Motornews Test: Moto Guzzi V9 Bobber

    Μια εντυπωσιακή Ιταλίδα είναι έτοιμη να κατακτήσει τον κόσμο. Είναι Moto Guzzi και είναι... Bobber

    Το καινούριο δημιούργημα της Moto Guzzi, το V9 Bobber, την τοποθετεί πλέον πιο βαθιά στην κατηγορία των custom μοτοσικλετών και πάνω σε αυτό πατάει και το όλο εγχείρημα της “προσωπικής πινελιάς” στη μοτοσικλέτα με το customizing να είναι στο επίκεντρο.

    Όλα τα λεφτά στην εμφάνιση

    Καλά όλα αυτά, ωστόσο αν περάσουμε στην ουσία θα διαπιστώσουμε πως το νέο V9 Bobber είναι πραγματικά πολύ όμορφο. Η δουλειά των Ιταλών τόσο στο φινίρισμα όσο και στις λεπτομέρειες είναι εξαιρετική και έχουν αποδώσει ένα αποτέλεσμα που χαζεύεις με τις ώρες. Αυτό που πρώτα ξεχωρίζει είναι το φαρδύ εμπρός ελαστικό το οποίο από μόνο του δίνει μια πιο σπορ αίσθηση στη μοτοσικλέτα. Το μαύρο-ματ κυριαρχεί στο Bobber με τις ανθρακί και κόκκινες πινελιές να βάζουν το κερασάκι στην τούρτα.

    Το σχήμα του ρεζερβουάρ είναι εντυπωσιακό, το ίδιο και ο χρωματισμός του, ενώ ο κλασικός V2 κινητήρας εγκάρσια τοποθετημένος ταιριάζει γάντι στο σύνολο. Αυτό που πετυχαίνει το V9 είναι να ταιριάξει μια κλασική cruiser μοτοσικλέτα με πιο σπορ χαρακτηριστικά μιας custom και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά καλό… και δεν το λέμε εμείς, το λένε όλοι εκείνοι που το χάζευαν στα φανάρια. Ήταν χαρακτηριστική η χροιά στη φωνή ενός περαστικού ο οποίος κάτω από τη φράση “καλοτάξιδο φίλε μου”, έκρυβε φθόνο και ζήλια για τη μοτοσικλέτα που βρισκόταν ανάμεσα στα πόδια μας.

    Ζόρικο στην άνεση, εύκολο στο χειρισμό

    Ένας τομέας στον οποίο το V9 δεν θα πάρει άριστα είναι η εργονομία και η άνεσή του. Έχοντας κάνει τα πρώτα χιλιόμετρα σε καθημερινές μετακινήσεις αντιλαμβάνεσαι καλά πως η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα δεν είναι η καλύτερη δυνατή για να σε πηγαινοφέρνει στη δουλειά.

    Η θέση οδήγησης είναι όρθια και σε βάζει πάνω από τη μοτοσικλέτα με εξαιρετική ορατότητα και έλεγχο. Το τιμόνι είναι φαρδύ και στη σωστή θέση, ενώ τα πόδια δημιουργούν ξεκούραστη γωνία και φτάνουν πολύ εύκολα το έδαφος. Εκεί που αρχίζουν τα δύσκολα είναι στη σέλα η οποία είναι μεν άψογα φινιρισμένη, αλλά είναι μέτρια σε άνεση και στήριξη. Η σκληρή σέλα σε συνδυασμό με τις μικρές διαδρομές των πίσω αναρτήσεων κάνουν τη μέση να περνάει δύσκολες στιγμές όταν συναντάς ανωμαλίες στο δρόμο.

    Τα όργανα μπορεί να φαίνονται απλά, ωστόσο το ψηφιακό πάνελ παρέχει πάρα πολλές πληροφορίες και μάλιστα μπορείς να το ελέγξεις από το αριστερό grip. Τα χειριστήρια είναι μαλακά, ενώ οι διακόπτες είναι εκλεπτυσμένοι και δουλεύουν απροβλημάτιστα. Τα πόδια στα φρεναρίσματα αγγίζουν τα προστατευτικά στις κεφαλές του κινητήρα, κάτι που σε κάνει να νιώσεις την καρδιά της μοτοσικλέτας, ενώ οι καθρέπτες – παρότι δύσκολα ρυθμιζόμενοι – παρέχουν καλή ορατότητα.

    Συνολικά, το Moto Guzzi είναι δυσκίνητο και βαρύ για την κίνηση της πόλης με τη θέση οδήγησης να μην βοηθάει πολύ σε θέματα άνεσης. Από την άλλη βέβαια έχεις ανάμεσα στα πόδια σου μια μοτοσικλέτα με τεράστια προσωπικότητα η οποία δεν χωράει συμβιβασμούς.

    Καρδιά με προσωπικότητα

    Στην καρδιά του Bobber βρίσκεται ένας καινούριος κινητήρας της Guzzi ο οποίος φυσικά ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία της φίρμας. Πρόκειται για έναν αερόψυκτο, εγκάρσια τοποθετημένο V2 850cc ο οποίος αποδίδει 55 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. με τη ροπή να αγγίζει τα 62Nm στις 3.00 σ.α.λ. Ο ψεκασμός είναι ηλεκτρονικός, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου και άξονα.

    Δύο είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου κινητήρα. Το ένα είναι η εντυπωσιακή ροπή από τις πολύ χαμηλές στροφές, κάτι που νιώθεις σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού με το καλημέρα. Το δεύτερο είναι η επιθετική φύση του ψεκασμού ο οποίος είναι έτσι ρυθμισμένος ώστε να παρέχει με σπορ τρόπο την ισχύ και να ανεβάζει την αδρεναλίνη σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού.

    Το τράβηγμα του δικύλινδρου είναι πολύ καλό και η σπιρτάδα του ψεκασμού έως ένα σημείο είναι καλοδεχούμενη αφού δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια ξεχωριστή εμπειρία και όχι απλά για μια βαρετή βόλτα με ένα cruiser. Το ταχύμετρο θα ξεπεράσει τα 160Km/h, ενώ ανεβάζοντας στροφές θα διαπιστώσεις πως το Moto Guzzi έχει να σου δώσει περισσότερα από ότι θα περίμενες. Η αγριάδα στον ήχο και η απόκριση προσφέρουν μια ξεχωριστή προσωπικότητα στο Bobber το οποίο το νιώθεις καλά ανάμεσα στα πόδια σου σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού και σου αρέσει που είναι αντρικός.

    Υπάρχει βέβαια και η άλλη όψη του νομίσματος η οποία θα ήθελε κάτι πιο ήρεμο για χαλαρό cruising, μια πιο στρωτή απόκριση στο γκάζι και έναν πιο φιλικό χαρακτήρα. Κάτι τέτοιο δεν θα βρείτε στο Bobber αφού έχει αποφασίσει τον δρόμο που έχει πάρει και αυτός είναι της καθαρής, ωμής, αίσθησης μιας πραγματικής μοτοσικλέτας.

    Εμπνέει εμπιστοσύνη στο δρόμο

    Στο δρόμο το V9 είναι όπως ακριβώς το περιμένεις – χαμηλό και σκληρό. Δείχνει δυσκίνητο και βαρύ από όπου κι αν το κοιτάξεις, ωστόσο στην πραγματικότητα είναι αρκετά εύκολο στην οδήγηση. Στην πόλη δεν θα προβληματίσει καθώς είναι χαμηλό, περνάει εύκολα ανάμεσα από αυτοκίνητα, ενώ φρένα και ορατότητα δημιουργούν ένα περιβάλλον ασφάλειας.

    Στις στροφές είναι ουδέτερο, σχεδόν άχρωμο, παρότι προσφέρει καλά επίπεδα πρόσφυσης χάνει σε πληροφόρηση κάτι που σε αποτρέπει να ξεπεράσεις τα όρια. Όπως και να έχει όμως έχει εξαιρετική σταθερότητα, γέρνει χωρίς να προβληματίσει και πατάει γερά στην άσφαλτο – ακόμα και όταν εκείνη έχει χαμηλό επίπεδο πρόσφυσης.

    Η κλιμάκωση του κιβωτίου σου επιτρέπει να κινηθείς με “μια πάνω” και να απολαύσεις το cruising, αλλά ο θόρυβος από τον άξονα και τη μετάδοση είναι έντονος και σε συνοδεύει σε κάθε χιλιόμετρο. Τα φρένα είναι πολύ καλά σε προοδευτικότητα και αίσθηση σταματώντας καλά τη μοτοσικλέτα χωρίς δράματα. Συνολικά, το V9 είναι αρκετά καλό στην οδική του συμπεριφορά προσφέροντας καλά επίπεδα πρόσφυσης και ασφάλειας – σίγουρα ξεπερνώντας τα στάνταρ της κατηγορίας.

    Πληρώνεις λίγα, παίρνεις πολλά σε ομορφιά και προσωπικότητα

    Η τιμή του Bobber είναι 9.920€ και κρίνεται αρκετά καλή για μια τόσο ξεχωριστή μοτοσικλέτα. Αυτό το Guzzi ξεχειλίζει από ενέργεια και προσωπικότητα. Δεν είναι μια μοτοσικλέτα που θα συμβιβαστεί και αυτό θα πρέπει να το γνωρίζει ο αναβάτης που θα την επιλέξει. Είναι μια πανέμορφη sport custom την οποία ευχαριστιέσαι να βλέπεις και όταν βρεθείς στη σέλα της την ζεις σε κάθε μέτρο – με τα θετικά και της και τα αρνητικά της.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια