Motornews Test: Renault Megane 1.5 dCi 110 ps

    Το νέο Renault Megane έχει όλες τις προϋποθέσεις για να πλασαριστεί στην τριάδα των καλύτερων της κατηγορίας των μικρομεσαίων- που αν μη τι άλλο είναι η δυσκολότερη της αγοράς.

    Το νέο Megane είναι ένα πραγματικά ξεχωριστό αυτοκίνητο, με πολύ προσεγμένη αισθητική, τόσο σε ότι έχει να κάνει με το αμάξωμα, όσο και με το εσωτερικό του. Το εμπρός μέρος με τα φώτα ημέρας να τονίζουν την κομψή σχεδίαση, είναι όσο δυναμικό χρειάζεται για τα μέτρα της κατηγορίας, ενώ κάνει το Megane να φαίνεται (ακόμα) μεγαλύτερο από ότι είναι.

    Ομοίως και με το πίσω μέρος, στο οποίο τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα, τονίζουν το prestige του μοντέλου, κάνοντάς το να δείχνει πολύ πιο ακριβό από ότι είναι. Έχουν πετύχει διάνα στον τομέα της σχεδίασης οι Γάλλοι, με το Megane να δείχνει πραγματικά πιο premium και από τα παραδοσιακά premium, χάρη στις τολμηρές αισθητικές επιλογές. Η κατηγορία σίγουρα χρειάζεται και τις διαφορετικές προσεγγίσεις, γιατί η κραταιά γερμανική τετράδα με την παρεμφερή αισθητική, δεν αντέχεται εν τέλει…

    Στην καμπίνα, το πιο ξεχωριστό στοιχείο είναι η μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό. Ένα μεγάλο tablet με οθόνη 8,7 ιντσών, κάθετα τοποθετημένο που αν χρειαστεί κάνει και split screen για να εξυπηρετεί ταυτόχρονα δύο ή και περισσότερες ενδείξεις και λειτουργίες, είναι αυτό που κάνει τη σημαντικότερη διαφορά. Έρχεται δε σε απόλυτη αρμονία με τον πίνακα των οργάνων που αλλάζει χρώματα και διαθέσεις, ανάλογα με το τι θέλει ο οδηγός.

       

    Η αίσθηση των χειριστηρίων είναι οικεία. Τα έχουμε δει εν πολλοίς αλλού, σε άλλα μοντέλα της Renault και δε συνοδεύονται από την αίσθηση του νεοτερισμού. Δεν είναι κάτι απαραιτήτως κακό αυτό. Χώρια που η συνολική εικόνα διαμορφώνεται όσο πιο θετικά γίνεται, χάρη στα μαλακά πλαστικά που επενδύουν ακόμα και την επάνω επιφάνεια του ταμπλό, κάνοντας στο μοντέλο “ενέσεις” prestige.

               

    Η Renault λοιπόν δημιούργησε ένα μοντέλο winner

    Έχοντας την “παράδοση” με το μέρος της, παρουσιάζει ένα αξιόμαχο σύνολο που βασίζεται σε κάποιους πυλώνες, που όμοιους αυτών δεν έχει κάποιος εκ των σημαντικότερων ανταγωνιστών. Ο κινητήρας και το στήσιμο, είναι μέσα σε αυτά τα χαρακτηριστικά που κάνουν το Megane να ξεχωρίζει και να βάζει δύσκολα σε όσους σκέφτονται να κάνουν κίνηση για αγορά στην κατηγορία των μικρομεσαίων.

    Στην κατηγορία που -μια και την αναφέραμε- είναι διαχρονικά η δυσκολότερη της αγοράς στην Ελλάδα και όχι μόνο. Βλέπετε, εδώ είναι τα σημαντικότερα μοντέλα από τους mainstream κατασκευαστές, με τα περισσότερα να είναι ορόσημα για τις εταιρείες που εκπροσωπούν. Μοντέλα που σε κάποιες περιπτώσεις, έχουν ξεπεράσει σε δημοφιλία ακόμα και την ίδια τη μάρκα από την οποία προέρχονται- βλ. περίπτωση Golf.

    Για να επιστρέψουμε στο Megane, το οποίο πιστό στο Γαλλικό δόγμα περί άνεσης, καταφέρνει και συνδυάζει με τρόπο πραγματικά μοναδικό, την εξαιρετική οδική συμπεριφορά, με την άνεση πολύ υψηλού επιπέδου για τους επιβάτες του. Οι τεχνικοί της Renault έχουν πετύχει ιδανικά το συνδυασμό που δίνει άριστο control στο roll και το pitch του αυτοκινήτου, περιορίζοντας ιδιαίτερα τις κλίσεις του στις στροφές (που είναι και το σημαντικότερο για την εικόνα του από το δρόμο) και την ίδια στιγμή προσφέρει εξαιρετική άνεση στους επιβάτες.

    Στους επιβάτες, τους οποίους έχει έτσι και αλλιώς “στα πούπουλα”, με τα εξαιρετικά καθίσματα της έκδοσης GT που είχαμε στη διάθεσή μας. Τα καθίσματα (εμπρός) που εμείς θα θέλαμε να έχουν όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς. Μεγάλα και άνετα, με μαλακό αφρώδες και εξαιρετική υποστήριξη του σώματος προς όλες τις κατευθύνσεις.

    Πίσω βολεύονται άνετα τρεις, ενώ πιο πίσω βολεύουν όλοι τις αποσκευές τους, με το χώρο να είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, με 434 λίτρα διαθέσιμα και κανονικό σχήμα. Είναι λίγο πιο ψηλό από ότι θα θέλαμε το κατώφλι φόρτωσης αλλά του το “συγχωρούμε” μια και η αισθητική του πίσω μέρους, μας αναγκάζει…

    Και μια και φτάσαμε στα καθίσματα, πρέπει να σημειώσουμε και τον “πόντο” που κερδίζει η Renault, εμφανίζοντας την πλέον σωστή θέση οδήγησης-αφήνοντας στο χρονοντούλαπο το οριζόντιο τιμόνι και τη σχετικά κάθετη κολόνα του ανάμεσα στα πόδια του οδηγού. Πάει αυτό. Πάμε παρακάτω.

    Ο οδηγός λοιπόν, κάθεται ιδανικά. Έχει τις ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι για sur mesure κατάσταση και το δεξί χέρι πέφτει απόλυτα φυσικά πάνω στον επιλογέα. Περιμετρική ορατότητα εξαιρετική και go με το κουμπί που ενεργοποιεί τον κινητήρα. Είναι σημαντικά και γι’ αυτό το τονίζουμε, το ότι μέσα στο Megane, η αίσθηση είναι πραγματικά premium ενώ αισθάνεσαι εξαιρετικά άνετα και ψάχνεις αλλά δε βρίσκεις, εργονομικό ψεγάδι.

    Στα του κινητήρα λοιπόν, έχουμε το ικανό diesel σύνολο των 1,5 λίτρων με την απόδοση των 110 ίππων, που είναι μεν προάγγελος του μελλοντικού με τη χωρητικότητα των 1,6 λίτρων και την… απογειωτική απόδοση αλλά από την άλλη, δίνει ότι ακριβώς χρειάζεται το μοντέλο για να γίνει ένα άκρως ελκυστικό πακέτο. Με το 6άρι κιβώτιο και τον επιλογέα- ποίημα, η εκμετάλλευση της ισχύος είναι απόλυτη σε κάθε περιβάλλον.

    Πέραν όμως της ισχύος, το 1.5 dCi μοτέρ, επιδεικνύει και ιδιαίτερα καλά φύλλα ποιότητας σε λειτουργικά χαρακτηριστικά, ελαστικότητα και κατανάλωση καυσίμου. Έτυχε και το οδηγήσαμε διαδοχικά με άλλο μοντέλο της κατηγορίας που είχε κινητήρα 1,6 λίτρων diesel και μάλιστα από τους καλούς της αγοράς και είχαμε την εντύπωση πως το Renault ήταν… βενζινοκίνητο. Ο θόρυβος είναι περιορισμένος ούτως ή άλλως, ενώ χάρη και στην καλή ηχομόνωση φτάνει ελάχιστος στην καμπίνα.

    Αισθάνεσαι το ξύπνημα του turbo από πολύ νωρίς ακόμα και για τα δεδομένα των diesel κινητήρων, ενώ είναι πολύ αμβλυμμένη η καμπύλη της απόδοσης σε όλο το φάσμα των στροφών, έτσι ώστε να μην έχει εκτός από lag παρά το γεγονός πως τα 26,5 kgm της ροπής εμφανίζονται θεωρητικά “ψηλά” στις 1.750 σ.α.λ., ούτε και “ξεφούσκωμα” στις στροφές λειτουργίας πλησίον του κόφτη. Τέλος, είναι υποδειγματικά ρυθμίσιμος σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση, μια και με ελάχιστη προσοχή έχει εύκολα ενδείξεις κάτω από τα 6,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα- στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό στις ημέρες μας.

    Εκεί που ο οδηγός μπορεί να αισθανθεί περήφανος για την επιλογή του, είναι όταν βγει στον ανοιχτό δρόμο και μπορέσει να δει το μεγαλείο του ανοιχτού πατήματος του αυτοκινήτου. Το Megane είναι ένα πραγματικά ικανό αυτοκίνητο για ταξίδια ξεκούραστα αλλά και γρήγορα, με τη συμπεριφορά του να δικαιολογεί απόλυτα τον κωδικό GT που συνοδεύει την έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας.

    Ακριβές και άμεσο σε όλα του, χωρίς να μασκάρει το μέγεθός του, το Megane μπορεί να δώσει συγκινήσεις στον οδηγό του, χάρη στα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης που κάνουν τα ταχύτατα περάσματα από καμπές και ανοιχτές στροφές, εύκολη και άνετη διαδικασία.

    Στα πολλά χιλιόμετρα, πέραν την εξαιρετικής σταθερότητας που είναι λίγο- πολύ αναμενόμενη, αποκαλύπτεται και μια ακόμα ευχάριστη έκπληξη. Όταν ο οδηγός χρειαστεί να φρενάρει, αυτό που θα εισπράξει είναι μια εξαιρετικά καλοδεχούμενη αίσθηση ασφάλειας, με τα φρένα να κάνουν εξαιρετικά τη δουλειά τους. Την ίδια στιγμή, η αίσθηση του μεσαίου πεντάλ είναι πολύ καλή, ενώ και η απόδοση δείχνει να μην επηρεάζεται από τη σκληρή χρήση και την επανάληψη των δυνατών φρεναρισμάτων. Και μιλάμε για ένα βάρος κενού, που φτάνει τα 1.205 κιλά.

    Πάμε ταμείο

    Συνολικά λοιπόν, η εικόνα του νέου Megane είναι αυτό που θα λέγαμε “ότι πρέπει” για την κατηγορία. Πολύ πιο premium από όσο περίμενε κανείς για τα δεδομένα της Renault, πλήρως εξοπλισμένο (εντάξει, ιδιαίτερα στη “δική μας” έκδοση GT Line) και με τιμή εκκίνησης που δεν μπορεί να σε αφήσει αδιάφορο.

    Μια και αναφερθήκαμε και στα του εξοπλισμού, πέραν όλου του σύγχρονου πακέτου που συναντά κανείς σε όλα τα mainstream μοντέλα, το Megane που είχαμε στη διάθεσή μας, ήταν εφοδιασμένο και με το σύστημα που κάνει το “ξε-παρκάρισμα” παιχνίδι. Είναι η λειτουργία που αντιστρέφει τη διαδικασία του αυτόματου παρκαρίσματος, δίνοντας στον οδηγό τον έλεγχο της ταχύτητας προς τα εμπρός και πίσω, κάνοντας αυτόματα τις απαραίτητες περιστροφές του τιμονιού. Ένα άγχος λιγότερο δηλαδή, για τους νέους οδηγούς που βλέπουν την -ενδεχομένως- αγχωτική διαδικασία, να γίνεται paly station.

    Αξίζει να αναφέρουμε πως η αρχική τιμή της βασικής έκδοσης (Expression) του μοντέλου με τον 1,5 dCi των 110 ίππων είναι 21.390€, με την αντίστοιχη (Authentic) των 90 ίππων να είναι στα 18.890€– που πρέπει να πούμε πως δεν μας αφήνει αδιάφορους, έχοντας δει σε άλλα μοντέλα τι μπορεί να κάνει το μοτέρ αυτό και με τους 90 ίππους.

    Κι αυτά, για όσου θέλουν diesel. Όσοι παραμένουν πιστοί της βενζίνης, η βασική επιλογή του μοντέλου είναι ο 1.200άρης TCe με τους 100 ίππους, με τιμή εκκίνησης τα 17.150€ που σίγουρα και σε αυτή την περίπτωση, το Megane θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια