Live Test: Mini Clubman One D

    Το Clubman στην πιο “οικογενειακή” του έκδοση με το diesel κινητήρα, γίνεται ακόμα πιο ελκυστικό καθώς προβάλει την οικονομία μέσα στις κορυφαίες αρετές του.

    Το Mini Cooper Clubman One D έφτασε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Δευτέρα 10 Απριλίου

    Με σφραγίδα πλέον, το Mini Clubman One D είναι το Motornews favorite στη γκάμα των μοντέλων της εταιρείας. Και αυτό γίνεται ακόμα πιο σοβαρό, αν σκεφτεί κανείς το ότι αρχικά, είχαμε μια μικρή επιφύλαξη απέναντι στο maxi της Mini. Οι απαντήσεις όμως που δίνει στα ερωτήματα που του “θέσαμε” αυτές τις ημέρες, δεν αφήνουν περιθώρια.

    Είναι ευρύχωρο, ταξιδεύει υπέροχα, είναι οικονομικό, ενώ την ίδια στιγμή δεν σε αφήνει να έχεις παράπονα από την απόδοσή του -πρακτικά-πουθενά. Θέλεις υψηλές ταχύτητες και ψιλο-sport οδήγηση; Πάρε. Θέλεις να βάλεις τα παιδιά πίσω και τα μπαγκάζια τους πιο πίσω και να ταξιδέψεις έχοντας κορυφαία αίσθηση ασφάλειας; Πάρ’ την και αυτή. Θες να κινηθείς εντός των τειχών αλλά να μην έχεις καταναλώσεις βενζινοκίνητου (κάτι που συμβαίνει σχετικά συχνά με πολλά diesel μοντέλα); Παρακαλώ, μετά από εσάς.

    Με το Clubman, τις ημέρες που το είχαμε στα χέρια μας, κάναμε πάνω από 1.000 χλμ. Κινηθήκαμε εντός πόλης για τα 400 από αυτά, ενώ καλύψαμε άνετα, εύκολα και σχετικά γρήγορα τα τελευταία 600+ σε μια περιπλάνηση- αναγνώριση των νέων κομματιών του οδικού άξονα που συνδέει την Αθήνα με την Πάτρα, ο οποίος αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία (μετά εγκαινίων) αύριο κιόλας- κάτι που δεν νομίζουμε να συμβεί, αλλά τέλος πάντων

    Το πρόσημο από τις διαδρομές μας ήταν (απόλυτα) θετικό και όση σημασία μπορεί να έχει, το επιπλέον πλεονέκτημα έχει να κάνει με την αποδοχή του αυτοκινήτου από το ευρύ κοινό αλλά και από τα (πολύ σημαντικά για το… ευ ζην) παιδιά. Το αντιμετωπίζουν με ιδιαίτερη αγάπη και το βλέπουν αλλιώς σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα.

    Παρασκευή 7 Απριλίου

    Με τα 27,5 kgm της ροπής του 1.500άρη τρικύλινδρου κινητήρα, δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα που θα σου λείψουν στο δρόμο με το “βασικό” Clubman. Παρά τα 1.400 σχεδόν κιλά του, το Clubman με τη συγκεκριμένη διαμόρφωση είναι εύκολα το καλύτερο Mini που έχουμε οδηγήσει μέχρι στιγμής.

    Μένεις εύκολα κάτω από τα 6 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα, δεν σου λείπει τίποτα από την άποψη των χώρων, είσαι αρκετά hip με αυτές τις λεπτομέρειες της σχεδίασης και έχεις στα χέρια σου ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο για να καλύψεις όλες τις πιθανές ανάγκες– συμπεριλαμβανομένης και αυτή του (περίεργου, όπως είναι όλοι αυτοί του Motornews…) οδηγού που από το αυτοκίνητό του θέλει και στιγμές απόλαυσης.

    Οι δύο πόρτες πίσω, αποκαλύπτουν ένα χώρο κανονικού σχήματος με χωρητικότητα 360 λίτρων που με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος ξεπερνά τα 1.200 λίτρα δίνοντας ένα μικρό van στη διάθεση του οδηγού, για όταν χρειαστεί. Με το προφανές πλεονέκτημα, του να ανοίγεις μόνο τη μια από τις δύο αν δεν χρειάζεσαι όλο το πλάτος για να τοποθετήσεις κάποια πράγματα στο χώρο των αποσκευών.

    Πέμπτη 6 Απριλίου

    Η χαρά του super market το Mini με το μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ μεταξύ των Mini αλλά όχι και του parking που… για Mini, το Clubman είναι αγχωτικό. Οι διαστάσεις βλέπετε είναι αυξημένες. Και στην προκειμένη περίπτωση, με το “δικό μας” αυτοκίνητο που δεν έχει ούτε κάμερα οπισθοπορείας αλλά ούτε και αισθητήρες παρκαρίσματος, τα πράγματα είναι λίγο πιο… σκούρα.

    Κακό πράγμα η συνήθεια και τα τελευταία χρόνια έχουμε κακομάθει με τις κάμερες και τους αισθητήρες. Και η αλήθεια είναι πως το Clubman χρειάζεται ένα σύγχρονο βοήθημα, μια και η ορατότητα προς τα πίσω είναι ιδιαίτερα περιορισμένη λόγω της διαμόρφωσης με τις δύο πόρτες και τους δύο υαλοκαθαριστήρες.

    Τετάρτη 5 Απριλίου

    Με το πρώτο δείγμα να είναι απόλυτα θετικό σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση του Mini Clubman One D, συνεχίζουμε χιλιόμετρα και καταγραφές από σημεία της καθημερινότητας. Στη σημερινή φωτογραφία από την αρχή της ημέρας, αξίζει να παρατηρήσει κανείς, πέραν του προφανούς που έχει να κάνει με την καταγεγραμμένη από το trip computer μέση κατανάλωση και το ότι έχουμε συμπληρώσει ήδη 135 χιλιόμετρα διαδρομών και το ντεπόζιτο δείχνει ακόμα γεμάτο. Δεν έχει σβήσει ούτε το πρώτο νταμάκι (δεξιά και “έξω” από τον πίνακα των οργάνων) και με διαδρομές αμιγώς αστικού χαρακτήρα.

    Αυτό μας κάνει να αδημονούμε για την έξοδό μας από το κλεινόν άστυ που θα ακολουθήσει τις επόμενες ημέρες, με την οποία θα έχουμε και μια πιο σφαιρική άποψη για το τι ψάρια πιάνει το “βασικό” Clubman με τον κινητήρα diesel των 116 ίππων. Μέχρι στιγμής, πέραν της εντυπωσιακά χαμηλής κατανάλωσης (με τη σχετική εγκράτεια από τη μεριά του οδηγού- να τα λέμε κι αυτά…) σημειώνουμε την πολιτισμένη λειτουργία του 3κύλινδρου συνόλου, που ούτε με βάση την απόδοσή του αλλά και ούτε με τον ήχο του, προδίδει αυτή την ιδιαιτερότητα.

    Τρίτη 4 Απριλίου

    Το Clubman από την πρώτη στιγμή που κάναμε χιλιόμετρα μαζί του, μας άρεσε. Το τοποθετήσαμε στην κορυφή της γκάμας των Mini, για την ευρυχωρία του και όχι μόνο. Η έκδοση S που είχαμε οδηγήσει, ήταν ένα εξαιρετικό “πακέτο” που προσέφερε και χώρους αλλά και επιδόσεις. Για αμιγώς οικογενειακή χρήση ωστόσο, με δεδομένο πως για τους οικογενειάρχες είναι ιδιαίτερα σημαντική και η οικονομία στη χρήση.

    Το Clubman με τον “βασικό” τρικύλινδρο diesel κινητήρα των 1,5 λίτρων, που αποδίδει 116 ίππους, είναι η απάντηση για όσους θέλουν το αμίμητο στυλ του μοντέλου, με την πρακτικότητα των 6 θυρών και την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Οι οικογενειακές μετακινήσεις γίνονται απόλαυση και χωρίς την ενοχή της υψηλής κατανάλωσης.

    Ιδιαίτερα ταιριαστό στο σύνολο, είναι και το πολιτισμένο προφίλ του μοντέλου, που τονίζεται από τα πολύ καλά χαρακτηριστικά του κινητήρα που δίνει πόντους στο μεγαλύτερο Mini της αγοράς.

    Σχόλια

    Σχόλια