Live Test: Renault Clio 1.2 TCe 120ps

    Το Renault Clio κάνει ρελάνς στον ανταγωνισμό, με μοτέρ ικανό για να καλύψει ένα μεγάλο εύρος απαιτήσεων με το “πατροπαράδοτο” καύσιμο.

    To Renault Clio 1.2 TCe 120ps ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Τετάρτη 22 Μαρτίου

    Κλείνοντας τις ημερήσιες εντυπώσεις από το Renault Clio 1,2 TCe καθώς έφτασε η μέρα που έπρεπε να επιστραφεί στη βάση του, κρατάμε την πολύ καλή συνολκή εικόνα του αυτοκινήτου. Αυτή την εικόνα που το φέρνει πολύ ψηλά στις δικές μας -τουλάχιστον- προτιμήσεις μεταξύ των μοντέλων της κατηγορίας.

    Μας κέρδισε η άνεση από την ανάρτησή του αλλά και η γενικότερη συμπεριφορά του στο δρόμο, ένας τομέας που εξακολουθούμε (όντας πιο γραφικοί και από τη Σαντορίνη) να θεωρούμε πολύ σημαντικό στην αξιολόγηση κάποιου αυτοκινήτου. Εκεί λοιπόν είναι το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου που καταφέρνει και είναι ένα overall εξαιρετικό αυτοκίνητο, με τρομερή ομοιογένεια σε ότι αφορά την αξία του σε κάθε τομέα.

    Η κατανάλωση καυσίμου, μετά και τα σχεδόν 500 χιλιόμετρα που κάναμε τις ημέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας, “κλείδωσε” στα 6,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Μια τιμή που δεν είναι ιδιαίτερα χαμηλή αν συγκριθεί με τις αντίστοιχες προτάσεις της κατηγορίας με diesel κινητήρες

    Τρίτη 21 Μαρτίου

    Έχουμε ρημάξει στη χρήση το Eco και πηγαίνουμε με όσο το δυνατό πιο ήπια πίεση στο γκάζι εδώ και τρεις ημέρες. Με αρκετή Εθνική Οδό και λιγότερη -αναλογικά- κίνηση στην πόλη, το trip computer αρνείται να δείξει κάτω από 6,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης.

    Κι αυτό το “ομολογούμε” καθώς πραγματικά, δεν μπορούμε να φανταστούμε τη διαδικασία αυτή της προσπάθειας για όσο το δυνατό μεγαλύτερη οικονομία, να γίνεται για μεγάλο διάστημα ή συνεχώς. Θα υπάρξουν και στιγμές που θα “ξεφύγεις” λίγο, θα μείνεις στο γκάζι λίγο παραπάνω και θα κάνεις κάποια αλλαγή πάνω από τις 2.500- 3.000 σ.α.λ.

    Η παραπάνω προσπάθεια που περιγράφουμε, προϋποθέτει την αλλαγή των σχέσεων πριν ο δείκτης του στροφόμετρου περάσει τις 2.000 σ.α.λ. που στην πράξη είναι και οριακό εκτός των άλλων, να αρχίσει να διαμαρτύρεται με κραδασμούς το μοτέρ. Αυτή η εικόνα της κατανάλωσης όμως είναι φυσικά αναμενόμενη για το ικανό 1.200άρι TCe μοτέρ.

    Αυτό που προφανώς όταν θα του ζητήσεις να σου δείξει τους 120 ίππους του, μπορεί να μην σε “πείσει” σε επίπεδο εντυπώσεων, θα σου κάνει όμως μια χαρά τη δουλειά σε επίπεδο αποτελεσματικότητας. Υποστηρίζεται και από το εξαιρετικό πλαίσιο που κάνει το μικρό Renault πραγματικά απολαυστικό για τα δεδομένα της κατηγορίας.

    Δευτέρα 20 Μαρτίου

    Γεμίσαμε χιλιόμετρα το σαββατοκύριακο που μόλις τελείωσε και έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα για τη δυναμική του Clio με τον TCe των 1,2 λίτρων και τους 120 ίππους. Την ισχύ που -συμβαίνει σπάνια πλέον- μπορείς να την αμφισβητήσεις από την αίσθηση που σου δίνει το αυτοκίνητο στο δρόμο. Σίγουρα δεν είναι τα 1.070 κιλά του απόβαρου, μια και ο τόνος είναι “κοινός τόπος” σε ότι αφορά το βάρος των αυτοκινήτων της κατηγορίας Β.

    Στο μοτέρ του Clio, “δίνουμε” μόνο το “ελαφρυντικό” των σχετικά λίγων διανυθέντων χιλιομέτρων. Κατά τα άλλα, δεν δείχνει την “ορμή” των 120 ίππων. Βέβαια, η γραμμικότητα και η πολιτισμένη λειτουργία του, είναι στοιχεία που αντικειμενικά εκτιμώνται ως θετικά αλλά από την άλλη, αδυνατούν να “δείξουν” τα άλογα στον οδηγό- τουλάχιστον σε επίπεδο αίσθησης.

    Η άνεση του αυτοκινήτου είναι ένα άλλο θέμα. Το Clio είναι μικρό μόνο στο μάτι. Μετακινεί με υποδειγματική άνεση τέσσερις ενήλικους σε μεγάλες αποστάσεις, διατηρώντας τους ξεκούραστους και χαλαρούς. Η ανάρτηση δίνει ρέστα, ειδικά στον ανοιχτό δρόμο όπου δοκιμάζεται αναλογικά περισσότερο, μια και καλείται να διαχειριστεί φορτία και καταστάσεις πολύ διαφορετικές από αυτές του αστικού τοπίου.

    Σε αυτό, το μόνο ίσως που θα παρατηρούσαμε, είναι η σχετικά “ακραία” επιλογή των ελαστικών χαμηλού προφίλ στις 17άρες (έξτρα) ζάντες αλουμινίου. Υπό τις παρούσες συνθήκες, θεωρούμε πως με τις 16άρες και λίγο πιο υψηλό προφίλ, το αποτέλεσμα στο δρόμο θα είναι περισσότερο… Renault.

    Παρασκευή 17 Μαρτίου

    Το Renault Clio, σε όλες του τις εκδόσεις είναι στην κατηγορία των αυτοκινήτων που χαρακτηρίζονται ως “what’s not to like”– όπως λέμε στα Τζουμέρκα. Σε αυτή εδώ την πιο πρόσφατη έκδοση, που συνδυάζεται με το νέο look σε φωτιστικά σώματα, εξοπλισμό και διάκοσμο, το Γαλλικό πασπαρτού δείχνει να είναι ΤΟ πακέτο.
    Μικρός σε χωρητικότητα κινητήρας βενζίνης, με κρατημένη -όπως υποστηρίζει η Renault- κατανάλωση και απόδοση 100 ίππων στο λίτρο, που κάποτε ήταν το “ιερό δισκοπότηρο” της αυτοκίνησης, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Όλα τα παραπάνω, μαζί με το εξαιρετικό ύφος του αυτοκινήτου σε ότι έχει να κάνει με την κίνησή του σε μικτές συνθήκες (πόλη- ανοιχτό δρόμο), συνθέτουν ένα σύνολο που απλά ανεβάζει πολύ τον πήχη για τον ανταγωνισμό.
    Με τις νέας σχεδίασης ζάντες, που μπορεί να φαίνονται υπερβολικές από την άποψη της διαμέτρου (17”) αλλά λόγω κόστους είναι must για όσους το σκέφτονται (270€) και αναβαθμίζουν ιδιαίτερα την εικόνα του μικρού Renault. Ταιριάζουν δε, απόλυτα με το νέο look που προκύπτει από της διαφορετική διαμόρφωση των στελεχών στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω αλλά και των φώτων ημέρας που τονίζει το δυναμισμό.
    Αυτά προς το παρόν. Θα γράψουμε χιλιόμετρα και θα επανέλθουμε με περισσότερα τη Δευτέρα. Καλό σαββατοκύριακο σε όλους!

    Σχόλια

    Σχόλια