​ Motornews Test: Citroen C3 1.6 BlueHDi 100ps

    ​ Είναι με διαφορά η καλύτερη έκδοση του νέου C3. Η Citroen με τη συγκεκριμένη έκδοση, συνθέτει ένα άπαιχτο σύνολο, με απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα.

    Το αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2017, είναι πάλι στα χέρια μας και μάλιστα, στη δυνατότερη εκδοχή του με τον κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων αυτή τη φορά. Κάναμε αρκετά χιλιόμετρα, έχοντάς το ουσιαστικά για “στρώσιμο” μια και όταν ο πήραμε ήταν ολοκαίνουργιο. Με τις ζελατίνες και με μόλις 2 (ολογράφως: Δύο) χιλιόμετρα στο οδόμετρο.

    Σημειώσαμε λοιπόν ευθύς εξαρχής πως, ολόμαυρο το C3 δείχνει λίγο πιο “προσγειωμένο” αισθητικά και προσεγγίζει ιδανικά όσους θέλουν περισσότερη διακριτικότητα. Χαρακτηριστικό είναι το ότι στη σκούρα σιλουέτα του “καμουφλάρονται” ακόμα και τα AirBumps που το περιβάλλουν (μπορεί να το ζητήσει κανείς και χωρίς αυτά).

    Στην καμπίνα του “δικού μας” πολλές από τις επιφάνειες ήταν ακόμα με τις διάφανες ζελατίνες- και δεν χρειάζεται να σας περιγράψουμε τι όμορφη αίσθηση είναι να είσαι ο πρώτος σε κάποιο αυτοκίνητο. Είναι η μυρωδιά του καινούργιου και το “απάτητο” του πράγματος που δίνουν στη διαδικασία, ύφος ιερής τελετής. Τα πάντα είναι έτσι όπως τα γνωρίσαμε από την πρώτη μας κιόλας επαφή με το αυτοκίνητο στη Βαρκελώνη, ενώ και οι άλλες εκδόσεις που έχουμε οδηγήσει εδώ, διακρίνονται μεταξύ τους μόνο από τις αποχρώσεις των επενδύσεων.

    Το σημαντικότερο “νέο” για το νέο C3 είναι το μοτέρ. Ο 1.600άρης BlueHDi με τους 100 ίππους, είναι -όπως ήταν αναμενόμενο- το καλύτερο σύνολο για να “απογειώσει” το μοντέλο της Citroen. Είναι οικονομικός και όσο αποδοτικός πρέπει, δίνοντας έτσι στο ικανό Citroen C3 το boost που χρειάζεται για να χαρακτηριστεί εξαιρετική περίπτωση αυτοκινήτου που μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες μιας οικογένειας- ακόμα και ως πρώτο και μόνο αυτοκίνητο.

    Αυτό είναι και το στοιχείο που κάνει τόσο ιδιαίτερη τη συγκεκριμένη έκδοση. Με τους 25 επιπλέον ίππους σε σχέση με την έκδοση που είχαμε οδηγήσει λίγο καιρό πριν, το Citroen C3 δείχνει σημαντικά πιο πλήρες, μια και η αίσθηση της πληρότητας εκείνης της έκδοσης έμενε για λίγο ανεκπλήρωτη. Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 3.750 σ.α.λ. ωστόσο είναι η πλούσια ροπή των σχεδόν 26,0 kgm (25,9) που είναι διαθέσιμη στις 1.750 σ.α.λ. αυτή που επιτρέπει σαφώς πιο σβέλτο ρυθμό στην οδήγηση του C3. Το μοτέρ είναι σχετικά πολιτισμένο σε λειτουργία και ιδιαίτερα πρόθυμο μεταξύ 1.500 – 4.000 σ.α.λ.

    Με τη μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση, το C3 σου “κρύβει” το ρυθμό με τον οποίο κινείσαι και μόνο κοιτώντας το κοντέρ μπορείς να αντιληφθείς τι γίνεται και πως εν τέλει, είσαι ταυτόχρονα “χαλαρός” αλλά και γρήγορος. Φυσικά και όταν στη διαδρομή περιλαμβάνονται στροφές, όπου οι αυξημένες κλίσεις δίνουν την προειδοποίηση για την αυξημένη ταχύτητα.

    Ο επιλογέας με το θετικό σε αίσθηση κούμπωμα και τις σχετικά μεγάλες διαδρομές, υποστηρίζει τις γρήγορες αλλαγές στις 5 σχέσεις του κιβωτίου και βοηθά στο “άπλωμα” των δυνατοτήτων του μικρού μοντέλου στο ταξίδι. Η μακριά του 5η ρίχνει την κατανάλωση σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, ενώ την ίδια στιγμή μπορείς να ταξιδεύεις με 120 χλμ./ώρα σταθερά, χωρίς να αισθάνεσαι τύψεις για το καύσιμο που χρειάζεσαι.

    Στον ανοιχτό δρόμο, ακόμα και οι ενδείξεις κάτω από τα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι ένα λογικό σενάριο, ενώ και στην πόλη, το C3 με τον 1.600άρη και τους 100 ίππους του δεν χρειάζεται περισσότερα από 6,3 λίτρα κατά μέσο όρο και χωρίς “προσοχή” από τη μεριά του οδηγού.

    Γενικά το C3 είναι ευχάριστο, άνετο και ασφαλές. Μπορεί να παίξει το ρόλο του οικογενειακού μεταφορέα, με την ίδια άνεση που καλύπτει στις αστικές μετακινήσεις- που βάσει μεγέθους είναι και ο προορισμός του. Τα 15.690€ της αρχικής τιμής για την έκδοση με τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων, είναι μια πολύ καλή βάση για να χτίσει κανείς την έκδοση εξοπλισμού που προτιμά, με δεδομένο και το ότι ο εξοπλισμός είναι ήδη πολύ καλού επιπέδου.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια