Live Test: Opel Mokka X 1.6 CDTi 136 hp AWD

    Η ανανεωμένη αισθητική και ο πλούσιος εξοπλισμός είναι τα στοιχεία που διαχωρίζουν το ανανεωμένο Mokka X από το "σκέτο" Mokka.

    Η ώρα της πληρέστερης έκδοσης του Mokka X έφτασε στο live test του motornews. Μετά από μια εβδομάδα, θα ξέρουμε αν απλώς “άλλαξε ο Μανωλιός” βάζοντας νέα ρούχα, ή υπάρχουν και πιο σημαντικές από τις βελτιώσεις σε εξοπλισμό και αισθητική.

    Μεγάλη Παρασκευή 14 Απριλίου

    Εσύ επιστρέφεις, όταν όλοι οι άλλοι εγκαταλείπουν την πόλη: αξία ανεκτίμητη για την ταχύτητα, την ασφάλεια και την οικονομία του ταξιδιού. Σχεδόν μας πήρε ο ύπνος στη νέα Ε.Ο. Πάτρας – Κορίνθου. Λίγο η έλλειψη… παγίδων, λίγο η απουσία άλλων τροχοφόρων, αν δεν ανοίξεις και λίγο ρυθμό, το μόνο που σου μένει είναι να παίζεις με το mutlimedia.

    Όσον αφορά στο νέο δρόμο; Κοσμογονία. Η διαβόητη Ε.Ο., για το φόρο αίματος που της έχει αποδοθεί, έχει μετατραπεί σε ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Και κυρίως, ασφαλή. Μπορεί να στοίχισε κάτι τι παραπάνω, να παραδόθηκε περίπου μια δεκαετία μετά, αλλά ξέρουμε: oι ευθύνες σε αυτό τον τόπο είναι σαν την αδελφή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που ψάχνει αλλά ποτέ δεν βρίσκει.

    Έστω και έτσι, έχουμε πλέον σύγχρονο δρόμο για να πάμε ως την Πάτρα. Αλλά και διόδια, τα οποία θα αυξήσουν τη διέλευση Αθήνα – Πάτρα στα 11.5€. Μια η άλλη με τα καύσιμα δηλαδή. Δείτε πόσο (λίγο) κατανάλωσε το Mokka -που έχει 136 ίππους και τετρακίνηση- και κάντε τους υπολογισμούς σας.

    Μεγάλη Πέμπτη 13 Απριλίου

    Οpel Mokka X 4WD 116 CDTi

    Η έξοδος από την πόλη τέτοιες ημέρες δεν είναι σώφρων επιλογή, όταν θες να κάνεις 600 χιλιόμετρα σε 24 ώρες. Αν ακολουθήσεις όμως “ανάποδο” πρόγραμμα; Τότε απλά απολαμβάνεις άδειους δρόμους.

    Στο ταξίδι το Mokka αποδεικνύεται ξεκούραστο και άνετο, εξαιρουμένου του χώρου αποσκευών που είναι οριακά επαρκής για τέσσερα άτομα. Με light μάλιστα ρουχισμό. Από την άλλη πλευρά, τόσο ο πλούσιος εξοπλισμός, όσο επίσης το πολύ καλό multimedia και τα άνετα καθίσματα, συμβάλλουν ώστε το Mokka να δείχνει πιο GT από ότι το μέγεθός του ορίζει.

    Το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 μακριών σχέσεων, βοηθά επίσης ώστε η κατανάλωση να μένει χαμηλά. Από την άλλη μεριά, μας έμεινε ένα ζητούμενο, αυτό των ίππων. Η απόδοση είναι συνεχής και επαρκής, ωστόσο σε σύγκριση με μοτέρ diesel 115 ή 120 ίππων του ανταγωνισμού, αυτός του Mokka δείχνει κάπως πιο “νωθρός”, παρά τους 136 ονομαστικούς ίππους του.

    Μεγάλη Τετάρτη 12 Απριλίου

    Με νέο μουτράκι, την προσθήκη του X στην ονομασία του και την υπηρεσία OnStar διαθέσιμη, το μικρότερο SUV της Opel -έως σήμερα- ήρθε και πάλι στα χέρια μας. Αυτή τη φορά, σε μια βαθιά λόγω πέρλας λευκή απόχρωση που πραγματικά του ταιριάζει.

    Είναι τετρακίνητο, αρκετά ικανό με 136 ίππους και πολύ πλούσια εξοπλισμένο. Έτσι δεν θα γλιτώσει τα πολλά χιλιόμετρα και τα άγρια βουνά. Όχι για άλλο λόγο αλλά για να διαπιστώσουμε αν αρκεί ένα συμπαγές SUV για να κάνεις τα πάντα. Ή πρέπει να βάλεις αρκετά βαθύτερα το χέρι στην τσέπη, για κάτι μεγαλύτερο.

    Στην πόλη πάντως, το Mokka βολεύεται εξαιρετικά. Με αρωγό τη μεγάλη οθόνη 8” του νέου συστήματος infotainment, που έχει τόσο GPS, όσο και κάμερα στάθμευσης. Ταυτόχρονα, η πολύ καλή απεικόνιση και η αναγραφή των δρόμων σε -σωστά- ελληνικά, δείχνει μεγάλη πρόοδο σε αυτό τον τομέα.

    Σε πρώτη φάση, το ανανεωμένο εσωτερικό είναι πολύ πιο εργονομικό σε σχέση με το παρελθόν. Υπεύθυνη γι’ αυτό, και πάλι, η μεγάλη οθόνη αφής, που συγκεντρώνει πολλές λειτουργίες και έτσι μειώνεται ο αριθμός των διακοπτών στο ταμπλό. Με τα δεκάδες στοιχεία εξοπλισμού των σύγχρονων αυτοκινήτων, αυτό είναι πλέον εξόχως σημαντικό. Ξεκινάμε όμως τα χιλιόμετρα και από αύριο θα ξεκινήσουμε με τα σημαντικά.

    Σχόλια

    Σχόλια