Motornews Test: Suzuki Ignis 1,2 DualJet

    Το νέο Ignis σφραγίζει μια και καλή για λογαριασμό της Suzuki την υπόθεση “αυτοκίνητο πόλης”, προσφέροντας πολύ περισσότερα από όσα μπορεί να σκεφτεί κανείς, ακόμα και ως “φίλος” της Ιαπωνικής μάρκας.

    Το Ignis, για να κάνουμε μια αναδρομή στο (πρόσφατο) παρελθόν, δεν ξεκίνησε έτσι. Ήταν ένα μικρό αυτοκίνητο, της κατηγορίας Β που εισήγαγε εν πολλοίς και τον όρο crossover στα αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους. Με πρωταγωνιστή την πρακτικότητα του πεντάθυρου αμαξώματος και τους καλούς χώρους να υποστηρίζουν το προφίλ της “αλεξίσφαιρης” κατασκευής, κατάφερε να κερδίσει κάτι αξιοσημείωτο: Έκανε φανατικούς φίλους χωρίς να τους δελεάζει με την αισθητική του.

    Αν και δεν μπορεί να το πει κανείς άσχημο, το πρώτο Ignis ήταν πρωτίστως πρακτικό και δευτερευόντως εμφανίσιμο. Αυτό είναι ένα ακόμα link για τη σύνδεση με το παρόν, μια και το σύγχρονο Ignis, που έχει κατέβει μια κατηγορία σε μέγεθος, και πάλι δε μπορεί να θεωρηθεί μοντέλο- καζανόβας. Είναι απλά χαριτωμένο.

    Ειδικά από εμπρός. Εκεί όπου τα φωτιστικά σώματα με τα ευδιάκριτα φώτα ημέρας, δίνουν το στίγμα μιας απόλυτα σύγχρονης κατασκευής, με πολύ αρμονική κατανομή στους όγκους. Από το πλάι, η αίσθηση της καλής σχεδίασης συνεχίζεται, για να… διακοπεί οριστικά, όταν κοιτάξεις το αυτοκίνητο από πίσω.

    Ο συνδυασμός των στενών ελαστικών, με το αυξημένο ύψος και το άχαρο αισθητικό σύνολο που δημιουργούν τα φώτα (που μέχρι και απροσάρμοστα μπορείς να τα πεις, με αυτό το μέγεθος που έχουν) χαλάει την εικόνα που (με κόπο) φτιάχνει το μπροστινό μέρος. Είναι σαν να λείπει κάτι από τον πίσω προφυλακτήρα χαμηλά και εκτίθενται σε κοινή θέα, τόσο τα στενά ελαστικά, όσο και τα στελέχη του πίσω άξονα.

    Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι σαφέστατα πιο όμορφη. Είναι απόλυτα σύγχρονο μέσα το νέο Ignis και όσο ευρύχωρο θα μπορούσε να είναι με βάση τις μικρές του διαστάσεις. Για τις αποσκευές, το Ignis διαθέτει 267 λίτρα– χωρητικότητα που το τοποθετεί πολύ ψηλά στη λίστα των ευρύχωρων της κατηγορίας, όντας κατά 13 λίτρα μεγαλύτερος και από αυτόν του Celerio.

    Ανάλογα καλή είναι και η εικόνα από τη διαμόρφωση του ταμπλό με τις πολλές θήκες για αντικείμενα. Από ποτήρια μέχρι τηλέφωνα, ψιλά, πορτοφόλια, όλα βρίσκουν θέση στην κεντρική κονσόλα που δείχνει να έχει δεχτεί ιδιαίτερη σχεδιαστική φροντίδα για να δίνει πόντους πρακτικότητας στο σύνολο. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης, ευανάγνωστος και ταιριάζει στη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου. Το πλαστικό που καλύπτει όλες τις επιφάνειες είναι σκούρο και χάρη στο «παιχνίδισμα» με τα ανοιχτόχρωμα διακοσμητικά, δείχνει πιο πολυτελές.

    Κάτω από το εμπρός καπό, βρίσκουμε τον τετρακύλινδρο 1.200άρη με 90 ίππους απόδοση ισχύος και 12,2 kgm μέγιστη τιμή ροπής. 16Βάλβιδος, με 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους, δίνει το πλεόνασμα του πολιτισμού του κατά τη λειτουργία, για να προστεθεί στο συνολικό πολύ καλό προφίλ του νέου Ignis. Συνδυάζεται με ένα κιβώτιο 5 σχέσεων η κλιμάκωση του οποίου είναι τέτοια που να δείχνει ιδιαίτερα ζωντανό μέσα στην πόλη, ενώ και έξω από αυτή να μην “κρεμάει” τον οδηγό που θέλει να εξαντλήσει το μοτέρ.

    Σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση καυσίμου, το Ignis με τον 1.200άρη δείχνει να έχει άλλη μια ευχάριστη έκπληξη για τον οδηγό του. Στο live test σημειώναμε πως μένει εύκολα κάτω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης στην πόλη, ενώ στον ανοιχτό δρόμο το “τάληρο” είναι εξίσου εύκολο να επιτευχθεί και να μείνει. Μιλάμε πάντα, για ρυθμούς ταξιδιού ανάλογους του ύφους του αυτοκινήτου, χωρίς “ξεζουμίσματα” και με έντονα περιηγητική διάθεση.

    Εκεί και με αυτό τον ήπιο ρυθμό, όλα βαίνουν (παραπάνω από) καλώς. Το Ignis αποδεικνύεται λίρα εκατό ακόμα και σε αποστάσεις που δεν θα πίστευε κανείς πως μπορεί να εξυπηρετήσει. Η εικόνα προφανώς αλλάζει, όταν αλλάξουν και οι απαιτήσεις από τη μεριά του οδηγού. Υπό πίεση, τα στενά ελαστικά αποδεικνύεται πως δεν προσφέρουν και πολύ πλευρική πρόσφυση, ενώ αξίζει να κρατήσει κανείς και την έφεση του ημιάκαμπτου πίσω στο να “καλμάρει” τις αντιδράσεις της ανάρτησης με την περιορισμένη διαδρομή. Με άλλα λόγια, δεν θα παρατηρήσεις ιδιαίτερες αναπηδήσεις σε κακό οδόστρωμα, πράγμα που καταδεικνύει τη σχετική προσπάθεια από τη μεριά των τεχνικών της Suzuki– μια και αυτό ήταν παραδοσιακά ένα αδύναμο σημείο των μοντέλων της.

    Οι κλίσεις είναι αυξημένες και παρατηρούνται ως τέτοιες αφού η ανάρτηση σε νορμάλ συνθήκες μπορεί να χαρακτηριστεί έως και σφιχτή. Παρ’ όλα αυτά, το Ignis αποδεικνύεται καλύτερο από ότι θα περίμενε κάποιος που έχει παραστάσεις από παλιότερα μικρά Suzuki.

    Με όλα τα παραπάνω δεδομένα και με την τιμή εκκίνησης για το μικρό Suzuki να είναι τα 11.530€ (μπορεί να ξεπεράσει τα 13 χιλιάρικα στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού) το Ignis πλασάρεται με περίσσιο “θράσος” στη μικρή κατηγορία. Ναι, είναι μια πολύ αξιοπρεπής επιλογή που φέρνει και πάλι τη Suzuki στο προσκήνιο των αυτοκινήτων περιορισμένου μεγέθους. Είναι εμφανώς όσο “σοβαρό” χρειάζεται για να σταθεί απέναντι σε όλη τη βεντάλια του ανταγωνισμού, έχοντας στο μανίκι τον άσσο της εξαιρετικής εικόνας στον τομέα της αξιοπιστίας, που κάνει τη διαφορά για όσους ψάχνουν ένα πρακτικό μικρό για να κάνουν με τον καλύτερο τρόπο τη δουλειά τους.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια