Swift, μια μικρή επανάσταση από τη Suzuki

    Στην τρίτη του γενιά, το νέο Suzuki Swift παρουσιάζεται εντυπωσιακά ελαφρύ και αποδοτικό.

    Suzuki Swift 2017

    Το νέο, τρίτης γενιάς Swift, πραγματοποιεί το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του στη διεθνή έκθεση της Γενεύης. Αποτελώντας μια μικρή επανάσταση, που θα πρέπει να βάλει σε σκέψη τον ανταγωνισμό.

    Με το αμάξωμά του να έχει μήκος μόλις 3,84 μέτρα, όταν ο ανταγωνισμός αγγίζει τα 4.0, το Swift είναι από τα μικρότερα μοντέλα της κατηγορίας B. Στη δεύτερη γενιά του ζύγιζε λογικά λιγότερο από αυτόν, κάτω από έναν τόνο.

    Η τρίτη γενιά ωστόσο δεν είναι απλώς πιο ελαφριά αλλά εξαιρετικά ελαφριά. Χάρη στο νέο πλαίσιο Heartect, το αυτοκίνητο ζυγίζει 120 ολόκληρα κιλά λιγότερο, δηλαδή 840. Και φυσικά ανακηρύσσεται το ελαφρύτερο όλων των super mini.

    Σε μια εποχή όπου τα ζητούμενα της χαμηλής κατανάλωσης και των ελάχιστων ρύπων κυριαρχούν, το θέμα του βάρους ανάγεται σε μείζονος σημασία για κάθε νέο μοντέλο. Και είναι πραγματικά σημαντικό, ειδικά σε αυτοκίνητα με κυρίαρχο σκοπό τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις.

    Για να γίνει πιο κατανοητό το πόσο η Suzuki “έπιασε στον ύπνο” τον ανταγωνισμό, αρκεί να δούμε το βάρος των κυριότερων μοντέλων της κατηγορίας B. Στο καθένα, έχουμε αναζητήσει την έκδοση με τον μικρότερο κινητήρα και το πιο ελαφρύ τρίθυρο αμάξωμα, αν διατίθεται.

    Οι διαφορές είναι πραγματικά εντυπωσιακές: VW Polo 1.050 κιλά, Ford Fiesta 1.045 κιλά, Peugeot 208 1.050 κιλά και το μικρότερο όλων των παραπάνω σε μήκος Toyota Yaris, 1.040 κιλά. Μια απλή αφαίρεση μας δείχνει ότι το νέο Swift είναι από 210 έως 200 κιλά πιο ελαφρύ.

    Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Μεγάλη οικονομία κατανάλωσης καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες, καλύτερες επιδόσεις με την ίδια ισχύ και ευελιξία.

    Όχι μόνο χαμηλό βάρος

    Το τεράστιο αυτό πλεονέκτημα του Suzuki Swift δεν είναι ωστόσο και το μόνο. Παρότι το μήκος του αυτοκινήτου παραμένει εξαιρετικά συμπαγές και πρακτικά αμετάβλητο, έχει αυξηθεί το μεταξόνιο κατά 2 πόντους στα 2,45 μέτρα. Από αυτό έχει ωφεληθεί τόσο ο χώρος επιβατών, όσο και αποσκευών. Ο τελευταίος είναι αυξημένος κατά 54 ολόκληρα λίτρα, φτάνοντας πλέον στο ανταγωνιστικό όγκο των 265.

    Μηχανολογικά επίσης το Swift τρίτης γενιάς έχει πολύ δυνατούς άσους. Πρώτος, ο νέος κινητήρας Boosterjet, τρικύλινδρος turbo του λίτρου, που αποδίδει 112 ίππους. Ο οποίος προστίθεται στο γνωστό Dualjet των 1.2 λίτρων με ισχύ 90 ίππους. Αμφότεροι μπορούν να εξοπλιστούν με το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS. Αυτό υποβοηθά τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης στις εκκινήσεις ή στις απότομες επιταχύνσεις. Όλοι οι κινητήρες θα συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Στην περίπτωση του Dualjet θα υπάρχει επιλογή με αυτόματο CVT, ενώ με τον Boosterjet αυτόματου 6 σχέσεων.

    Η κίνηση όλων των εκδόσεων μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων θα υπάρχουν διαθέσιμες και εκδόσεις 4Χ4, με το σύστημα All Grip auto της εταιρείας.

    Πλήρες είναι και το επίπεδο εξοπλισμού ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης. Πιο αναλυτικά, σε αυτό περιλαμβάνονται συστήματα όπως: υποβοήθηση πέδησης για την αποφυγή ατυχήματος, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα, αυτόματη λειτουργία μεγάλη σκάλας φώτων, σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας με δυνατότητα αυτόματης προσαρμογής σε αυτή των προπορευόμενων οχημάτων και υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα.

    Το νέο Swift τρίτης γενιάς θα ξεκινήσει να πωλείται από τον Απρίλιο του 2017. Σε τιμές ανάλογες του υφιστάμενου μοντέλου, από περίπου 11.000€.

    Σχόλια

    Σχόλια