Ποιο είναι το μέλλον των κινητήρων της F1;

Η συνάντηση της FIA με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη της F1 -και όχι μόνο- καθόρισε μια αρχική κατεύθυνση για τους νέους κινητήρες.

2017 Renault F1 Engine

Στις 31 Μαρτίου, στο Παρίσι, η FIA υποδέχτηκε τους κατασκευαστές κινητήρων της F1, εκπροσώπους κατασκευαστών αυτοκινήτων, προμηθευτές και μετόχους. Η ευρεία αυτή συνάντηση είχε ένα στόχο: τη συζήτηση για το μέλλον των κινητήρων του κορυφαίου μηχανοκίνητου αθλήματος.

Τα Μέσα ανά τον κόσμο, έβγαλαν τα δικά τους συμπεράσματα. Θα παραμείνουν οι κινητήρες ως έχουν, αποφάνθηκαν ορισμένοι. Τέλος στα turbo, έγραψαν άλλοι. Χωρίς υβριδικά συστήματα το 2021 κατάλαβαν αρκετοί.

Η πραγματικότητα όμως είναι πολύ διαφορετική. Τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει. Καθώς στη συγκεκριμένη συνάντηση τέθηκαν κάποιοι πυλώνες, πάνω στους οποίους θα στηριχτεί η συζήτηση για το μέλλον των κινητήρων. Η οποία, συζήτηση, τώρα ξεκινά. Συγκεκριμένες αποφάσεις δεν υπάρχουν. Μόνο δίκη προθέσεων.

Τι ανακοίνωσε η FIA

Η επίσημη ανακοίνωση της FIA, κάνει λόγο για συμφωνία σε κάποιες γενικές κατευθύνσεις. Αυτές είναι:

  1. Η θέληση όλων να παραμείνει η F1 στην κορυφή της αγωνιστικής τεχνολογίας και να συνεχίσει να αποτελεί εργαστήριο τεχνολογιών που σχετίζονται με τα αυτοκίνητα παραγωγής.
  2. Προσπάθεια ώστε οι νέοι κινητήρες να παραμείνουν ισχυροί και ταυτόχρονα απλούστεροι στην κατασκευή και πιο φτηνοί στη σχεδίαση και στην κατασκευή τους.
  3. Να βελτιωθεί ο ήχος των κινητήρων.
  4. Να διασφαλιστεί η δυνατότητα των οδηγών να πιέζουν περισσότερο και για μεγαλύτερο διάστημα.

Η αποκρυπτογράφηση των παραπάνω δεν είναι δυνατόν να σημαίνει την κατάργηση των υβριδικών συστημάτων κίνησης. Διότι αυτό θα ερχόταν σε αντίθεση με τη συμφωνία της πρώτης κατεύθυνσης. Η τεχνολογία των αυτοκινήτων είναι ήδη στην υβριδική εποχή, αυτό δεν αλλάζει. Διότι τα επόμενα χρόνια θα έχουμε ολοένα περισσότερα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να συρρικνώνονται όλο και περισσότερο.

Οι κατευθύνσεις  2 και 3 μπορεί να σημαίνουν μεγαλύτερους σε κυβισμό κινητήρες εσωτερικής καύσης, ώστε η ισχύς να έρχεται πιο εύκολα και όχι με μεγάλη πολυπλοκότητα. Όχι όμως αναγκαστικά με περισσότερους κυλίνδρους, V8 ή V10.

Αυτό που προέκυψε τόσο από τις δηλώσεις, όσο και τις ανακοινώσεις, είναι ότι οι σημερινοί κινητήρες είναι εξαιρετικά πολύπλοκοι και με μεγάλο κόστος. Έτσι, το πιο πιθανό είναι να δούμε πιο απλά συστήματα ανάκτησης ενέργειας και ίσως ισχυρότερη ηλεκτρική υποβοήθηση για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όχι όμως μόνο κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Τέλος, η τέταρτη κατεύθυνση προφανώς αποτελεί πρόκριμα για τη μείωση ή εξάλειψη των περιορισμών στο φορτίο καυσίμου. Σίγουρα όμως όχι τέτοιο, ώστε να γυρίσουμε σε εποχές “τρελών” καταναλώσεων. Γιατί αυτό δεν είναι λογικό όταν έχεις συμφωνήσει στην κατεύθυνση 1.

Απλούστερες λοιπόν μονάδες ισχύος, με πιο εντυπωσιακό ήχο αλλά και πάλι υβριδικές είναι αυτές που μάλλον θα επιλεγούν να κινούν τα μονοθέσια και μετά το 2021, οπότε και λήγει η θητεία των σημερινών. Αν μάλιστα θέλετε να βγάλετε και τα δικά σας συμπεράσματα επί του θέματος, ρίξτε μια ματιά εδώ: http://www.fia.com/news/fia-holds-meeting-regarding-future-formula-one-power-units

 

Σχόλια

Σχόλια