Live Test: Suzuki Ignis 1.2 Dualjet 90ps

    Το νέο Ignis θέλει να συνεχίσει την παράδοση της Suzuki στα “μακράς διαρκείας” μικρά αυτοκίνητα με λίγη περισσότερη έμφαση στην αισθητική.

    Το Suzuki Ignis 1.2 Dualjet 90ps είναι το νέο “απόκτημα” για το Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης. Ακολούθως οι αναφορές “αγγίζουν” τα θέματα που έχουν να κάνουν με επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση και κόστος, ενώ θα έχουμε και μια συνολική αναφορά- με τη μορφή της “τυπικής” δοκιμής. Μείνετε συντονισμένοι.

    Δευτέρα 13 Μαρτίου

    Κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου, το Ignis έδειξε σε μια πλειάδα καταστάσεων πως μπορεί και “διαχειρίζεται” τις δυσκολίες. Με τέσσερα άτομα και αποσκευές, σε ανοιχτό δρόμο και στον οδικό ιστό του λεκανοπεδίου, το Ignis δείχνει πως ανήκει λειτουργικά στην elite της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων- και γιατί όχι, σε αυτή των (πολύ) μικρών crossover.

    Με πλήρες φορτίο, το Ignis δείχνει πως η ανάρτησή του θα μπορούσε να είναι λίγο πιο σφιχτή και “δουλεμένη” στον προσανατολισμό της λειτουργίας υπό πίεση. Με άλλα λόγια, το Ignis, σε μικρότερο βαθμό αλλά πάντως εμφατικά, δείχνει να “τελειώνει” την ανάρτησή του νωρίτερα από όσο θα περίμενε κανείς από ένα καλά εξελιγμένο ευρωπαϊκό μικρό.

    Φυσικά και τα πλεονεκτήματά του είναι μεγαλύτερα και συνολικά το Ignis είναι ένα απόλυτα αξιόλογο μικρό από κάθε άποψη. Με αιχμή του δόρατος τη χαμηλή κατανάλωση που με τον Dualjet κινητήρα μένει εύκολα κάτω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες κίνησης.

    Με κλιματισμό και χωρίς, το Ignis στα χέρια μας φλέρταρε διαρκώς με τα χαμηλά 6άρια και έδειχνε άνετα να πέφτει και πιο χαμηλά. Το μοτέρ είναι πραγματικά εξαιρετικό σε κάθε τομέα που θα μπορούσε να αξιολογηθεί, δείχνοντας να συνεργάζεται ιδανικά με το 5άρι κιβώτιο.

    Παρασκευή 10 Μαρτίου

    Είναι σίγουρα η νο1 λύση/ αντίδοτο στο κυκλοφοριακό χάος της πόλης το Suzuki Ignis. Ένα χάος που γίνεται ακόμα χειρότερο λόγω της βροχής και της γενικότερης σύγχυσης που αυτή επιφέρει (λες και τη χρειαζόμασταν για να ξεφύγουμε…).

    Το Ignis λοιπόν, που έχει και μια δεύτερη, λιγότερο κολακευτική όψη για να το πούμε κομψά. Φυσικά και μιλάμε για το πίσω μέρος, που με τη “βοήθεια” των στενών ελαστικών που “εξέχουν”, μοιάζει να είναι τελείως ξεκομμένο από το εμπρός. Σαν να το σχεδίασε άλλη ομάδα σε σχέση με το εμπρός.

    Στην καμπίνα, οι ώρες ακινησίας στην Κηφισίας μας έδωσαν τη δυνατότητα να “περιηγηθούμε” με το βλέμμα. Το “Noticeκάτω από τα πεντάλ, ήταν αυτό που μας τράβηξε την προσοχή. Το ταμπελάκι που όσο κι αν προσπαθήσαμε, δεν διακρίναμε τι λέει λόγω της απόστασης από τα μάτια του οδηγού. Μόνο στο παρκάρισμα μπορέσαμε να σκύψουμε και να διακρίνουμε τι λέει το Notice που -προφανώς- λέει κάτι που πρέπει να δει ο οδηγός. Fail. Ελαφρώς.

    Πέμπτη 9 Μαρτίου

    Οι ευχάριστες εκπλήξεις συνεχίζονται με το μικρό crossover της Suzuki. Η διαμόρφωση του πίσω μέρους που από εξωτερική εμφάνιση… δεν είναι και το δυνατότερο σημείο του αυτοκινήτου (για να το πούμε κομψά), είναι εντυπωσιακή αναφορικά με την εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου.

    Το χωρισμένο στα δύο (50-50) πίσω κάθισμα, μετακινείται ανεξάρτητα και κατά το διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου, αυξάνοντας το χώρο αποσκευών ανά περίπτωση- προφανώς εις βάρος του διαθέσιμου χώρου για τα πόδια των πίσω επιβατών. Τα 267 λίτρα τον κάνουν και φαίνεται πολύ μεγάλος, ενώ κανονικό είναι και το σχήμα του, γεγονός που τον καθιστά απόλυτα εκμεταλλεύσιμο.

    Από την άλλη, υπάρχει η δυνατότητα να νιώσει πραγματικά άνετα ο πίσω επιβάτης, ακόμα και αν το ύψος του είναι πάνω από 1,80 μ. και μπροστά του έχει έναν ιδίου αναστήματος. Το διαθέσιμο ύψος δεν είναι πρόβλημα, ακόμα και για αναστήματα στα πέριξ των 1,9 μέτρων. Kudos στη Suzuki λοιπόν για αυτό το “μικρό” θαύμα στην παροχή χώρων της καμπίνας.

    Τετάρτη 8 Μαρτίου

    Είναι τόσα τα ωραία στοιχεία του νέου Ignis, που κάποιες ατέλειες φαίνονται έως και χαριτωμένες. Μια από αυτές είναι τα μηνύματα στην οθόνη,εκεί που προβάλλονται και οι εικόνες από την κάμερα (!) οπισθοπορείας. Το μικρό Ignis είναι θαυματουργό και πραγματικά, η σύνδεση με το παρελθόν των μικρών Suzuki γίνεται μόνο με άλλου είδους λεπτομέρειες.

    Από αυτές που αν δεν “ζήσεις” με το αυτοκίνητο, δεν μπορείς να διακρίνεις. Μια τέτοια είναι η μυρωδιά στο εσωτερικό που προκύπτει από τα πλαστικά, τις κόλλες, τα μονωτικά κλ.π. υλικά που βρίσκονται εκεί. Όταν το αυτοκίνητο μείνει παρκαρισμένο κάποιες ώρες στον ήλιο, ναι, ακόμα και στον σημερινό “περιορισμένο”, η μυρωδιά που αναδύεται είναι σχετικά έντονη μια και είναι καινούργιο το αυτοκίνητο αλλά και οικεία.

    Θυμίζει το Suzuki Jimny του 2004 με τα οποία είχαμε “ζήσει” οικογενειακώς για 4 περίπου χρόνια. Για άλλους, ίσως μια τέτοια αναφορά να είναι μειονέκτημα. Ήταν όμως τόσο καλά εκείνα τα χρόνια από κάθε άποψη και σε όλα τα επίπεδα, που ακόμα και η μυρωδιά του Suzuki εκείνης της εποχής, φέρνει στη επιφάνεια ευχάριστες αναμνήσεις.

    Τρίτη 7 Μαρτίου

    Το έχουμε δει αρκετό καιρό στην έκθεση της Suzuki που διατηρεί ο Δημήτρης Κορφιάτης στην Καλλιθέα και η αλήθεια είναι πως μας έχει κάνει πολύ καλή εντύπωση. Το Ignis, κρατώντας το όνομα και μόνο όπως φαίνεται, φέρνει ένα νέα άνεμο στη γκάμα της Suzuki και δείχνει πως θα -ήθελε η εταιρεία να- είναι το μέλλον της μικρής κατηγορίας.

    Η αισθητική του μας έχει κερδίσει και το παραδεχόμαστε ευθύς εξαρχής. Τι γίνεται όμως με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά; Θα τα δούμε όλα τις επόμενες ημέρες. Προς το παρόν, μένουμε με την πρώτη εντυπωσιακά καλή εντύπωση των ελάχιστων χιλιομέτρων που είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε.

    Πολιτισμένο μοτέρ, με εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης αλλά και ελαστικότητας και ένα περιβάλλον στην καμπίνα που σε κάνει να αναρωτιέσαι για το σήμα στη μάσκα. Πρώτη αναφορά λοιπόν, απόλυτα θετική για το θαυματουργό μικρό, που όπως δείχνει, θα μας κρατήσει συντροφιά με χαμόγελα.

    Το Ignis φαίνεται πως ανήκει στην κάστα εκείνη των αυτοκινήτων που ενώ δείχνουν (και είναι) μικρά, στην καμπίνα τους αισθάνεσαι πάρα πολύ όμορφα και άνετα. Πρόσφατο παράδειγμα του είδους, είναι το Ford Ecosport που όντας κατά βάση ένα Fiesta, με την απόστασή του από το έδαφος αλλά και το εσωτερικό διαθέσιμο ύψος για τους επιβάτες, σου δίνει την αίσθηση πολύ μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

    Σχόλια

    Σχόλια