Live Test: Honda Astrea Grand 110

    Το Astrea Grand της Honda είναι ένα καθόλα κλασικό "παπί". Νέας γενιάς όμως, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για το ισοζύγιο θετικών και αρνητικών στοιχείων της κατηγορίας.

    Honda Astrea Grand 110 2016

    Καλωσορίζουμε το γνήσιο απόγονο του γεννήτορα της κατηγορίας των “παπιών” στο live test. Θα οργώσουμε μαζί του όλη την επόμενη εβδομάδα την Αθήνα, καιρού θέλοντος. Για να καταλήξουμε σε ασφαλή καθημερινά συμπεράσματα. 

    Πέμπτη 16 Μαρτίου

    Η αγορά ενός παπιού της Honda είναι επένδυση. Δεν το λέμε εμείς, το “λένε” οι τιμές των μεταχειρισμένων. Καλά δείγματα… 15ετίας παρακαλώ, πωλούνται σε τιμές έως και 1.300€. Κάτι που καταστρατηγεί κάθε κανόνα απαξίωσης οχήματος. Διότι βάσει αυτών, θα έπρεπε να πωλούνται περίπου στα 500€.

    Με αυτό το δεδομένο, η τιμή των 1.945€ στην οποία διατίθεται το Astrea Grand μόνο ως ευκαιρία μπορεί να εκληφθεί. Σίγουρα δεν είναι το πιο φθηνό του είδους του, όταν όμως έρθει -αν έρθει ποτέ- η στιγμή της μεταπώλησης, ένα μεγάλο μέρος αυτών των χρημάτων γυρνούν πίσω.

    Ακόμα όμως και ασχέτως με την αξία του ως μεταχειρισμένου, το Astrea αξίζει να χρήματα που κοστίζει. Υπό την έννοια ότι είναι εξαιρετικά οικονομικό, με περίπου 2.0 λίτρα/100 χλμ. κατανάλωση υπό συνθήκες χαλαρής οδήγησης και ανάγκες συντήρησης “αν και όποτε”.

    Επίσης η απλότητα της κατασκευής επιτρέπει σε οποιονδήποτε πιάνουν λίγο τα χέρια του, να συντηρεί σχεδόν μόνος του το Astrea. Αν και το κόστος των τακτικών service είναι εξαιρετικά χαμηλό.

    Όλα τα παραπάνω έρχονται ως πρώτο επιμύθιο, μια μέρα πριν δώσουμε πίσω το δικό μας πετούμενο. Το οποίο είναι προφανές ότι μας άρεσε πολύ. Κυρίως για την ισορροπημένη του απόδοση που, χωρίς να είναι κορυφαία, παραμένει άνω του μέσου όρου σε όλους τους τομείς.

    Τετάρτη 15 Μαρτίου

    Με το Astrea Grand αντιλαμβάνεσαι τη σχετικότητα του χρόνου. Σε σχέση με το αυτοκίνητο, οι αποστάσεις εκμηδενίζονται. Όπως επίσης και η οικονομική αφαίμαξη, καθώς είναι πολύ φειδωλό σε καύσιμο. Γι’ αυτό όμως μετράμε και θα επανέλθουμε.

    Το γεγονός ότι με τα 110 κ.εκ. έχεις οριακές επιδόσεις, καθόλου δεν ενοχλεί στην κίνηση. Το Honda έχει πολύ σωστά κλιμακωμένες σχέσεις και επαρκή ροπή. Που σημαίνει ότι οι αλλαγές ταχυτήτων δεν χρειάζεται να είναι συνεχείς. Επιπρόσθετα, οι περίπου 8 ίπποι επαρκούν για να είσαι πάντα εμπρός από την κυκλοφορία εντός πόλης. Εκεί που τα πράγματα αλλάζουν είναι στον ανοιχτό δρόμο. Όπου καλό θα είναι να ακολουθεί ο αναβάτης τη ροή, δεξιά και με ταχύτητες 60-90 χλμ./ώρα. 

    Τα φρένα, παρότι “ταπεινά” με δίσκο εμπρός και ταμπούρο πίσω, είναι επαρκή για τα ελάχιστα κιλά και τις ταχύτητες του Astrea. Ταυτόχρονα είναι γραμμικά, κάτι που δίνει στον αναβάτη τη δυνατότητα να αποφεύγει το μπλοκάρισμα σε φρενάρισμα πανικού.

    Όπως έχουμε παρατηρήσει σε πολλές μοτοσικλέτες, έτσι και στο Astrea το μυστικό είναι η ομοιογένεια. Όταν αυτή επιτυγχάνεται, τότε ακόμα και “ταπεινές” προδιαγραφές εξασφαλίζουν ένα απολαυστικό σύνολο. Και το παπί της Honda είναι τέτοιο.

    Τρίτη 14 Μαρτίου

    Τελικά ο καιρός μας έκανε τη χάρη και πραγματοποιήσαμε το πρώτο γέμισμα στο ρεζερβουάρ για να μετρήσουμε κατανάλωση. Έως ότου καλύψουμε τα κάτι παραπάνω από 200 χιλιόμετρα της θεωρητικής αυτονομίας, με 4 λίτρα καυσίμου παρακαλώ, παρατηρούμε. Η θέση οδήγησης είναι κλασική “παπιού” και πολύ καλή με τα δεδομένα της κατηγορίας. Οι καθρέφτες παρότι μικροί, εξασφαλίζουν επαρκές οπτικό πεδίο. Για να τα καταφέρουν όμως εξέχουν αρκετά, οπότε χρειάζονται προσοχή στο πέρασμα δίπλα από άλλα οχήματα.

    Honda Astrea Grand 110 2016

    Ο μικρός χώρος κάτω από το κάθισμα μπορεί να μην χωρά κράνος. Είναι όμως πολύ πρακτικός για ένα αδιάβροχο, γάντια ή μια κλειδαριά δισκόφρενου. Η σέλα είναι επίσης άνετη για τον οδηγό, δίνοντας του τη δυνατότητα να μετατοπίσει το σώμα του αν χρειαστεί εμπρός – πίσω.

    Συνολικά το Astrea Grand έχει πολύ καλή εργονομία, αν και θα θέλαμε το διακόπτη για τα φλας πάνω από αυτόν της κόρνας. Τα φώτα, τέλος, δεν έχουν μόνο διακοσμητικό ρόλο. Δεν κάνουν τη νύχτα – μέρα αλλά είναι επαρκή για τις ταχύτητες και τη χρήση το Astrea. Επιπλέον, φαινόμενο όχι σύνηθες, είναι και σωστά ρυθμισμένα.

    Δευτέρα 13 Μαρτίου

    Με την Αθήνα να θυμίζει πισίνα το Σ/Κ, τα χιλιόμετρα με το Astrea περιορίστηκαν στα απολύτως απαραίτητα. Καθώς δεν είναι αμφίβιο, ούτε και εμείς άλλωστε. Ήταν όμως αρκετά για να διαπιστώσουμε γιατί ακόμα και σήμερα τα “παπιά” είναι τα απόλυτα οχήματα αστικής μετακίνησης. Πολύ στενά και πολύ ελαφριά, μπορούν να ελίσσονται όλη μέρα ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Χωρίς να κουράζουν.

    Με τον ήλιο να κάνει την εμφάνισή του σήμερα, είχαμε επίσης την ευκαιρία να αφήσουμε το βλέμμα να δει λίγο περισσότερο “ερωτικά” το Astrea. Όμορφα σχεδιασμένο, με πετυχημένο συνδυασμό λευκών και μαύρων επιφανειών που κολακεύουν το σύνολο, είναι από τα πιο όμορφα της κατηγορίας. Και παρότι παπί, ξυπνά μέσα σου μια θετική διάθεση πριν ακόμα το οδηγήσεις.

    Μας άρεσαν επίσης τα όργανα. Παρότι, όπως βλέπετε,  δεν υπάρχει το παραμικρό pixel επάνω τους είναι όμορφα σχεδιασμένα, ευανάγνωστα και πλήρη για την κατηγορία. Με ένδειξη ταχύτητας, καυσίμου, ταχύμετρο και τις βασικές λυχνίες νεκράς, μεγάλης σκάλας φώτων και ελέγχου κινητήρα.

    Επίσης ο διακόπτης έχει μεταλλική θύρα απομόνωσης, που κλείνει μάλιστα αυτόματα όταν κλειδωθεί το τιμόνι και αφαιρεθεί το κλειδί. Τέλος, το πλευρικό σταντ διαθέτει βαλβίδα που δεν επιτρέπει την εκκίνηση. Αφήνει όμως τη μίζα να λειτουργεί.

    Με την ελπίδα ότι ο καιρός θα συνεχίσει να “μας κάνει τη χάρη”, απολαμβάνουμε τις βόλτες στο κέντρο και αλλαχού στον αττικό ιστό, αποφεύγοντας όμως Κηφισού και Αττική οδό. Καθώς η τελική των 90 περίπου χλμ./ώρα δεν μας κάνει να νοιώθουμε πολύ άνετα.

    Παρασκευή 10 Μαρτίου

    Το Honda Astrea Grand ήρθε στα χέρια μας σε μια φάση ύφεσης του βαρομετρικού χαμηλού. Έτσι είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε τα πρώτα -πολύ λίγα- χιλιόμετρα στεγνοί.

    Honda Astrea Grand 2017

    Ενδιαφέρον αισθητικά και με μια καλή -για παπί πάντα- θέση οδήγησης, σε βάζει άμεσα σε θετική στάση απέναντί του. Το λιλιπούτειο μοτεράκι των 11ο κ.εκ. είναι γραμμικό σαν ηλεκτρικό και συνδυάζεται με ένα κιβώτιο αυτόματου συμπλέκτη που διαθέτει τέσσερις καλά κλιμακωμένες σχέσεις.

    Χαρακτηριστικό είναι ότι λόγω της μη επαφής μας με κάποιο cub για περισσότερα από δύο χρόνια, χάσαμε μερικές φορές το κατέβασμα σε πρώτη σχέση και το Astrea ξεκίνησε μια χαρά με δευτέρα. Βλέπετε έχει και το τεράστιο πλεονέκτημα του πολύ χαμηλού βάρους –99 κιλά με όλα τα λαδόξιδα- που κολακεύει πολύ τους 8,7 ίππους που αποδίδει.

    Η Honda υπόσχεται ότι το Astrea με τα 4 λίτρα του ρεζερβουάρ μπορεί να καλύψει 237 περίπου χιλιόμετρα. ;Eχει δηλαδή κατανάλωση κάτω από 2 λίτρα/100 χλμ. Θα το δούμε, γεμίζοντας το ρεζερβουάρ και αφήνοντας να αδειάσει μέχρι τελευταίας ρανίδας. Επίσης θα κάνουμε κάτι για αυτά τα λαστιχάκια. Aκόμα δεν έχουν πατήσει όλο το πέλμα στην άσφαλτο, παρά τα περισσότερα από 1.000 χλμ. στο κοντέρ. Να δούμε και αν στρίβει, δηλαδή.

    Καλό Σ/Κ σε όλες και όλους και τη Δευτέρα εδώ για περισσότερο Astrea Grand.

    Σχόλια

    Σχόλια