Fuel war is back

    Ένας νέος πόλεμος ξεκινά σιγά-σιγά στην σύγχρονη Formula 1. Αυτός των καυσίμων, όπως τότε στα τέλη της δεκαετίας του ’80. Η F1 έχει μπει σε μια νέα εποχή με υβριδικούς κινητήρες αλλά αναγκάζεται να μπει, ξανά, σε μονοπάτια που είχε αφήσει να… χορταριάσουν. Τα καύσιμα τα τελευταία χρόνια δεν έπαιζαν τόσο μεγάλο ρόλο στην απόδοση κι έτσι η εξέλιξη προχωρούσε με αργούς ρυθμούς. Όμως η αλλαγή των κανονισμών έχει αναγκάσει τις ομάδες να ψάξουν παντού για να βρουν πολύτιμα δέκατα, κι όπως φαίνεται ο χώρος των καυσίμων και των λιπαντικών έχει πολλά να δώσει. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ειδικών πάνω σε αυτόν τον τομέα, η απόδοση του ίδιου κινητήρα με διαφορετικό προμηθευτή καυσίμου μπορεί να διαφέρει σημαντικά, ακόμα και 30 ίππους. Άρα λοιπόν η δημιουργία του «τέλειου» καυσίμου είναι «must» σε αυτή τη νέα εποχή.

    Η εξέλιξη των κινητήρων απαγορεύεται άρα η βελτίωση των καυσίμων και των λιπαντικών μπορεί να προσφέρει πολλά. Ο περιορισμός της κατανάλωσης καυσίμου κατά τη διάρκεια ενός αγώνα είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για την απόδοση ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα. Επίσης ο περιορισμός της ποσότητας καυσίμου ανά αγώνα ανεβάζει τον πήχη δυσκολίας. Οι ομάδες απαιτούν από τα καύσιμα μέγιστη απόδοση και μικρή κατανάλωση ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν λιγότερα από τα 100 κιλά/αγώνα που είναι το μέγιστο όριο.

    Το 2014 είναι μια δύσκολη χρονιά για τους προμηθευτές καυσίμων οι οποίοι εργάζονται σκληρά. Το καλύτερο παράδειγμα για να διακρίνουμε πόσο μεγάλο ρόλο παίζει η εξέλιξη των καυσίμων είναι η βελτίωση του κινητήρα της Renault. Αυτή η άνοδος του Energy F1 οφείλεται κατά μεγάλο ποσοστό στην εξέλιξη των καυσίμων της Total. Αυτό έχει επιτρέψει στους μηχανικούς των Γάλλων να αναπρογραμματίσουν τον κινητήρα ώστε να έχουν καλύτερη απόδοση και οδηγησιμότητα.

    Οι τούρμπο κινητήρες έχουν διαφορετικές ανάγκες από τους ατμοσφαιρικούς και είναι πιο ευάλωτοι λόγω διαφορετικής συμπίεσης. Χρειάζεται προσοχή από τους προμηθευτές καθώς στην προσπάθειά τους να ανεβάσουν την απόδοση μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα στον κινητήρα. Οι ισορροπίες είναι λεπτές. Άλλο ένα πρόβλημα που υπάρχει φέτος είναι οι αυξημένες θερμοκρασίες. Τα καύσιμα πρέπει να λειτουργούν και να αποδίδουν σε διαφορετικό φάσμα θερμοκρασιών. Όχι μόνο τα καύσιμα αλλά και τα λιπαντικά του κινητήρα. Συγκριτικά με πέρυσι υπάρχει αύξηση των θερμοκρασιών κατά 20%. Άλλος ένας πονοκέφαλος.

    Την δεκαετία του ’80, όταν ξεκίνησε ο πρώτος πόλεμος καυσίμων, οι προμηθευτές κινητήρων είχαν πιο εύκολο έργο καθώς δεν είχαν περιορισμούς. Τα υπερ-καύσιμα, μείγματα βενζίνης υψηλών οκτανίων με τολουόλη, ανέβαζαν την απόδοση των κινητήρων δια μαγείας. Αυτή τη φορά όπως πρέπει να τα καταφέρουν με πολύ σκληρούς περιορισμούς κι αυτό είναι πολύ καλό για την αυτοκινητοβιομηχανία. Η F1 με αυτόν τον τρόπο γίνεται πλατφόρμα εξέλιξης των καυσίμων που θα χρησιμοποιούμε στο μέλλον στα αυτοκίνητα δρόμου.

    Alex Switch

    Σχόλια

    Σχόλια