Live Test: Peugeot 3008 1.2 PureTech

    Το εντυπωσιακό Peugeot 3008 με το iCockpit και τον βραβευμένο PureTech κινητήρα είναι στα χέρια μας για ένα ενδιαφέρον Live Test

    Το  Peugeot 3008 1.2 PureTech είναι το νέο απόκτημα των live test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης. Στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Δευτέρα 3 Απριλίου

    Περάσαν οι μέρες με το 3008 σε ρόλο υποψηφίου που κρίνεται διαρκώς και έφτασε η ώρα της επιστροφής του στη βάση. Το κέρδος; Ο τρικύλινδρος 1,2 λίτρων κινητήρας, απέδειξε τις ικανότητές του και έδειξε πως δεν έχει και πολλά να ζηλέψει από μεγαλύτερα σύνολα. Είναι αξιόμαχος σε κάθε συνθήκη όπου βρεθήκαμε και με τη συμπαράσταση του κιβωτίου των ταχυτήτων 6 σχέσεων, προκύπτει ιδιαίτερα ευχάριστος και στην εθνική οδό, εκεί που θα έβαζε και στοίχημα κάποιος πως θα δείξει αδυναμία.

    Το σημείο στο οποίο λόγω των συνθηκών δεν μπορούμε να πούμε ότι μας κολάκεψε, είναι αυτό της κατανάλωσης. Προσπαθήσαμε είναι η αλήθεια, να μείνουμε χαμηλά και να κρατηθούμε αλλά δεν έλειψαν οι περιπτώσεις κατά τις οποίες πιέσαμε το μοτέρ. Είτε για να δούμε τι ψάρια πιάνει στον ανοιχτό δρόμο, είτε για να τσεκάρουμε και το πλαίσιο σε δρόμο με στροφές, τελικά με το 3008 δεν καταφέραμε να μείνουμε ήσυχοι. Συνεπώς, δεν μπορούμε να θεωρήσουμε κακή επίδοση τα 8,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα που σημειώσαμε με το εξαιρετικό από κάθε άποψη Peugeot.

    Παρασκευή 31 Μαρτίου

    Έχουν περάσει οι ημέρες τις εβδομάδας και εμείς ακόμα, στη δεύτερη επαφή μας με το 3008, δεν μπορούμε να συνηθίσουμε αυτό το τιμόνι. Είναι μικρό (και θαυματουργό) και flat στο επάνω και το κάτω μέρος του, δίνοντας σταθερά την αίσθηση πως δεν είναι αυτοκινήτου αλλά προέρχεται από κάτι άλλο, απροσδιόριστο.

    Κάθε μέρα που περνάει, βρίσκουμε και περισσότερους λόγους που μας αρέσει το μοντέλο της Peugeot. Αυτό όμως που μας κάνει τη μεγαλύτερη εντύπωση, είναι η κρατημένη κατανάλωση στο καύσιμο. Ο 1.200άρης με το turbo και τους 130 ίππους, πέραν του γεγονότος πως τα καταφέρνει θαυμάσια με το βάρος και τον όγκο του αυτοκινήτου, είναι και αρκούντως οικονομικός. Έχουμε κρατήσει χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, τη μέση κατανάλωση στα επίπεδα των 6,0 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης.

    Θα συνεχίσουμε και κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου, με χιλιόμετρα εκτός πόλης (πρώτα ο Θεός) και πιθανότατα η σούμα της Δευτέρας, ναι είναι ακόμα πιο κολακευτική για τον BlueHDi αλλά και το Peugeot 3008 γενικότερα.

    Πέμπτη 30 Μαρτίου

    Αδιαμφισβήτητα ένα από τα δυνατά σημεία του νέου Peugeot 3008 είναι ο βραβευμένος κινητήρας του. Πρόκειται για τον τρικύλινδρο σε σειρά Turbo των 1.199cc ο οποίος αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. με ροπή να ξεπερνάει τα 230Nm στις 1.750 σ.α.λ. Ο ψεκασμός είναι άμεσος, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου στους εμπρός τροχούς.

    Δύο είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του μηχανικού συνόλου: η ζωηράδα και η ροπάτη λειτουργία. Στον πρώτο τομέα, έχεις στα χέρια σου ένα πολύ δυναμικό σύνολο το οποίο διαθέτει ικανοποιητική ισχύ στις χαμηλές στροφές, απολαυστικές μεσαίες και αρκετά καλή διάρκεια μέχρι το κόκκινο στο στροφόμετρο. Από τις 2.000 μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. η ροπή έρχεται με ορμή και σπρώχνει το γαλλικό SUV με δύναμη εμπρός ανεβάζοντας χιλιόμετρα με καλό ρυθμό. Σύμμαχος είναι το εξαιρετικό κιβώτιο το οποίο είναι ακριβές και σωστά κλιμακωμένο.

    Εκτός από την καθαρή απόδοση του μοτέρ που είναι εντυπωσιακή, πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στην πολιτισμένη του λειτουργία με τα επίπεδα θορύβου να είναι πολύ χαμηλά, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές. Ακόμα καλύτερη δουλειά έχει γίνει στους κραδασμούς οι οποίοι για τρικύλινδρο κινητήρα είναι σαν να μην υπάρχουν. Το κερασάκι στην τούρτα έρχεται από την κατανάλωση η οποία μέχρι στιγμής έχει μείνει 6,5 λίτρα/100Km, ένα εξαιρετικό νούμερο αν αναλογιστούμε το ότι έχουμε κινηθεί μόνο εντός πόλης. Μοναδικό ίσως μειονέκτημα είναι η ελαφρώς απότομη απόκριση στο γκάζι την οποία την καλοδέχεσαι στις περισσότερες περιπτώσεις, αλλά όχι πάντα.

    Συνολικά, το 1.2 PureTech σύνολο της Peugeot είναι πραγματικά εντυπωσιακό σε όλους τους τομείς. Δυνατό, ζωηρό, σύγχρονο σε κάνει να αναρωτιέσαι πόσο μπροστά έχει προχωρήσει η τεχνολογία αφού από έναν 1.200άρη μπορείς να πάρεις επιδόσεις αλλά και τρόπο λειτουργίας 2λιτρου!

    Τετάρτη 29 Μαρτίου

    Αφού ηρέμησαν τα πνεύματα έπειτα από μια δύσκολη ημέρα, είχαμε την ευκαιρία να ρίξουμε μια καλύτερη ματιά τόσο στον σχεδιασμό όσο και στους χώρους του 3008. Το εμπρός μέρος είναι εμπνευσμένο από το 308 με τις μεγάλες γρίλιες, το φινίρισμα στα καλογυαλισμένα νίκελ κομμάτια και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα να κλέβουν την παράσταση.

    Όσο περισσότερο το κοιτάζεις τόσο σου βγάζει μια επιθετική σιλουέτα, ωστόσο πηγαίνοντας προς τα πίσω τα πράγματα γίνονται πιο εκλεπτυσμένα. Τα φωτιστικά σώματα πίσω είναι πολύ σύγχρονα και ξεχωριστά, ενώ από τη μέση και πίσω το Peugeot εμπνέει μια στιβαρότητα και μια πολυτέλεια.

    Στο εσωτερικό, πέρα από τα «γκατζετάκια» διαθέτει και αρκετά μεγάλους χώρους. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος στα 591 λίτρα, ενώ αν πέσουν τα καθίσματα έχεις ένα… φορτηγάκι στα χέρια σου. Το μεσαίο ντουλαπάκι ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό χωράει έναν σκασμό πράγματα, ενώ στις πόρτες και το ταμπλό βρίσκεις διάφορες εσοχές για να τοποθετήσεις ότι εσύ θελήσεις.

    Εκείνο όμως που σε κάνει να σηκώνεις τα φρύδια σου είναι η επιλογή των υλικών στο εσωτερικό. Δέρματα, υφάσματα και πλαστικά είναι εξαιρετικής ποιότητας και τέλεια τοποθετημένα δημιουργώντας ένα πραγματικά ξεχωριστό εσωτερικό, άκρως ευχάριστο και σίγουρα κοντά στην κορυφή της κατηγορίας.

    Τρίτη 28 Μαρτίου

    Ένα πολύ εντυπωσιακό αυτοκίνητο έφτασε στο Live Test του Motornews στην έκδοση μάλιστα με τον βραβευμένο κινητήρα PureTech 1.2 λίτρων και την τεχνολογία iCockpit στο εσωτερικό του. Δεν είναι άλλο φυσικά από το Peugeot 3008 το οποίο από την πρώτη επαφή μας κέρδισε.

    Οι έντονοι ρυθμοί της καθημερινότητας με ανάγκασαν να μην σταθώ πολύ στις λεπτομέρειες όταν παρέλαβα το αυτοκίνητο από την Peugeot Automotivo, ωστόσο δεν μπόρεσα να μην προσέξω τόσο τον όγκο του εξωτερικά όσο και την φινέτσα που αγκαλιάζει τον… «Γάλλο». Το 3008 σε ξεγελάει λίγο όσον αφορά το μέγεθός του καθώς δείχνει (και είναι) μεγάλο και ψηλό. Αυτό όμως αλλάζει όταν βρεθείς στο εσωτερικό του και αντιληφθείς πως οδηγείς ένα νορμάλ αυτοκίνητο το οποίο χωράει ακόμα και στα στενά των Αμπελοκήπων χωρίς να ιδρώσεις.

    Το highlight της ημέρας ήταν σίγουρα το σύστημα iCockpit με το οποίο είναι εξοπλισμένο το μοντέλο δοκιμής. Όλα είναι ψηφιακά και ο οδηγός μπορεί να «φτιάξει» το καντράν όπως εκείνος θέλει και αγαπά. Θέλεις να βλέπεις τα κλασικά αναλογικά όργανα; Έγινε… θέλεις να βλέπεις κατανάλωση, ψηφιακό ταχύμετρο και στροφόμετρο; Κανένα πρόβλημα… ότι θέλεις το Peugeot θα στο δώσει. Εύκολο, πρωτοποριακό και σίγουρα εκλεπτυσμένο σύστημα το οποίο προσθέτει πόντους στο 3008. Θα χρειαστείτε μερικά λεπτά για να το φέρετε στα μέτρα σας, αλλά θα εντυπωσιαστείτε με την απόκριση και την ποιότητα του συστήματος. Well done Peugeot!

    Τα υπόλοιπα τις επόμενες ημέρες που θα έχουμε ξεψαχνίσει ακόμα περισσότερο το πολυτελές SUV.

    Σχόλια

    Σχόλια