Live Test: Mercedes GLA200

    Με 1,6 κινητήρα βενζίνης και 156 ίππους, η Mercedes GLA200 δείχνει πως πρέπει να είναι τα premium crossover της μικρομεσαίας κατηγορίας.

    H Mercedes GLA 200 είναι κοντά μας για ένα live test, στο οποίο εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης. Στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 30 Μαρτίου

    Η GLA στην καθημερινότητα, έχει την εξής ιδιαιτερότητα: Ενώ σε κάνει από τη θέση του οδηγού να πιστεύεις πως είναι ένα ογκώδες crossover που ενδεχομένως να σε προβληματίσει στα στενά του Παγκρατίου, εν τέλει είναι απλά ένα υπερυψωμένο μικρομεσαίο. Αυτό σημαίνει πως περνάει από-πρακτικά- παντού και χωράει σε πολύ περισσότερες θέσεις στάθμευσης από όσες ο οδηγός αντιλαμβάνεται με τη μια.

    Την κατάσταση έρχεται να σώσει η κάμερα οπισθοπορείας που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κερδίσει ακόμα και το τελευταίο διαθέσιμο εκατοστό. Σε όλες τις περιπτώσεις χρειάζεται η κάμερα, ακόμα και όταν η θέση είναι εμφανώς επαρκής για το αυτοκίνητο. Χρήσιμοι είναι και οι αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός, μια και για τον οδηγό είναι εξίσου δύσκολα τα πράγματα προς τα εμπρός, ιδιαίτερα όταν το μπροστινό παρκαρισμένο είναι χαμηλό.

    Τετάρτη 29 Μαρτίου

    Φεύγει και ο Μάρτιος, έτσι όπως ήρθε. Με σχετικό κρύο και αρκετές ηλιόλουστες ημέρες. Εμείς με τη GLA συνεχίζουμε τις διαδρομές μας και απολαμβάνουμε την ανώτερη ποιότητα σε κάθε μικρή λεπτομέρεια.

    Αν και υπάρχουν κάποια ενοχλητικά σημεία που ευχαρίστως θα αλλάζαμε. Ένα τέτοιο είναι το ότι η εξαιρετική σε πιστότητα εικόνας οθόνη στην κεντρική κονσόλα, δεν είναι αφής και είσαι αναγκασμένος να κάνεις πλοήγηση με τον last year περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται στην κονσόλα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Χρειάζεσαι πολλές παραπάνω ενέργειες για να πλοηγηθείς στο πλήρες μενού του αυτοκινήτου και των περιφερειακών λειτουργιών άνεσης και ασφάλειας από ότι αν ήταν αφής η οθόνη.

    Αυτό από μόνο του είναι αρκετά ενοχλητικό, τη στιγμή μάλιστα που υπάρχουν πολύ φθηνότερα αυτοκίνητα ακόμα και της μικρής κατηγορίας που έχουν μπει στο τρένο της εξέλιξης και προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα. Ναι, το lay out είναι εντυπωσιακό. Ή καλύτερα, παραμένει εντυπωσιακό, μια και έχουν περάσει αρκετά χρόνια από την πρώτη του εφαρμογή.

    Είναι όμως μάλλον η ώρα της αναβάθμισης σε αυτόν τον τομέα για τα αυτοκίνητα της Mercedes, προκειμένου να μένουν σε επαφή με την “τελευταία λέξη” της τεχνολογίας.

    Τρίτη 28 Μαρτίου

    Δίνει το στίγμα της όπου και να εμφανιστεί, ενώ είναι πραγματικά καθηλωτική στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται την άνεση των επιβατών της. Σε καμία περίπτωση δε μπορεί να χαρακτηριστεί μαλακή η ανάρτηση της GLA 200 αλλά από την άλλη, πάντα φροντίζει για το καλύτερο φιλτράρισμα των ανωμαλιών του δρόμου προς όφελος των επιβατών της.

    Περνάς πάνω από τα καπάκια των υπονόμων (μέγα πρόβλημα στη συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών δρόμων) της Αμφιθέας (στην αριστερή λωρίδα παρακαλώ…) και εκεί που με άλλα αυτοκίνητα κάνεις ότι μπορείς για να τα αποφύγεις γιατί σου δίνουν την αίσθηση πως θα κάνουν ζημιά, με τη GLA πραγματικά νιώθεις άρχοντας.

    Η σύγκριση με άλλα αυτοκίνητα σε αυτόν τον τομέα, είναι πραγματικά ένα από τα στοιχεία που μπορούν και κάνουν διαχρονικά, τους πιστούς της Merc να χαμογελούν. Για τον οδηγό της GLA δεν γίνεται κάποια εξαίρεση. Στέκεται πιο ψηλά από την τυπική A-Class και η διαχείριση της ανάρτησης είναι υποδειγματική. Και που να ήταν πιο μαλακό το set up δηλαδή.

    Έχεις και το τιμόνι με την εξαιρετική ακρίβεια για να κάνεις τις σχετικές διορθώσεις της πορείας άμεσα, προκειμένου να αποφεύγεις τις “χοντράδες” του δρόμου και οι διαδρομές σου γίνονται πραγματικά επιβλητικές. Είναι αλλιώς με τη Mercedes και αυτό το νιώθεις από τα πρώτα μέτρα με ένα από τα αυτοκίνητά της.

    Δευτέρα 27 Μαρτίου

    Η GLA είναι και πάλι κοντά μας με τα βενζινοκίνητο μοτέρ της των 1,6 λίτρων και τους 156 ίππους της. Το πρώτο πράγμα που κλέβει την προσοχή μας, είναι η πανταχού παρούσα ποιότητα: από την καμπίνα και τις επενδύσεις καθισμάτων και θυρών, έως αυτή της κύλισης αλλά και της λειτουργίας του συνόλου μοτέρ- κιβωτίου.

    Το αυτόματο 7άρι είναι και πάλι εδώ και δίνει τα διαπιστευτήριά του, καλύπτοντας ιδανικά κάθε απαίτηση του οδηγού, σε όλη τη βεντάλια των δρόμων που μπορεί να αντιμετωπίσει καθημερινά. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, μένουμε εντυπωσιασμένοι από την premium αίσθηση του αυτοκινήτου, που δεν είναι απαραιτήτως απτή, αλλά βρίσκεται διάχυτη ως αίσθηση ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια.

    Μέρα με τη μέρα θα ανακαλύπτουμε τις ιδιαιτερότητες της GLA και θα μεταφέρουμε το κλίμα της συμβίωσης με αυτό το τόσο προσιτό -για τα δεδομένα της Mercedes- μικρομεσαίο crossover.

    Σχόλια

    Σχόλια