Motornews Test: Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT 85 PS

    Μια budget λύση από τα “ράφια” και το πρόσφατο παρελθόν της Ford, που αυξάνει τις επιλογές για τους πελάτες της μάρκας στην κατηγορία Β.

    Ναι, ok, το παλιό Fiesta, με ανασχεδιασμένες λεπτομέρειες. Ε, και; Ποιον “χαλάει” δηλαδή το παλιό Fiesta; Ή μήπως ήταν τόσο ξεπερασμένο πια, που μπορεί να πει κανείς πως δεν θα μπορούσε να σταθεί ανάμεσα στο σύγχρονο ανταγωνισμό- ακόμα και απέναντι στον in house ανταγωνισμό;

    Μπερδευτήκατε; Εμείς, όχι. Πάμε όμως να το πάρουμε από την αρχή.

    To Ford Ka+ δεν έχει καμία σχέση με το Ka έτσι όπως το γνωρίσαμε τα τελευταία χρόνια. Είναι ένα 5θυρο μικρό αυτοκίνητο που μπορεί και διατίθεται σε χαμηλό κόστος, προκειμένου να “χτυπήσει” πελάτες από τη μικρότερη κατηγορία ή ακόμα και από την ξεχωριστή (όσο και μαγική) αγορά των μεταχειρισμένων.

    Είναι επί της ουσίας, η προηγούμενη γενιά του Fiesta, με μικρές αισθητικές και όχι μόνο αλλαγές, που παράγεται στην Ινδία (και στη Βραζιλία, όπου και σχεδιάστηκε) και προβάλλει ως κύριο χαρακτηριστικό του το χαμηλό κόστος.

    Συνολικά και όχι μόνο αυτό της κτήσης. Αλλά αυτά θα τα δούμε πιο κάτω. Ας μείνουμε λίγο ακόμα στην ουσία. Πόσο ξεπερασμένο είναι σήμερα το “παλιό” Fiesta; οι αισθητικές επεμβάσεις έχουν φυσήξει έναν αέρα ανανέωσης σημαντικό και πολύ απαραίτητο. Αν με κάποιον τρόπο βγάλεις από το μυαλό σου πως κάτω από το αμάξωμα, έχεις να κάνει με ένα παλιό γνώριμο, οπτικά τίποτα δεν προδίδει τη συγγένεια. Πόντος για τη Ford λοιπόν, σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνιση.

    Η έλλειψη σχετικής αρμονίας του εμπρός μέρους με το πίσω, δίνει το στίγμα της “φθηνής” πρότασης αλλά και της προέλευσης. Δεν είναι δύσκολο για κάποιον που έχει δει “τι παίζει” με την Ινδική αγορά αυτοκινήτου, να διακρίνει χαρακτηριστικά γνωρίσματα που παραπέμπουν προς τα εκεί. Δεν είναι κακό. Είναι απλά λίγο ασυνήθιστο για το “ευρωπαϊκό μάτι”.

    Στην καμπίνα, το γνώριμο σετάρισμα των διακοπτών, η “φθηνή” αίσθηση των πλαστικών και ο μικρός πίνακας, με τα ανάλογου μεγέθους όργανα (που είναι πλήρης παρ’ όλα αυτά) δίνει το στίγμα του “κρατημένου” κόστους. Στο ίδιο μήκος κύματος οι υφασμάτινες επενδύσεις και το μέγεθος των καθισμάτων, με μικρές ατέλειες στο φινίρισμα– που όμως θέλουν ψάξιμο για να αποκαλυφθούν.

    Θα μπορούσε να πει κανείς πως το Ka+ εστιάζει στην ουσία και όχι στις εντυπώσεις, μια και όλα τα παραπάνω, αν τα βάλεις στη ζυγαριά, δεν θα σου φέρουν ένα αρνητικό αποτέλεσμα όταν από την άλλη μεριά βάλεις την αίσθηση που προκύπτει από τη ζωή μαζί του. Το τιμόνι και ο επιλογέας είναι αλάνθαστα κριτήρια για το ποιόν και την προέλευση του αυτοκινήτου, όπου και αν είναι ο τόπος παραγωγής του.

    Και εκεί είναι που το blue oval κοιτάει αγέρωχο μπροστά. Το τιμόνι που παραπέμπει άμεσα στο Fiesta, είναι εξαιρετικό. Άμεσο και ακριβές, δίνει πληροφορία και κρατάει σε άμεση επαφή τον οδηγό με τα τεκταινόμενα στο δρόμο. Με λίγη “απόσταση” είναι η αλήθεια, αλλά αυτό συνδέεται μάλλον με την αδικαιολόγητα σφιχτή ανάρτηση που κάνει λίγο πιο ξερές από το αναμενόμενο τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου στις ανωμαλίες του δρόμου.

    Αντίστοιχα, ο επιλογέας είναι ποίημα. Όπως όλοι σχεδόν οι αντίστοιχοι στα μοντέλα της Ford. Θετικότατος, με μικρές διαδρομές και σαφές “κούμπωμα”, προδίδεται εν μέρει από την περιορισμένη ελαστικότητα του κινητήρα αλλά και πάλι, αποτελεί ευχαρίστηση για τον οδηγό η χρήση του, οπότε σε επίπεδο χειρισμών, δεν προκύπτει ζήτημα.

    Επιβαρύνεται το κόστος των μετακινήσεων λόγω της ελλειμματικής ελαστικότητας του συνόλου των 1,2 λίτρων, μια και η κατανάλωση αρνείται να φτάσει σε επίπεδα σύγχρονων ανταγωνιστικών προτάσεων. Αλλά και πάλι, μην τα θέλουμε όλα. Ο κινητήρας της Ford των 1,2 λίτρων, προέρχεται από τον περίφημο -για το 1995- Duratec των 1,25 λίτρων.

    Αποδίδει για την περίσταση 85 ίππους και είναι αρκετά πολιτισμένος σε λειτουργία. Του καλούς του τρόπους τους ξεχνάει μόνο όταν οι σ.α.λ. είναι κοντά στον κόφτη, όπου εκεί το βουητό προδίδει και την ηλικία, παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει στον τομέα της μόνωσης. Το άλλο του μειονέκτημα, είναι η περιορισμένη ελαστικότητα που αναγκάζει τον οδηγό σε αρκετές αλλαγές ταχυτήτων -“περιττές” για τα σημερινά δεδομένα.

    Είναι και τα 11,4 kgm της ροπής που εμφανίζονται στις 4.000 σ.α.λ. και είναι τόσο ως απόλυτο νούμερο, όσο και ως σημείο στο στροφόμετρο που εμφανίζονται, λίγα. Προφανώς, σε σύγκριση με τα σημερινά δεδομένα που έχουν προκύψει από πολύ πιο σύγχρονους κινητήρες, με ή χωρίς turbo.

    Αυτό το αισθάνεσαι ιδιαίτερα στο δρόμο. Εκεί που το Ka+ χαρακτηρίζεται ως απλά επαρκές, ειδικά αν μιλήσουμε για την εκτός πόλης συμπεριφορά του. Τα 1.055 κιλά του αμαξώματος, μαζί με το βάρος του πληρώματος και τις όποιες αποσκευές, βάζουν δύσκολα στους 85 ίππους και τα 11,4 kgm της ροπής. Ο χρόνος για τα 100 χλμ./ώρα από στάση που ανακοινώνει η Ford, είναι 13,3″ αλλά σου δίνει την εντύπωση πως είναι πολύ αβανταδόρικο σαν νούμερο.

    Αντίστοιχα, δείχνει και μεγαλύτερη, από των σύγχρονων αντίστοιχων, διάθεση για βενζίνη. Με το δείκτη να μην πέφτει εύκολα (οριακά) κάτω από τα 8,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, παρά το γεγονός πως η Ford ισχυρίζεται πως η μέση τιμή είναι 5,5 lt/100 χλμ. Κρατάμε μια μικρή επιφύλαξη για το γεγονός πως το αυτοκίνητο δεν είναι πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ του και σίγουρα θα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Όχι μεγάλης αλλά σίγουρα θα πέφτει λίγο πιο χαμηλά η κατανάλωση.

    Στον αντίποδα, αυτά που εισπράττεις από την καθημερινότητα και τη συμβίωση με το Ka+ είναι θετικά αφού έχεις να κάνεις με σύγχρονο interface στο ταμπλό. Συνδέεις το τηλέφωνό σου στο και έχεις και ανοιχτή ακρόαση μέσω του SYNC με το οποίο είναι εφοδιασμένο το μοντέλο, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως από τη βασική κιόλας έκδοσή του, πέραν των αναμενόμενων ABS και ESP, διαθέτει και Hill Start Assist αλλά και Speed Limiter μέσω του Ford Key.

    Τα παραπάνω δεδομένα είναι σίγουρα ενδιαφέροντα για το θυμίζουμε- 5θυρο αντικαταστάτη του σκέτου Ka. Το 5θυρο Ka+ είναι σίγουρα πιο ικανό και αφορά πολύ περισσότερους υποψήφιους αγοραστές και αυτό από μόνο του έχει ξεχωριστή σημασία. Το 5θέσιο Ka+ είναι μια εξιοπρεπής εναλλακτική στην κατηγορία B που μπορεί να έχει εγγενή μειονεκτήματα, δεν παύει όμως να είναι μια οικονομική πρόταση.

    Μάλιστα, με τα “καλά” της στοιχεία να έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα. Με επαρκείς χώρους για 4 και αποσκευές 270 λίτρων, το Ka+ είναι εδώ για να δώσει λύσεις στις “βασικές” ανάγκες μιας οικογένειας. Τοποθετείται σε μια κατηγορία αυτοκινήτων όπου η τιμή αγοράς είναι μεγίστης σημασίας παράγοντας. Γι’ αυτό και προτείνεται ανεπιφύλακτα ως καινούργιο αυτοκίνητο, με εγγυήσεις και υποστήριξη της ελληνικής αντιπροσωπείας, με τιμή αγοράς που ξεκινά από τα 11.470€ (στην έκδοση με τους 70 ίππους η βασική τιμή είναι 10.970€).

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια