Live Test: Citroen C3 1.6 BlueHDi 100ps

    Το αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2017, είναι πάλι στα χέρια μας και μάλιστα, στη δυνατότερη εκδοχή του με τον κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων αυτή τη φορά.

    Το Citroen C3 1.6 BlueHDi με τους 100 ίππους έφτασε στα χέρια της ομάδας του Motornews για Live Test και ό,τι ήθελε προκύψει. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 30 Μαρτίου

    Όπως ήδη έχετε διαβάσει, συνολικά το C3 δεν σε προϊδεάζει με κανέναν τρόπο να αναζητήσεις μια πιθανή σπορ πλευρά. Έτσι και η οδική συμπεριφορά, δεν έχει ίχνος από αυτό το φρούτο. Το μεγάλο μετατρόχιο μπορεί να μην αφήνει την κλίσεις του αμαξώματος να φανούν. Ωστόσο κατά το διαμήκη άξονα, η μεταφορά βάρους είναι έντονη. Προσθέστε σε αυτά και το ελαφρύ τιμόνι και έχετε την εικόνα ενός αυτοκινήτου που μπορεί να κινηθεί σβέλτα αλλά με ροή, όχι με απότομους χειρισμούς.

    Η ελαφρά υπερστροφική συμπεριφορά στην απότομη μεταφορά βάρους είναι ευπρόσδεκτη, καθώς δεν εξελίσσεται σε απώλεια πρόσφυσης. Δεν έχει όμως και πολύ νόημα μια τέτοια πιεστική συμπεριφορά εκ μέρους του οδηγού. Επιπρόσθετα, ούτε ο επιλογέας του κιβωτίου των πέντε σχέσεων, με τις σχετικά μεγάλες διαδρομές, συνηγορεί.

    Ο κινητήρας από την πλευρά του είναι και επαρκέστατος και πολύ ήσυχος. Εξαιρείται μια τραχύτητα στην εκκίνηση όταν σβήνει λόγω start/stop. Η οποία μεταφράζεται σε έναν αρχικό κραδασμό, που δεν εμφανίζεται ξανά. Συνολικά είναι πολιτισμένος, πολύ γραμμικός και με επαρκή ροπή. Ακόμα, δε, η κατανάλωση δεν έχει ξεφύγει από τα 5,1 λίτρα/100 χλμ. κάτι που μας χαροποίησε ιδιαίτερα.

    Συνολικά το αυτοκίνητο μας άρεσε πολύ, διότι έχει κάποια τονισμένα χαρακτηριστικά που ταιριάζουν ιδιαίτερα τόσο στη μάρκα, όσο και στην κατηγορία. Είναι πολυτάλαντο, ευρύχωρο, με επαρκή ισχύ και κορυφαία οικονομία καυσίμου. Αισθητικά ξεχωρίζει και πρακτικά ικανοποιεί στην καθημερινή χρήση. Με λίγα λόγια σου φτιάχνει τη μέρα -αν δεν έχεις βλέψεις για δυναμικές καταστάσεις οδήγησης.

    Τετάρτη 29 Μαρτίου

    Σήμερα υποσχεθήκαμε ότι θα εστιάσουμε στην οδική συμπεριφορά του C3. Ωστόσο συγχωρέστε μας, δεν θα το κάνουμε. Οι υποχρεώσεις μας στέρησαν τη δυνατότητα μιας γρήγορης διαδρομής, υποβάλλοντάς μας στο μαρτύριο της κίνησης στο κέντρο της πόλης.

    Citroen C3 1.6 BlueHDi 100 2017

    Έτσι όμως είχαμε το χρόνο να παρατηρήσουμε το εσωτερικό. Το οποίο, από άποψη αντιληπτής ποιότητας, είναι μόλις αποδεκτό για την κατηγορία. Υπάρχει όμως κάτι, που το καθιστά πολύ ευχάριστο. Αυτό είναι η σχεδίασή του. Αφαιρετικό σε όγκο και σε χειριστήρια, δίνει μέσω της οθόνης αφής τη δυνατότητα χειρισμού σχεδόν όλων των παραμέτρων λειτουργίας. Τα μεγάλα όργανα είναι ευανάγνωστα και -εκτός ενός ή δύο μόλις φάουλ που αφορούν το διακόπτη για τους καθρέφτες και το τtrip computer όπου δύο χειριστήρια κάνουν την ίδια ακριβώς δουλειά- η εργονομία είναι άσπιλη και αμώμητος .

    Για τα δικά μας μέτρα εξαιρετική είναι και η θέση οδήγησης. Η οποία θα εξυπηρετήσει ακόμα και τεράστια αναστήματα. Βλέπετε το κάθισμα σύρεται τόσο πίσω, που  τα πόδια οδηγού ύψους 1,78 μέτρων δεν φτάνουν καν στα πεντάλ. Πλευρική στήριξη από τα υπέρ άνετα καθίσματα δεν υπάρχει, ωστόσο το C3 έχει άλλες προτεραιότητες. Συγκεκριμένα την άνεση, την άνεση και την άνεση, τις οποίες εξυπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην κατηγορία του.

    Τρίτη 28 Μαρτίου

    Αναφέραμε χθες ότι παρά το περιορισμένο μήκος, το νέο C3 διαθέτει τους χώρους για να φιλοξενήσει με άνεση μια τετραμελή οικογένεια. Και ενώ αυτό μπορούμε να το αποδείξουμε και εικονογραφημένα, υπάρχει κάτι που δεν φαίνεται. Η άνεση της ανάρτησης, η λειτουργία της χωρίς χτυπήματα και θορύβους και η γενικά lay back αίσθηση του αυτοκινήτου.

    Citroen C3 1.6 BlueHDi 100ps 2017

    Αυτή την τελευταία η Citroen την ονομάζει Advanced Comfort και δεν είναι εύρημα. Τα παχιά καθίσματα, το μεγάλο πλάτος, το αφαιρετικό ταμπλό και οι εκτεταμένες γυάλινες επιφάνειες λειτουργούν αθροιστικά. Για να σου δώσουν την εικόνα ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Και ενώ οι αισθήσεις είναι πάντα καλές, καλύτερα είναι να μην υπολείπονται και τα αντικειμενικά στοιχεία. Με 300 λίτρα χώρο αποσκευών και απόλυτα κανονική διαμόρφωση, έχουμε έναν ακόμα άσο πρακτικότητας για το C3.

    Φυσικά ουδέν καλόν αμιγές κακού και τανάπαλιν. Το σχόλιο αφορά εδώ την άνετη ανάρτηση. Η οποία έχει την τάση να αφήνει το αυτοκίνητο να ταλαντεύεται υπέρ το δέον στην απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση κατά το διαμήκη άξονα. Αν λοιπόν θελήσεις να εκμεταλλευτείς τους 100 ίππους ή, καλύτερα, τα 254 Nm της ροπής, θα πρέπει να το κάνεις με ροή και όχι εκβιαστικά. Αλλά αυτή είναι μια διαφορετική κουβέντα που θα την ανοίξουμε αύριο.

    Δευτέρα 27 Μαρτίου

    Παρότι το C3 δεν λείπει από το motornews, ήμουν ο απολύτως τελευταίος που το οδήγησα. Και ίσως ένας από τους ελάχιστους Έλληνες δημοσιογράφους αυτοκινήτου, που δεν είχε μπει ούτε μέσα! Rookie λοιπόν με το Αυτοκίνητο της Χρονιάς και ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα. Όχι τόσο από τα οδικά του χαρακτηριστικά, όσο από το σύνολο. Παρότι μοντέλο της κατηγορίας B και με ιδιαίτερα χαμηλές τιμές εκκίνησης, είναι ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό αυτοκίνητο. Έχει χώρους, καλό εξοπλισμό, πρακτικότητα και ένα εξαιρετικά ευχάριστο εσωτερικό που επιτείνει την αίσθηση της άνεσης.

    Παρότι το μήκος του δεν ξεπερνά το άτυπο όριο των 4 μέτρων της κατηγορίας στην οποία ανήκει, υπεύθυνο για αυτή την αίσθηση είναι το πλάτος. Το οποίο στα 1,83 μέτρα είναι ιδιαίτερα μεγάλο. Χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα, είναι αυτό που σε κάνει να νιώθεις άρχοντας στο εσωτερικό του.

    Ως κερασάκι στην τούρτα της εφταετίας των μνημονίων, έρχεται η πολύ χαμηλή κατανάλωση του άστρωτου μοτέρ. Από την εμπειρία μας, ειδικά τα diesel σύνολα απαιτούν κάποιες λίγες χιλιάδες χιλιόμετρα για να “ανοίξουν”. Έτσι, εκεί στις 10.000 – 20.000 δείχνουν τον καλύτερο εαυτό τους τόσο λειτουργικά, όσο και από άποψη διαχείρισης καυσίμου. Η έκπληξή μας λοιπόν όταν είδαμε τα 5.0 λίτρα/100 χλμ. μέσης κατανάλωσης στο απάτητο C3, ήταν ακόμα μεγαλύτερη.

    Μια ακόμα σημαντική παρατήρηση που αφορά στην ευχρηστία του μοντέλου. Η ορατότητα προς τα πίσω είναι πολύ καλή. Έτσι, παρότι το “δικό μας” C3 δεν έχει αισθητήρες στάθμευσης ή κάμερα, σταθμεύει εύκολα παντού. Ή για να είμαστε πιο ακριβείς, όπου υπάρχουν έστω 20 εκατοστά επιπλέον των 3,996 μέτρων του μήκους του.

    Παρασκευή 24 Μαρτίου

    Ολόμαυρο, το C3 δείχνει λίγο πιο “προσγειωμένο” αισθητικά και προσεγγίζει ιδανικά όσους θέλουν περισσότερη διακριτικότητα, μια και στη σκούρα σιλουέτα του ¨κρύβονται” ακόμα και τα AirBumps που το περιβάλλουν. Το συγκεκριμένο “δικό μας” C3, έχει και άλλη μια ιδιαιτερότητα:

    Είναι ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ. Όταν μας παραδόθηκε σήμερα το μεσημέρι, είχε στον ολικό χιλιομετρητή του, μόλις δύο (2) χιλιόμετρα και κατά συνέπεια, αναλάβαμε και το έργο του σχετικού στρωσίματος (μια και όπως έχουμε πει, τα σύγχρονα αυτοκίνητα, δεν έχουν την ανάγκη του “ροντάζ” με τη μορφή που γνωρίζαμε αυτή τη διαδικασία παλιότερα).

    Στην καμπίνα του, έχει (ακόμα) πολλές επιφάνειες καλυμμένες με ζελατίνα και δεν χρειάζεται να σας περιγράψουμε τι όμορφη αίσθηση είναι να είσαι ο πρώτος σε κάποιο αυτοκίνητο. Είναι η μυρωδιά του καινούργιου και το “απάτητο” του πράγματος που δίνουν στη διαδικασία, ύφος ιερής τελετής.

    Με το 1.600άρι diesel μοτέρ που για την περίσταση αποδίδει 100 ίππους, το C3 προφανώς και θα συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο εξαιρετικές επιδόσεις στον τομέα της κατανάλωσης αλλά και ικανούς χρόνους επιταχύνσεων, για να δίνει στον οδηγό αυτή την αίσθηση της πληρότητας. Αυτή, που στην έκδοση με τους 75 ίππους που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για πολλά χιλιόμετρα, πρόσφατα, έμενε για λίγο ανεκπλήρωτη.

    Πάμε λοιπόν για τα πρώτα του χιλιόμετρα να δούμε και τι εντυπώσεις θα μας αφήσει και τα ξαναλέμε από Δευτέρα. Καλό σαββατοκύριακο.

    Σχόλια

    Σχόλια