αυτό είναι το σύστημα διεύθυνσης με το σχετικά “βαρύ” τιμόνι που όμως δεν έχει και ιδιαίτερη έφεση στη μεταφορά πληροφορίας στα χέρια του οδηγού. Το πίσω μέρος είναι ακλόνητο και πολύ καλά σεταρισμένο, με το μπροστά να επιτρέπει κάποιες ανεπαίσθητες αναταράξεις συντονισμού σε σημεία που η άσφαλτος ήταν ταλαιπωρημένη από περάσματα βαρέων οχημάτων.

    Κι από εξοπλισμό, Maxi

    Με τον εξοπλισμό του Micra να είναι αρκετά καλός δυνητικά, μια και είχαμε την κορυφαία έκδοση Techna στη διάθεσή μας, στην οποία στοιχεία όπως η προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και προσέγγισης εμποδίου εμπρός, κάνουν το σύνολο να δείχνει πιο premium. Σε αυτό το μήκος κύματος και η πρώτη εμφάνιση σε μοντέλο της κατηγορίας, του συστήματος περιμετρικής ακρόασης από το εξελιγμένο Bose ηχοσύστημα με τα ηχεία στις πλευρές του προσκέφαλου του οδηγού. Μια πραγματικά πολύ ευχάριστη λεπτομέρεια στον εξοπλισμό του μικρού Nissan.

    Το θέμα της έλλειψης αυτοκινήτου ακόμα μικρότερης κατηγορίας στη γκάμα της Nissan, λύνεται με την “έξυπνη” τιμολόγηση του αυτοκινήτου που ξεκινά από τα 12.090€ για την έκδοση με τον ατμοσφαιρικό χιλιάρη και τους 73 ίππους. Στην κορυφαία του έκδοση, το Micra κάνει bump σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα της Nissan μια και ξεπερνάει τα 18 χιλιάρικα αλλά και αυτό, χάρη στον εξαιρετικό του εξοπλισμό και τις δυνατότητες εξατομίκευσης, καλύπτεται ικανοποιητικά. Στο τιμολογιακό ενδιάμεσο, βρίσκονται οι εκδόσεις με τους κινητήρες των 0,9 λίτρων που ξεκινούν από τα 13.490€ αλλά και του “δικού μας” με τον 1.500άρη Dci που εκκινεί από τα 14.890€.

    Έτσι λοιπόν κρίνεται ως απόλυτα δικαιολογημένος ο ενθουσιασμός για το νέο Micra από την ελληνική αντιπροσωπεία (και όχι μόνο) που προσφέρεται ως ένα πραγματικά νέο και ελκυστικό μοντέλο με δυναμική που του επιτρέπει να καλύψει μια ευρύτατη “βεντάλια” απαιτήσεων από τους υποψήφιους αγοραστές.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια